Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yllätti Saksassa?

Vierailija
05.01.2017 |

Mikä sinut yllätti?
Itseni yllätti se miten tuo maa tuntui oikein sydämessä asti rakkaalta, kuin olisi kotiin palannut!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internet-yhteyksien huonous, käteisen käyttö, järkyttävä paperisota eikä melkein mitään voi hoitaa netissä, juomakelvoton vesi ja veden kalkkisuus (Düsseldorf), kaukojunamatkat todella kalliita, sunnuntaina melkein kaikki kiinni.

Eniten tunteisiin menevä asia on se, miten surkeasti ihmiset osaavat englantia ja osan asenne onkin että "ei mun tartte koska osaan saksaa". Itse taas ajattelen että englanti on hyvä yleiskieli ja se tuo ihmisiä yhteen, kun yhteinen kieli löytyy. Saksalaislapset kuitenkin opiskelevat englantia kouluissa, joten ehkä muutos tapahtuisi pikkuhiljaa. Olen 21-vuotias ja kaikki saksalaiset ystäväni osaavat saksaa todella hyvin yhtä lukuunottamatta.

Ihmiset ovat pääasiassa mukavia ja avuliaita, mutta jos saksalainen ei ole hyvällä tuulella niin sen kyllä sitten huomaa... Idiootteja tosin löytyy jokaisesta maasta.

Suomalaisten pitäisi ottaa sama asenne oman äidinkielensä suhteen, eikä aina ja joka paikassa käyttää englantia. Suomessa puhutaan suomea.

Vierailija
42/46 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri mikään. Samaa Arjalaista rotua olemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän näitä samoja ajatuksia kuin muillakin. Käteisen käyttö tuntui oudolta Suomen jälkeen, Berliinissä kyllä törmäsin moneen englantiakin puhuvaan, mutta olen ymmärtänyt että se onkin kansainvälisempi kaupunki. Sain ehkä vaikutelman Suomea konservatiivisemmasta maasta, mm. työ sposteissa minua teititeltiin. Ekan viikon aikana opin kantapään kautta että kaupat eivät ole sunnuntaisin auki, mutta leipomot kyllä ovat, sekin yllätti. Omituista kylläkin, minäkin koin Saksan omakseni.

Vierailija
44/46 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin lentokentällä kokemastani huonosta kohtelusta. Oletan saaneeni huonoa kohtelua, koska en puhunut Saksaa. Lentolippuni viivakoodi ei piippautunut heidän laitteellaan, joten kysyin englanniksi että mitä tehdään? Kumpikin 40-50v mies vain pyöritteli silmiään, kohotti harteitaan etteivät tiedä ja katsoi muualle. Eivät vastanneet mitään. En liikkunut mihinkään kun en voinut mennä koneeseen ilman että lippu oli käsitelty, joten siinä sitten seistiin ja miehet kääntyivät minuun selin ja alkoivat vaan jutella keskenään. Kysyin uudestaan että haloo auttakaa nyt jotenkin (englanniksi) ja ei elettäkään. Paikalle tuli jostain nuori mies, joka kysyi heiltä mitä tapahtuu, otti lipun ja sai sen piipattua. Seuraavaksi minun tarttui kovin kiinni nainen joka veti minut turvatarkastukseen. Sanoin englanniksi että päästä irti, sattuu ja kehotin kertomaan mitä haluaa. Tuhisi vain ja puhisi ja viittasi menemään. Berliinissä Tegelillä tämä viime vuonna . Olen 30 vuotias tavallinen suomalainen valkoinen perheenäiti.. Että semmosta. Vaikea ymmärtää miksi käyttäytyivät niin. 

N30

Vierailija
45/46 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko taas Saksaan, kunhan korona..

Vierailija
46/46 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että siellä vallitsi siisteys ja järjestys, kieltotauluja joka paikassa - ja että pidin siitä!

Ihmettelin myös miksen nähnyt koko maassa yhtään lehmää. Ajoimme Hollannista Saksan läpi Sveitsiin. Hollannissa lehmät olivat mustavalkoisia, Sveitsissä kauniin maitosuklaanruskeita, mutta en vieläkään tiedä milrä saksalaiset lehmät näyttävät, koska en onnistunut bongaamaan yhtään. Pidetäänkö niitä jossain keskitysleireissä?

Myös se hämmästytti että metsät oli aidattu eikä niissä ilmeisesti saanut kävellä vapaasti kuten Suomessa.

Saksassa on mm. lehmärodut schwarzbuntevieh ja rotbuntevieh, näyttävät ihan tavallisilta mustavalkoisilta ja ruskeavalkoisilta lehmiltä, ehkä vähän kevyemmän näköisiä kuin suomessa olevat rodut(paitsi kyytöt jotka on pieniä). 

Ja suurilla laitumilla saavat olla lehmät, ovat yleensä vaan niin maalla metsien keskellä laitumet ettei niiden ohi mene mitään valtateitä. 

Toisessa harjoittelupaikassani lehmien laidun oli ihanan kauniin sillan takana, joen yli jossa oli mm. mustia ja valkoisia joutsenia, että upeat oli maisemat lehmillä. 

nim. maatilaharjoittelun saksassa tehnyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän