Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua hiivatulehduskierteeseen!??

Vierailija
08.01.2017 |

Tulen kohta hulluksi!
joka kuukausi , muutama päivä menkkojen jälkeen, alkaa uusi tulehdus. Papa oli puhdas ,juuri otettu.
Onko joku saanut nämä loppumaan??!?
kaipaan neuvoja niiltä ,jotka ovat oikeasti saaneet tulehduskierteen loppumaan.
En kestä enää.
Diflucan ei minulle sovi, siitä tulee oksetusta ja kauheat vatsavaivat.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sokerin syönti. Ainoa tapa, joka tehoaa.

Vierailija
2/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri ja valkoiset jauhot pois.

Älä ruoki sitä hiivaasi enää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo piimää. Sillä itse sain parannettua hiivan.

Vierailija
4/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä siteitä

Vierailija
5/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö siteitä ja tamponeja? Kuukuppi käyttöön niin ei pääse bakteerit muhimaan!

Vierailija
6/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätänkö kaiken sokerin eli hedelmät, mehun, marjat myös , alan siis paleo-dieetille,

Vai ainoastaan "lisätyn sokerin"

ja vehnän (jota en syö muutenkaan paljoa)

sokeria kyllä.

Onko jollain oikeasti toiminut nämä?

Vierailija
7/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siteitä, kuparikierukka käytössä

Ap.

Vierailija
8/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousunsuojista tulee mulle hiivaa.

Vierailija
9/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätänkö kaiken sokerin eli hedelmät, mehun, marjat myös , alan siis paleo-dieetille,

sokeria kyllä.

Jätä nyt aluksi vaikka ees se sokeri pois. Marjoja ja hedelmiä en itse heti hylkäisi.

Vierailija
10/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myös hiivatulehduskierteessä ja se oli kauheaa. :(

Älä syö sokeria ja mahdollisimman vähän valkoisia jauhoja!

Pidä huoli hygieniasta. Seksin jälkeen AINA pesulle. Pese alapää päivittäin.

Kun alkaa tulla tulehduksen oireita, juo karpalomehua tai sellaista oikein ärtsyä appelsiinimehua. Näitä ihan lääkäritkin on suositelleet minulle. :) Vaikka niissä onkin sokeria niin on sen verran hapanta että tasapainoittavat hiivaa.

Osta Canesten-voidetta. Laita sitä heti kun tulee vähänkin oireita. Auttaa monesti heti niin hiiva ei pääse kunnolla puhkeamaan!

Jos hiiva iskee aina menkkojen jälkeen, niin kokeile erilaisia siteitä. Jotkut hiostaa niin paljon ettei ihmekään että tulee hiiva. Varsinkin menkkojen aikaan vältä sokeria.

Tsemppiä hiivan selättämiseen! Näillä tavoilla itse sain kierteen lopulta loppumaan.

Vierailija
11/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sokeria kyllä.

Hedelmät ja marjat on ok, mutta jätä mehu pois. Ellei ole tuota karpalo- tai appelsiinimehua. T:10

Vierailija
12/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän siteitä, kuparikierukka käytössä

Ap.

Kuppia voi käyttää kierukan kanssa. Voi olla hyvä kyllä jutella lääkärille kuinka toimii.

Vierailija
13/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies hoidettu? Kumppani voi tartuttaa hiivan aina uudestaan sinulle.

Vierailija
14/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakaa nyt hyvät ihmiset se alapään PH-tasapaino ekaksi kuntoon. Eli kuuri maitohappobakteeri-emätinpuikkoja/kapseleita ensin 7 vuorokauden ajan (esim. Lactal tms.) jatkoon vaikka Multi-Gyn geeli aina yhdyntöjen ja menkkojen jälkeen. Pesu kerran päivässä happamalla pesunesteellä (esim. Avecyd tai Multi-Gyn femi-wash).

