Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori teinityttö metrossa aamulla : Nilkat paljaana mutta paksu untuvatakki yllä.

Vierailija
05.01.2017 |

Kenkinä valkoiset kesälenkkarit ja kaulalla paksu huivi. Kylmä näytti olevan. Olisikohan äidin tälle pitänyt kertoa ettei laita niitä lyhyitä farkkuja ylle?

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin koulunkäyntiavustajana, uutena, ensimmäisiä viikkoja, kun kutsu kävi auttamaan ekaluokkia hiihtämään. No, minähän menin ja heti aamusta opettaja kauhisteli että EIKÖ SULLA OO TOPPAHOUSUJA?!?!??! Sanoin ei, en tarvitse, olen pukenut tarpeeksi. Opettaja kauhisteli ja haukkoi henkeään "mä katson onko mulla toisia tai olisko tolla Lissulla omat mukana". Ei kiitos, en tarvitse, pärjään kyllä. "Et pärjää, kyllä sä palelet siellä niin paljon, mä katon vielä..."

Mikä hitto siinä on kun ei itse saa omaa puketumistaan päättää? En ikinä ole tarvinnut toppahousuja, läkähdyn sellaiset päällä, oli pakkasta sitten kuinka paljon vain. Jännä miten muut luulee tietävänsä paremmin miten joku toinen tarkenee.

Joopa joo, ei varmasti pakkasessa kuin pakkasessa palele. Tervetuloa tänne Lappiin jossa voi olla -40. Varmastikin tarkenee ilman toppahousuja.

Kylmempi on Helsingin -10 ja helvetinmoinen tuuli  t:lappilainen

No ei muuten ole. Lapissa jos tuulee pohjoisesta Jäämereltä, on pirun kylmä, oli kesä tai talvi. Eteläisessä Suomessa ei koskaan tuule niin kylmästi.

Joten jos etelässä on -10 ja tuulee, se ei ole niin paha kuin käsivarren korkeudella -10 ja tuuli siihen päälle. Ja älkää väittäkö, ettei Lapissa koskaan tuule. 

t. molemmissa asunut

Vierailija
202/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sama näky pysäkillä. Itse hytisin täysvarustuksessa. Ikinä ennen ole kuullut tuollaisesta villityksestä, että talvisin pitäisi vaeltaa nilkat paljaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit yrittävät näyttää viekoittelevilta pikku tennareissaan ja nilkat paljaina? Tosi kaunista: takki auki (usein ei edes talvitakki vaan joku lyhyt pusakka) ja kaulaliinaa 3 metriä kaulan ympärillä, ilman pipoa. Housuina jotkut tiukkaakin tiukemman legginstyyliset viritelmät. Kaikki ruumiinosat kylmälle alttiina. Paitsi ehkä kaula.

Olen oikein kiinnittänyt huomiota ihmisten talvipukeutumiseen ja todella paljon näkee kivan näköisiä asuja. Tänään näin esim. naisen puhtaan ja siistin näköisessä valkoisessa parkatakissa. Mustat toppahousut ja ruskeat todella hyvännäköiset maiharityyppiset nahkakengät. Toppahousuja tuskin edes huomasi, kun lahkeet oli villasukkien ja kenkien sisässä. Nätit neutraalin väriset asusteet siihen päälle. Näytti lämpimästi pukeutuneelta, ja sellaisia ihmisiä on ihana katsoa.

Kovalla pakkasella ei ulos pitäisi olla mitään asiaa ilman kunnon varusteita. Onko lama vaikuttanut jo näin? Ettei ole varaa hankkia nuorille lämpimiä vaatteita? Aikuisten tehtävä vastata teinien vaatteista!

Sipilä...

Vierailija
204/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljaat nilkat kesätossuissa on usein tulipunaiset pakkasessa. Ruman ja ällön näköistä. Joku lämpimämmillä leveysasteilla asuva on keksinyt sen olevan muotia ja tyhjäpäät täällä alaskan tasolla seuraavat uskollisesti.

Onneksi oma poika kavereineen pukeutuu sään mukaan, eivät halua palella ja itsevarmuutta riittää pukeutua, kuten haluavat.

Ovat kuitenkin tyylikkään ja siistin oloissa kuteissa ja suosittuja poikia. Maailmassa ei ole koskaan yhtä muotia, paitsi niille, jotka eivät uskalla toimia toisin.

