Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halvaantunut huippuvoimistelija Jari Mönkkönen: olen erittäin huolissani trampoliineista

Vierailija
06.01.2017 |

Hyvin puhui kesällä halvaantunut entinen huippuvoimistelija Jari Mönkkönen (Urheiluruutu TV1 äsken)

Lapset ja nuoret "pompauttavat" toisiaan kolmois- ja jopa neloisvolttiviritelmiin pihatrampoliineilla. Välillä kun videoita katsoo, niin aivan holtittomia "sinkoamisia". Vanhemmat uskovat, että homma on täysin turvallista, kun ympärillä on turvaverkko.

Jari halvaantui tulemalla kaksoisvoltista niskoilleen trampoliinia muistuttavalla ilmavolttiradalla. Hän taatusti osa tempun ja on tehnyt sen varmasti kymmenentuhatta kertaa toistona. Silti kävi kuin kävi. Niskoilleen tuleminen pihatrampoliiniin jostain kolmoisvolttiviritelmästä on kohtalokasta. Pienempiä vammoja syntyy mm. polviin, kun alas tullaan yliojentuneelle jalalle.

Vaikka on sydäntalvi ja trampat talviteloilla, toivon että vanhemmat kiinnittäisivät huomiota tramppahyppelyyn. Onhan noita sisäpaikoissakin.

T:Lääkäri

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen huolissani. Mulla on 3 poikaa, jotka tekevät mitä hurjempia temppuja trampalla. Mutta miten noita estätkään, enhän minä voi niitä sisälle lukita.

Kantsisko vaikka purkaa se tramppis?

Ja näin viedä pojilta heidän rakastamansa liikuntaharrastus? Kun oikein mikään muu ei kiinnosta? Ei kai nämä asiat mitenkään yksiselitteisiä ole. Minun lapseni saavat kesäaikaan liikuntaa tunteja päivässä trampoliinilla.

Vierailija
22/30 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOLTIT ON KIELLETTÄVÄ!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOLTIT ON KIELLETTÄVÄ!!!!

Vierailija
24/30 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOLTIT ON KIELLETTÄVÄ!!!!

Vierailija
25/30 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin kuitenkin käy noin. Jollekinhan huono tuuri aina napsahtaa, eikä elämästä selviä hengissä.

Vierailija
26/30 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/30 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOLTIT ON KIELLETTÄVÄ!!!!!!

Vierailija
28/30 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihapiirissä trampoliineista on tullut maanpäällisen helvetin kaltainen riesa ja metelihaitta. Jospa sielläkin tapahtuisi edes yksi halvaantumisonnettomuus, niin ehkä ne trampoliinitkin laskeutuisivat takaisin helvettiin, mistä ovat nousseetkin.

29/30 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mielelläni edes katso, kun joku pomppii trampoliinilla. Pelkään että jotain sattuu. Sama tunne tulee, jos näen jonkun ottavan pienen lapsen huterasti olkapäilleen. Aniharvoin onneksi mitään pahaa sattuu, mutta en halua nähdä mahdollisia läheltä piti -tilanteita.

Vierailija
30/30 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOLTIT ON KIELLETTÄVÄ!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi