Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori teinityttö metrossa aamulla : Nilkat paljaana mutta paksu untuvatakki yllä.

Vierailija
05.01.2017 |

Kenkinä valkoiset kesälenkkarit ja kaulalla paksu huivi. Kylmä näytti olevan. Olisikohan äidin tälle pitänyt kertoa ettei laita niitä lyhyitä farkkuja ylle?

Kommentit (218)

Vierailija
41/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiö ei johdu pelkästään siitä, että olisi muotia kulkea nilkat paljaana, vaan myös siitä että mieluisia talvikenkiä on oikeasti tosi vaikea löytää. Ei kukaan teini halua laittaa jalkaansa kuomia tai goretexejä, ja mahdollisesti silmää enemmän miellyttävämmät kengät, kuten vaikka Timberlandit ovat niin kalliita, että kaikkien vanhemmat eivät suostu niitä ostamaan. 

Hah, kyl niitä kivoja talvikenkiä löytyy. Jos ei, niin siitä saa syyttää iha vaa ittiään.

Vierailija
42/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu meidän 14-v tyttö pukeutui aamulla näin: toppatakki, villasukat ja talvikengät, lapaset käteen. Mutta ei pipoa, koska hiukset menevät pilalle! Ja hirveä sanasota siitä, että voiko farkkujen alle laittaa pitkiksiä! Näyttää läskiltä jos laittaa ja tulee koulussa kuuma, joo niin varmasti. Voi luoja sentään. Mutta muistan, että ihan yhtä hölmö olin itsekin tuossa iässä, ehei pipoa ja kengätkin olivat sellaiset, että ei taatusti mahtunut villasukat. Lapaset? Ei ikinä! Nahkahanskat olla piti.

On se vaan ihanaa, kun on keski-ikäinen täti ja voi pukeutua sään mukaan, ei haittaa vaikka kampaus vähän kärsii myssystä, jalkaan lämpimät kengät, jotka ei ole liukkaat ja reilusti toppahousut päälle.

t. entinen nuori 80-luvulta

Meillä teinit köllii lämpimässä. Vielä tämä viikko lomaa. Kuulin että etelässä koulut alkoi jo tällä viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen näitä, jotka +6 asteessakin vetävät päälle sen untuvatakin ja käärivät paksun huivin kaulaan, kun itse kävelen pelkkä huppari päällä. Luulisi että tuossa asussa tulee tyynellä säällä kuuma jo bussipysäkillä seistessäkin.

Vierailija
44/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri Barcelonasta. Siellä 15-18 asteen lämpötilassa niin aikuiset kuin nuoretkin käyttävät toppatakkeja ja talvikenkiä. että osaa ne muuallakin pukeutua muodin mukaan. Siellä missä voisi tennareita käyttää, pukeudutaan hikistäviin kenkiin ja täällä sitten käytetään niitä tennareita...

Vierailija
45/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiö ei johdu pelkästään siitä, että olisi muotia kulkea nilkat paljaana, vaan myös siitä että mieluisia talvikenkiä on oikeasti tosi vaikea löytää. Ei kukaan teini halua laittaa jalkaansa kuomia tai goretexejä, ja mahdollisesti silmää enemmän miellyttävämmät kengät, kuten vaikka Timberlandit ovat niin kalliita, että kaikkien vanhemmat eivät suostu niitä ostamaan. 

No jos Timberlandin tyyliset haluaa, niin niitä löytyy nykyään ihan vastaavia myös muilta halvemmilta merkeiltä ja myös useita värivaihtoehtoja.

Vierailija
46/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin just tulossa sanomaan tästä. Mä pidän consseja vaan siks nytki etten vaan löydä mistään hyviä talvikenkiä. Ei mulla oo varaa ostaa mitään kalliita. Haluisin sellaset ylipolven saappaat mut en löydä mistää edullisia ja mistää cittarista en ala ostaa ku hajoo heti.

Vierailija
47/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olisin voinut olla minä, mutta en ole nuori teinityttö, vaan aikuinen. Yleensä lähden nilkat paljaana, koska en tajua ajatella asiaa. Laitan vain housut jalkaan ja kengät, en mieti varsien ja lahkeiden pituutta. Yleensä ulkona tajuan virheeni ja sitten harmittaa.

Vierailija
48/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs laitoin juoksutrikoot ja lyhyen laskettelutakin, jotta kaikki saavat katsella ja ihmetellä!

Vierailija
49/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, teinien pukeutuminen on aina vähempi käytännöllistä. Omilta kouluajoilta tulee mieleen ne puoleen selkään jäävät toppatakit ja lantiofarkut 😆. Joissain kesätennareissa silloinkin porukka luisteli eikä tietenkään pipoa tai farkkujen alla mitään. Uh, kylmä tulee pelkästä muistelemisesta.

Vierailija
50/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt itse napapaitojen ja lantiohousujen aikaa 70-luvulla. Selkä näkyi talvipakkasilla, kun ne olivat niin lyhyitä. Eikä pipoa tietenkään.

Sitten siirryttiin tiukkoihin farkkuihin, jotka vedettiin märkänä jalkaan ja sitten pakkaseen.

Voi voi kauheaa, kun tällä nykyajan nuorisolla on nilkat paljaana :)

Vierailija
51/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla oli keskiviikkona paksut tumput mutta pyöräillessä viima puski läpi ja nytkin jonkinsortin paleltuma peukalossa ja kynnet ja sormenpäät kipeähköt. En vaan pysty käsittää miten tuolla pakkasessa voi edes kuvitella viipottavansa nilkat paljaana, ilman hanskoja :D Yhdellä meijän luokkalaisella tytöllä on jatkuvasti kauhea flunssa ja räkäyskä päällä ja pukeutuu juuri noin, kai se on sen arvosta😂🤔🙄

Vierailija
52/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko pliis keskittyy vaik etteenne enemmän, sen sijaa et kattelisitte toisii ihmisii omien tiukkapipoennakkoluulojen läpi? ei salee ollu kylmä untuvatakis ja aussilla luulis olevan niin lämmin sydän et why nottii laskee vähä slalomii shortseis. kuka sä oot arvioimaa milt toisest tuntuu? ennakkokela on skeidaa näkökentäs. you see what you want to see.

Vierailija
53/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun pakkasta on 20-30 astetta, voidaan sanoa hyvästit "muodikkuudelle". Paljaat nilkat paukkupakkasilla on sekä naurettavat että säälittävät, koska kauas jo näkee, että kylmä on niin että luissa tuntuu. Tai tietysti jos päivät pitkät istuu sisällä, niin siitä vaan.

Vierailija
54/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä jokavuotista marinaa teinien vaatteista. Ja vielä joidenkin tuntemattomien teinien! Ymmärrän kyllä jos vanhemmat valittaa kun teini ei suostu laittamaan vaatetta päälle ja sitten sairastuu ja makaa kotona monta päivää kuumeessa. Jos meinaa vähin vaattein lähtä liikenteeseen niin kyllä se pitää kestää.

Minäkin muistan teiniajoilta, pipoa ei voinut käyttää eikä farkkujen alle laittaa välihousuja. Voin sanoa ettei ole lämpimät pelkät farkut pakkasella. Kyllähän se tavallaan kylmä oli mutta siitä ei välittänyt, sitten lähdettiin sisälle jos tuli liian kylmä. Ei minulla esim. päätä palellut ilman pipoa, siihen tottui.

Mutta voin kyllä sanoa että on ihanaa olla aikuinen kun ei välitä enää muiden mielipiteistä. Näin vanhempana sitä oikeasti alkaa palelemaan eri tavalla, sitä vaatetta on vain pakko laittaa päälle. Nuorena sitä kesti helposti mitä vain.

Muistakaa myös että joskus on hyvä hieman karaista itseään. Jos vähänkin viileämmällä ilmalla tumppaa heti toppavaatteet päälle niin ei siinä keho joudu tekemään töitä ollenkaan. Jos keho on tottunut siihen että aina on lämmintä, se ei kylmällä ilmalla käytäkään energiaa lämmittämiseen. Itse käyn esim. saunan jälkeen pihalla jäähyllä, vaikka olisi -30C. Aluksi se oli ihan kauheaa mutta nyt siellä voi olla jo muutaman minuutin ja tuntuu vain mukavalta. Flunssat ovat suurimmaksi osaksi jääneet pois kun keho ei saman tien palellu jos joutuu hetken olemaan viileässä, vaan lämmittää itse itseään.

Vierailija
55/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lauman mukana pukeutuvat teinit paljastavat vain tyhmyytensä. Kyllä fiksut teinit osaavat pukeutua sään mukaisesti ja viis veisaavat, mitä jotkut teiniprinsessat heistä ajattelee. Ainoastaan itsestään epävarmat kulkevat massan mukana vähissä vaatteissa ja palelevat.

Vierailija
56/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kyllä aikasemmin talvella myös tää Iholla sarjan Sanni Trishin. Hehkutti sponssattua Peak Performancen takkiaan, että nyt tarkenee ku oli kovat pakkaset. Silti nilkat paljaana :S

Vierailija
57/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvitti kyllä aikasemmin talvella myös tää Iholla sarjan Sanni Trishin. Hehkutti sponssattua Peak Performancen takkiaan, että nyt tarkenee ku oli kovat pakkaset. Silti nilkat paljaana :S

Ajatella, eikö takki suojannut himoitsemiasi nilkkoja 😱

Vierailija
58/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? En nyt ihan käsittänyt mitä hait takaa. Kritisoin vain sitä, että naurettavaa väittää tarkenevansa jollain sponssitakilla läpi pakkasten, jos ei vaivaudu pukemaan muuten talveen soveltuvia vaatteita.

Vierailija
59/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? En nyt ihan käsittänyt mitä hait takaa. Kritisoin vain sitä, että naurettavaa väittää tarkenevansa jollain sponssitakilla läpi pakkasten, jos ei vaivaudu pukemaan muuten talveen soveltuvia vaatteita.

Et tietenkään käsittänyt.

Mutta mieti hetki. Ovatko nilkat sinun? Jos tämä henkilö on nilkat paljaana, paleletko sinä? Kaikki eivät nimittäin palele samalla tavalla kuin sinä. Mulle riittää hyvin joku hyvä talvitakki ja tarkenen kanssa oikein hyvin, nilkat, pää tms paljaana.

Vierailija
60/218 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei oo ikinä kulkenut lökäpöksyissä nilkat paljaana ei pipoa kesällä eikä sisällä. Lippis ihan lapsena ollut. Eikä reikäfarkuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi