Miten joka vuodelle riittää 10 000 abortin tekijää?
Kymmenessä vuodessa 100 000
Kahdessakymmenessä vuodessa 200 000 jne
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan häiritse toi lukema. Hyvin useissa tapauksissa henkilöllä on pätevä syy tehdä abortti (esim. raiskaus, huono elämäntilanne, sairaus).
Raiskaus abortin syynä on niin harvinainen että silä ei ole noihin lukemiin mitään vaikutusta. Eikä kyllä noilla sairauksillakaan.
Huono elämäntilanne? Mitäs jos käyttäisi ehkäisyä? Ei lapsi ole mikään tavara joka tilataan sitten kun halutaan.
Jaa. Minä olen ymmärtänyt että yksi syy miksi abortteja ei saisi tehdä on se kun on niiin paljon lapsettomia pariskuntia adoptiojonossa ja heille pitäisi toimittaa tilauksesta priimatavaraa eli terveitä kotimaisia vauvoja.
Minä tein abortin helmikuussa 2016. Syy: syöpä, lääkärit eivät antaneet muuta vaihtoehtoa. Suren edelleen, enkä voi enää saada lapsia (munasarjat poistettu).
Vierailija kirjoitti:
Tässä oma tarinani: olen 25-vuotias nainen, avoliitossa. Emme halua lapsia. Ehkäisynä e-pillerit, jotka otan tarkasti aina samaan kellonaikaan. Viime keväänä sairastuin vatsatautiin ja oksensin kahden päivän pillerit ulos ja kas, tulin raskaaksi. Tein abortin, koska _en halua_ lapsia. En todellakaan edes harkinnut adoptiota, koska en halua olla raskaana ja synnyttää ja kärsiä siitä aiheutuvista vammoista.
etkö tiennyt että oksentamisen ja ripulin jälkeen otetaan uusi piltsu
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan häiritse toi lukema. Hyvin useissa tapauksissa henkilöllä on pätevä syy tehdä abortti (esim. raiskaus, huono elämäntilanne, sairaus).
Raiskaus abortin syynä on alle 1%. Yleisempää lienee se, että sama nainen tekee useamman abortin.
Vierailija kirjoitti:
Olin luopunut jo toivosta saada vauvaa ja toki olin realistinen. Ei kauaa mennyt kun olin raskaana. Uskomatonta. 44 v sain vauvvan. Ihmeellistä. En ollut tiennytkään kuinka mahtavaa on olla äiti.
Tämä liittyy aiheeseen miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raiskaus abortin syynä on niin harvinainen että silä ei ole noihin lukemiin mitään vaikutusta. Eikä kyllä noilla sairauksillakaan.
Huono elämäntilanne? Mitäs jos käyttäisi ehkäisyä? Ei lapsi ole mikään tavara joka tilataan sitten kun halutaan.
No itseasiassa lapsen hankinta pitäisi ehdottomasti mennä noin, että se tilataan sitten kun se halutaan.
Lapsi ei ole mikään tavara jonka voi tilata Prisman nettikaupasta silloin kuin sattuu huvittamaan ja myydä eteenpäin Huutonetissä kun lakkaa huvittamasta.
Ideaalitilanteessa lapsen hankkiminen menee niin että mies ja nainen päättävät yksissä tuumin aloittaa yrittämisen kun elämäntilanne on sopiva ja muina aikoina harrastavat seksiä vain silloin kun ovat valmiita ottamaan sen 1-2% riskin että saavat lapsen ehkäisystä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan noita tehdään väkilukuun suhteutettuna tosi vähän. Muualla maailmassa tehdään paljon enemmän.
Ja vois kysyä myös, että olisko noille (jos abortti kiellettäisiin) syntyneille lapsille ottajat? Ekana vuonna ehkä, mutta mites olis 10v. kuluttua. Montako lastenkotia tässä maassa olis kaikille niille ei-toivotuille ja poisannetuille lapsille? Aika helvetin monta.
Noille (jos abortti kiellettäisi) ei olisi ottajia, vaan ihmiset matkustaisi Ruotsiin tai Viroon tekemään aborttinsa. Pahimmassa tapauksessa naiset yrittäisi tehdä sen itse ja sukkapuikkoabortit yleistyisi.
Miksi tämä olisi mielestäsi huono asia?
Miten joku voi edes kysyä miksi se on huono asia? Jos naiset alkavat yrittämään tekemään abortteja kotonaan siitä voi seurata isoja komplikaatioita jota jouduttaisiin lopulta korjaamaan veronmaksajien rahoilla. Pahimmassa tapauksessa kotona yritetty abortti voi johtaa kuolemaankin
Tässä on selvästi jakaumaa arvojen osalta. Itse en koe, että abortin tekevän naisen elämä on jotenkin pelastamisen arvoinen, vaan parempi, että jää pysyvästi lapsettomaksi tai päästään kokonaan elämänhallintaongelmaisista ihmisistä eroon. Mielenkiintoinen näkemysero!
Pro-life -porukalle tyypillistä elämän kunnioittamista. Jäämme odottelemaan terrori-iskua naistentautien polille jonnekin päin maata.
Turhaan odotat, ei niitä ole räjäytelty vaikka abortti on ollut laillinen jo yli 40 vuotta.
Täällä kun puhutaan "miesten oikeudesta vauvaan" niin voisin kertoa tapauksen tuttavapiristäni.
Ehkäisyä käyttävä tuttavani oli tajunnut tulleensa pillereistä huolimatta raskaaksi. Yhdessä tuumin oli sovittu ettei lapsia hankita vielä, joten kys. nainen kertoi poikaystävälleen raskaudesta ja pyysi tätä mukaan klinikalle. Poikis halusikin pitää lapsen. Tästä tuli riitaa ja pari erosi sen verran kivuliaasti että kaikki me kaverit ym. saatiin kuulla tapahtuneesta.
Pienehköstä kunnasta kun oli kyse, eksä pompotti naisen pitämään lapsen. Oli tosi ikävä katsoa vierestä, mutta minkäs teet, tuon valinta. Nainen kuitenkin teki selväksi ettei itse pidä lasta ja alkuaikoina muistutti abortin mahdollisuudesta (myöhemmin adoptiosta, minunkin kanssa puhui että sinne vaan jos ex ei ota lasta vastaan), ex-poikis lupaili ottaa vastuun jne jne.
Ja kun lapsi syntyi, nainen tuuppasi sen eksälleen joka oli siinä se, joka lasta halusi. Sillä oli peräti uusi nainenkin siinä vaiheessa.
Kappas kummaa, vaikka tuttavani oli miehelle tehnyt selväksi ettei halunnut lasta niin tuolle tuli täysin yllätyksenä että aikuinen nainen tiesi ettei ollut valmis äidiksi. Viimeksi kun puhuin, nurisi siitä miten hankala lapsi on vaikka tuolla nainen ja suku apuna hoidossa.
Joten ei, en mene yhdenkään naisen kanssa tappelemaan abortista. Ne tietää kyllä minua (tai ketä tahansa miestä) paremmin ovatko valmiita äideiksi. Ehkäisyvalistusta vaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen pitäisi tietää miten ehkäistään. Sterilisaatio ja vasektomia.
Tulin raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta ja tein abortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa lapsen hankinta pitäisi ehdottomasti mennä noin, että se tilataan sitten kun se halutaan.
Lapsi ei ole mikään tavara jonka voi tilata Prisman nettikaupasta silloin kuin sattuu huvittamaan ja myydä eteenpäin Huutonetissä kun lakkaa huvittamasta.
Ideaalitilanteessa lapsen hankkiminen menee niin että mies ja nainen päättävät yksissä tuumin aloittaa yrittämisen kun elämäntilanne on sopiva ja muina aikoina harrastavat seksiä vain silloin kun ovat valmiita ottamaan sen 1-2% riskin että saavat lapsen ehkäisystä huolimatta.
Sun jorinoista menee 50% oikein; lapsen hankinta päätetään yksissä tuumin. Muu onkin sitten täyttä skeidaa, sillä kenenkään ei ole pakko hankkia ei toivottua lasta. Emme elä enää millään keskiajalla.
Meidän ideaalitilanne on se, että harrastamme seksiä pupujen tyyliin. Hormonaalinen ehkäisy on käytössä. Jos paksuksi pamahtaisin, niin ilman pidempää harkintaa solumössöt sisältä pois. Tähän elämäntilanteeseen kun ei todellakaan lasta ole tulossa. Laitamme lapsen 'tilaukseen netistä' heti kun sen aika koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideaalitilanteessa lapsen hankkiminen menee niin että mies ja nainen päättävät yksissä tuumin aloittaa yrittämisen kun elämäntilanne on sopiva ja muina aikoina harrastavat seksiä vain silloin kun ovat valmiita ottamaan sen 1-2% riskin että saavat lapsen ehkäisystä huolimatta.Sun jorinoista menee 50% oikein; lapsen hankinta päätetään yksissä tuumin. Muu onkin sitten täyttä skeidaa, sillä kenenkään ei ole pakko hankkia ei toivottua lasta. Emme elä enää millään keskiajalla.
Meidän ideaalitilanne on se, että harrastamme seksiä pupujen tyyliin. Hormonaalinen ehkäisy on käytössä. Jos paksuksi pamahtaisin, niin ilman pidempää harkintaa solumössöt sisältä pois. Tähän elämäntilanteeseen kun ei todellakaan lasta ole tulossa. Laitamme lapsen 'tilaukseen netistä' heti kun sen aika koittaa.
Olen sanaton.
Suomessa on monta lapsetonta pariskuntaa.
Monikohan noista abortin tekijöistä synnyttäisi lapsen lapsettomalle (jotka on käyneet kaikki valmennukset ja todettu sopiviksi), jos saisi vaikkapa saisi 5000€ siitä?
No onpa hyvä ettei synnt lisää lapsia. Jos nyt syntyy vuosittain noin 60 000 lasta ja resurssit ei riitä niidenkään hoitoon (jatkuvasti täynnä olevat päiväkodit, liian vähän hoitajia, liian isot koululuokat) niin mikä tilanne olisi
70 000 kakaran vuosivauhtia?
Ei Suomi halua lisää suomalaisia! Jatkuvasti patistetaan äitejä lyhentämään hoitovapaita ja menemään töihin.
Suomi itse aiheuttaa väestöpyramidin keikahtamisen väärään suuntaan. Vai onko tarkoituksena tuoda pakolaisina uudet kansalaiset, kunhan eivät lapsina vain tule päiväkoteja ja kouluja täyttämään?
En ymmärrä jos on parisuhteessa ja tehdään abortti. Lapset on Jumalan lahja. Suuri rikkaus.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä jos on parisuhteessa ja tehdään abortti. Lapset on Jumalan lahja. Suuri rikkaus.
"Halle, Lujempaa! " vain sinulle...
Älä sitten ymmärrä, mikäli muut ymmärtävät sen, ettei lapsi ole heidän elämäntilanteeseen toivottu.
Ehkäisystä ei välitetävälitetä. Abortin saa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3544 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin niitä kaikkia raiskataan ja huono elämäntilanne on vain tekosyy ehkäisyn missaamiseen. Sairaus on ainoa pätevä syy tehdä abortti.
Ja paskan marjat... Jos minulla on syy tehdä abortti, niin sitten teen sen. Vain minä päätän sen, onko minulla pätevä syy.
Ettäkö naisella yksin olisi oikeus päättää milloin elämä saa jatkua ja milloin ei? Elämähän on jo tuossa vaiheessa alkanut, eikä nainen sitä yksinään saanut aikaan. Tällaisia mielipiteitä lukiessani tulee mieleen, että ovatkohan miehet sallineet naisille jo vähän liikaakin oikeuksia. Ne naiislle suodut oikeudet voidaan tosin koska tahansa ottaa pois, mikäli miehet niin haluavat.
Nainen määrää omasta ruumistaan
Kyllä, silloin kun on kyse vain ja ainoastaan naisen omasta ruumiista. Abortin tapauksessa ei ole, joten naiselle ei ehkä tulisi noin suurta oikeutta suoda. Ettäkö nainen yksinään saisi päättää milloin elämän saa päättää ja milloin ei (jolloin miehelle muodostuu elatusvelvollisuus)? Miksi miehet edes soisivat naiselle noin suuren oikeuden? Viime kädessä kuitenkin vahvin määrää säännöt, ja naisten ja miesten suhteen vahvempi osapuoli on tiedossa. Se ei ole naiset.
Eikö olis mukavaa jos sä voisit muuttaa näitä asioita edes jotenkin ? :) Tosi harmi ja sääli ettet voi mitään, siis yhtään mitään. Oon pahoillani sun puolesta, kun sulla on niin kamalan vähän vaikutusvaltaa asioihin, jotka on selvästi sulle tosi tärkeitä!
Voi kuule, kyllä niitä keinoja vaan riittää jos vain viitsii yrittää. En kannusta tekemään mitään laitonta mutta listaan tähän nyt vähän Yhdysvalloista tuttuja keinoja.
Naistentautien polilta voi katkaista sähköt, rikkoa paikkoja sekä tuhota aborttien tekoon käytettävät laitteet ja välineet. Voi myös tunkeutua sairaaloiden tietojärjestelmiin, onkia sieltä aborttilähetteen saaneiden asiakkaiden tiedot ja sitten käyttää niitä hyödyksi esim. saartamalla naistentautien poliklinikan ja suuren väkijoukon turvin estämällä aborttiasiakkaiden pääsyn rakennukseen.
Lisäksi abortteja tekeviä lääkäreitä ja hoitajia voi uhkailla jotta he eivät enää uskaltaisi abortoida ja uhkailun tehostamiseksi heidän kotejaan ja autojaan voi vandalisoida.
Lestadiolaisalueilla voi kertoa kaikille että kuka ne abortit alueella oikein tekee ja näin savustaa abortintekijän koko kunnasta ulos. Ja varsinkin jossain syrjäseudulla voi olla toimiva ratkaisu viiltää renkaat rikki aborttigynen autosta koska se voi estää hänen "töihin" menemisensä siltä päivältä ja joku lapsi voi selvitä hengissä jos kyseinen päivä on viimeinen lain sallima päivä abortille.
Ymmärrätkö sen vertaa edes että koko siinä sairaalassa tehdään abortteja luultavasti vain yhdessä ainoassa huoneessa? Estätkö koko sairaalaan toiminnan vain estääksesi pari aborttia? Aika kuvaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Monikohan noista abortin tekijöistä synnyttäisi lapsen lapsettomalle (jotka on käyneet kaikki valmennukset ja todettu sopiviksi), jos saisi vaikkapa saisi 5000€ siitä?
Esim. minä en. En haluaisi olla raskaana tai synnyttää edes miljoonasta. Sellaista rahaa ei olekaan jolla suostuisin siihen, vaikka olen köyhä opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan useampi kuin nyt mutta minä kutsuisin tuota jo ihmiskaupaksi. Plus tuo saisi taatusti esim. narkit yms. lisääntymään koska he eivät joka tapauksessa välitä vauvan terveydestä ja lopputuloksena on ihan kiva kasa rahaa.
Eli missään nimessä raha ei saa olla motivaationa kun mietitään adoptiota.
Haiskahtaa nyt sulle väärin, tienaan enemmän kuin mieheni. Tämä " prinssi rohkea " oli nuoruuden rakkauteni, johon tunteet pääsi liikaa roihahtamaan. Kyllä vanhoilla päivilläkin rakkaus voi vielä sekoittaa pään, ja oikeasti olisin sen tulevan lapsen todella halunnut. Tämä nuoruudenrakkaus nyt käytti minun tunteitani tässä hyväksi, mutta usko pois, läksy opittu ja tilanne ei uusiudu koskaan.