Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut (vanhat) miehet eivät osaa elää ilman naista?

Vierailija
07.01.2017 |

Etenkin jotkut vanhemmat (60+) miehet eivät osaa tehdä mitään ilman naista ja olettavat että nainen on miestä varten. Onhan tätä ilmiötä varmasti kaikenikäisten keskuudessa, mutta itse huomannut tuon nimenomaan vanhempien miesten ajatusmaailmassa.

Jotkut eivät osaa tehdä edes ruokaa, ehkä korkeintaan keittää perunoita. Nainen keittää kahvin valmiiksi klo 14. Nainen siivoaa ja vaihtaa lakanat. Mies tekee vain "miesten työt" talossa, mutta ei koskaan osallistu siivoamiseen tai ruuanlaittoon. Ei myöskään pyykkää tai pese tiskejä.

Tiedän myös tapauksen missä mies ei ottanut edes itse ruokaa kattilasta lautaselle, vaan naisen täytyi tuoda täysi lautanen miehen eteen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne osaa ei vaan kiinnosta.

Vierailija
2/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on taas tekstiä. Miehiä voi haukkua niin monista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei osaa keittää edes niitä perunoita :D saatanan pullamössösukupolvi, joka haukkuu nuorempia miehiä nössöiks kun osaavat paremmin naisten työt kuin miesten!

Vierailija
4/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinä olet arvostelemaan muiden työnjakoa? Jos puuhat ovat urautuneet 40 vuoden aikana noin, sitä on vaikea lähteä muuttamaan esim. leskeksi jäätyään.

Kyllä minä voin ihan yhtä hyvin sanoa, että jos mies on vaihtanut autooni öljyt tai lykkinyt lumet pihatieltä tai vaihtanut ilmanvaihtokoneeseen suodattimet 40 vuotta, minusta tuntuisi silloin 65-vuotiaana melkoiselta urakalta ruveta noita tekemään itse.

Samoin uskon, että vaikka mieheni pitää siitä, että vaihdan jouluksi verhot ja matot, hän ei tule sitä itse tekemään, jos päätyy yksin elämään vanhoilla päivillään.

Vierailija
5/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläki 50- ja 60-luvulla luvulla nainen oli miestä varten. He ovat ottaneet mallin lapsuudestaan miten isä kohteli äitiä.

Vierailija
6/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha mies (50) ja olen tehnyt kaikki työt, myös "naisten" itse jo yli viisi vuotta, eli erosta lähtien. ELI ÄLÄ PERKELE YLEISTÄ.

Vierailija
7/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanha mies (50) ja olen tehnyt kaikki työt, myös "naisten" itse jo yli viisi vuotta, eli erosta lähtien. ELI ÄLÄ PERKELE YLEISTÄ.

Ei viisikymppinen ole mikään vanha.

Vierailija
8/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka yleistää? Ei aloituksessa puhuttu että KAIKKI miehet.

Sitäpaitsi +60 vuotiaat ovat täysin eri ikäluokkaa kuin 50 vuotiaat.  Nykypäivän 50 vuotiaat tekee kotitöitä siinä missä naisetkin, mutta nää ns."suuret ikäluokat" ajattelevat usein että nainen tekee kotityöt

Vierailija
9/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo lähti matkoille ja oli tehnyt ukille ruokaa annospurkkeihin pakastimeen. Ukin olisi pitänyt vain sulattaa ja lämmittää mikrossa, mutta mielenosoituksellisesti söi viikon pelkkää voileipää. Ei kyse ollut osaamisesta vaan typerästä mielenosoittamisesta. Tämä siis 90-luvulla, kun ukki oli 80-vuotias, mutta täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa. 

Sama perinne näyttää edelleenkin olevan jossain voimissaan.

Vierailija
11/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin jotkut vanhemmat (60+) miehet eivät osaa tehdä mitään ilman naista ja olettavat että nainen on miestä varten. Onhan tätä ilmiötä varmasti kaikenikäisten keskuudessa, mutta itse huomannut tuon nimenomaan vanhempien miesten ajatusmaailmassa.

Jotkut eivät osaa tehdä edes ruokaa, ehkä korkeintaan keittää perunoita. Nainen keittää kahvin valmiiksi klo 14. Nainen siivoaa ja vaihtaa lakanat. Mies tekee vain "miesten työt" talossa, mutta ei koskaan osallistu siivoamiseen tai ruuanlaittoon. Ei myöskään pyykkää tai pese tiskejä.

Tiedän myös tapauksen missä mies ei ottanut edes itse ruokaa kattilasta lautaselle, vaan naisen täytyi tuoda täysi lautanen miehen eteen.

Ei jokainen.Kyllä onnistuu kaikki kotityöt.Pyykinpesu ikävin,jos pesukonetta ei olisi.

Vierailija
12/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsi kirjoitti:

Mummo lähti matkoille ja oli tehnyt ukille ruokaa annospurkkeihin pakastimeen. Ukin olisi pitänyt vain sulattaa ja lämmittää mikrossa, mutta mielenosoituksellisesti söi viikon pelkkää voileipää. Ei kyse ollut osaamisesta vaan typerästä mielenosoittamisesta. Tämä siis 90-luvulla, kun ukki oli 80-vuotias, mutta täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa. 

Raivostuttavaa edes lukea tuollaista. Miten joku voi ajatella noin? Miten tuollainen ihminen voi edes elää jos ylpeys ei riitä edes sulattamaan ruokaa pakastimesta?

Isä asui joskus työn vuoksi muutaman päivän viikosta toisella paikkakunnalla, ei vaihtanut siellä työasunnossaan koskaan lakanoita tai pessyt pyykkiä niiden vuosien aikana. Keitti perunoita, söi valmispizzaa ja muita valmisruokia. Ja hän on tosiaan tätä vanhempaa ikäluokkaa "joka ei ämmien töihin koske" (synt. 1949)

Vierailija
13/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 68-vuotias aviomies, ja hän tekee kaikkia kotitöitä siinä missä minäkin. No juu, leipoa hän ei halua, mutta hän pesee pyykkiä ja tiskejä (koneessa molemmat), siivoaa, laittaa tarvittaessa ruokaa, käy kaupassa ilman ostoslistaa (välillä vain totean ääneen, että jaha, (esim.) riisiä tai (mitä milloinkin) jauhoja tarvittaisiin lähiaikoina, ja parin päivän sisällä niitä ilmestyy kaappiin. Ei sen puoleen, osaan kyllä hoitaa asiat itsekin, mutta miksi vaivautuisin niitä yksin tekemään, kun  toinenkin tekee aivan oma-aloitteisesti. Toki pyöritin suurimman osan arjesta kotiäitivuosinani, mutta kun hän on nyt eläkkeellä, miksi estäisin häntä tekemästä?

Hän oli asunut poikamiehenä yksin riittävän pitkään oppiakseen pitämään huolta itsestään. 

Niin, ja lasten hoitoonkin hän osallistui loistavasti. Samoin hän pyöritti tarvittaessa huushollia hyvinkin suvereenisti, kun pari vuotta sitten olin vakavasti sairaana (vointini mukaan tein kyllä itsekin, mutta huonoina päivinä en jaksanut).

Veljeni tosin oli täysin toista maata, ja vanhemmillani oli hyvin tarkoin määriteltynä miesten ja naisten työt (maataloudessa jako oli myös käytännön sanelema), mutta itselleni en halunnut vastaavaa.

Vierailija
15/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat tottuneet sihen että pillu ja palvelu toimii. Yksin ei osata olla, mm. kaikki mieslesket ovat heti hakeneet uuden naisen ennen kuin sänky on edes jäähtynyt edellisen jäljiltä. Tuntemistani naisleskistä kaikki ovat edelleen yksin, puhun tässä nyt yli 70-v ihmisistä.

Vierailija
17/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla vitjamuna-äijillä on aivot valahtaneet muniin. Umpitampiot on passattavia ja saamattomia äijänkäppyröitä, eikä ne itse viitsi tehdä yhtään mitään. Ei edes tumputtaa. Omaa laiskuuttaan ne tarvitsevat naisen ihan joka asiaan.

Vierailija
18/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsi kirjoitti:

Raivostuttavaa edes lukea tuollaista. Miten joku voi ajatella noin? Miten tuollainen ihminen voi edes elää jos ylpeys ei riitä edes sulattamaan ruokaa pakastimesta?

Isä asui joskus työn vuoksi muutaman päivän viikosta toisella paikkakunnalla, ei vaihtanut siellä työasunnossaan koskaan lakanoita tai pessyt pyykkiä niiden vuosien aikana. Keitti perunoita, söi valmispizzaa ja muita valmisruokia. Ja hän on tosiaan tätä vanhempaa ikäluokkaa "joka ei ämmien töihin koske" (synt. 1949)

Minä luulen, että kyse on enemmän asenteesta kuin iästä. Isäni on syntynyt 1942 ja siivoaa ja tekee hyvää ruokaa. On entinen ammattiupseeri ja muutenkin perinteinen ihminen.

Vierailija
19/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin hetken aikaa 56-vuotiaan miehen kanssa. Alkoi ärsyttää juuri se, ettei hän osannut tehdä mitään kotitöitä. Pyyteli minua jatkuvasti tulemaan luokseen tekemään ruokaa. Tuntui, ettei toinen ollut edes aikuinen, kun ei selviydy edes arjesta. Nykyinen kumppani on minua nuorempi ja kuin toiselta planeetalta. Suhtautuminen näkyy muuten sängyssäkin. Vanhanaikaisiin kuvioihin jumittunut mies ei osaa kuunnella naista seksissäkään, eikä osaa oikein tyydyttää naista.

Vierailija
20/29 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tehneet töitä koko ikänsä, vaimon ollessa kotona :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä