HS: "Naiset kasvatetaan nirsoiksi, miehen rooli on tulla torjutuksi"
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005036806.html
"Jo pienille tytöille luetaan prinsessasatuja, joissa naisen rooli on odottaa täydellistä prinssiä, johon rakastua ensi silmäyksellä"
Näinpä. Ja tähän kun vielä lisätään se, että naisista varmaan "peräti" 10-15 prosenttia tekee rohkeasti niitä aloitteita miehille, sitte ehkä 20-30 prosenttia suhtautuu sinällään ihan positiivisesti ajatukseen tehdä itse aloite joku päivä, mutta ei kuitenkaan saa sitä ikinä tehtyä, ja sitten loput noin 60 prosenttia, eli selkeä enemmistö, ei voisi ikinä kuvitellakaan tekevänsä aloitetta......niin eipä käy kateeksi miehenä oleminen.
Mutta sellaistahan elämä on.
M87
Kommentit (783)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään taitaa ne miehet olla nirsompia... Kuvittelevat että ansaitsevat sen alle 25v kaunokaisen vaikka olisivat itse millaisia alkoholisoituneita läskikasoja. Sitten kun ei tällaista saa niin haukutaan kaikki naiset, syyllistetään naiset omasta syrjäytymisestä ja uhkaillaan itsemurhalla.
Naisten "nirsous" taas on sitä että osataan elää yksinkin.
Kyllä se katkeruus tulee siitä kun ei kelpaa minkään ikäisille naisille.
Ei ainakaan jos ei tee itse aloitetta. Ja kuka mies jaksaisi koko ajan kokeilla kepillä jäätä ja riskeerata itsensä nolaaminen vain siksi, että nainen ei voi itse tehdä sitä aloitetta...
mies29
Koska ja millaisessa yhteiskunnassa naiset on vastanneet pariutumisaloitteista? Aina ja iankaikkisesti on ollut miesten vastuulla. Eivät naiset ole muuttuneet, miehet sen sijaan ovat tulleet laiskoiksi ja pelokkaiksi.
Sellaisia naisia pitääkin vältellä ja ihan oikeasti pelätä, jotka käyttävät seksiä vallan välineenä miehen alistamiseen/kouluttamiseen.
Minä en ainakaan halua olla lähelläkään sellaista ämmää, jonka missio on muokata miehestä alistuva koira "seksin säännöstelyllä" ja muullakin henkisellä väkivallalla.
Myönnän pelkääväni ja halveksuvani tuollaisia kusisia ämmiä. Ihan oikeasti.
"kusisia ämmiä".
Sinulla on kauhistuttava tapa puhua naisista.
Ohis
Mun avautuminen koskee vaan niitä "naisia", jotka ei arvosta miestä tasa-arvoisena kumppanina. En mä käännä toista poskea tai alistu mihinkään väkivaltaan, tai kiristykseen enkä hyväksy sitä. Oli sitten kyseessä ihan kumman tahansa sukupuolen kantaja.
Onko oikeudenmukaisuus sulle jotenkin vieras käsite?
Ei, vaan halveksiva ja vähättelevä tapasi kommunikoida. Naiset ovat ihmisiä siinä, missä sinäkin.
Suosittelen, että mietit käytöstäsi.
Jaa, että kusipäisyyttä ja vittumaista luonnetta ei saisi halveksua. Sitäkö sä tarkotat, että epäoikeudenmukaisuuteen pitäisi vaan alistua. Ei helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä todellisuudessa nämä miehet elävät, jotka luulevat että nainen kuin nainen saa miehiltä aloitteita?? Olen melko lailla "samaa tasoa" kavereideni kanssa. He ehkä 8-9, minä 7-8. Viihteellä he saavat 100% miesten aloitteista. 100%. Ei ne miehet edes näe minua, vaan kun mies valitsee iskukohdetta, hän AINA valitsee sen paikalla olevista kauneimman.
Kuten aiempi kirjoittaja sanoi, niistä sadasta miehet tekisivät aloitteita vain sille kauneimmalle. Jos kaunein poistettaisiin, sitten seuraavaksi kauneimmalle. Mutta niin kauan, kuin joukossa olisi joku toista kauniimpi, muut naiset jäisivät kokonaan ilman. Ja joka illan jälkeen ne 99 miestä valittaisivat kuinka naisilla on helppoa, sen kun valitsee jonosta parhaan.. Heille kun "nainen" oli vain se kaunein jota he yrittivät iskeä, eivät ne 99 jotka tönäistiin pois tieltä.
Tuossa esimerkissäsi ei ole mitään järkeä. Viihteelläkin miesten kriteerit naisia kohtaan ovat alempana koska haetaan naisesta vaan seksiä. Sinulla ja kavereillasi on siis pakko olla jo merkittävä ero tasoissa että kuvailemasi pitäisi paikkansa. No naiset yleensä luulevatkin tasoaan korkeammaksi mitä on koska tavis nainenkin saa seksiä komeimmilta miehiltä.
Sikäli totta, että viihteellä nainen joka on kännissä, flirttaa ja tekee aloitteita on suosituin. Ei ulkonäkö ratkaise. Miehet pelkää tehdä aloitteita. Olen nähnyt vierestä miten jokaista miestä pussaileva saa jonon miehistä, kun he on kaikki helpon perään.
Aika pelottavaa että tuokin mielipidekirjoittaja on päässyt yliopistoon ja valmistunut sieltä noine mielipiteineen. Eihän tuo tiedä oikeista syistä mitään, vaan kuvittelee vain tietävänsä.
Miksi miesten mielestä on huono asia, että nainen on mieluummin sinkku kuin parisuhteessa miehen kanssa, jota kohtaan ei tunne mitään?
Minut on kasvatettu niin, että älä ota miestä joka ryyppää, ei tee kotitöitä, pettää, on väkivaltainen, on ilkeä, väheksyy sinua. Kai minut sitten on kasvatettu nirsoksi.
Miten saamattomia miehet voivat olla!?!????
Ei ihme, että jäävät saamattomiksi kaikilla saroilla. Nyt tänne pitäisi roudata miljoona naista (jotka eivät näitä tampioita huolisi siltikään), kun kuka tahansa pentti ja make voi helposti hommata itselleen vaimon Aasiasta, Ukrainasta tms. Mutta kun ei jaksa nähdä sitäkään vaivaa. Jos äiti vaikka hoitaisi asian... Voi haloo, vaikeroikaa elämänne ja kuolkaa yksin!
Tässä on absoluuttinen totuus parinmuodostumisen perusteista. Molemmat sukupuolet.
Itse ajattelen että ihan evoluutiobiologiaan nojaten osa miehistä on tavallaan jo lähtökohtaisesti kelvottomia lisääntymään (ts. harrastamaan seksiä).
Monilla nisäkäslajeilla naaras on se, joka koiraan valitsee ja koiraat keskenään tappelevat naaraista. Paras koiras on elinvoimaisin (esim. ihmisellä hyväkuntoinen ja fyysisesti terve), kilpailuviettisin (ihmisellä kunnianhimo usein johtaa rahalliseenkin menestykseen), rohkea (ihmisellä itseluottamus kunnossa) ja laumahierarkian huipulla (sosiaalisesti menestynyt mies).
Näin moni eläinnaaras kumppaninsa valitsee ja itse naisena tunnistan käyttäytyväni samalla tavalla. Ei minua kiinnosta se, jääkö joku mies ilman säännöllistä seksiä. Ei kaikkia ole tehty lisääntymistä varten, se on puhdasta biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä todellisuudessa nämä miehet elävät, jotka luulevat että nainen kuin nainen saa miehiltä aloitteita?? Olen melko lailla "samaa tasoa" kavereideni kanssa. He ehkä 8-9, minä 7-8. Viihteellä he saavat 100% miesten aloitteista. 100%. Ei ne miehet edes näe minua, vaan kun mies valitsee iskukohdetta, hän AINA valitsee sen paikalla olevista kauneimman.
Kuten aiempi kirjoittaja sanoi, niistä sadasta miehet tekisivät aloitteita vain sille kauneimmalle. Jos kaunein poistettaisiin, sitten seuraavaksi kauneimmalle. Mutta niin kauan, kuin joukossa olisi joku toista kauniimpi, muut naiset jäisivät kokonaan ilman. Ja joka illan jälkeen ne 99 miestä valittaisivat kuinka naisilla on helppoa, sen kun valitsee jonosta parhaan.. Heille kun "nainen" oli vain se kaunein jota he yrittivät iskeä, eivät ne 99 jotka tönäistiin pois tieltä.
Tuossa esimerkissäsi ei ole mitään järkeä. Viihteelläkin miesten kriteerit naisia kohtaan ovat alempana koska haetaan naisesta vaan seksiä. Sinulla ja kavereillasi on siis pakko olla jo merkittävä ero tasoissa että kuvailemasi pitäisi paikkansa. No naiset yleensä luulevatkin tasoaan korkeammaksi mitä on koska tavis nainenkin saa seksiä komeimmilta miehiltä.
Hyvänen aika sentään. Etkö näe mitään ristiriitaa siinä, että väität kuinka komeimmat miehet antavat tavisnaiselle, kun juuri kerroin kuinka tulen taviksena Täysin sivuutetuksi kaikkien (myös tavismiesten ja jopa känniörvelöiden) miesten toimesta, jos yhtään nätinpi nainen on paikalla :D!?
Palstan kommentit keskittyvät pitkälti ulkonäköön, sekä naisten että miesten osalta.
Aika jännä juttu, itselleni se ei ole koskaan ollut mikään kriteeri miesten suhteen, vaikka olen kauniiksi väitetty nainen. Minuun vetoaa karisma ja äly, ulkonäkö on sivuseikka. Karismaa ja älyä ei saa purkista, nainenkaan.
Eräs ystävättäreni, joka ei välttämättä nykykriteerien mukaan ole superkaunis, eli on ns.luonnonkaunis, eikä satsaa ulkonäköönsä keinotekoisesti juurikaan, avioitui miehen kanssa, joka oli kovasti naisten tavoittelema, hyvännäköinen ja sosiaalisilta taidoiltaan erinomainen ja kaikin puolin kunnollinen mies. Mies valitsi tämän naisen, koska koki hänet sielunkumppanikseen, he pystyvät keskustelemaan kaikista mahdollisista asioista. Nainen onkin ihastuttava ihminen, älykäs, huumorintajuinen ja tietyllä tavalla vaatimaton, eli ei tuo itseään esiin mitenkään. Eräs toinen ystävättäreni totesi näiden pariuduttua, että olisi mies saanut paremmankin. Mitään muita perusteluja hänellä ei ollut kuin tuo luonnonkaunis ulkonäkö, jota ei ole pilattu keinotekoisesti. Tämä nainen ei antanut mitään arvoa tämän toisen naisen henkisille ominaisuuksille. Mutta miespä antoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen pitäisi voimakkaasti lisätä 20 - 35 vuotiaiden naisten maahanmuuttoa. 200 000 - 300 000 naista lisää suomeen korjaamaan naisten ja miesten välistä lukumääräistä epäsuhtaa niin kaikki ongelmat ovat pyyhkäisty pois ja kaikki voivat paremmin.
Tätä palstaa lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että em. ikäisiä naisia pitäisi olla vähintään miljoona tässä maassa enemmän kuin miehiä. Olis mukava kun pääsis kerrankin valikoimaan ja nirsoilemaan aivan kuten naiset nyt pääsevät.
Ei se ihan noin mene. Tuo naisen valta asema ei ole niin sukupuolten määristä kiinni. Ongelma on se että naisten väliset erot ovat väljempiä kuin miehillä. Suuri osa naisista kelpaa miehille, toisinpäin taas ei. Siksi kysyntää riittää melkein kaikille naisille ja koska nainen on luonnostaan nirso niin tällä mallilla pystyy myös sitä olemaan. Ne lisä naiset käyttäytyisivät ihan saman mallin mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
F
Sikäli totta, että viihteellä nainen joka on kännissä, flirttaa ja tekee aloitteita on suosituin. Ei ulkonäkö ratkaise. Miehet pelkää tehdä aloitteita. Olen nähnyt vierestä miten jokaista miestä pussaileva saa jonon miehistä, kun he on kaikki helpon perään.
Tuossa tuskin muodostettiin pariskuntia. Toivittavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei oo yhtään nirsoja ei. Lihavat vanhat miehetkin haaveilee näteistä nuorista tytöistä. Menepäs tsekkaa esim. treffipalstoille millä ikähaarukalla miehet hakee naisia. Monille ei kelpaa edes oman ikäinen vaan lähdetään siitä, että pitäis olla ainakin 3 vuotta nuorempi. Sitten joku kolmekymppinen hakee jotain 18v. tyttöjä...... siis mitä vit....?
Kautta ihmiskunnan naiset ovat menneet yhteen vanhemoien miesten kanssa. 10 vuotta on pieni ikäero.
Sinä olet taas niitä naisia jotka aloittavat täällä ketjuja joissa lässyttävät miten 30 vuotias mies on pedofiili jos on yhdessä 18 vuotiaan naisen kanssa.
En ole lässyttänyt täällä mitään. 10 vuotta on jo aika paljon, ja ainakin itse olen aina viehättynyt suurinpiirtein itseni ikäisistä miehistä. Historiassa on paljon nuori nainen-vanha mies pareja, koska elettiin patriarkaalisessa yhteiskunnassa. Ei viehätys vanhemaan mieheen ole mitenkään naiseen sisäänrakennettu juttu, mutta joitakin huom. joitakin naisia voi tietenkin miellyttää iän mukana tullut varmuus ja mahdollisesti sosiaalisesti kohonnut status.
En lähtisi mitään patriarkkoja hakemaan, evoluution aikana on voinut vallita matriarkaalinenkin malli. Susilaumoista ollaan omaksuttu ihmilaumoihinkin alfaurokset ja beetat, kuitenkin laumaa johtaa aina naaras.
Minulla ja miehelläni on hieman pidempi ikäero ja en koskaan ole kiinnostunut ikäisistäni pojista tai miehistä.
Ihminen evoluutioteorian mukaan valitsee parhaat geenit jälkeläisilleen. Kivikaudella kesiki ikä oli ihmisellä noin 20 vuotta vielä historiallisella ajalla parisataa vuotta sitten ihmiset eivät keskimäärin eläneet juuri yli 30 vuotiaiksi. Tuollaisissa oloissa 50 vuotias ja vanhempi mies on osoittanut omaavansa hyvät geenit myös hänellä on ollut tuplasti aikaa vaurastua 25 vuotiaaseen verrattuna.
Kyllä se viehtymys vanhempaan mieheen on moneen naiseen sisään rakennettu. Sanotaan geeneiksi.
Äidin isä on syntynyt 1800 luvulla äidin äiti 1930 luvulla.
Aijaa, kumma juttu. Mun lähipiirissä naiset ovat parituneet noin +-5 vuoden ikähaarukalla, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ja mistäs näitä vanhempia miehiä jotka kyselee "miksi en kelpaa nuorille naisille?" sitten satelee, jos se kerta aivan ilmiselvää on että naiset haluavat vanhempia miehiä? Aika moneen tutkimukseen olen törmännyt joissa on havaittu naisten suosivan ikäisiään miehiään. Sulla näyttää olevan aivan omat teoriat.
Vierailija kirjoitti:
Että oikein lääääketieteen tohtori näpytellyt näppäimistöltään aivopierun koko kansan naureskeltavaksi. Aika laasaslaista ulinaa. Jouduin pyyhkimään läppärin näppäimistöä + näyttöä aamukahveista. o(>ω<)o
Se mielipidekirjoittaja ei olekaan mikään psykiatri tms ihmisen psykologiaan erikoistunut lääkäri vaan röntgenlääkäri. Eikö sellainen työskentelekin lähinnä valokuvien ja koneiden kanssa eikä niinkään ihmiskontakteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus, käytetty auto -vertaus oli mielestäni osuva.
Kyllä minäkin miehenä tiedän täysin minkälainen on ihannenaiseni mutta tyydyn siihen mitä saan.
Koomisinta tässä on se että jokainen parisuhteessa oleva nainen kuvittelee olevansa miehensä ykkösvaihtoehto.
Ja juuri tuosta syystä on niin paljon sinkkunaisia, jotka keksivät elämäänsä mieluummin muuta sisältöä kuin parisuhteen sellaisen miehen kanssa, joka ei heitä rakastaisi eikä haluaisi vaan valitsisivat tämän naisen vain siksi, että eivät parempaakaan saa.
Tämä kiteytti juurikin kaiken. Tuntuu ettei miehiä niinkään kiinnosta onko kyse "aidosta rakkaudesta" kunhan on joku, mutta eivät naiset tälläistä tyytymistä halua! Eivät niin että joku tyytyy heihin, eivätkä halua itse tyytyä. Ja se on ihan ok!
Miehethän juuri menevät rakastamansa naisen kanssa yhteen. Mutta katsos rakkaus ei ole tunnetta vaan päätös.
Naiset odottavat jotain suurta tunnetta ja sitten ne odottaa että se kestää lopun elämää. Mikä on täysin mahdotonta. Sitten naiset jättävät miehen.
Joidenkin miesten on vaikea ymmärtää, että itsenäinen, omillaan toimeentuleva nainen, jolla on mielenkiintoinen työ sekä paljon ystäviä ja muita läheisiä ihmisiä pitämään seuraa, saa parisuhteelta ainoastaan sen tunteen. Jos ei ole tunnetta, ei näillä naisilla ole mitään tarvetta parisuhteellekaan. Juuri tunne on se, mikä tekee parisuhteesta paremman vaihtoehdon kuin sinkkuelämä. Mulla on kaikki, mitä elämässäni olen halunnut. Vain tuo tunne puuttuu. Jos en tapaa miestä, jonka kanssa tuo tunne syntyisi, en saisi jonkun muun miehen kanssa parisuhteelta mitään lisäarvoa elämääni.
100% varmuudella se tunne katoaa vuosien varrella. Itseasiassa aika nopeastikkin. Kun se ei edes kuulu kestää.
Rakastuminen joko kuolee tai kasvaa rakkaudeksi, kunnioitukseksi ja kiintymykseksi.
Oisko se näin, että ihastuminen joko kuoleutuu ajan myötä tai muuttuu rakkaudeksi = rakastuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma: prinsessasatuja on luettu tytöille jo ainakin 100 vuotta ja vasta tämä sukupolvi uskoo niihin ja ryhtyy nirsoksi?
Voisiko vika sittenkin olla siinä, että prinsessasatujen lisäksi tytöille on kerrottu, että heidän ei tarvitse odottaa sitä prinssiä toimettomina, he voivat tehdä elämästään omanlaisensa. Harmi, että siihen elämään ei sitten enää mahdu sohvalla röhnöttävää "possua", jonka elämän täyttää televisio, pelaaminen ja maltillinen alkoholinkäyttö eli mäyräkoira kahdesti viikossa.
Etkö tiedä, että on muunlaisiakin miehiä, kuin nuo tapaamasi? Sinun otoksesi on jostain syystä suppea.
Ja sinä taas et huomannut, että osa naisista löytää sen prinssinsä. Esimerkkimies on se, joka jää ilman ja ihmettelee, että miksi naiset ovat nirsoja eivätkä kelpuuta häntä.
Löytää kyllä, mutta kauanko se prinssi kelpaa sitten? Tuossa oli toinenkin hyvä pointti kirjoituksessa: Niaset ovat huomattavasti aloitteellisempia eroissa kuin miehet. Yhtäkkiä se "täydellinen" valinta ei enää houkuttelekaan. Se, jonka itse -niin huolellisesti- valitsi!
Tämä keskustelu on ihan mahdotonta, koska (miesten?) osan mielestä kännipanot ja parinmuodostus on sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa esimerkissäsi ei ole mitään järkeä. Viihteelläkin miesten kriteerit naisia kohtaan ovat alempana koska haetaan naisesta vaan seksiä. Sinulla ja kavereillasi on siis pakko olla jo merkittävä ero tasoissa että kuvailemasi pitäisi paikkansa. No naiset yleensä luulevatkin tasoaan korkeammaksi mitä on koska tavis nainenkin saa seksiä komeimmilta miehiltä.En ole tuo, jolle vastasit, mutta huomasitko taas, miten mitätöit alempitasoisen naisen olemassaolon?
Miten niin mitätöin?
Henkilö kertoi, että häntä ei huomioida ja sinä ohitit tämän faktan/ ongelman sillä, että hän on alempitasoinen kuin kaverinsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että ihan evoluutiobiologiaan nojaten osa miehistä on tavallaan jo lähtökohtaisesti kelvottomia lisääntymään (ts. harrastamaan seksiä).
Monilla nisäkäslajeilla naaras on se, joka koiraan valitsee ja koiraat keskenään tappelevat naaraista. Paras koiras on elinvoimaisin (esim. ihmisellä hyväkuntoinen ja fyysisesti terve), kilpailuviettisin (ihmisellä kunnianhimo usein johtaa rahalliseenkin menestykseen), rohkea (ihmisellä itseluottamus kunnossa) ja laumahierarkian huipulla (sosiaalisesti menestynyt mies).
Näin moni eläinnaaras kumppaninsa valitsee ja itse naisena tunnistan käyttäytyväni samalla tavalla. Ei minua kiinnosta se, jääkö joku mies ilman säännöllistä seksiä. Ei kaikkia ole tehty lisääntymistä varten, se on puhdasta biologiaa.
Eli ma-teoria siis pitää paikkansa sittenkin: melkein kaikki naiset kelpaa miehille mutta miehistä vain vähäinen osa voi pariutua naisten kanssa. Okei totuus on myönnetty, voisivatko naiset siis ihan yleisesti lopettaa sen valehtelun tästä?
Lienet jo vähän iäkkäämpää väestönosaa? Muinoin noin on varmaan ollutkin, kun naisen tärkein tehtävä oli "päästä" naimisiin ja oli joka suhteessa muutenkin alisteisessa asemassa mieheen nähden.
Nykyisin kun nainen pärjää hyvin yksinkin, ainakin taloudellisesti, miestä haetaan lähinnä emotionaalisiin tarpeisiin, kumppaniksi. Selvästi omaa korkeampi ikä on tästä
näkökulmasta luonnollisesti pitkä miinus. Jokainen voi tajuta, miltä nelikymppisestä elämänsä vedossa olevasta naisesta tuntuu yhteiselo 60-70-vuotiaan eläkeläisen kanssa. Viimeistään siinä vaiheessa ikäero yleensä muodostuu ongelmaksi.
Minusta tasavertaisen, kestävän kehityksen suhteen yksi perusedellytys on suunnilleen sama ikä. Max noin viiden vuoden heitolla suuntaan tai toiseen.