On turha syyllistää naisia pariutumiskeskustelussa (olen konservatiivinen mies btw)
Viime aikoina on alkanut näkyä useitakin puheenvuoroja, joissa syytetään naisia siitä, että suomalaiset eivät enää pariudu eivätkä lisäänny. Pariutumisongelma on sinänsä todellinen, sillä tilanne on pahentunut pikku hiljaa jo vuosikymmenien ajan. Tämä vahingoittaa yhteiskuntaa jo nyt tosi pahasti. Kymmenen vuoden päästä tilanne on jo lähes sietämätön, teemmepä nyt mitä tahansa. Ainut minkä voimme ottaa tavoitteeksi, on järjestellä asiat niin, että joskus parin kolmenkymmenen vuoden päästä väestöpyramidi näyttää taas terveelle.
Mutta ei tämä ole naisten vika sen enempää kuin miesten. Pari sukupolvea sitten lähes kaikki yhteiskunnallinen valta oli miehillä. Ihan itse me miehet olemme antaneet tilanteen kehittyä näin. Ja jos katsotaan keskivertoa suomalaismiestä nyt, niin tuskin itsekään haluaisin naida sellaista vikisevää, passiivis-aggressiivista, naisille joka asiassa periksi antavaa herkkistä.
Tilanne on mennyt sellaiseksi, että ei tätä tilannetta enää ratkaista millään mielipidepalstakirjoittelulla (suoraan sanoen tuntuu hassulle ajatukselle, että joku muuttaisi pariutumiskäyttäytymistään sellaisen perusteella). Sitä ei myöskään korjata jollain pienellä tukien viilailuilla. Enää voi auttaa vain ylhäältä käsin ohjattu perusteellinen yhteiskunnallisen ilmapiirin muutos, samaan tapaan kuin joissain Euroopan maissa on jo alettu tekemään. Meitä tällä hetkellä johtavat saamattomuudet eivät siihen pysty. Toivottavasti saamme jo pian kunnolliset, vastuuntuntoiset johtajat.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
No ap? Kuinka monta lasta olet tähän mennessä siittänyt? Vai etkö ole kelpuuttanut ketään naista, jonka olisit voinut saada?
En yhtään, mutta kyllä tässä on vielä aikaa. t: AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta keskustelun sävy saa tällaisen kilttitytön kauhun valtaan. Kauheat määrät kiltejä ja kunnollisia miehiä tarjoutuu kepuutettaviksi, kuulostaen vihamielisiltä ja ilkeiltä ja viittä vaille siltä että kohta aletaan raiskata jos ei anneta.
En tiedä viittaatko minuun, mutta en ole vihainen. Totean vain asiat, jotka ovat mielestäni kiistämättömiä.
Ikävä kyllä joissain maissa ei niin kaukana meistä on tosiaan menty siihen, että raiskaukset - jopa siinä merkityksessä kun ne pari vuosikymmentä sitten ymmärrettiin - ovat alkaneet muuttua puolilaillisiksi, kun syntyvyys on pakko saada nousuun keinolla millä tahansa. En toivo sellaista Suomeen, joten toivon että puutumme tähän asiaan, ennen kuin tilanne on täysin epätoivoinen.
t: OP
Ei sitä syntyvyyttä ole mikään pakko saada nousuun. Väestö pienenee ja se on vain hyvä. Koko yhteiskunnan dynamiikka tulee muuttumaan täysin koneiden ja automatisaation hoitaessa (verotettavan) työn yhä enemmässä määrin, ja ihmisistä suurimman osan eläessä tuilla, jotka maksetaan konetyön tuottamasta vauraudesta.
Huvittavaa, että miehet luulevat Puolasta tai Thaimaasta mistä lie tänne tuotujen naisten haluavan heitä, kun täällä pärjää pelkillä tuillakin eikä tarvitse ottaa miestä rahojen takia. Jos se tilanne toteutuisi, että alettaisiin ottamaan pelkkiä naisia maahanmuuttajina.
Naiset ovat alkaneet ajattelemaan omilla aivoilla. Miehet eivät voi enää alistaa. Osat ovat pikkuhiljaa vaihtumassa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat alkaneet ajattelemaan omilla aivoilla. Miehet eivät voi enää alistaa. Osat ovat pikkuhiljaa vaihtumassa.
Toivottavasti tämä lohduttaa sinua, kun olet vanha eikä ympärillä ole enää yhteiskuntaa hoitamassa syöpiäsi ja vaihtamassa vaippojasi. t: AP
Tässä ketjussa on ihan selkeesti se pohjavire että joko annatte tai itkette ja annatte. Kuolleen ruumiini yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ap? Kuinka monta lasta olet tähän mennessä siittänyt? Vai etkö ole kelpuuttanut ketään naista, jonka olisit voinut saada?
En yhtään, mutta kyllä tässä on vielä aikaa. t: AP
Mistä tiedät, että sinulla on aikaa? Jos kerta suhtaudut syntyvyyden alenemiseen noinkin suurella intohimolla kuin tämä ketju on antanut ymmärtää, sinun olisi pitänyt jo ottaa vaimo ja siittää useita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on ihan selkeesti se pohjavire että joko annatte tai itkette ja annatte. Kuolleen ruumiini yli.
No mitä itse olet mieltä asiasta? Onko matala syntyvyys ongelma? Jos on, miten se ratkaistaan? Pelkkä kiukuttelu ei nyt auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä itse olet mieltä asiasta? Onko matala syntyvyys ongelma? Jos on, miten se ratkaistaan? Pelkkä kiukuttelu ei nyt auta.
Koko ajan enemmän sitä mieltä että hedelmöityshoidot ja yh, pari lasta. Muitten vastaavien tukemana ja kimpassa heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan enemmän sitä mieltä että hedelmöityshoidot ja yh, pari lasta. Muitten vastaavien tukemana ja kimpassa heidän kanssaan.
Mitä luulet, hyötyisiköhän ne lapset isästä, joka olisi läsnä niiden elämässä? Ja kuinka moni muu tekee noin kuin sinä? Eipä näy paljon tämän hetken syntyvyydessä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet, hyötyisiköhän ne lapset isästä, joka olisi läsnä niiden elämässä? Ja kuinka moni muu tekee noin kuin sinä? Eipä näy paljon tämän hetken syntyvyydessä ainakaan.
Haluaisinko uhkaavasti käyttäytyvän miehen lapseni isäksi. En todellakaan. Parempi ilman isää. Ja kunhan vielä vähän aikaa jatkatte miehet tätä annat tai itket ja annat -tyyliä, niin takuulla rupeaa näkymään syntyvyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisinko uhkaavasti käyttäytyvän miehen lapseni isäksi.
Todennäköisesti haluaisit, sen perusteella mitä olen oppinut naisluonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään en kyllä näe vähäistä syntyvyyttä (parisuhteiden välttämistä) pahana asiana. Tämä pallo on jo niin ylikuormitettu että on syytäkin hillitä väestön lisääntymistä.
Onko sinulla suunnitelma jolla saat ne afrikkalaiset maksamaan eläkepäiväsi?
En ole tuo jolle vastasit mutta mulla on suunnitelma jolla maksan itse omat eläkepäiväni. Rahalla saa ja hevosella pääsee vanhanakin enkä todellakaan aio jättäytyä eläkejärjestelmän varaan kun ei ole mitään takeita siitä että sitä edes on kun itse olen eläkeiässä. Joo tietty voisin pusata vaikka neljä lasta mutta ei se muuttaisi tätä tilannetta miksikään, fiksumpi käyttää paukut vaurastumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään en kyllä näe vähäistä syntyvyyttä (parisuhteiden välttämistä) pahana asiana. Tämä pallo on jo niin ylikuormitettu että on syytäkin hillitä väestön lisääntymistä.
Onko sinulla suunnitelma jolla saat ne afrikkalaiset maksamaan eläkepäiväsi?
En ole tuo jolle vastasit mutta mulla on suunnitelma jolla maksan itse omat eläkepäiväni. Rahalla saa ja hevosella pääsee vanhanakin enkä todellakaan aio jättäytyä eläkejärjestelmän varaan kun ei ole mitään takeita siitä että sitä edes on kun itse olen eläkeiässä. Joo tietty voisin pusata vaikka neljä lasta mutta ei se muuttaisi tätä tilannetta miksikään, fiksumpi käyttää paukut vaurastumiseen.
Hyvä. Vähän pelkään että kaikki ei ole noin vastuuntuntoisia kuin sinä. Muistathan sitten että syöpähoidot maksaa helposti 100000 euroa, että varaa sitä rahaa oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina on alkanut näkyä useitakin puheenvuoroja, joissa syytetään naisia siitä, että suomalaiset eivät enää pariudu eivätkä lisäänny. Pariutumisongelma on sinänsä todellinen, sillä tilanne on pahentunut pikku hiljaa jo vuosikymmenien ajan. Tämä vahingoittaa yhteiskuntaa jo nyt tosi pahasti. Kymmenen vuoden päästä tilanne on jo lähes sietämätön, teemmepä nyt mitä tahansa. Ainut minkä voimme ottaa tavoitteeksi, on järjestellä asiat niin, että joskus parin kolmenkymmenen vuoden päästä väestöpyramidi näyttää taas terveelle.
Mutta ei tämä ole naisten vika sen enempää kuin miesten. Pari sukupolvea sitten lähes kaikki yhteiskunnallinen valta oli miehillä. Ihan itse me miehet olemme antaneet tilanteen kehittyä näin. Ja jos katsotaan keskivertoa suomalaismiestä nyt, niin tuskin itsekään haluaisin naida sellaista vikisevää, passiivis-aggressiivista, uhittelevaa miestä.
Tilanne on mennyt sellaiseksi, että ei tätä tilannetta enää ratkaista millään mielipidepalstakirjoittelulla (suoraan sanoen tuntuu hassulle ajatukselle, että joku muuttaisi pariutumiskäyttäytymistään sellaisen perusteella). Sitä ei myöskään korjata jollain pienellä tukien viilailuilla. Enää voi auttaa vain ylhäältä käsin ohjattu perusteellinen yhteiskunnallisen ilmapiirin muutos, samaan tapaan kuin joissain Euroopan maissa on jo alettu tekemään. Meitä tällä hetkellä johtavat saamattomuudet eivät siihen pysty. Toivottavasti saamme jo pian kunnolliset, vastuuntuntoiset NAISjohtajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tämä ole naisten vika sen enempää kuin miesten. Pari sukupolvea sitten lähes kaikki yhteiskunnallinen valta oli miehillä. Ihan itse me miehet olemme antaneet tilanteen kehittyä näin. Ja jos katsotaan keskivertoa suomalaismiestä nyt, niin tuskin itsekään haluaisin naida sellaista vikisevää, passiivis-aggressiivista, uhittelevaa miestä.
Tilanne on mennyt sellaiseksi, että ei tätä tilannetta enää ratkaista millään mielipidepalstakirjoittelulla (suoraan sanoen tuntuu hassulle ajatukselle, että joku muuttaisi pariutumiskäyttäytymistään sellaisen perusteella). Sitä ei myöskään korjata jollain pienellä tukien viilailuilla. Enää voi auttaa vain ylhäältä käsin ohjattu perusteellinen yhteiskunnallisen ilmapiirin muutos, samaan tapaan kuin joissain Euroopan maissa on jo alettu tekemään. Meitä tällä hetkellä johtavat saamattomuudet eivät siihen pysty. Toivottavasti saamme jo pian kunnolliset, vastuuntuntoiset NAISjohtajat.
Oletpa sinä nokkela! Paitsi etä sinusta tulisi varmasti mahtava naisjohtaja, sinusta tulisi epäilemättä myös eturivin naiskoomikko!
Kerrotko vielä mitä ne naisjohtajjat sitten tulee tekemään tilanteelle?
Ja sivuhuomiona, en ole passiivis-aggressiivinen vaan ihan avoimesti aggressiivinen. Opettele tunnistamaan ero.
t: AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisinko uhkaavasti käyttäytyvän miehen lapseni isäksi.
Todennäköisesti haluaisit, sen perusteella mitä olen oppinut naisluonnosta.
Juurihan kirjoitin että ei käy. Ja voit yrittää toki väkivaltaa ja pakottamista mutta siitä parisuhteesta tulee lyhyt koska et elä kauan.
Mä ajattelin, että joku normaali mies on kerrankin kirjoittanut palstalle. Tajuaakohan nuo "naiset ovat nirsoja"-valittajat yhtään, miten luusereina muut miehet heitä pitävät? Ylivoimaisesti useimmilla miehillä kuitenkin on vähintään yksi ja yleensä useampia naissuhteita. Esim kun mun mies luki sen Hesarin mielipidekirjoituksen, niin hän purskahti nauramaan ja alkoi sitten pohyia, että voisi perustaa hyväntekeväisyysorganisastion noiden surkimusmiesten tueksi, jossa autettaisiin heitä parantamaan ulkonäköään ja sosiaalisia taitojaan.
Mitä tarkoitit ilmapiirin muutoksella?
Syy lienee se, että nykyisin on länsimaissa ensimmäistä kertaa tilanne, jossa ei ole mikään pakko pariutua ja lisääntyä. Ennenhän sitä ei ole niinkään tehty omasta halusta vaan myös pakosta: varsinkaan nainen ei ole pystynyt elättämään itseään itsenäisesti ilman että joko asuu vanhempiensa kotona tai sitten miehen kanssa. Nykyisin naisetkin elättävät itsensä omalla työllään, ja lisäksi on olemassa sosiaaliturva turvaverkkona, niin ettei tarvitse miestä ja sukua siihenkään.
Minusta tämä on pelkästään positiivista kehitystä, että ihmiset saavat toteuttaa itseään aidosti, ilman että täytyy pitää ihmissuhteita vain elatuksen turvaamiseksi ja turvaverkoiksi.