Kierukka altistaa tulehdukselle. Kannattaa myös pitää huolta siitä että limakalvot on kunnolla liukkaat seksin yhteydessä. Jos käyttää kondomeja, kannattaa kokeilla lateksittomia. Ja sitä Canesten-voidetta kannattaa pitää varalla jos alkaa kutiamaan, yleensä se on enemmän ärsytystä kuin hiivaa. Canesten helpottaa sitä kutinaa.

Näillä konsteilla olen saanut oman monivuotisen hiivaongelman talttumaan, viimeisen 7 vuoden aikana on ollut 2 kertaa hiiva (molemmilla kerroilla antibioottikuurin vuoksi).

Vierailija
15/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sokeria kyllä.

Jätä nyt aluksi vaikka ees se sokeri pois. Marjoja ja hedelmiä en itse heti hylkäisi.

Hedelmät voi huoletta jättää pois, ne on sokerin osalta kuin karkkia. Hedelmissä olevat vitamiinit saa muualta paremmin.

Vierailija
16/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin jälkeen tuntuu tulevan helposti tulehdus ,vaikka kävisi pesulla.

Mies hoidettu kaksi kertaa.

Kuukuppi tuntuu todella epävarmalta ja vaikealta käyttää. Varsinkin kun runsaat menkat.

Suklaata syön ,kun herkuttelen .elämä ilman suklaata on kamalaa...:-)

Noita geelejä voisin kokeilla , vedellä ainoastaan olen pessyt.

Syön kyllä muuten terveellisesti. (Ei valkoisia jauhoja, lisäaineita yms.) Paljon kasviksia ja öljyjä, marjoja.

Vierailija
17/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesikin kannattaa hoitaa, sillä vaikka hänellä ei ole oireita, sattaa hän kuitenkin kantaa mukanaan jotain tavallista ärhäkämpää hiivakantaa.

Luovu sukkahousuista ja käytä vain puuvillaisia pöksyjä.

Vierailija
18/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin jälkeen tuntuu tulevan helposti tulehdus ,vaikka kävisi pesulla.

Mies hoidettu kaksi kertaa.

Kuukuppi tuntuu todella epävarmalta ja vaikealta käyttää. Varsinkin kun runsaat menkat.

Suklaata syön ,kun herkuttelen .elämä ilman suklaata on kamalaa...:-)

Noita geelejä voisin kokeilla , vedellä ainoastaan olen pessyt.

Syön kyllä muuten terveellisesti. (Ei valkoisia jauhoja, lisäaineita yms.) Paljon kasviksia ja öljyjä, marjoja.

Vaihda maitosuklaa prossasuklaaseen, tee kaakaota oikeasta kaakaojauhosta, tee suklaavaahtoa kermavaahdosta ja kaakaojauhosta. Ei tarvitse olla ilman suklaata.

Vierailija
19/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti hiivatulehdus kun karppasin ja lopetin alkoholin, sokerin ja viljat

Vierailija
20/48 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti ruokavaliolla on hyvin vähän merkitystä vaginan hiivatulehduksiin. Sokerin pois jättäminen ei siis todennäköisesti auta ollenkaan.

Liika peseminen haittaa vaginan normaalia bakteeritasapainoa, jolloin hiiva pääsee valloilleen. Stressi on yksi merkittävimmistä laukaisevista tekijöistä. 

Itse pääsin loputtoman tuntuisesta hiivatulehduskierteestä eroon syömällä kuukauden kuurin flukonatsolia. Kapseli viikossa, eikä hiiva enää sen jälkeen uusiutunut.

Mutta onko sinulla varmasti hiiva? Jos pian kuukautisvuodon päättymisen jälkeen ilmenee toistuvasti kutinaa (mutta ei muita selkeitä hiivan oireita), kyse on todennäköisemmin limakalvojen ärtymisestä. Lopeta mahdollinen pesuaineiden (saippuan, intiimipesuaineen tms.) käyttäminen. Pese vain vedellä ja rasvaa tavallisella ihorasvalla joka pesun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä