Miksi jotkut (vanhat) miehet eivät osaa elää ilman naista?
Etenkin jotkut vanhemmat (60+) miehet eivät osaa tehdä mitään ilman naista ja olettavat että nainen on miestä varten. Onhan tätä ilmiötä varmasti kaikenikäisten keskuudessa, mutta itse huomannut tuon nimenomaan vanhempien miesten ajatusmaailmassa.
Jotkut eivät osaa tehdä edes ruokaa, ehkä korkeintaan keittää perunoita. Nainen keittää kahvin valmiiksi klo 14. Nainen siivoaa ja vaihtaa lakanat. Mies tekee vain "miesten työt" talossa, mutta ei koskaan osallistu siivoamiseen tai ruuanlaittoon. Ei myöskään pyykkää tai pese tiskejä.
Tiedän myös tapauksen missä mies ei ottanut edes itse ruokaa kattilasta lautaselle, vaan naisen täytyi tuoda täysi lautanen miehen eteen.
Kommentit (29)
Kaikilla naisilla on aina tapana tehdä törkeitä yleistyksiä ja tässäkin se taas nähtiin.
Ne on piloille passattuja jo lapsuudessa. Mun mielestä ei käy syyttäminen miehiä vaan heidän äitejään jotka ovat tähän passauskulttuuriin alistuneet.
Ennen oli selkeät työnjaot ja siinä arjessa saattoi osoittaa teoilla kiintymystä toiseen. Oli tasapainoiset suhteet joissa mies saattoi olla oma itsensä ja nainen myös. Nykyään kaikki yrittää tehdä kaikkea, molemmat stressaantuu työelämässä ja avioeroja iso liuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanha mies (50) ja olen tehnyt kaikki työt, myös "naisten" itse jo yli viisi vuotta, eli erosta lähtien. ELI ÄLÄ PERKELE YLEISTÄ.
No eipä tarvitse ihmetellä, minkä vuoksi ero tuli, kun vasta sen jälkeen tutustuit kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
ovat tehneet töitä koko ikänsä, vaimon ollessa kotona :)
Hyvin harva tuonkaan ikäluokan nainen on ollut ikänsä kotirouvana. Moni, äitinikin, oli kotona siihen asti, että nuorin lähti kouluun, koska hoitopaikkoja ei ollut. Äidin töihinlähtö ei vaikuttanut millään lailla hänen kotitöidensä määrään, ihan samalla tavalla ne piti tehdä sittenkin.
Jos terveydessä ei ole jotain isoa häikkää, niin ihan tumpelokin osaa kolata pihalta lumet. Suodattimien vaihtoon löytyy ohjekirjasta ohje, ei se ole sen vaikeampaa mitä imurin suodattimien ja pölypussin vaihtaminen.
Ihmettelen niitä jotka syövät mitä eteen tuodaan.Mieluummin päätän itse mitä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vanha mies (50) ja olen tehnyt kaikki työt, myös "naisten" itse jo yli viisi vuotta, eli erosta lähtien. ELI ÄLÄ PERKELE YLEISTÄ.
No eipä tarvitse ihmetellä, minkä vuoksi ero tuli, kun vasta sen jälkeen tutustuit kotitöihin.
No luuletko että se on saanut tehdä kotonaan jotain, sillä sehän on kuitenkin tehnyt sen jollain tavalla eri lailla kuin vaimonsa ja sehän on silloin ihan VÄÄRIN tehty.
Itse piti opetella taittelemeen pyykit paremmin kuin exä ja vasta sitten kritiikki katosi.
Itse se ei kuitenkaan ryhtynyt taittelemaan minun tavallani, mutta sama se minulle oli.
Siivousta ja tiskausta en kuitenkaan ikinä oppinut tekemään "oikein".
Vierailija kirjoitti:
Ne on piloille passattuja jo lapsuudessa. Mun mielestä ei käy syyttäminen miehiä vaan heidän äitejään jotka ovat tähän passauskulttuuriin alistuneet.
Ja vaimot ovat sitä pilalle passaamista jatkaneet.
Meillä ukille tuli into saada ostaa halpa saksalainen auto Euroopasta. Sitä varten mummi lähetettiin vuodeksi lapsensa perheeseen keski-Eurooppaan aupairiksi. Ennen lähtöä mummi teki pieniin annospurkkeihin pakastimeen ruokia ja laputtikin ne vielä ma-ti-ke-to-pe-la-su. Ukki sai kuin saikin ne sulatettua. Kaupassa hän osasi käydä. Ostoslista oli tehty valmiiksi. Ennen mummin lähtöä ukki opetteli vielä käyttämään pyykkikonetta. Lapset kävivät viikonloppuisin tsekkaamassa että ukki selviää. Viikonloppuna tehtiin lisää ruokaa ja osa siitä pakastettiin. Mummi kävi pari kertaa vuoden aikana lomalla kotona ja täytti sillä aikaa pakastimen. Ja ukki sai kuin saikin autonsa.