Tämä muoti on mennyt ohi, mutta eipä ole teinejä (tai Suomen talvea) taloudessa. Vihloo kipeästi nilkoissa pelkkä kuvien katselu aiheesta. Eikös nuo menne jo sinisiksi kylmässä, paljaat nilkat? Talvessa hauskintahan on juuri pukeutuminen, kivoja takkeja, päähineitä, käsineitä ja kauniita talvijalkineitakin ymmärtääkseni nykyisin on vaikka minkälaisia.

Vierailija
205/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä muuten on kun monet aikuisetkin pitävät näillä keleillä kaulaliinaa liehumassa takin ulkopuolella? Se ei suojaa tai lämmitä ollenkaan.

Vierailija
206/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teitä voi liikuttaa noin kovasti tuntemattomien ihmisten pukeutuminen? Jos joku haluaa ehdoin tahdoin palella, tai on matka joka ei sisälle juurikaan ulkona olemista niin mikä on ongelma?? :D

Niinpä. Nytkin etusivulla kolme ketjua samasta asiasta... Oletan, että lähinnä tyttöjen pukeutumisesta puhutaan. Mun mielestä tässä on aidon ihmettelyn lisäksi taas yksi keino paheksua nuoria naisia jotka muutenkin tuntuvat olevan vapaata riistaa melkein asiassa kuin asiassa. Ja että  ne tyhjäpäät eivät osaa edes pukeutua, kamalaa!

Kiinnitin myös huomiota tähän. Tässäkin otsikossa on oikein kaksinkertaisesti korostettu, että kyseessä oli NUORI TEINItyttö, ei esim. "ihminen", "joku tyyppi" tms. Olisikohan ap noin pahastuksissaan, jos nilkat olisivat vilkkuneet joltain vanhemmalta ihmiseltä tai vaikka mieheltä.

Ihan villi arvaus, yli 25-vuotiaat naiset eikä yksikään mies missään iässä, ole noin typerä kuin teinitytöt. Joten hankala pahastua.

Tiettyjä teinityttöjä paheksutaan koska he ovat kanoja. Typeriä muodin perässä kulkijoita ja muutenkin ääliöitä.

Tämä ei tietenkään tarkoita etteivätkö olisi hyviä koulussa tai muuten mukavia, mutta teini-ikä vaan saa sekaisin. Muutaman vuoden päästä häpeillen naureskelevat juttujaan ja pukeutumistaan, niinkuin täällä usea mamma.

Terveisiä vaan ysärin alusta ja ilman pipoa pakkasella Adidaksen lenkkarit jalassa sekä myöhemmin 18-vuotiaana baariin ja baarista pois villatakki päällä koska ei halunnut maksaa narikasta. Lyhyt hame tietenkin ja pakkasta parikymmentä astetta. Taksia ei edes ajateltu.

Vierailija
207/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun pitää ymmärtää kulttuurieroja. Lapset on ihan okei.

Vierailija
208/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti on muoti, mutta paleleminen on typerää. Tämä opetetaan viimeistään armeijassa.

Vierailija
209/218 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten on kun monet aikuisetkin pitävät näillä keleillä kaulaliinaa liehumassa takin ulkopuolella? Se ei suojaa tai lämmitä ollenkaan.

Nimenomaan! Kaulaliina ei ole koriste, vaan suojaa kaulaa, imusolmukkeita ja herkkää keuhkojen aluetta, ja tarvittaessa kasvoja. Huivi kuuluu laittaa takin alle. Ihme tötteröksi myös naiset kietovat huivinsa, niin että kylmä ilma pääsee huivin sisään.

Pienet lapsetkin päästetään kaulat paljaana ulos, sinnehän se kylmä pääsee, suoraan toppapuvun sisään.

Vierailija
210/218 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään urheilee, akillesjänteitä kannattaisi suojella.

Vierailija
211/218 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teitä voi liikuttaa noin kovasti tuntemattomien ihmisten pukeutuminen? Jos joku haluaa ehdoin tahdoin palella, tai on matka joka ei sisälle juurikaan ulkona olemista niin mikä on ongelma?? :D

Niinpä. Nytkin etusivulla kolme ketjua samasta asiasta... Oletan, että lähinnä tyttöjen pukeutumisesta puhutaan. Mun mielestä tässä on aidon ihmettelyn lisäksi taas yksi keino paheksua nuoria naisia jotka muutenkin tuntuvat olevan vapaata riistaa melkein asiassa kuin asiassa. Ja että  ne tyhjäpäät eivät osaa edes pukeutua, kamalaa!

Kiinnitin myös huomiota tähän. Tässäkin otsikossa on oikein kaksinkertaisesti korostettu, että kyseessä oli NUORI TEINItyttö, ei esim. "ihminen", "joku tyyppi" tms. Olisikohan ap noin pahastuksissaan, jos nilkat olisivat vilkkuneet joltain vanhemmalta ihmiseltä tai vaikka mieheltä.

Ihan villi arvaus, yli 25-vuotiaat naiset eikä yksikään mies missään iässä, ole noin typerä kuin teinitytöt. Joten hankala pahastua.

Tiettyjä teinityttöjä paheksutaan koska he ovat kanoja. Typeriä muodin perässä kulkijoita ja muutenkin ääliöitä.

Tämä ei tietenkään tarkoita etteivätkö olisi hyviä koulussa tai muuten mukavia, mutta teini-ikä vaan saa sekaisin. Muutaman vuoden päästä häpeillen naureskelevat juttujaan ja pukeutumistaan, niinkuin täällä usea mamma.

Terveisiä vaan ysärin alusta ja ilman pipoa pakkasella Adidaksen lenkkarit jalassa sekä myöhemmin 18-vuotiaana baariin ja baarista pois villatakki päällä koska ei halunnut maksaa narikasta. Lyhyt hame tietenkin ja pakkasta parikymmentä astetta. Taksia ei edes ajateltu.

Tämähän ei ole tietenkään totta, vaan tyttöjä halveksuvan kulttuurin tuomaa stereotypiaa. Kyllä ne teinipojat on ihan yhtä kanoja, muodin perässä kulkijoita ja joukkopaineen mukana mennään vaikka tuleen. Pipoa voidaan käyttää silloin kun se on muotia, ja jos muotiin kuuluu perseen vilkkuminen lökähousuista, niin kyllä se sieltä pakkasellakin vilkkuu. Ja ettei yksikään mies missään iässä ole yhtä typerä kuin teinitytöt kertoo vain sun stereotypioiden vahvuudesta :D Itse näin juuri nyt pari päivää sitten varmaan yli 25-vuotiaan miehen, farkut kääritty puolisääreen, jotkut ohuet sukat lenkkareissa, takki auki ilman huivia. Pakkasta -17, eikä ollut mitenkään harvinainen näky, heillä vain on lupa pukeutua miten haluavat ilman paheksuntaa toisin kuin teinitytöillä.

Vierailija
212/218 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatientulehdustapauksia oli ainakin meidän vastaanotolla tällä viikolla.

Vierailija
213/218 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiö ei johdu pelkästään siitä, että olisi muotia kulkea nilkat paljaana, vaan myös siitä että mieluisia talvikenkiä on oikeasti tosi vaikea löytää. Ei kukaan teini halua laittaa jalkaansa kuomia tai goretexejä, ja mahdollisesti silmää enemmän miellyttävämmät kengät, kuten vaikka Timberlandit ovat niin kalliita, että kaikkien vanhemmat eivät suostu niitä ostamaan. 

Kukaan teini? :'D minä ainakin käytän Kuomia :'D Ja olen 17. Ja voi kun saisin uudet sellaset, nää on ollu mulla 6-vuotta

Ja miks joku on alapeukuttanu tätä kun joku teini käyttää kerrankin lämpimiä SUOMALAISIA kenkiä...?

Ei kukaan teini käytä Kuomia :D Ne on lapsille tai vanhuksille tarkoitettuja.

Vierailija
214/218 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomalla tosin on muitakin kenkiä kuin niitä putkivartisia.

Vierailija
215/218 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herranjumala, toisten pukeutuminen ei varmasti kuulu toisille, varsinkaan 40v kukkahattutädeille.

itse käytän nilkkasukkia, ei kylmä. siis ihan sama, olkoot -20 pakkasta, ei tuu kylmä. ehkä syynä se, etten kääri lahkeita, käytä liian lyhyitä housuja tai kesäkenkiä talvella. nilkkasukat silti jalassa.

pari kertaa oon siihenkin kuitenkin sortunut, että niket jalassa, mutta se on aina tapahtunut sillä tavalla, että aamulla ei ole lunta lähes ollenkaan eikä läheskään kylmä, mutta kun pääsee kotiin, hyi saatana, jäädyn.

itsellä pipo jo EHDOTTOMASTI -5 enemmän ja hansakat AINA kädessä. toppatakki myös aina päällä.

Vierailija
216/218 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä potaskaa tollanen, itse 187cm pitkä ja ihan kyllä löytyy housuja jotka peittää kyllä nilkat :D

t: 24v

Vierailija
217/218 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin teinillä paljaat, punertavat nilkat joissa epäilemättä kylmän vuoksi sinistä verkkokuviota. Mitä järkeä?

Vierailija
218/218 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko tytölle metrossa jotain ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän