Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti työreissuun. Jätti 30€ ruokiim viikoksi.

Vierailija
08.01.2017 |

Itse syö absilla parikertaa päivässä ja muut herkut päälle kaupasta. Mä venytän pennii ja syön tonnikalaa ja makaroonia. Lisäksi luulee täällä olevan hyvät ruuat valmiina ku torstaina tulee.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kaalikeitto lämpiämään kun miehesi tulee.

Vierailija
42/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien kokemuksieni mukaan 30 eurolla ruokkii ainakin itsensä kun itse kokkailee. Ehkäpä ap:n kirjoituksen sävy oli hieman martsaava, provosoiva. Silti ihmettelen mammojen riehakkuutta repostella ap:n omien rahojen puutetta. Ihminen voi joutua rahallisesti tiukille monesta syystä, ap:lls taustalla työttömyyttä. Eikö muiden mielestä miehen kuulu silloin elättää? Näinhän se laki määrää, että puolisoilla on elatusvelvollisuus.

Tuomioistuimien tulkinnassa lähdetään muuten siitä, että puolisoilla on samanlainen elintaso, ts minimielatus puolisolle ei periaatteessa riitä. Periaatteessa ap siis purnaa ihan aiheesta, mikäli mies kuluttaa omaan ravintoonsa merkittävästi enemmän :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kahden henkilön viikon (7 päivää) ruokarahat joskus 20€. Ihan hyvin pärjätään eikä eletä nälässä.

Wow! Itse olen saanut kahden henkilön viikon ruokarahat laskettua vain n 30 euroon. Mitä te syötte, olisiko jotain esimerkkiruokalistaa?

Vierailija
44/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka kirjoitti:

I

Kuule, ei ap mitään rahaa saa sossusta/kelasta koska sen mies on töissä. Miehen kuuluu elättää vaimoaan kun kerran tienaa ja vaimo ei. Niin sanoo laki.

Mistä olet tippunut? Lue ensin vaikka lehtiä, ei pelkkä palstoja.

Lue sinä nyt aluksi Suomen laista Avioliittolaki (234/1929) , siitä 4. luku ja 46§. Tarvittaessa elatus voidaan vahvistaa oikeudessa. Vaikka laki on vuodelta 1929, tuota pykälää on päivitetty viimeksi vuonna 1987.

Kiitos vaan, mutta aiheessa nainen saa työttömyyspäivärahaa. Jos hänelle ei riitä, pitäisi mennä työhön. Ja se pykälä, josta puhut, ei vaikutta työttömyyskorvaukseen. Mutta mielellään seuraisin sitä oikeusasiaa.

Vierailija
45/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "välipala" yksi satsuma?? Ei sillä vesipallolla ainakaan nälkä lähtisi,eikä muutenkaan tarvitse syödä tunnin välein.

Vierailija
46/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välipala: satsuma. 

Jos sinulla on nälkä, lähteekö se oikeasti satsumalla? Jos ei ole nälkä, niin mitä hyötyä yhden satsuman syömisestä on?

Vierailija
47/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö vittu kannattas laittaa ukko vaihtoon? siis ite en voisi seurustella saati asua miehen kanssa joka tekee reissuhommia.. kun on seurannut tuttavapiiriä niin kaikki huonoimmat miehet tekee työkseen jotain jossa pitää reissata. Siellä saa vierasta pillua eikä vaimo epäile mitään kun on "työreissulla"

mut joo provohan tää on

Näihän se on. Reissuhommia itsekin tehneenä, harvassa on reissutyöläiset, jotka ei petä.

Vierailija
48/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kuukaudessa ruokakauppaan yleensä noin 200e, joka sisältää myös saippuan, wc-paperin ja muut taloushärpäkkeet. Kaksi aikuista ihmistä. Ei 30e tunnu pieneltä summalta yhdelle ihmiselle muutamaksi päiväksi. Tietenkin se voi tuntua hyvinkin epäreilulta, jos jostain syystä kotona onkin vaikka kaikki kaapit ja pakastin tyhjänä, mies jättää sen 30e ja syö itse joka päivä ulkona... Mutta ei tuolla summalla siltikään näe nälkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi