Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi viimeistään haluaa ulkomaanmatkalle?

Vierailija
06.01.2017 |

Tietää sitten milloin on lainaa matkaa varten otettava eli minkä ikäisenä sinne rantalomalle on viimeistään mentävä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lainaa? Säästä hyvä ihminen etukäteen.

Vierailija
2/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein mistä säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen enkä ole vieläkään kiinnostunut ulkomaanmatkoista, eli kaikille se ulkomaiden kaipuu ei tule ehkä koskaan. Siltä varalta että tulee, kannattaa alkaa heti laittaa rahaa säästöön.

Vierailija
4/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa, niin ei mennä. Ei kukaan täysjärkinen ota lainaa ulkomaanmatkaa varten :O Eihän!??

Itse menin ekan kerran 20 vuotiaana ku olin säästänyt omista rahoistani. Oliain toki halunnu jo 12 vuotiaana, mutta ei ollut varaa niin kävin silloin tällöin vain ruotsin laivalla :D

Jälkikäteen mietittynä olisin voinut mieluummin ostaa auton niillä rahoilla, mutta minkös teet :D Ihan hyvä loms silti :)

Vierailija
5/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ajattelit ottaa lainaa, jonka joutuu maksamaan takaisin korkojen kera?

Köyhät: hankkikaa aivot.

Vierailija
6/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ihan samaa. Mun 5v on nyt ymmärtänyt että monet käy ulkomailla ja me ei. Olen yh ja pelottaa mennä kahden pienen kanssa ilman apukäsiä. Ajattelin että ehkä johonkin turistikohteeseen viimeistään kun on ekalla luokalla niin ei ainakaan sen takia kiusata.

Vierailija
7/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä sä sen lainan korkoineen maksat takaisin? Anna mä arvaan, sitten kun osamaksusopparit ja kännykkäkytkyt on maksettu?

Vierailija
8/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisen kanssa, vertaileva keskenään kuka on käynyt ja missä.

Vierailija
9/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa, niin ei mennä. Ei kukaan täysjärkinen ota lainaa ulkomaanmatkaa varten :O Eihän!??

Itse menin ekan kerran 20 vuotiaana ku olin säästänyt omista rahoistani. Oliain toki halunnu jo 12 vuotiaana, mutta ei ollut varaa niin kävin silloin tällöin vain ruotsin laivalla :D

Jälkikäteen mietittynä olisin voinut mieluummin ostaa auton niillä rahoilla, mutta minkös teet :D Ihan hyvä loms silti :)

Jep ja mä oli 28v kun pääsin ekaa kertaa ulkomaille. Ei ole jääny traumoja, mutta säästän jatkuvasti uutta reissua varten, parin kolmen vuoden välein on nykyään varaa.

Vierailija
10/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululaisen kanssa, vertaileva keskenään kuka on käynyt ja missä.

Meillä on jo koululainen kolmannella luokalla eikä ole vielä valittanut asiasta.

Vierailija
11/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt ihan samaa. Mun 5v on nyt ymmärtänyt että monet käy ulkomailla ja me ei. Olen yh ja pelottaa mennä kahden pienen kanssa ilman apukäsiä. Ajattelin että ehkä johonkin turistikohteeseen viimeistään kun on ekalla luokalla niin ei ainakaan sen takia kiusata.

No turistikohteista niitä ainakin kiusataan. Vuokraa mieluummin vaikka talo Italiasta; tulee halvemmaksi kun voi itse tehdä ruuatkin. Ja vielä parempi jos saat ystäväporukan kasaan niin talon vuokrakin tulee halvemmaksi ja saat apukäsiä :)

Vierailija
12/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaana. Viimeistään. 

Vierailija
13/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa meillä 9v eikä ole vielä käynyt rantalomalla.

Vierailija
14/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan se lapsi haluta ulkomaille missä iässä vain. Eri asia sitten pitääkö lapsen saada kaikkea mitä haluaa. Meidän 17- ja 14-vuotiaat eivät ole koskaan käyneet ulkomailla. Halunneet sinne ovat, mutta kun ei ole varaa niin ei mennä. Kyllä lapset sen ymmärtävät kun asian selittää kunnolla.

Ohi aiheen: Nuorimmainen halusi 6-vuotiaana kuun taivaalta (kirjaimellisesti). En kuitenkaan lähtenyt tikapuilla sitä hakemaan niin kuin hän halusi. Huusi puoli tuntia huoneessaan, mutta en usko, että traumatisoitui, vaikka ei saanut haluamaansa. 

Vierailija
15/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lapsena kaivannut ulkomaille, laivalla käytiin jokusen kerran, nekään reissut ei lähteny lasten alotteesta. Eka loma lentomatkan päähän vasta, kun olin ehkä 23 tai 24, ihan omilla rahoilla.

En voi käsittää matkan hankkimista lainalla. Miten voi sen maksaa takas, jos ei nytkään pysty säästämään?

Vierailija
16/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisikin olla vain provo kun ap ei palannut vastaamaan että miten hän voi maksaa lainan kun ei kerran pysty säästämäänkään. Ei se laina mitään ilmaista rahaa ole.

Vierailija
17/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi ymmärtää, jos omalla perheellä ei ole varaa. Tuntuuhan se kurjalta ja voi hävettääkin, mutta sen kanssa pystyy elämään. Sitten kun pääsee ensimmäistä kertaa ulkomaille omilla kesätyörahoillaan, se tuntuu ihan älyttömän hienolta. Ei pelkästään se, että pääsee ulkomaille, vaan myös se, että se tapahtuu itse tienatuilla rahoilla. Se on hieno askel nuoren ihmisen elämässä.

Vierailija
18/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia lapsia me kasvatamme jos kiusaavat toisia siitä etteivät pääse matkalle.

Juuri kerroin yhdelle lomamatkasta haaveilevalle 11-vuotiaalle, että matkustin eka kertaa (Norjaa ja Ruotsia lukuunottamatta) vasta 25-vuotiaana ja nyt reilu 10 vuotta myöhemmin on reissuja takana n.30.

Häntä huomio ilahdutti.

Vierailija
19/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa meillä 9v eikä ole vielä käynyt rantalomalla.

Pelkät rantalomat eivät oikeastaan mielestäni ole niinkään tärkeitä (mukavia kylläkin), eri kulttuureihin kunnolla tutustuminen olisi tärkeämpää. 

Me "raahasimme" muksujamme kulttuurilomille jo aivan pienestä ja usein. Kolusimme museoita ja kaikenlaisia nähtävyyksiä. Näin jälkeenpäin voin todeta että se kannatti - monella tavalla. Nyt kun lapsemme ovat aikuisia niin he ovat tottuneita matkustajia. Matkustelevat usein ympäri maailmaa ja ovat rantailun lisäksi hyvin kiinnostuneita matkakohteen kulttuurista. Esimerkiksi; kun poikani ystävineen kävi Barcelonassa niin hänelle/heille oli itsestään selvää käydä katsomassa Gaudin eri luomuksia yms. Kun ystävättäreni aikuinen tytär oli käynyt samassa paikassa samanikäistensä kanssa niin he eivät edes olleet koskaan kuulleetkaan Gaudista eivätkä myöskään olleet halunneet tutustua (satuin juttusille ystävättäreni kanssa juuri kun hänen tyttärensä oli Barcelonassa ja annoin vinkin Gaudista) vaan viikot oli vietetty pelkästään rannalla. Vähän noloa  jos ei mitään halua oppia matkakohteen kulttuurista. 

Vierailija
20/28 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14-vuotias ei ole vieläkään halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi