Hyvä nimi blogille? Haluaisin alka apitämään blogia
Kommentit (15)
Mille blogialustalle kannattaa kirjoittaa blogia?
Vierailija kirjoitti:
Nimen keksimisen jälkeen mammapalsta sitten varmaan kirjoittaa ne varsinaiset postauksetkin?
=D ei nyt sentään
Sinua saattaa vaivata yli-itsekriittisyys, kuten minua blogia kirjoittaessani, kun et kerran keksi itse otsikkoakaan?
Minä aloitin blogin pitämisen n. vuosi sitten. Kirjoitan blogiini huonommin kuin muualle. Muualle kirjoitan värikkäämmin ja rohkeammin, mutta heti kun avaan blogin ja alan tuottaa sinne sisältöä, on kuin tutun minän tilalle tulisi toinen persoona, joka on säädyllinen, varovainen, väritön ja persoonaton. Harmi.
Tavallaan vähän kadehdin niitä itsekritiikittömiä muoti-, tyyli- ja lifestylebloggareita, jotka antavat mennä vaan eivätkä nähtävästi välitä, minkätasoista tekstiä tuottavat.
En kuitenkaan lopeta bloggaamista, vaikka sisällöntuottaminen on työlästä ja masentavaa. Elämä on.
Tässä pari varmaa valintaa, jos haluat, ettei blogisi erotu muista blogeista mitenkään, eikä jää kenenkään mieleen, mutta saa varmasti hirveän määrän lukijoita samanhenkisistä:
- blogin nimeen sana "elämää" ja lisäksi ehkä bloggaajan nimi tai tyyliin paikka, jossa hän asuu, esim. "Aleksandran elämää", "Elämää vaaleanpunaisessa puutalossa", "Vauvaelämää", "Mammaelämää"
- blogin nimeksi vain oma nimesi tyyliin "etunimi toinennimi", ja ehkä omistusmuotoon, esim. "Aleksandra Johanna", "Aleksandra Johannan" tai "Aleksandra Johanna's" (jos nimesi liian tylsä, eikä esim. Aleksandra, keksi nimimerkki, joka kuulostaa tältä)
- valkoinen tausta, valkoinen banneri pienellä mustalla otsikolla, vaaleanharmaa teksti
- niin leveät kuvat, ettei niitä normiläppärillä/tabletilla/kännykällä näe kerralla, vaan pitää skrollaa sivusuunnassa vaikka kuinka tia zoomata sivua ulospäin niin ettei tekstistä saa mitään selvää enää
- niin isot kuvat, että lataaminen vie nopealtakin nettiyhteydeltä tunteja
- kuvat hyvin vaaleita ja värittömiä ja tyhjiä
- postausten aiheet: asupostaus (oma tai lasten), sisustuspostaus, ostoshaaveilupostaus, kannanotto johonkin höttöiseen aiheeseen
Vierailija kirjoitti:
Sinua saattaa vaivata yli-itsekriittisyys, kuten minua blogia kirjoittaessani, kun et kerran keksi itse otsikkoakaan?
Minä aloitin blogin pitämisen n. vuosi sitten. Kirjoitan blogiini huonommin kuin muualle. Muualle kirjoitan värikkäämmin ja rohkeammin, mutta heti kun avaan blogin ja alan tuottaa sinne sisältöä, on kuin tutun minän tilalle tulisi toinen persoona, joka on säädyllinen, varovainen, väritön ja persoonaton. Harmi.
Tavallaan vähän kadehdin niitä itsekritiikittömiä muoti-, tyyli- ja lifestylebloggareita, jotka antavat mennä vaan eivätkä nähtävästi välitä, minkätasoista tekstiä tuottavat.
En kuitenkaan lopeta bloggaamista, vaikka sisällöntuottaminen on työlästä ja masentavaa. Elämä on.
Haluaisin nimen, joka erottuisi myönteisesti. Ei siis elämää eikä etunimeä vaikka elämästähän toki jonkin verran bloggaisinkin. Olen sataa nimeä jo pyöritellyt mutta mikään ei kolahda. Voisin tulla kurkkaamaan blogiasi jos tietäisin nimen.
Kuinka monta lukijaa blogilla pitää olla että sillä tienaa?
Yksi kauhea floppi on myös englanninkielinen nimi muuten suomenkieliselle blogille. :D
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta lukijaa blogilla pitää olla että sillä tienaa?
Ei se lukijoiden määrä vaan sivunklikkauksien (ja niiden blogiin laittamiesi mainosten klikkauksien). Jo muutama tuhat kävijää kuukaudessa tuo jo jokusen roposen tuloja, mutta ei vielä paljon. Tarvitset sen muutama tuhat viikossa, että alkaa rahaa virrata, mutta ei sittenkään paljon.
Ammattibloggarit ovat töissä erinäisillä portaaleilla/sivustoilla/lehdillä. He saavat kuukausipalkkaa, eivät vain rahaa mainostuotoista.
Kerro ensin millaisia tekstejä aiot kirjoittaa, niin ehdotan jotain.
Muista käyttää taajaan sanoja Haastavaa, Eeppistä ja Jäätävää. Pysyt ajan hermolla ja otat hermoon.
Jos aloitan blogin eihän siellä mitään mainoksia ole. Onko yhä mahdollista pitää nimetöntä blogia vai tarkoittaako blogin kirjoittaminen automaattisesti astumista julkisuuteen?
Helpottaisi jos tietäisi kerrotko blogissasi elektroniikasta vai kakkavaippojen vaihtelusta
Jokin ihan lyhyt nimi, suomenkielinen monimerkityksinen sana, kuten Soma tai Viima. Erottuisi ainakin näistä tusinanimistä.
Nimen keksimisen jälkeen mammapalsta sitten varmaan kirjoittaa ne varsinaiset postauksetkin?