Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haminan tuulimylly paloi viime yönä

Vierailija
06.01.2017 |

Hirveitä ympäristönpilaajia. Turvaetäisyydet oltava riittävän suuret.
Palokuntakaan mahda mitään tollasille, kun ovat nykyään niin korkeita.

http://www.kymensanomat.fi/Online/2017/01/06/Tuulivoimala%20paloi%20k%C…
Tuulivoimala paloi käyttökelvottomaksi Haminan Paksuniemessä viime yönä.

Pelastuslaitos sai hälytyksen noin kello 1.30, kun voimalan konehuoneosan oli havaittu olevan liekeissä.

Palokunnan tullessa paikalle voimala paloi. Sen sammuttamiseksi ei voitu tehdä mitään, koska palo oli niin korkealla.

Palokunta eristi alueen voimalasta putoilevien osien vuoksi ja vartioi sitä aamuun asti.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä sammui

Vierailija
2/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Mutta tuen vuoksi silti kannattavaa liiketoimitana.

Vaikkei toiminnassa kansantaloudellisesti ajatellen ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Vierailija
4/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella. 

Vierailija
5/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasta näkee että savu lähtee aivan vaakasuoraan.

http://yle.fi/uutiset/3-9391039

Pelastuslaitos joutui eristämään tuulivoimalaa ympäröivän alueen, koska palon vuoksi tuulimyllystä tippui osia maahan.

Levittää kipinöitä pitkälle matkalle.

Onneksi ei palanut ne keskustassa olevat tuulimyllyt, olisi ihmiset ja asunnot olleet hengenvaarassa ja ikävä ihmisten olla evakossa keskellä yötä kovilla pakkasilla.

Vierailija
6/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella. 

Niin se lähde tälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.

Vierailija
8/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella. 

Niin se lähde tälle?

kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella. 

Niin se lähde tälle?

kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata

Ilman lähdettä väitteesi on pelkkä mielipide.

Vierailija
10/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.

Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvasta näkee että savu lähtee aivan vaakasuoraan.

http://yle.fi/uutiset/3-9391039

Pelastuslaitos joutui eristämään tuulivoimalaa ympäröivän alueen, koska palon vuoksi tuulimyllystä tippui osia maahan.

Levittää kipinöitä pitkälle matkalle.

Onneksi ei palanut ne keskustassa olevat tuulimyllyt, olisi ihmiset ja asunnot olleet hengenvaarassa ja ikävä ihmisten olla evakossa keskellä yötä kovilla pakkasilla.

Missä Haminan keskustassa on tuulimyllyjä (tarkoitat kaiketi tuulivoimaloita? joiden sijaintia Haminan keskustassa en myöskään ole huomannut)?

Vierailija
12/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella. 

Niin se lähde tälle?

kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata

Ilman lähdettä väitteesi on pelkkä mielipide.

1. tämä ei ole tieteellinen väittely vaan keskustelupalsta joten googlaa itse

2. tieteessäkin oletetaan että keskusteluun osallistuja on jotenkin hankkinut asiasta edes perustiedot koska tieteilijät eivät tuhlaa aikaansa kertaamalla asioita jotka löytyvät alan alkeisoppikirjoista joten googlaa itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.

Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.

Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?

Vierailija
14/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.

Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.

Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?

Ei. Satametriset myllynlavan ovat kiinni paljon isommassa "perässä". Missä syntyy paljon auton perää enemmän kitkalämpöä peräöljyjä lämmittämään.

Vierailija
16/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella. 

Niin se lähde tälle?

kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata

Persujen pornoriippuvainen raiskaaja Putkonen googlasi jo ja päätyi lepakkopornosivuille, joten painu runkulle valehteleva palstapersu!

Vierailija
17/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Myllyn sisällä on sähkövastus lämmitys jottei voitelurasvat jähmety kun mylly hidastuu tuulen lauhtuessa kovalla pakkasella. 

Niin se lähde tälle?

kuule mene vaikka vittuun sen lähdevinkumisesi kanssa jos et osaa googlata

Ilman lähdettä väitteesi on pelkkä mielipide.

1. tämä ei ole tieteellinen väittely vaan keskustelupalsta joten googlaa itse

2. tieteessäkin oletetaan että keskusteluun osallistuja on jotenkin hankkinut asiasta edes perustiedot koska tieteilijät eivät tuhlaa aikaansa kertaamalla asioita jotka löytyvät alan alkeisoppikirjoista joten googlaa itse

1&2: tämä ei siis ole keskustelua onko tuulimyllyillä faktisesti tarvetta lämmittää vastuksilla vaihteistojaan ja kuluuko tähän faktisesti niin paljon sähköä kuin mylly tuotta vuodessa, vaan tunneperäistä huutoäänestystä asiasta.

Tai ainakin sinun osaltasi on näin.

Vierailija
18/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.

Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.

Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?

Ei. Satametriset myllynlavan ovat kiinni paljon isommassa "perässä". Missä syntyy paljon auton perää enemmän kitkalämpöä peräöljyjä lämmittämään.

ok, seuraavaksi voit miettiä minkä verran sitä kitkalämpöä syntyy jos lavat on paikallaan ja ilma on jäätävä

Vierailija
19/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoissa akun lämmitys vie paljon virtaa täällä pakkasissa.

https://www.vincit.fi/blog/vuosi-teslan-kyydissa/

Ohjaamon lämmitys vaikuttaa jonkin verran akun riittävyyteen. Eniten kuitenkin sähköä kuluu pakkasilla akun lämmittämiseen.

https://i1.wp.com/www.vincit.fi/wordpress/wp-content/uploads/2016/02/te…

Talvella meno Teslalla on kuvan osoittamaa, hinausauto vie perille.

Vierailija
20/80 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita tarvii pakkasella lämmittää. Lapoja ja vaihdelatikkoa sähkövastuksilla.

Sulatukseen voi mennä enemmän energiaa kuin mitä  mylly tuottaa koko vuoden aikana.

Lapoja lämmitetään jos mylly on toiminnassa ettei niihin muodostu jäätä.

Minkäköhän takia vaihdeaskia pitäisi lämmittää?

Jotain lähteitä väitteillesi olisi kiva saada.

Ihan normaalia konetekniikkaa eli laakereiden voitelu ei toimi jos öljyt on jäässä joten öljyä ja muuta koneistoa on syytä lämmittää. Sama ongelma on auton moottorissa kylmästartissa, usein öljyä/jäähdytysvettä/lohkoa lämmitetään pakkasilla lohkolämmittimellä että öljy kiertää heti startista lähtien koneessa.

Onko takavetoisten autojen perissä lämmittimet pakkaskeleille? Ei.

Onko takavetoisen auton perävälityksessä kiinni liki satametriset tuulimyllynlavat?

Ei. Satametriset myllynlavan ovat kiinni paljon isommassa "perässä". Missä syntyy paljon auton perää enemmän kitkalämpöä peräöljyjä lämmittämään.

ok, seuraavaksi voit miettiä minkä verran sitä kitkalämpöä syntyy jos lavat on paikallaan ja ilma on jäätävä

Ei yhtään. Eikä tarvitsekaan. Tarvitseeko minun lämmittää auton peräöljyjä paukkupakkasella kun auto ei liiku? Ei.

"Tieteelliseksi" keskusteluksi tämä on aika typerän oloista keskustelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi