On turha syyllistää naisia pariutumiskeskustelussa (olen konservatiivinen mies btw)
Viime aikoina on alkanut näkyä useitakin puheenvuoroja, joissa syytetään naisia siitä, että suomalaiset eivät enää pariudu eivätkä lisäänny. Pariutumisongelma on sinänsä todellinen, sillä tilanne on pahentunut pikku hiljaa jo vuosikymmenien ajan. Tämä vahingoittaa yhteiskuntaa jo nyt tosi pahasti. Kymmenen vuoden päästä tilanne on jo lähes sietämätön, teemmepä nyt mitä tahansa. Ainut minkä voimme ottaa tavoitteeksi, on järjestellä asiat niin, että joskus parin kolmenkymmenen vuoden päästä väestöpyramidi näyttää taas terveelle.
Mutta ei tämä ole naisten vika sen enempää kuin miesten. Pari sukupolvea sitten lähes kaikki yhteiskunnallinen valta oli miehillä. Ihan itse me miehet olemme antaneet tilanteen kehittyä näin. Ja jos katsotaan keskivertoa suomalaismiestä nyt, niin tuskin itsekään haluaisin naida sellaista vikisevää, passiivis-aggressiivista, naisille joka asiassa periksi antavaa herkkistä.
Tilanne on mennyt sellaiseksi, että ei tätä tilannetta enää ratkaista millään mielipidepalstakirjoittelulla (suoraan sanoen tuntuu hassulle ajatukselle, että joku muuttaisi pariutumiskäyttäytymistään sellaisen perusteella). Sitä ei myöskään korjata jollain pienellä tukien viilailuilla. Enää voi auttaa vain ylhäältä käsin ohjattu perusteellinen yhteiskunnallisen ilmapiirin muutos, samaan tapaan kuin joissain Euroopan maissa on jo alettu tekemään. Meitä tällä hetkellä johtavat saamattomuudet eivät siihen pysty. Toivottavasti saamme jo pian kunnolliset, vastuuntuntoiset johtajat.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitit ilmapiirin muutoksella?
Hyvin tiivistetysti, konservativismi lähtee siitä, että meidän esi-isät eivät olleet typeryksiä. Sen sijaan he olivat hyvin tarkoituksenmukaisia, ainakin omana aikanaan. Jos teemme jotain täysin eri tavalla ja asiat menevät täyin päin helvettiä, kannattaa katsoa mitä he tekivät eri tavalla ja miettiä mikä siinä oli parempaa kuin meidän tavassamme.
t: AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään en kyllä näe vähäistä syntyvyyttä (parisuhteiden välttämistä) pahana asiana. Tämä pallo on jo niin ylikuormitettu että on syytäkin hillitä väestön lisääntymistä.
Onko sinulla suunnitelma jolla saat ne afrikkalaiset maksamaan eläkepäiväsi?
En ole tuo jolle vastasit mutta mulla on suunnitelma jolla maksan itse omat eläkepäiväni. Rahalla saa ja hevosella pääsee vanhanakin enkä todellakaan aio jättäytyä eläkejärjestelmän varaan kun ei ole mitään takeita siitä että sitä edes on kun itse olen eläkeiässä. Joo tietty voisin pusata vaikka neljä lasta mutta ei se muuttaisi tätä tilannetta miksikään, fiksumpi käyttää paukut vaurastumiseen.
Hyvä. Vähän pelkään että kaikki ei ole noin vastuuntuntoisia kuin sinä. Muistathan sitten että syöpähoidot maksaa helposti 100000 euroa, että varaa sitä rahaa oikein kunnolla.
Makselen tässä veroja ihan reilusti, niiden vastineeksi oletan saavani tarvitsemani terveyspalvelut sopuhintaan. Mutta siitä huolimatta todellakin on tarkoitus hommata useita satoja tuhansia, se on mulle vasta turvattu vanhuus eikä joku muutaman kymmenen tuhannen kituutus.
Tässä on nyt isompiakin murheita. Maapallon kantokyky ei kestä väestönkasvua ja olet osa ongelmaa. Ymmärrät sen, jos menet käymään jossain Aasian suurkaupungeissa. Olet osa ongelmaa, koska iso osa kulutushyödykkeistäsi valmistetaan kehittyvissä maissa -> jokainen suomalainen on mukana saastuttamassa. Köyhät maat pitäisi tietysti saada kehityksen kelkkaan ja sen myötä väestön määrä laskuun. Joka tapauksessa, väestön väheneminen on positiivinen juttu vaikka sillä olisi negatiivisia vaikutuksia paikallisesti. Sen asia kanssa on vain elettävä ja varmistettava että kaikille eläkeläisillekin riittää ruokaa ja katto pään päälle ym. välttämättömät perustarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisinko uhkaavasti käyttäytyvän miehen lapseni isäksi.
Todennäköisesti haluaisit, sen perusteella mitä olen oppinut naisluonnosta.
Juurihan kirjoitin että ei käy. Ja voit yrittää toki väkivaltaa ja pakottamista mutta siitä parisuhteesta tulee lyhyt koska et elä kauan.
Olen myös oppinut, että on naisia, jotka sanovat aina päinvastaista, mitä todella toivovat. Sinä vaikutat juuri sellaiselle. PS. Olen sinua fyysisesti vahvempi. PPS. En huoli sinua, jos sinulla on skrillex-tukka tai ruma pukeutumistyyli.
Joo, sä olet tosiaan ihan selvästi niitä jotka on esim sitä mieltä että kun nainen sanoo ei, siitä ei tarvitse välittää. Ja olet fyysisesti vahvempi joo, mutta luuletko että näet kuolon tulevan? Aiotko elää loppuelämäsi henkivartijoiden ympäröimänä oman kumppanin varalta? Vai palattaisiinko takaisin siihen järkevään tilanteeseen, jossa jokainen tasan pariutuu sen henkilön kanssa jonka kanssa haluaa pariutua, tai ei pariudu ollenkaan jos se miellyttää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin, että joku normaali mies on kerrankin kirjoittanut palstalle. Tajuaakohan nuo "naiset ovat nirsoja"-valittajat yhtään, miten luusereina muut miehet heitä pitävät? Ylivoimaisesti useimmilla miehillä kuitenkin on vähintään yksi ja yleensä useampia naissuhteita. Esim kun mun mies luki sen Hesarin mielipidekirjoituksen, niin hän purskahti nauramaan ja alkoi sitten pohyia, että voisi perustaa hyväntekeväisyysorganisastion noiden surkimusmiesten tueksi, jossa autettaisiin heitä parantamaan ulkonäköään ja sosiaalisia taitojaan.
Vai niin teki. Tiedätkös, minä en usko sanaakaan tuosta kirjoitelmastasi. 0/5, kuten täällä on tapana asia ilmaista. :)
Tulevaisuus suomessakin on Allahin, siitä ovat suvaitsevaitset pitäneet huolen. Pari, kolme sukupolvea enää. Syntyvyyskin lakkaa olemasta ongelma, tosin rahat tulee loppumaan ja hyvinvointivaltion rippeet poistumaan. Siitä seuraa tietenkin heikentynyt yhteiskuntarauha, ja sitä myötä väkivaltainen ja auktoritäärinen poliisikin. Kuten maahanmuuttajien kotimaissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän käytännössä tämä tarkoittaa? Jos ihmiset eivät halua pariutua, niin ei kai sitä mitenkään ylhäältä voi määrätä muuksi?
Tarkoitan, että jokaiseltä sukupolvelta ennen nyt viimeistä yhtä tai kahta on onnistunut pariutuminen oikein hyvin. Ei se voi mennä niin, että parisataa tuhatta vuotta asiat on menneet tietyllä tavalla ja nyt yhtäkkiä syntyi satoja miljoonia länsimaalaisia yhtä aikaa, jotka ihan sattumalta ei haluakaan tai osaa lisääntyä. Kyllä tähän on syynä se, että annoimme itse tilanteen kehityyä tällaiseksi. t: AP
En nyt olisi tuosta samaa mieltä. Se, että on ollut melkoisen pakko pariutua ja pysyä vielä siinä liitossa, ei tee pariutumisesta onnistunutta kestipä liitto sitten sen 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän käytännössä tämä tarkoittaa? Jos ihmiset eivät halua pariutua, niin ei kai sitä mitenkään ylhäältä voi määrätä muuksi?
Tarkoitan, että jokaiseltä sukupolvelta ennen nyt viimeistä yhtä tai kahta on onnistunut pariutuminen oikein hyvin. Ei se voi mennä niin, että parisataa tuhatta vuotta asiat on menneet tietyllä tavalla ja nyt yhtäkkiä syntyi satoja miljoonia länsimaalaisia yhtä aikaa, jotka ihan sattumalta ei haluakaan tai osaa lisääntyä. Kyllä tähän on syynä se, että annoimme itse tilanteen kehityyä tällaiseksi. t: AP
En nyt olisi tuosta samaa mieltä. Se, että on ollut melkoisen pakko pariutua ja pysyä vielä siinä liitossa, ei tee pariutumisesta onnistunutta kestipä liitto sitten sen 50 vuotta.
Joo, osa on joutunut elämään paskoissa parisuhteissa (tosin on niissäkin varmaan ollut hyviä hetkiä, jos ei muuta niin lasten kanssa). Tuo on se hinta jonka joudumme maksamaan siitä, että yhteiskunta ei luhistu niin kuin se nyt on hyvää vauhtia tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, osa on joutunut elämään paskoissa parisuhteissa (tosin on niissäkin varmaan ollut hyviä hetkiä, jos ei muuta niin lasten kanssa). Tuo on se hinta jonka joudumme maksamaan siitä, että yhteiskunta ei luhistu niin kuin se nyt on hyvää vauhtia tekemässä.
Joku muu maksakoot, minä en aio uhrata omaa elämääni olemalla kotiorja niin miehelle kuin lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kyllä jonkun pitäisi sinutkin ottaa vaikka miten paskaa olisi? Isänmaa mielessä niin kuin mummot aikoinaan. Kirjota tuo sun senssi-ilmotukseen, ehkä joku lämpenee.
Vierailija kirjoitti:
Niin että kyllä jonkun pitäisi sinutkin ottaa vaikka miten paskaa olisi?
Ymmärsit aivan oikein, olen ylpeä sinusta kulta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon ettei Suomesta niin tyhmää naista löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa on tullut täysin selväksi miksi kumppania ei löydy ja toivotaan kaikkien naisten hyvinvoinnin puolesta että tilanne jatkuu yhtä hyvänä jatkossakin.
Ap:ta ei huoli kuuuukaaaan. Lällällälääääää. Ap on iihan yyyyksiiiin. Nyt ja ikuisestiiiii. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos katsotaan keskivertoa suomalaismiestä nyt, niin tuskin itsekään haluaisin naida sellaista vikisevää, passiivis-aggressiivista, naisille joka asiassa periksi antavaa herkkistä.
Ai, olet niitä jotka uskot että kunhan vanhat arvot ja vanhat maskuliiniset perheen päät saadaan takaisin, asiat palaavat hyväksi? Enpä usko. Luulen, että nykynaisista suuri osa haluaa juuri sellaisen herkkiksen, jos jonkun. Ainakin semmoisia herkkis-hipsterimiehiä näkyy tuolla ulkona usein lastenvaunuja tai rattaita lykkäämässä tai lasten kanssa ulkona, joten lisääntymään ovat päässeet.
Enää voi auttaa vain ylhäältä käsin ohjattu perusteellinen yhteiskunnallisen ilmapiirin muutos, samaan tapaan kuin joissain Euroopan maissa on jo alettu tekemään
Eiköhän tämä konservatiivinen ap halua että palataan takaisin siihen, että naisen on pakko mennä naimisiin, ottaa elättäjä itselleen.
Luultavasti joo. Ihan kauhistuttaa ajatuskin, näin vapaaehtoisesti miehettömänä ja lapsettomana.
Minusta on hienoa, että nykyään ei ole PAKKO pariutua. Ei ole taloudellista pakkoa, eikä myöskään sosiaalista painetta niin että ihmistä pilkattaisiin vanhapiikuudesta tai -poikuudesta jos on yksineläjä.
Ehkäpä tämä nykyaika vaan on paljastanut sen, että kun taloudelliset mahdollisuudet siihen on, aika moni ei pidäkään pariutumista kovin keskeisenä. Osa kyllä haluaisi puolison, mutta vain sillä ehdolla että löytyy oikeasti niin hyvä että se lisää omaa elämänlaatua ihan mukavan yksinolon yläpuolelle. Sitten syytetään nirsoudesta, vaikka jokaisella on täysi oikeus valita myös yksinolo eikä ketään voi pakottaa ottamaan jotain vaan. SItten on itseni kaltaiset ääritapaukset, jotka ei haluaisi pariutua missään olosuhteissa.
Sattui niin sopivasti tuo:
"Osa kyllä haluaisi puolison, mutta vain sillä ehdolla että löytyy oikeasti niin hyvä että se lisää omaa elämänlaatua ihan mukavan yksinolon yläpuolelle."
Ihminen joka ajattelee parisuhteesta tuolla tavalla on kyllä pahasti väärillä jäljillä.
Parisuhde on antamista ja nimenomaan sitä. Samalla saa jotakin. Ne ovat asioita joita ei voi mitata. Ulkoisten asioiden arvottamisella rakennettu suhde on kovin hataralla pohjalla. Kyseessä on kuitenkin ihmissuhde. Oletko esimerkiksi valinnut parhaan kaverisi ulkonäön, vaurauden, ammatin tai muiden ansioiden perusteella. Epäilen ettet ole. Parisuhteessa mennään vielä syvemmälle. Siinä jaetaan yhteinen elämä. Parisuhde rakentuu rakkauden ja luottamuksen varaan. Siinä on sen voima. Kaiken muun voi menettää ihan minä päivänä tahansa meistä jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta ei huoli kuuuukaaaan. Lällällälääääää. Ap on iihan yyyyksiiiin. Nyt ja ikuisestiiiii. :D
Ette muuten arvaa, miten paljon länsimaissakin on naisia, jotka muuttuu ihan sulaksi vahaksi, kun niille puhuu törkeän seksistisesti ja dominoivasti. Ja kyllä Suomessakin, vaikka aluksi saa pintaa raaputtaa aika tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos katsotaan keskivertoa suomalaismiestä nyt, niin tuskin itsekään haluaisin naida sellaista vikisevää, passiivis-aggressiivista, naisille joka asiassa periksi antavaa herkkistä.
Ai, olet niitä jotka uskot että kunhan vanhat arvot ja vanhat maskuliiniset perheen päät saadaan takaisin, asiat palaavat hyväksi? Enpä usko. Luulen, että nykynaisista suuri osa haluaa juuri sellaisen herkkiksen, jos jonkun. Ainakin semmoisia herkkis-hipsterimiehiä näkyy tuolla ulkona usein lastenvaunuja tai rattaita lykkäämässä tai lasten kanssa ulkona, joten lisääntymään ovat päässeet.
Enää voi auttaa vain ylhäältä käsin ohjattu perusteellinen yhteiskunnallisen ilmapiirin muutos, samaan tapaan kuin joissain Euroopan maissa on jo alettu tekemään
Eiköhän tämä konservatiivinen ap halua että palataan takaisin siihen, että naisen on pakko mennä naimisiin, ottaa elättäjä itselleen.
Luultavasti joo. Ihan kauhistuttaa ajatuskin, näin vapaaehtoisesti miehettömänä ja lapsettomana.
Minusta on hienoa, että nykyään ei ole PAKKO pariutua. Ei ole taloudellista pakkoa, eikä myöskään sosiaalista painetta niin että ihmistä pilkattaisiin vanhapiikuudesta tai -poikuudesta jos on yksineläjä.
Ehkäpä tämä nykyaika vaan on paljastanut sen, että kun taloudelliset mahdollisuudet siihen on, aika moni ei pidäkään pariutumista kovin keskeisenä. Osa kyllä haluaisi puolison, mutta vain sillä ehdolla että löytyy oikeasti niin hyvä että se lisää omaa elämänlaatua ihan mukavan yksinolon yläpuolelle. Sitten syytetään nirsoudesta, vaikka jokaisella on täysi oikeus valita myös yksinolo eikä ketään voi pakottaa ottamaan jotain vaan. SItten on itseni kaltaiset ääritapaukset, jotka ei haluaisi pariutua missään olosuhteissa.
Sattui niin sopivasti tuo:
"Osa kyllä haluaisi puolison, mutta vain sillä ehdolla että löytyy oikeasti niin hyvä että se lisää omaa elämänlaatua ihan mukavan yksinolon yläpuolelle."
Ihminen joka ajattelee parisuhteesta tuolla tavalla on kyllä pahasti väärillä jäljillä.
Parisuhde on antamista ja nimenomaan sitä. Samalla saa jotakin. Ne ovat asioita joita ei voi mitata. Ulkoisten asioiden arvottamisella rakennettu suhde on kovin hataralla pohjalla. Kyseessä on kuitenkin ihmissuhde. Oletko esimerkiksi valinnut parhaan kaverisi ulkonäön, vaurauden, ammatin tai muiden ansioiden perusteella. Epäilen ettet ole. Parisuhteessa mennään vielä syvemmälle. Siinä jaetaan yhteinen elämä. Parisuhde rakentuu rakkauden ja luottamuksen varaan. Siinä on sen voima. Kaiken muun voi menettää ihan minä päivänä tahansa meistä jokainen.
Valitsetko sä kaverisi sillä perusteella että et viihdy yhtään sen kanssa tai teillä ei ole mitään yhteistä. Sitähän nää ulimiehet pohjimmiltaan vaatii, että pitäisi valita mies jota ei halua ja jonka kansa ei sovi yhteen, pelkästään säälistä. Oikeasti ihmiset valitsee tiettyjen raamien sisällä nimenomaan kumppanin jonka kanssa viihtyy ja jos sellaista ei löydy niin elämä ON parempaa yksin kuin epäsopivan kanssa tapellessa/tylsistyessä/alistetuksi tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette muuten arvaa, miten paljon länsimaissakin on naisia, jotka muuttuu ihan sulaksi vahaksi, kun niille puhuu törkeän seksistisesti ja dominoivasti. Ja kyllä Suomessakin, vaikka aluksi saa pintaa raaputtaa aika tavalla.
Joo, no nämä on niitä mielenterveyongelmaisia jotka etsii jatkajaa isänsä aloittamalle henkisen väkivallan perinteelle ja siinä sovinisti saa juurikin mitä tilaa ja samalla rangaistuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, no nämä on niitä mielenterveyongelmaisia jotka etsii jatkajaa isänsä aloittamalle henkisen väkivallan perinteelle ja siinä sovinisti saa juurikin mitä tilaa ja samalla rangaistuksensa.
En ole itse huomannut mielenterveysongelmia, mutta ihan sama kunhan kantavat kaljaa sohvalleni ja jatkavat sukuani.
Olen myös oppinut, että on naisia, jotka sanovat aina päinvastaista, mitä todella toivovat. Sinä vaikutat juuri sellaiselle. PS. Olen sinua fyysisesti vahvempi. PPS. En huoli sinua, jos sinulla on skrillex-tukka tai ruma pukeutumistyyli.