Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit miehen käytöksestä?

Itken
07.01.2017 |

Eli poltin tänään jalkani todella pahasti ja terveyskeskuksesta käskettiin huomenna tulla takaisin vaihtamaan siteet ja kartoittamaan tilanne ja antaa sairaslomaa.

Autoni meni pakkasesta rikki ja sovittiin että mies vie mut lääkäriin koska matkaa sinne minulta 30km. No tänään kyselin että tuleeko jo tänään hakemaan ja voisin olla yötä hänen luona ja kävellä aamulla lääkäriin niin ei joudu aamulla hakemaan niin mies sanoi että aamulla ei oikein sovi ja hän on aivan loppu kun töissä niin raskasta tänään ettei voi tulla hakemaan!!

Olin ihan järkyttynyt ja en osannut vastata mitään. Sitten tulee viestiä kun hänen lapsensa on kovassa kuumeessa ei voi ottaa sitä autoon ja ei siis nyt ainakaan tule minua hakemaan.

Nyt itken täällä yksin ja itkettää tän kirjoittaminenkin :( Jalka sattuu todella paljon, bussit ei kulje viikonloppuna ja mulla ei kavereita tai perhettä. Maanantaina pääsen täältä töihin mutta mulla ei ole sairaslomatodistusta ja jalkaa pitäisi huomenna katsoa lääkärin.

Valitanko turhasta miehelle? Kysyin että miksi ei voi viedä lasta hetkeksi äidilleen niin voisi hakea mut mutta lapsen äiti ei aijo ottaa. Mies olisi myös voinut viedä lapsen omalle äidilleen tai veljelleen siksi aikaa että saa mut haettua mutta ei..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken kirjoitti:

Taksi maksaa sunnuntaina niin paljon ettei minulla ole rahaa :( Ja sitten vielä takaisin. Olen lähihoitaja niin palkka on mikä on.

Totta kai mies ei ole taksi mutta jos asiat olisi ollut päin vastoin nii olisin kutsunut äidin katsomaan lasta hetkeksi tai sen veljen kun asuvat lähellä tai vienyt sinne. Ja jos oikein ymmärsin niin taisivat juuri lähteä äidiltään eli on sitä ennen voinut mut hakea.

Nyt kyselee että miten saa lapsensa olon paremmaksi. Ei tekisi mieli vastata kun ei miestä kiinnosta sekään että mulla niin pahat kivut että oksettaa ja en edes pääse lääkäriin ja maanantaina joudun töihin kun en sairaslomalappua saa.

Lähärinä varmaan tiedät Kelan matkakorvauksista.

Vierailija
22/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaava lanka, jossa lapsen vanhempana nainen: "Kyllä oma lapsi menee aina edelle!"

Tämä: "Kylläpä on heikkotasoinen mies! Vaihtoon!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelataksi olisi pitänyt tilata edellisenä päivänä kello 14. Luulisi teidän fiksuina tietävän asiasta?

Miehestä ei ole kuulunut mitään ja 2 tutulta olen kysynyt apua mutta kumpikaan ei vastannut :'(

Vierailija
24/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom minulla on myös lapsi mutta nyt hoidossa perhekeskuksessa koska en pysty hoitamaan. Maanantaina haen hänet pahempien kipujen mentyä.

Ja jos miehelle olisi käynyt mitä minulle ja vaikka lapseni olisi kuumeessa niin jos äitini ja veljeni jos sellaisia olisi niin asuisivat 2km päässä niin kutsuisin jomman kumman katsomaan lasta tai veisin lapsen hetkeksi sinne. Ei lapsi kärsi siitä.. Nyt kyse vaan että miestä ei kiinnosta minä yhtään. Sattuu ajatuskin koska itse olisin huolissani miehestä ja todellakin tärkeään lääkäriin veisin enkä jättäisi yksin palaneen jalan kanssa itkemään :(

Vierailija
25/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että mies perui jo luvatun kyydin.

Jos jalka tosiaan on noin kipeä ja siteet on vaihdettava, on tärkeää että menet huomenna lääkäriin kuten kehotettiin. Jos et saa apua keneltäkään, ota taksi. Tingi jostain muusta rahanmenosta. Tietenkään et voi mennä noin sairaana töihin, lopeta marttyrointi. Jos lääkärikäynti voi odottaa maanantaihin, mene silloin julkisilla. Saat varmasti sairaslomaa jos olet noin kipeä.

Huolehdi ensin terveydestäsi ja mieti sen jälkeen, mitä teet miehen suhteen. Jos olet hänelle rauhallisesti selittänyt, kuinka paljon olisit hänen apuaan tarvinnut, ja hän ei pahoittele, välitä tai yritä tehdä mitään asian korjaamiseksi, se kertoo hänen tärkeysjärjestyksestään.

Kun saat jalkasi kuntoon, kannattaa varmaan miettiä asumis- ja kulkemisjärjestelyitä muutenkin. Ethän voi jatkuvasti olla muiden kyytien varassa? Jos autosi ei kestä pakkasia eikä sinulla ole rahaa edes taksiin, saati autonkorjaukseen tai uuteen autoon, millä kuljet lopputalven?

Vierailija
26/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksia ei laskulle taida saada ja minulla ei ole tarpeeksi rahaa. Olen nyt bussilla lapsen kanssa kulkenut ja viikonloppuna olemme olleet vain kotona tai miehen luona.

Vierailija
27/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on jotkut aikuiset ihmiset avuttomia! Sen vaan sanon.

Vierailija
28/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla on facebookissa kavereita/tuttuja? Laita sinne että oot pulassa ja tarviit apua, luulisi että joku auttaa. Itse auttasin kaikkia puolituttujakin tuollasessa tilanteessa. Naapurilta lainaisin rahaa tai pyytäsin heittään autolla. Joku lasten kaverin vanhempikin varmaan auttas jos olis noin pulassa. Ei sen avuntarjoajan aina tartte olla mikään sydänystävä. Tekstaria vaan kaikille puolitutuille, pääsiskö joku.

Tai sit odotat meneekö pahemmaks ja soitat ambulanssin.

Vierailija
29/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 3 laittanut miehen lisäksi viestiä eikä oo oikein muita:( Kyllä tässä maanantaihin joutuu odottamaan.

Vierailija
30/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken kirjoitti:

Taksia ei laskulle taida saada ja minulla ei ole tarpeeksi rahaa. Olen nyt bussilla lapsen kanssa kulkenut ja viikonloppuna olemme olleet vain kotona tai miehen luona.

No eihän tuollainen peli vetele. Ette voi olla viikonloppuja asunnon vankina! Ei tämä varmasti ainoa tärkeä viikonloppumeno tule olemaan. Entä jos lapselle sattuu jotakin? Hoida tämä kriisi ensin ja mieti sitten, miten järjestät asumisesi ja kulkemisesi jatkossa. 

Maksa taksi luottokortilla tai pyydä taksiraha lainaksi, vaikkapa miesystävältäsi jos muita ei ole.

Missä on lapsen isä? Kuulostaa huolestuttavalta, että lapsi on eristettynä syrjäkylillä, äidillä ei edes muutamaa kymppiä taskussa.

Vierailija
31/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän minä olen kulkenut kelataksilla silloin kun viikonloppuna löin kirveellä käteen, mutta ei käymytniin huonosti, että olisi ambulanssia tarvinnut tilata? Ei aitä ollutedellisenä päivänä tilattu.

Vierailija
32/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on siellä hätätilanne, niin soita ambulanssi.

Jos taas ei ole, turvaudu johonkuhun muuhun äläkä ainakaan tuon miehen varaan laske mitään. Jotenkin selvittelyn makua tuossa miehen tarinassa, vaikka toki on ymmärrettävää ettei kuumeista lasta lähde kuljettamaan - jos lapsi nimittäin kuumeinen on. Vaikea sanoa.

Jos tilanne on tosiaan se, että sun on lääkäriin päästävä, etkä pärjää kotona, niin kyllähän sä menet ja kysyt naapureilta tai joltain tutulta, ja kerrot mikä tilanne. Melko mulkkua porukkaa, jos kukaan ei oikeasti suostu auttamaan.