Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kalastaminen pitäisi olla verollista

Vierailija
16.05.2025 |

Jos kalastat nin jokaisesta kalasta pitäisi maksaa valtiolle veroa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on.

Vierailija
2/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan pilkkiminen ja onkiminen on ilmaista eikä nekään sallittu missä tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaminen kannattaa koska siitä saa ruokaa itselle ja jos saa paljon kalaa niin voi myydä kalaa tutuille. Niin minä olen tehnyt. Ahventa yleisesti ottaen saa helposti ja paljon jos jaksaa käydä kalassa usein. Toki pitää olla vene ja kalaverkkoja jotka maksaa. Olen saanut kesästä syksyyn 300-400 kg ahvenia ja niistä tulee filettä 100kg. Kun myy fileitä kilon 20 eurolla niin tienaa ihan hyvin.

Vierailija
4/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin kalastajia pitäisi tukea kulttuuriperinnön ylläpitämisestä. Vihervasemmistokin saa kaikenlaisia turhia tukia.

Vierailija
5/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virvelöinyt koko ikäni kalastusmaksuja suorittamatta.

Että ihan sama mitä tuo lysti maksaa -minulle se on ilmaista!

Vierailija
6/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastaminen pitäisi olla? Sinä varmasti myös menet kauppa ja sieltä ostat maito.

Vierailija
7/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka valvoo?

Vierailija
8/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastaminen kannattaa koska siitä saa ruokaa itselle ja jos saa paljon kalaa niin voi myydä kalaa tutuille. Niin minä olen tehnyt. Ahventa yleisesti ottaen saa helposti ja paljon jos jaksaa käydä kalassa usein. Toki pitää olla vene ja kalaverkkoja jotka maksaa. Olen saanut kesästä syksyyn 300-400 kg ahvenia ja niistä tulee filettä 100kg. Kun myy fileitä kilon 20 eurolla niin tienaa ihan hyvin.

Syyllistyt veropetokseen ja kehut vielä sillä. Olet yrittäjä, mutta et maksa vastuitasi.

Vierailija
9/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka valvoo?

Vesialueiden kalastuksenvalvojat.

Vierailija
10/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka valvoo?

Vesialueiden kalastuksenvalvojat.

He eivät valvo mitään vaan ovat kotona. Joskus voi merivartiosto kysyä kalastusluvat.

Vierailija
11/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea pitäisi aina jonkun mielestä verottaa. Kuka verottaa jokamiehen oikeudet, ei stana marjoja pidä saada poimia jos ei maksa veroa. Oman pihan marjapensaat kans verolle vaan. Paljonko ap:n mielestä tarttis omasta pottumaasta verottaa ihmistä? Pian ei vissiin saa piereskelläkään ilman ettei siitä maksa veroja.

Vierailija
12/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ongittu kala pitää vähentää toimeentulotuesta.

Ahven -14e/kg

Hauki -8e/kg

Särki-5e/kg

Muu Roskakala -3e/kg

Vierailija
13/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla hyvä paikka kalastaa, että kala ei ole tuskaisen mutaista ja kalaa jää saaliiksi. ohhoijaa tätä vauveli-vöörumin mielikuvitusta. 

Vierailija
14/31 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ongittu kala pitää vähentää toimeentulotuesta.

Ahven -14e/kg

Hauki -8e/kg

Särki-5e/kg

Muu Roskakala -3e/kg

Hintoja ei ole määritelty, mutta verotettavaa tuloa kalan myynti on ja myöskin puutarhamarjojen myynti. Ainoastaan luonnon marjat ja sienet ovat verovapaata, mutta niitäkään ei saa jalostaa mehuksi tai hilloksi.

Vierailija
15/31 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastajat sotkee rannat roskillaan ja siimoillaan. Kohta taas moni sorsanpoikanen menettää henkensä sotkeuduttuaan siimoihin jotka on jätetty rannalle.

Vierailija
16/31 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kalastuksen harrastajalla on vastuuntunto ja moraali kohdallaan hän maksaa kiltisti valtion kalastusmaksun 47 e/ vuosi ja lisäksi paikallinen kalastuslupa sen mukaan miten kalastaa. Meillä se on katiska. Ei tulisi mieleenikään olla maksamatta, vaikka kesäkauden saalis on pelkästään pikku ahventa (niistä saa sopat ja kalakukot). Kyllä se raha ainakin paikallistasolla menee kalaistutuksiin ja valvontaan.

Vierailija
17/31 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jo nyt. 

Vierailija
18/31 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka valvoo?

Kalastuslupien valvojia on muuten yllättävän paljon ympäri maata. Lupamaksu on hyvä asia koska sillä hoidetaan kantaa.

Vierailija
19/31 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Sen pitää olla verotonta että ihmiset kalastsisivat enemmän. Ei marjastaminen ole verollista.

Vierailija
20/31 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kalastusharrastuksesta tuhansia euroja vuodessa. Lupamaksujen osuus siitä noin viisi sataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi