Vauvaterrori pantiin aisoihin lentokoneessa! Lisää tätä!
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005036509.html
Vaatebloggari pistettiin huutavine vauvoineen ykkösluokasta koneen takaosaan ääkymään. Bloggaaja tietenkin veti herneet nenään kun heitä kohdeltiin epäreilusti. Kuitenkin koneellinen ihmisiä on saanut maksaa matkansa ja kärsiä metelistä, eikä se ole hänen korkeudelleen mitään.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Terveen ihmisen järki sen sanoo että tuo on väärin. Mutta näitä mielenterveysongelmaisia on nykyään niin paljon... näitä joiden mielestä vauva pitäisi suunnilleen heittää koneesta alas jos se itkee. -> nuppilääkäriin ja vahvat dropit näille kiitos, mieluiten myös lentokielto.
Koska mitä muuta vaihtoehtoa tuossa on? Vauvat ei hiljene napista painamalla ja myös turistiluokan matkustajat on maksaneet lippunsa ja paikkansa. Luuleeko ykkösluokassa matkustavat olevansa jotain kuninkaita? *huutonaurua*
Turistiluokan matkustajat ovat maksaneet lippunsa ja paikkansa, mutta liput ovat todella paljon halvemmat kuin ykkösluokan. Ykkösluokan matkustajat ovat maksaneet ekstraa nimenomaan mukavuudesta: lisätilasta ja rauhasta. Lentoyhtiöltä on järkivalinta siirtää vauva vanhempineen economyyn huutamaan: ykkösluokassa muut matkustajat valittavat huudosta todennäköisemmin, koska ovat maksaneet lisämukavuudesta, ja lisäksi jos tulisi korvattavaa, niin turistiluokan lipuista on halvempi maksaa mahdollisia hyvityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveen ihmisen järki sen sanoo että tuo on väärin. Mutta näitä mielenterveysongelmaisia on nykyään niin paljon... näitä joiden mielestä vauva pitäisi suunnilleen heittää koneesta alas jos se itkee. -> nuppilääkäriin ja vahvat dropit näille kiitos, mieluiten myös lentokielto.
Koska mitä muuta vaihtoehtoa tuossa on? Vauvat ei hiljene napista painamalla ja myös turistiluokan matkustajat on maksaneet lippunsa ja paikkansa. Luuleeko ykkösluokassa matkustavat olevansa jotain kuninkaita? *huutonaurua*
Turistiluokan matkustajat ovat maksaneet lippunsa ja paikkansa, mutta liput ovat todella paljon halvemmat kuin ykkösluokan. Ykkösluokan matkustajat ovat maksaneet ekstraa nimenomaan mukavuudesta: lisätilasta ja rauhasta. Lentoyhtiöltä on järkivalinta siirtää vauva vanhempineen economyyn huutamaan: ykkösluokassa muut matkustajat valittavat huudosta todennäköisemmin, koska ovat maksaneet lisämukavuudesta, ja lisäksi jos tulisi korvattavaa, niin turistiluokan lipuista on halvempi maksaa mahdollisia hyvityksiä.
Vaikea nähdä, että joku saisi korvauksia lentoyhtiöltä, koska koneeseen nyt sattui itkevä lapsi. Missäköhän todellisuudessa näin voisi tapahtua? Av-mammojen märissä päiväunissa?
Fiksu päätös liiketoiminnallisesti, enemmistön etu ratkaisee ja lippunsa maksaneet ovat tyytyväisiä kun palvelu on sitä mitä pitääkin, käyttävät palvelua uudelleenkin. Julkisiin tiloihin voisi tosiaan rakentaa äänieristettyjä koppeja häiriköitä varten. Ymmärrän täysin tilauksen lapsettomille palveluille.
Vauva olisi varmaan vinkujien mielestä pitänyt heittää laskuvarjo selässä ulos. Tai ehkä mieluummin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu päätös liiketoiminnallisesti, enemmistön etu ratkaisee ja lippunsa maksaneet ovat tyytyväisiä kun palvelu on sitä mitä pitääkin, käyttävät palvelua uudelleenkin. Julkisiin tiloihin voisi tosiaan rakentaa äänieristettyjä koppeja häiriköitä varten. Ymmärrän täysin tilauksen lapsettomille palveluille.
Hyvä. Sullotaan niihin koppeihin känniääliöt ja tupakoitsijat.
Vierailija kirjoitti:
"lentämisestä suivaantunut Ruby ei suostunut nukkumaan vaan kiukutteli ja huusi lentokoneen ykkösluokassa."
Tuskin kyseessä oli ihan muutaman minuutin käninä koneen noustessa.
Tissi suuhun niin ois helpottanut. Se tasaa painetta lapsen välikorvassa ja antaa vauvalle hyvää oloa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"lentämisestä suivaantunut Ruby ei suostunut nukkumaan vaan kiukutteli ja huusi lentokoneen ykkösluokassa."
Tuskin kyseessä oli ihan muutaman minuutin käninä koneen noustessa.
Tissi suuhun niin ois helpottanut. Se tasaa painetta lapsen välikorvassa ja antaa vauvalle hyvää oloa muutenkin.
Muttakun se imetys vasta kamalaa onkin.
Pitäisköhän kaikkien teidän, jotka kritisoitte lasten ääniä ja muuta meteliä lentokoneissa, pysyä ihan kotimaan kamaralla ja sielläkin mennä omalla kyydillä. Fakta on, että julkisissa kulkuvälineissä on aina meteliä ja sitä pitää sietää. Ja jos se penkin laskija siellä lentokoneessa ärsyttää, älä mene lentokoneeseen. Maailma on täynnä ärsyttäviä asioita, niiden kanssa vaan on elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset maksa ykkösluokasta kuunnellakseen itkevää ja rääkyvää lasta (vaikka tämä onkin luonnollista käyttäytymistä). Ks henkilöltä taisi nyt mennä pasmat sekaisin missä mittakaavassa asiaa puntaroidaan, ei mielestäni ole aihetta shokkiin. Asianhan voisi ajatella myös muiden ihmisten kantilta.
- Olen varma siitä, että tämä nuori äiti kärsi eniten - paitsi vauvansa pahan olon takia, niin myös sen takia että jotkut häiriintyivät itkusta. Varmasti on myös pyrkinyt rauhoittamaan vauvaa parhaansa mukaan. Mutta mitä voi tehdä korkealla ilmassa - ei siitä mihinkään voi lähteäkään! Muistan kun itse vauvan itkiessä imetin bussissa, se aiheutti joskus hymyä mutta ei kukaan paheksunutkaan. Pyrin imettämään mahdollisimman huomaamattomasti. Ei ollut tuttia eikä tuttipulloa meidän vauvoilla, niin että niillä ei voinut rauhoittaa. Matkustajien kannattaisi varata korvatulpat mukaan itkevien lasten varalta, tai kuunnella musiikkia kuulokkeista.
Luuletko oikeasti, että ko. muotibloggari olisi jotenkin kärsinyt tuossa insidentissä muuten kuin että EPÄREILUA, MINUA on kohdeltu VÄÄRIN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei vauva ja hänen äitinsä saisi nauttia 1lk "ylellisyydestä"?
Miksi tavis- luokan matkustajien piti alkaa kuunteleen 1lk vauvan itkua?
Olivatko he syyllisiä vauvan itkuun?
Olisiko tavis-puole itkevä vauva siirretty 1lk:n puolelle?
Jos 1lk:ssa matkustava lihava herra Isoherra äänekkäästi puhuessaan olisi alkanut piereskelemään, olisiko net siirretty tavisten joukkoon haisemaan ja mökeltään?Koska ne 1.luokan matkustajat maksaa MUKAVUUDESTA. Jos yksi häiriköi, niin tottakai se heitetän ulos mieluummin kun aletaan maksamaan kaikille muille ykkösluokan matkustajille hyvitystä..tajuatkohan yhtään mitä se lentäminen ykkösluokassa maksaa? Ja kuka edes on niin dorka että vie vauvan sinne.. en voi ymmärtää.
Häiriköinti käsitteenä edellyttää, että edes jollain tasolla voi tiedostaa toimivansa häiritsevästi. Tämä ei vauvalle ole mahdollista, ei vauva ymmärrä kuin oman kurjan olonsa.
