Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää eri elämää miehen kanssa

Vierailija
08.01.2017 |

Miehellä on täysin eri vuorokausirytmi. Minä olen töissä ma-pe klo 7-15 Tekee töitä ma-la iltaisin klo 16-00, joskus tuplavuoroja eri paikoissa. En näe miestä ikinä kuin aamuyöstä, kun se kömpii nukkumaan töistä tultuaan ja silloinkin murisee ja valittaa univaikeuksia. Minä herään kello 5 jälkeen lähteäkseni töihib ja miehen unet ovat tosi pätkittäiset siihen asti kun hän vie lapsen aamulla päiväkotiin. Sen jälkeen tulee takausin kotiin jatkamaan nukkumista iltapäivään asti, että jaksaa mennä taas iltavuoroon. Nukkuu vapaapäivinäkin iltapäivään. Minä herään lapsen kanssa viikonloppuisin kello 7-8 aikoihin ja näännyn tylsyyteen, että mies on puolet päivästä nukkumassa.

Meillä ei ole juuri mitääb läheisyyttä miehen kanssa. Vihaan tätä liittoa monesta syystä... miehen poissaolevuus, hapannaamaisuus... sängyssä saa aina aamuyöstä pelätä saanko iskun kyynärpäästä vai nyrkistä, jos vahingossakaan eksyn liian lähelle miestä. Häneen ei saa koskea, ei kuulemma saa nukuttua, silloinkin jos joskus vähän sietää minua vieressään niin tunnen miten kireänä hän on, aina jos yritän vähän mennä hänen lähelle nukkumaan, niin vedän peittoa varmuuden vuoksi naaman suojaksi... jos se huitaiseekin ärtyneenä. Jos olen itse nukkumassa kun se tulee nukkumaan, havahdun siihen yleensä, niin saattaa riuhkaista peittoa tai komentaa tylysti pois edestä, että mahtuu itse nukkumaan...

Herään aamulla, mies nukkuu... ellei satu olemaan hereillä... kulkee kuin zombi eikä edes tervehdi aina, ehkä murahtaa... lähden töihin yksin, teen yksinäistä työtä, haen lapsen päiväkodista ja menen tyhjään kotiin... tai joskus mies on juuri lähdössä töihin... ehkä sanotaan hei ja moi... miehellä ei ole aikaa ja kiinnostusta jäädä jorisemaan mitään useimmiten... vietän illan yksin lapsen kanssa, laitan sen nukkumaan, olen hetken ihan yksin ja menen nukkumaan. Parin tunnin päästä saatan herätä kun mies tulee mutta jatkan nukkumista. En noteeraa miestä. Minunkin herättävä taas klo 5... mies murahtelee ja tiuskii kun torkutan...

Miehellä ei mitään kiinnostusta vaihtaa alaa tai työaikojaan. Hänen vuorokausirytmiin iltatyö sopii täydellisesti. Perhe-elämää ei juurikaan ole... paitsi että se herää näihin aikoihin... sitten haahuilee pari tuntia ja syö "aamupalansa" kello 15-16 mennessä... ehkä lähtee omille asioilleen ja omiin kaveriprojekteihin loppuillaksi... senkin ajan mitä on kotona niin kulkee useimmiten napit korvilla ja selaa älypuhelinta ja chatteja, herraa ei saa häiritä, jos sanoo jotain niin ehkä vastaa, luultavasti ei... tai murahtaa sen kymmenennen sanomisen jälkeen. Joka asiaa saa lypsämällä lypsää, on semmoinen hiljainen mies joka ei puhu... paitsi jos haluaa jotain... kavereille jaksaa puhua tuntikausia puhelimessa yötä myöten. Kun hän nukkuu, pitää olla hiljaa. Jos me lapsen kanssa yritetään nukkua, niin äyskii vaan että senkus nukutte ja jatkaa itsekkäitä kaveripuheluita joskus vielä puolen yön jälkeenkin... jos hetkeksi lopettaa ja alan taas tavoitella unta niin kohta alkaa uusi puhelu...

Puhuminen ei kiinnosta sitä. Mikä minä olen häntä estämään?

Vituttaa tämä erirytmisyys... ei edes syödä samaa ruokaa yhtä aikaa samassa pöydässä paitsi harvoin jos itse olen valmis hyökkäämään pöytään just silloin kun satun näkemään että nyt se syö... mutta se älypuhelin ja napit korvilla pitää olla silloinkin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen torkuttaminen on kyllä maailman v****maisinta jos on uniongelmia.

Nuo miehen uniongelmat pitäisi ratkaista ennen kuin voitte edes yrittää parempia välejä. Uniongelmat muuttaa ihmisen persoonaa huonolla tavalla.

Vierailija
22/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinnittelette, kun tiedätte, että tilanne tuskin paranee? Tämän ainoan elämän voi elää muutenkin kuin sinnittelemällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinnittelette, kun tiedätte, että tilanne tuskin paranee? Tämän ainoan elämän voi elää muutenkin kuin sinnittelemällä!

Mun ainoa syy on se, kun lapsi on isänsä perään kovasti. Koko ajan kyselee isiä.

En voi ikinä kertoa lapselle totuutta isästään, esim. sitä yksin jättämistä. En halua rikkoa hänen maailmaansa, johon kuuluvat hänen ajatuksissaan rakastavat vanhemmat.

N41

Vierailija
24/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään ihmettele jos äijää vituttaa. Muakin vituttaisi, jos joutuisi nousemaan kesken unien viemään lasta päiväkotiin ja jos toinen huudattaa puhelinta koko aamun. Onko ihan pakko torkuttaa, eikö vaan voi jumankauta nukkua suosiolla niin pitkälle kunnes on oikeasti tarvis herätä tai sit vaan kerralla nousta?? 

Vierailija
25/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on valittanut stressiä ja väsymystä ties miten pitkään, vuosia. Seksiä? Silloin jos miestä kiinnostaisi ja muna nousee pystyyn ehkä kerran kuussa tai parissa. Nytkin edellisestä kerrasta about 8 viikkoa. Viime vuonna nussittiin 13-14 kertaa. On se semmoinen suoritus, että pitää viiva merkitä kalenteriin! Joskus miehellä tullut joku tsemppikausi ja nusassut jopa 2-3 kertaa kalenterikuussa... jopa 2 kertaa samalla viikolla, mutta sit sen puhti on taas ihan pois ja seuraavaa kertaa saa odottaa taas sen kuukauden pari. Eli kuivaa on ollut. Olen ehdottanut päivätöiden etsimistä, mutta ei viitsi etsiä uutta paikkaa. Anteeks nyt vaan, mutta kyllä mu mielestä jos on joskus 12:kin tuntia aikaa lepäillä, niin vika on kyllä omassa asenteessa, jos notkuu aamuyöhön. Ja itse sanonut senkin, että ei halua mennä nukkumaan liian aikaisin ennen keskiyötä, koska ei halua edes herätä ennen iltapäivää. Ja mitä sitten jos mies ei saa tarpeeksi unta?! Kyllä mäkin vittu pari vuotta sitten kävin sekä töissä että hoidin iltahommat uhmaavan lapsen kanssa 4-6 tunnin yöunilla. Vitutkos minunkaan psyykestä välitettiin aamuyöstä kun olin juuri saanut unen päästä kiinni ennen kuin ukko tuli kotiin aamuyöstä, kohisutti suihkua ja puhui jopa paskaa puhelimeen milloin kellekin. Vitutkos siitä sainko uudestaan unen päästä kiinni. Sori mut ei oikein empatiaa heru jos ei mullekaan. Ap

Vierailija
26/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattelin tuollaista aikani, sitten ulkoistin itseni siitä kuviosta. Nykyinen mies tekee päivätyötä.

Vierailija
27/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Eri makuuhuoneet!!!! Sinä saat nukkua rauhassa. Mies saa nukkua rauhassa. Ääritilanteessa jos huoneita ei vaan riitä sinä nukut lapsen kanssa makuuhuoneessa kun menet aiemmin nukkumaan ja mies lastenhuoneessa. Hankkikaa sinne kunnon sänky.

2. Milloin se lapsi viedään päiväkotiin? Miksi sen jälkeen pitää vielä miehen nukkua? Joa miehellä loppuu työt 00 hän lienee kotona viimeistään klo 1 nukkumassa. Herääminen esim. 9 ja lapsi päiväkotiin vasta kymmeneksi. Tulos = mies nukkuu paremmin eikä ole niin paljon univelkaa = parempi mieli. Ei sitä lasta ole pakko viedä päiväkotiin klo 8 tai 9.

Vierailija
28/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaista paitsi että päivätyöt ja asumme ja nukumme eri huoneissa. Ei mitään fyysistä kontaktia öö vuoteen puoleentoista.

En kylläkään osaa auttaa. Olen uupunut en jaksa ajtella edes omaa tilannettani. Nyt harjoittelen sitä, että pystyn vaan antaa miehen olla rauhassa ja yritän olla ärsyttämättä häntä (=olen hiljaa mahd paljon).

Vierailija
29/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kestät seksiä moisen kanssa. Minua ei saisi koskea metrin kepilläkään, jos tuollaiset välit.

Vierailija
30/30 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotatte siis, että minun pitäisi sotkea lapsenkin unirytmi niin, että pitäisin hereillä vähintään iltakymppiin, ettei lapsi vaan heräisi normaaliin aikaan kello 6-8 välillä ainakaan, kun kuulee minun olevan hereillä...ihan vaan, että mies saisi nukkua ja minä en enempää kuin 5-6 tuntia? Kai sen tyhmäkin tajuaa, ettei uni tule heti fyysisen työn jälkeen kotiuduttua. Vaan ette silti tajua että tämä on ihan psykologinen juttu nukkua iltapäivään joka tapauksessa, koska ihmeellistä kyllä se saa perseensä ylös töihin ja kavereiden perään jo kello 8 aamulla jos joku muu kuin minä käskee. Ja saa perseensä ylös aamuyöstäkin jos pakko vaikka miten väsyttäisi. Eli pystyy kyllä vajailla unilla menemään töihin aamuvuoroonkin tarvittaessa ja vetämään vaikka 12 tunnin vuoron mutta perheestä ei tarvitse välittää koska ei ole pakko ja rahaakaan siitä ei saa eli mikä motivoi? Kyllähän se mies on välillä toivonut sitä ja miehen unelma olisi ehkä että lapsikin heräisi mahdollisimman myöhään ja menisi nukkumaan mahdollisimman aikaisin. Usein päivisinkin kun lapsi hölisee jotain niin isänsä hokee sille, että "mene nukkumaan" ihan epäasialliseen aikaan. No ei tosiaan mene. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi