Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En hyväksy lapsen kasvatuksessa minkäänlaista ruumiillista kuritusta tai huutamista!!

Vierailija
14.03.2006 |

Tuntuu tosi pahalta lukea, että jotkut tukistaa pieniä lapsia ja huutavat väsyneenä lapsille. En myöskään ymmärrä lapsen haukkumista tyhmäksi. Itse kiinnitän huomiota omaan rauhalliseen käytökseen lasta toruessa. Mulle on pieneä huudettu ja on tukistettu ja kuritettu rankemminkin. Se tuntui silloin tosi pahalta. Kyllä lapset ne muistaa isonakin.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattamattomia?

Vierailija:

Liekkö huono kuuloisia vai mikä..

Vierailija
22/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se mielestäsi väärin ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään vaan aina hymyssä suin (muka) jaksaa oikaista pahaa tehnyttä pienokaistaan. Kaikki tunteet ovat sallitut, myös vihan. Miten niitä voi oppia hallitsemaan jos niitä ei " ole" ?

Vierailija
24/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettivat kotikäynnit vasta kun kuulivat minun ensimmäistä kertaa huutavan lapsilleni. Totesivat, että kuinka hienoa kun minusta lähtee jo ääntä ja jaksan komentaa lapsiani, mutta silti huutaessani säilytän malttini. Tekivät lausunnon, etä perhe voi nyt hyvin ja siihen terapiakäynnit loppui.

Vierailija
25/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa se, voihan nuo olla niin huonotapaisiakin, mene ja tiedä! T;121

Vierailija
26/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kasvatan mielummin sopivasti uhmakkaita lapsia välillä ääntä korottaen kuin miettisin peloissani lapsen tulevaisuutta joka alistuu, tekee aina kaiken niin kuin käsketään tai pyydetään " Kyllä äiti"

Vierailija
27/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

108 laitto hyvän viestin! :)

No mutta siis kysyn:

-Mitä teet kun Matti hiekkalaatikolla ottaa lapion ja lyö sillä Merviä?

Lyöt Mattia ja sanot ettei saa satuttaa!?

Vierailija
28/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhät jeesustelijat teki joukkokadon?!

Vierailija
29/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos huutamisesta tulee ainoa kasvatuskeino, ollaan jo aika lailla metsässä.

Vierailija
30/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai piiskaat myös ilmeettömänä?

Vierailija
31/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaa täällä netissä korvani kipeäksi ja melskaa aikamoisesti. Eikä sitten koskaan huuda lapsilleen, vai? Ei nyt oikein tunnu uskottavalta...

Mutta siitä olen samaa mieltä, ettei fyysiesti pidä lapseen kajota. Mutta minä kyllä huudan, kun hermostun. Ei se kovin hyvä ole, mutta ei niin vaarallistakaan. Meillä opetetaan lapsille, että kaikki tunteet ovat sallittuja ja että aikuinenkin suuttuu välillä, mutta sen jälkeen osataan myös pyytää anteeksi ja halata.

Vierailija
32/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. toivoisin, että olisi provo.

Vierailija
33/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut tähän viestiketjuun jo aiemmin, että vaikka olen vihainen ja huudan, en koskaan ole vihaa lasta. En kohdista vihaani lapseen, vaan tekoon.

Kaikkein vähitän ymmärrän sitä vastaajaa (taisi kuitenkin olla provo) joka sanoi antavansa lapselle selkäsaunan ja selittävän lapselle, että hänen on pakko tehdä niin, koska lapsi on tuhma. Ei lapsi ole tuhma, teko saattaa olla, mutta ei lapsi.

Ymmärrättekö mitä lause " rakastan sinua vaikka tekisit mitä" pitää sisällään? Vaikka lapseni tappaisi, rakastaisin häntä silti, mutta se ei tarkoita sitä, että minun täytyisi edes yrittää hyväksyä lapsen tekoa.

Vierailija
34/122 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä joku kertoi, että heillä näytetään vihan tunteita SADETTA kohtaan jA sanotaan että voi harmi kun sataa eikä päästä korkeasaareen. Jösses! Meillä kiukkua ja pettymystö ja varmaan joskus vihaakin puretaan äänen korotuksella, aikuisten kesken parillä voimasanallakin, mutta ketään ei meidän perheessä haukuta tai solvata. Tekoa tai tilanteen epäreiluutta ja sen aiheuttamaa mielipahaa vaikka karjuen purkaa, jos se helpottaa, mutta ihmisiä ei haukuta. Tällaista huutoa pidän puhtaasti terapeuttisena ja tarpeellisena enkä halua oikeudesta siihen luopua. Kun pahin tunne on purettu, voidaan sitten keskustella ja harmitella, mutta tosiaan meidän lasten ja aikuistenkin tunteet ovat suuntaan ja toiseen sen verran voimakkaita, että voi harmi asiallisen tyynesti lausuttuna ei kyllä aina riitä. Eikä meillä vihata säätä... ;)

Vierailija
35/122 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:perhehoitaja

Vierailija
36/122 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olin silloin kuriton, enkä totellut käskyjä. Mutta kun remmistä kerran sai, samaa virhettä ei toiste tehnyt.

Vierailija
37/122 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/122 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitäisi saada kasvaa turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
39/122 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ethän osannut ostaa juuri oikean merkkistä maksalaatikkoa. Nyt et sitten enää toista kertaa tee samaa virhettä vaan osaat valita Valintatalosta Saariosten laatikon.

Vierailija:

Itsepähän olin silloin kuriton, enkä totellut käskyjä. Mutta kun remmistä kerran sai, samaa virhettä ei toiste tehnyt.

Vierailija
40/122 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI sellaista ihmistä olekaan joka ei koskaan huuda tai korota ääntään lapselle.

Pikku läpäytys pepulle ei lasta haittaa jos muu ei auta.