Työssäkäyvät ihmiset elää vain odottaen lomaa
Oletteko huomanneet? Keväällä alkaa puheet tulevasta kesälomasta huipentuen näihin aikoihin kun lomasuunnitelmat on lyöty lukkoon ja niitä vertaillaan tuttujen kanssa. Sitten loman jälkeen päivitellään kuinka nopeasti se meni ja aletaan varovasti haaveilemaan seuraavasta kesälomasta 11 kuukauden päässä. Itselläni ei ole yrittäjänä lomapaineita kun se riippuu ihan omasta tahdosta kuinka pidän vapaita.
Kommentit (33)
Höpö Höpö. Minä otan aina lopputilin sopivin väliajoin ja lomailen vuoden kerralla. Kuka hullu nyt jatkuvasti työsuhteessa haluaa olla? Asuntolainaa en ota riesaksi.
Ei voi yleistää. Minä ainakin viihdyn työssäni, se on tärkeä osa elämäni sisältöä. Usein lomalla odotan töihinpääsyä.
Uskon, että en ole ainut.
Lomalla on kovin yksinäistä. Odotan lomaa aina pelonsekaisin tuntein. Paitsi silloin kun on naisystävä, koska silloin on kiva suunnitellakin jotain. En pidä työstäni, mutta viepähän ajatuksia pois kumppanittomuudesta jota ystävät ja läheiset eivät voi paikata.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi yleistää. Minä ainakin viihdyn työssäni, se on tärkeä osa elämäni sisältöä. Usein lomalla odotan töihinpääsyä.
Et ole ainoa. Minä suorastaan vihaan lomia ja vuosi vuodelta enemmän. Mieluummin ottaisin rahana. Onneksi kärsimys tältä vuodelta on ohi nyt ja maanantaina pääsee töihin.
Eikä kannata sanoa 'odotapa kun tulet vanhemmaksi'. Olen 60v.
Vierailija kirjoitti:
Joku trauma?
Vierailija kirjoitti:
Odotan eläkettä
M33
Olen eläkkeellä 51v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että en ole ainut.Et ole ainoa. Minä suorastaan vihaan lomia ja vuosi vuodelta enemmän. Mieluummin ottaisin rahana. Onneksi kärsimys tältä vuodelta on ohi nyt ja maanantaina pääsee töihin.
Eikä kannata sanoa 'odotapa kun tulet vanhemmaksi'. Olen 60v.
Eikö sulla ole mitään unelmia enää? Pelkkä työ? Vähän surullista jos et pysty nauttimaan lomasta.
Mulle työssäkäynti on ihan mielekästä, ja saan motivaatiota käydä töissä, koska ansiotuloja vastaan voin ostaa sellaisia hyödykkeitä ja palveluita, joihin ei olisi työttömänä varaa. Lomat tietysti päälle, työssäkäyvänä käy helpommin ulkomailla.
Kesäloma on ihana! Juhannuskin ilahduttaa.
Työssäni olen tekemisissä rähisevien kaheleiden kanssa, joihin en koskaan omassa elämässäni törmää, paitsi tällä palstalla. Tämä on hyvää harjoitusta.
Eikä elä. Mulla on ihana työ, jota olen tehnyt mielelläni jo 30 vuotta. Lomia voin pitää aika paljon silloin kun haluan. Nautin lomista tietysti, mutta en todellakaan elä niille.
Turhapurokin valitteli että on epäreilua kun ei koskaan itse pääse lomalle niinkuin työssäkäyvät : )
Vierailija kirjoitti:
Turhapurokin valitteli että on epäreilua kun ei koskaan itse pääse lomalle niinkuin työssäkäyvät : )
https://sketsi.net/2018/10/uuno-turhapuro-haluaa-menna-toihin-jotta-paa…
Tuota kutsutaan smalltalkiksi, kiva puhua muustakin kuin säästä.
Joidenkin ihmisten kohdalla joo kyllä olen huomannut. Moni tuttu ei töissä käydessä ehdi nähdä ollenkaan. Tiedän etten ole läheisimpien ihmisten joukossa, mutta joidenkin puheista päätellen heillä ei ole mitään muutakaan elämää. Illat menevät työstä palautuessa, viikonloppuna ehkä jaksaa jotain tehdä. Pidetään kynsin ja hampain kiinni siitä että pidetään lomat yhteen putkeen, itse taas tykkään pyytää satunnaisia lomapäiviä pidempää viikonloppua varten kun kaipaan lepoa tai irtiottoa. Loma on kyllä ihanaa kun saa unohtaa kaikki työasiat, mutta itse yritän hoitaa asiat niin että loma ei mene sairastaessa. Itsellä loma menee monesti vähän rötväykseksi eli päivärytmi ja rutiinit menee miten sattuu ja se on muutaman päivän mukavaa, mutta alkaa olla parinviikon jälkeen jo aika ahdistavaa.
Mä en mielelläni pidä kovin pitkiä lomia kerralla. Perheenäitinä loma-ajat on työläitä, kaikkea tekemistä ja huolehtimista riittää ( siitäkin huolimatta, että mies tekee osansa)
Enpä ole huomannut, ja minulla on sentään takana työuraa jo vuosikymmeniä.
Totta, mutta ei kiinnosta tämä työ, on viesti.