No onko nyt hienoa talvenrakastajat
...kun on tälläinen pakkanen? "Suomessa kuuluu olla -20 pakkasta, (vaikka se on vittumaista ja epämiellyttävä tunne iholla), mutta kun se kuuluu olla. Ja mielellään huhtikuun loppuun asti joka päivä, koska kunnon talvi kuuluu olla, koska on aina ennenkin ollut! Että vihaankin sitten sitä lämpöä ja aurinkoa, joka kesällä on!"
Näinkö se on?
Kommentit (106)
Ma me mo kirjoitti:
On ihan saiRAAN siistiä nyt! En voi sietää helteitä, enkä niitä kesän ötököitä. Hyi! Nyt on kaunista ja hyvää.
Parempi -25 pakkasta kuin +25 helvetillistä hellettä.
Nyt ei ole sääskiä eikä muitakaan purevia ötököitä, juopporentutkin pysyy koloissaan evätkä maleksi ja rähjää kylillä.
Musta on tosi ihanaa. Kävin tunnin iltakävelyllä, pakkasta -20. Tietty omakotiasujien puolesta harmittaa, että menee lämmitykseen paljon sähköä, mutta itse nautin.
-31 tänä aamuna kirjoitti:
Osaan kyllä pukea toppatakin ja villapipon, mutta miten helskutissa saan puu-keskuslämmitteisen talon uskomaan että pakkanen on pukeutumiskysymys? Edes pirteän rannukkaat kintaat eivät saa traktoria ja muita työvempaimia käyntiin.
Karja sekä muut maatalon ulko- ja sisähommat on hoidettava, enkä jaksa reippailla pirteänä pakkassäässä, kun tietää että: Polttopuuvarasto hupenee, sähkölaskut on ikävää luettavaa, kun joutuu pitämään kaikki vehkeet roikassa sekä lämmittämiseen menee tavallista enemmän, vesijohdot jäätyy = korjaaminen maksaa, auto jymähtää kesken 30 km kauppamatkan...jne.
Nämä muutamana esimerkkinä miksi suorastaan pelkään kovaa talvea. Se on kallista ja työlästä.
Ja vaikka talveen osataan varautua, hyvä on sattumaan kaikenlaista ylimääräistä mielenharmia, jotka aiheuttaa nimenomaan pakkanen.
Sun kohdalla asian harmitteluun on syy. Silloin saa avautuakin. Itse olen tässä ketjussa morkannut vain jotakuta, joka ei osaa pukeutua pariksi tunniksi kaupungissa. Sulle tarjoisin vaikka lounaan, jahka oot tuon urakan painanut.
Siepä oot mukava. Kiitos kun joku ymmärtää.
Ootellaan kevättä.
On ihan saiRAAN siistiä nyt! En voi sietää helteitä, enkä niitä kesän ötököitä. Hyi! Nyt on kaunista ja hyvää.