En halua mennä pikkujouluihin, kiinnostaako se työkavereitani oikeasti?
Olen ollut aikaisemmassa työpaikassa useasti pikkujouluissa, meillä oli siellä kiva, rauhallinen porukka töissä ja oli ihan kiva olla samanhenkisten ihmisten kanssa pikkujoulutunnelmissa.
Nykyisessä työssä olen ollut kohta vuoden, ja siellä on todella paljon äänekkäitä, "ronskeja" ihmisiä. Olen ihan pidetty työkaveri, mutta huomaan silti olevani vähän ulkona kuppikunnista, jos esim lounaalle mennään. Ja koska olen hiljaisempi, jään väkisinkin varjoon. Se ei nyt sinällään haittaa, kun ottaa työn työnä ja pitää työkaverit "kohteliaan etäisinä".
Nyt sitten en ole ilmoittanut pikkujouluosallistumiseen nimeäni ja johan sitä ihmetellään. En usko viihtyväni siellä lainkaan ja uskon, että kuppikuntien johdosta koen oloni siellä melko ulkopuoliseksi.
Eli mielipide siitä, jos joku ei osallistu työporukkasi pikkujouluihin, eikö se ole ihan mitätön asia?
Kommentit (22)
En osallistu enää firman pikkujouluihin ja ei moni muukaan.
Itse osallistun mielelläni, ja moni muukin.
Oon ite itseasiassa tosi helpottunut jos nämä "en tiedä tulisinko vai en, koska en juo/en halua valvoa/en tunne kuuluvani porukkaan" - tyypit EI tule, koska yleensä jos he jostain syystä sitten osallistuvatkin, istuvat hapannaamoina koko illan, paheksuvat muiden ilonpitoa ja latistavat sitten muidenkin tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok olla osallistumatta.
Päällikkönä sanon että joudut ns harmaalle listalle josta aikanaan valitaan irtisanottavat.
Meillä olisi outoa, jos ei osallistu. Saisit selitellä kaikille erikseen, että mitä on tapahtunut, jos et osallistu. Onko joku loukannut jne?
Vuosi sitten nuorempi työkaveri ei saanut lastenvahtia kys illaksi, niin pitihän se väkisin hänelle hommata yhteisestä kassasta. Olihan meillä ihan kiva ilta ei siinä mitään... Jäin vaan miettimään, entä jos joku ei ihan oikeasti halua osallistua, eikä uskalla sanoa suoraan ja vaan pakotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päällikkönä sanon että joudut ns harmaalle listalle josta aikanaan valitaan irtisanottavat.
Päällikkönä en ikinä osallistu pikkujouluihin.
Ei kai kukaan siitä piittaa. Oma valinta.
Mitä väliä sillä on kiinnostaako vai ei?
Mielipide ap:sta: Kasva aikuiseksi ja ala elää omaa elämääsi äläkä perusta valintojasi muiden mielipiteisiin,
Mä olen 25-vuotisen työurani aikana osallistunut tasan kerran. Ei ole haitannut mitään. Eikä mua kyllä kiinnosta yhtään, mitä ne muut siitä ehkä ajattelee. Tuskin ajattelevat mitään. Mutta jos joku ajatteleekin, vaikka että on se outo hyypiö, niin ihan sama. Työnantajaa ei oikeasti kiinnosta mikään muu kuin se että tekee tehokkaasti työnsä ja on töissä hyvä asenne, eikä tuommoisiin kissanristiäisiin osallistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinäkin töihin.
Hah, pikkujoulut on niin last season juttua, että ei kai sellaisiin kukaan enää nykyään mene.
Vierailija kirjoitti:
Itse osallistun mielelläni, ja moni muukin.
Oon ite itseasiassa tosi helpottunut jos nämä "en tiedä tulisinko vai en, koska en juo/en halua valvoa/en tunne kuuluvani porukkaan" - tyypit EI tule, koska yleensä jos he jostain syystä sitten osallistuvatkin, istuvat hapannaamoina koko illan, paheksuvat muiden ilonpitoa ja latistavat sitten muidenkin tunnelmaa.
Ap täällä. Itsekin samaa mieltä. Miksi haluaisin pilata muiden illan? Tiedän kyllä, että ihmiset kyllä pitävät minusta työminänä. Kuitenkin olen vain porukassa melko tuppisuu ja en halua pilata muiden iltaa. Vapaa-ajalla en ole mikään suupaltti.
Ja luulisi, että ihmiset kyllä ymmärtäväisi, nykyään kun saa olla periaatteessa minkälainen vain. Yleensä jos on hiljainen töissä vaikka porukassa lounaalla, ei yleensä suupaltiksi muutu vapaallakaan ja ihmiset tajuavat kysymättäkin, että ei tuo ilkeyttään ole pikkujouluista pois, muttei viihdy vaan suuremmassa porukassa ja ei siinä pitäisi olla sen kummempaa ihmettelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista "päällikkö" iso vttu, sulle nauraa harakatkin.
Kaikesta te parikymppiset saattekin itsellenne päänvaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi outoa, jos ei osallistu. Saisit selitellä kaikille erikseen, että mitä on tapahtunut, jos et osallistu. Onko joku loukannut jne?
Vuosi sitten nuorempi työkaveri ei saanut lastenvahtia kys illaksi, niin pitihän se väkisin hänelle hommata yhteisestä kassasta. Olihan meillä ihan kiva ilta ei siinä mitään... Jäin vaan miettimään, entä jos joku ei ihan oikeasti halua osallistua, eikä uskalla sanoa suoraan ja vaan pakotetaan?
No sitten voi vaikka kasvaa aikuiseksi ja opetella pitämään omista rajoistaan kiinni eikä antautua pakotetuksi.
Älä osallistu, jos ei huvita. Ei se ole kenenkään velvollisuus, pikkujoulut on vapaa-aikaa.
En ole enää vuosiin osallistunut. Kyllä ne yleensä aina huutelee, että tulisit nyt. Mutta ei mua kiinnosta, joka vuosi samat aiheet ja samat mukakiinnostavat leikit ja huonoa ruokaa
Niin kauan kuin pikkujoulut eivät ole palkallista työaikaa, niihin ei ole pakko osallistua.
Ei kiinnostais koska en osallistu itekkää