Hyytävä pakkanen + hurja viima = Tuntuu -60 C. Yhäkö paljaat nilkat, koska muoti...?!?
Kommentit (73)
Miksi tällainen kamala kirjoitustapa. Koska sitä ja tätä
Eihän se tarkoita mitään ja kuulostaa kamalalta
Ainoa mikä auttaa on laittaa talven ajaksi tennarit ja lyhyet sukat lukkojen taakse.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä auttaa on laittaa talven ajaksi tennarit ja lyhyet sukat lukkojen taakse.
Se on kova paikka teineille, koska muoti.
Tänään nähty Timberlandit paljailla säärillä. Parempi sekin kuin kankaiset tennarit.
Mun nuoruudessa 80-luvulla ei käytetty pipoa, oli pakkasta kuinka paljon tahansa. Muistan itse olleeni talvella rippileirillä ja koko viikon oli sellaista -20 astetta. Ei ollut pipoja ja housuina porukalla pillifarkkuja, joiden alle ei taatusti mahtunut edes sukkiksia. Isoset oli keksineet jos jonkinlaisia ulkopelejä jne., mutta eihän niitä voitu toteuttaa, kun koko porukasta vain parilla nuorella oli toppahousut, pipot jne. Eipä mennyt sitten kuin pari päivää ja ensimmäiset kaatui petiin kovassa kuumeessa.
Jossain vaiheessa, olisiko ollut 90-luvulla, oli tytöillä muotia lyhyet vyötärömittaiset takit ja mahdollisimman matalavyötäröiset farkut. Kylmäävää oli silloinkin katsoa kovilla pakkasilla, kun teinit paineli ulkona alaselkä ja maha täysin paljaana.
Että kyllähän näitä on aina ollut. Äitini mukaan nailonit jäätyivät naisilla sääriin kiinni joskus hänen nuoruudessaan :D
Kävin juuri katsomassa lämpömittaria ja pakkasta näyttää todellakin olevan peräti "hyytävät" -3 astetta. Aloittaja voi toki kertoa, onko tuollainen hänen mielestään hyytävä pakkanen. Lisäksi aloittaja voisi kertoa, että miten kukaan saisi tuollaisen -3 asteen pakkasen -60 asteen pakkaselta, vaikka tuulisi kuinka.
-3 asteen pakkanen menee itselleni sinne parhaimman talvikelin kategoriaan.
Nilkat voisivat ola piilossa, kun lämpötila laskee alle +10 c.
Nimittäin, sen jälkeen tulee helposti kylmä.
Ei mulla muuta.
Eiköhän pahin ole jo takana, ellei sitten helmikuussa tule himopakkasia.
En edes tajua, mitä ihmeen "muotia" tuo tennareissa sukatta kulkeminen talvella on, kun sitä on näkynyt varmaan viimeiset 10 vuotta?
Alunperinhän tennareita piti pitää kesällä ilman sukkia mitä on toki tehty aina mutta miten muoti levesi talvikaudellekin. Kaiken lisäksi se koskee nykyään muitakin matalia kenkiä.
Se on vähän sama kuin tuon työmatka pyöräilyn kanssa. Rakennetaan hirvittävin kustannuksin pyöräteitä vaikka Helsinki ei todellakaan ole ilmastoltaan leutoa Keski-Eurooppaa. On jotenkin liikuttavaa kun vihreät paremmat ihmiset veivaavat polkukoneella lumihangessa, jäisiä teitä jäätävänviiman puhaltaessa. Vaatettu on kuin oltaisiin naparetkellä ja vaatteiden vaihto vie tunnin suihkuineen mikä toki on mahdollista jos työaikaa saa käyttää siihen. Sitten ollaan niin Eurooppalaisia vaikka etelämpänä on tammikuussa leppeitä 10 plus asteen kelejä. Tosiasia on että Suomen ilmastossa polkupyörän voi viedä talveksi varastoon.
En ole huomannut ketään jolla ei olisi sukkia jalassa. Toisekseen, mun aikuisella tyttärellä on sellaisia lyhytvartisia sukkia tai siis varrettomia, niitä on kaupassa lapsillekin tarjolla. Ehkä niillä on siis sukat kuitenkin, ne varret vaan on niin lyhyet ettei näy.
Ja kolmanneksi, täällä on -2 astetta pakkasta, minäkin autoon ja autosta pois painelin takki auki kun menin ja tulin töistä, ei todellakaan tuntunut -60, ja minä asun sentään niin pohjoisessa kuin Kokkolassa.
Typerää kitinää. Nuorilla on aina muotioikkunsa. Yhtä hölmöä on pitää pipoa päässä kesähelteellä. Sekin on terveysriski, koska voi iskeä nestehukka ja lämpöuupumus.
Kumma kyllä tällainen 80-luvun nuorikin on selvinnyt aikuiseksi ihan terveenä ja ilman paleltumia, vaikka en ole pipoa käyttänyt edes paukkupakkasilla. Pipottomuus kun oli silloin muotia. En muuten edelleenkään käytä pipoa, kun olen tottunut olemaan ilman.
Antakaa nuorten olla nuoria älkääkä aina nalkuttako joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut ketään jolla ei olisi sukkia jalassa. Toisekseen, mun aikuisella tyttärellä on sellaisia lyhytvartisia sukkia tai siis varrettomia, niitä on kaupassa lapsillekin tarjolla. Ehkä niillä on siis sukat kuitenkin, ne varret vaan on niin lyhyet ettei näy.
Ja kolmanneksi, täällä on -2 astetta pakkasta, minäkin autoon ja autosta pois painelin takki auki kun menin ja tulin töistä, ei todellakaan tuntunut -60, ja minä asun sentään niin pohjoisessa kuin Kokkolassa.
Nuo varrettomat sukat on tarkoitettu lämpimille ilmoille että näyttäisi siltä että tennarit ovat muodinmukaisesti paljaassa jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Typerää kitinää. Nuorilla on aina muotioikkunsa. Yhtä hölmöä on pitää pipoa päässä kesähelteellä. Sekin on terveysriski, koska voi iskeä nestehukka ja lämpöuupumus.
Kumma kyllä tällainen 80-luvun nuorikin on selvinnyt aikuiseksi ihan terveenä ja ilman paleltumia, vaikka en ole pipoa käyttänyt edes paukkupakkasilla. Pipottomuus kun oli silloin muotia. En muuten edelleenkään käytä pipoa, kun olen tottunut olemaan ilman.
Antakaa nuorten olla nuoria älkääkä aina nalkuttako joka asiasta.
Et taida olla akateemisesti koulutettu...
Kamala löyhkä näissä 365/24 tennareissa.