Häiriköijät voi ja pitää poistaa, tosin en sitäkään ymmärrä miksi olisi oikein siirtää häiriköijää muiden riesaksi. Vauva ei ole häiriköijä, valitan, ja vauvan melua nyt vaan täytyy yrittää sietää. Etenkin jos vanhemmat parhaansa yrittävät tämän oloa helpottaa.
Tämä! Häiriköinti on nimenomaan tietoista toimintaa. Häiriintyminen taas jokaisen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset maksa ykkösluokasta kuunnellakseen itkevää ja rääkyvää lasta (vaikka tämä onkin luonnollista käyttäytymistä). Ks henkilöltä taisi nyt mennä pasmat sekaisin missä mittakaavassa asiaa puntaroidaan, ei mielestäni ole aihetta shokkiin. Asianhan voisi ajatella myös muiden ihmisten kantilta.
- Olen varma siitä, että tämä nuori äiti kärsi eniten - paitsi vauvansa pahan olon takia, niin myös sen takia että jotkut häiriintyivät itkusta. Varmasti on myös pyrkinyt rauhoittamaan vauvaa parhaansa mukaan. Mutta mitä voi tehdä korkealla ilmassa - ei siitä mihinkään voi lähteäkään! Muistan kun itse vauvan itkiessä imetin bussissa, se aiheutti joskus hymyä mutta ei kukaan paheksunutkaan. Pyrin imettämään mahdollisimman huomaamattomasti. Ei ollut tuttia eikä tuttipulloa meidän vauvoilla, niin että niillä ei voinut rauhoittaa. Matkustajien kannattaisi varata korvatulpat mukaan itkevien lasten varalta, tai kuunnella musiikkia kuulokkeista.
Luuletko oikeasti, että ko. muotibloggari olisi jotenkin kärsinyt tuossa insidentissä muuten kuin että EPÄREILUA, MINUA on kohdeltu VÄÄRIN?
Luuletko, että kitisevä kanssamatkustaja olisi jotenkin kärsinyt tuossa kuin että Epäreilua, minua on kohdeltu väärin...
Kyllä se nyt tuntuu kirvelevän montaa, kun ykkösluokassa matkustavat vaan sattuvat olemaan niitä "parempia matkustajia", kuin turistiluokan tavikset. Ykkösluokka maksaa enemmän ja sinne hakeutuvat ne, jotka tahtovat olla rauhassa, ehkä työskennellä ja rentoutua myös lennolla. Tottakai se silloin herättää närää, kun joku kakara siellä rääkyy kuin viimeistä päivää, vaikka mammansa yrittäisi mitä. Jopa minä köyhänä opiskelijana ymmärrän tämän. Mikä siinä on niin vaikeaa teille muille?
Ihan yhtälailla sieltä olisi kiikutettu se kännissä karjuva bisnes-Penakin muualle rauhoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Businessluokassa matkustan työn vuoksi useita lentoja viikossa ja jos joku häiritsee, niin pienessä nousujohteisessa kovaäänisesti sönköttävät työmatkalta palaavat aikuiset miehet. Vauvoja tai lapsiakaan on harvoin businessluokassa, mutta itkut ei kyllä häiritse ollenkaan.
Voisiko nämä itseään jumalina pitävät myyntiherratkin siirtää rahvaan pariin? :)
Kannatan. Kovaäänisesti nousuhumalassa omalle erinomaisuudelleen naureskelevat aikuiset ovat ehkä kamalinta mitä on (vaikken edes lennä ykkösessä/bisneksessä).
Hassua. olen matkustanut satoja lentoja Euroopassa, USAssa ja Aasiassa, eikä humalassa sönköttäviä bisnesmiehiä ole ollut kertaakaan. Yhdessä Oulun koneessa oli pötköllään vahvalle vanhalle viinalle haissut mieshenkilö, hänkin nukkui hiljaa ja sikeästi.
Huutavia, potkivia ja juoksevia lapsia sen sijaan on pitkillä lennoilla säännöllisesti ja poikkeuksetta joka kerran edessä istuu aina ääliö, jonka on välittömästi koneen noustua saatava laskea tuolinsa selkänoja takamatkustajan syliin.
Niin, pitäisikö se penkin kippaava ääliö siirtää muiden vaivoiksi? Miksi juuri se vauva?
kaikenlaiseen ei-toivottavaan, häiritsevään käyttäytymiseen pitää voida puuttua.
Mahtavaa. Minua häiritsee vahvat hajut eli saan vaatia hajuvettä käyttävän siirtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän kaikkien teidän, jotka kritisoitte lasten ääniä ja muuta meteliä lentokoneissa, pysyä ihan kotimaan kamaralla ja sielläkin mennä omalla kyydillä. Fakta on, että julkisissa kulkuvälineissä on aina meteliä ja sitä pitää sietää. Ja jos se penkin laskija siellä lentokoneessa ärsyttää, älä mene lentokoneeseen. Maailma on täynnä ärsyttäviä asioita, niiden kanssa vaan on elettävä.
Minua eivät penkinlaskijat pompottele. Joudun työkseni matkustamaan paljon ja minun edessäni ei kukaan rötkötä, kun minun pitää voida tehdä töitä koneessa. Nostatan penkin heti ylös.
Jokaiselle matkustajalle pitäisi olla päivänselvää, että se aika kun ollaan ahtaassa suljetussa tilassa muiden kanssa, käyttäydytään niin, että kaikkien on siedettävä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään perustelu. Kaikki tietää että vauvat itkee kun eivät voi muuten itseään ilmaista. Miksi siis äidin rahat kelpasi lentoyhtiölle, jos vauva ei sitten ollutkaan tervetullut 1 luokkaan?
Haluaisin myös huomauttaa, ettei vauvaterroria laitettu nytkään aisoihin lentokoneessa, se vaan siirrettiin rahvaan sekaan häiritsemästä, siis se "terrori".
Olisi ollut ymmärrettävämpää jos olisi vaikka ohjattu äiti hetkeksi sinne turistiluokkaan ja sanottu, että rauhoittelee lapsen siellä ja palaa sitten takaisin paikoilleen, kun lapsi on rauhoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua eivät penkinlaskijat pompottele. Joudun työkseni matkustamaan paljon ja minun edessäni ei kukaan rötkötä, kun minun pitää voida tehdä töitä koneessa. Nostatan penkin heti ylös.
Jokaiselle matkustajalle pitäisi olla päivänselvää, että se aika kun ollaan ahtaassa suljetussa tilassa muiden kanssa, käyttäydytään niin, että kaikkien on siedettävä olla.
Mitenkäs sinä sen muka nostatat? :D Jos edessä istuva haluaa pitää penkkinsä selkänojan taka-asennossa, niin hän saa niin tehdä, ellei ole ruokailu, nousu tai lasku menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näet lentokoneessa itkevän vauvan, niin mene ihmeessä kertomaan sille tämä asia, että lentokoneessa pitää käyttäytyä niin, että kaikkien on siedettävää olla!
Ja entä sitten, jos sillä edessäsi olevalla on esim. selkävaivoja, jonka vuoksi hänen on pakko saada selkänoja makuuasentoon. Etkö sinä toimi omaa logiikkaasi vastaan jos vaadit sitä ihmistä nostamaan selkänojansa jotta saat itse olla mahdollisimman leveästi ja tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaiset häiriköt kyllä ärsyttävät.
Kannattaa varautua lataamalla musiikkia puhelimeen ja kuulokkeet mukaan. Blokkaa aika hyvin metelin. Myös korvatulpat auttavat, jos ei musiikki innosta.
Nuo tilanteet ovat vaikeita siksi, että itkevää vauvaa pitävä vanhempi ahdistuu, koska ymmärtää aiheuttavansa häiriötä, vauva vaistoaa tämän eikä rauhoitu. Jos asenneilmapiiri ei olisi niin jyrkästi, että jokainen pieni kitinäkin on vaiennettava sekunnissa, rauhoittelukin olisi helpompaa.
Been there, done that. Omat lapset jo isoja, mutta tsemppiä ja koittakaa pysyä vanhemmat rauhallisina. Nillittäjät voi jättää omaan arvoonsa.