Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua loukkaa puhe saikuttajista

Vierailija
16.09.2023 |

Olen muutaman vuoden sairastanut tautia joka aiheuttaa kerran-pari kuussa päivän sairauspoissaolon. Ei tarvinne tarkemmin selittää miksi loukkaa ja suututtaa puhe "saikuttelijoista" ja uhkaukset ensimmäisen sairauspäivän palkattomaksi tekemisestä. Minä en mitään muuta olisi niin mielelläni kuin vapaa tästä vaivasta ja tekisi jokaisen sovitun vuoron mutta tätä ei voi parantaa. On ikävää jos teille on sattunut töihin motivaatiosaikuttajia ja krapula-päivejä mutta minun rankaisemiseni heidän takiaan olisi varmaan haukkujienkin mielestä epäoikeudenmukaista.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuliuliuli. Minäminäminäminä.

Vierailija
2/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei loukkaa. Tiedän paljon enemmän tapauksia joissa "sairastuminen" on tapa pitää vapaapäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se sana sinua koska jos sinulla on perustellut syyt.

Kaikilla ei aina ole.

Vierailija
4/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uliuliuliuli. Minäminäminäminä.

Ulinan vielä kestän mutta jos se menee yleiseen halveksuntaan ja talouteni tuhoamiseen niin sillä on seurauksia.

Vierailija
5/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei aina ole.

Sitten se pitäisi yksilöidä siinä sanassa tarkemmin kuin vain sairausloman pitämisen kautta. Minä olen usein saikulla, olen käsittääkseni saikuttaja.

Vierailija
6/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajan pitäisi maksaa tekemättömästä työstä?

Vierailija
7/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmassa ei ole olemassa aihetta josta joku ei loukkaantuisi. Kyse on enemmistön parhaasta ei yksittäisten mielensäpahoittajien ongelmista.

Vierailija
8/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on työ, jossa voit tehdä oman suunnitelman mukaan työtunteja, tee tunteja terveinä päivinä varastoon ja käytä saldovapaat saikkuun? Tai lomapäiviä?

Vierailija
9/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinyrittäjän näkökanta: se että palkkaisin kaltaisesi työntekijän ensimmäiseksi työntekijäksi, olisi katastrofi. Jos palkanmaksu ja työn organisointi olettaa että teet kuussa 21 työpäivää, mutta teetkin säännöllisesti 19, niin sinun palkkasi pitäisi sitten olla sen 3000e sijasta vain 2700e eli saman verran vähemmän kuin mitä teet töitäkin.

Lisäksi kelan kanssa saa jokaisesta yrityksen korvauksesta tapella, joten jos et käy siellä terveyskeskuksessa hakemassa sairauslomatodistusta joka ikinen kerta, niin yritys ottaa takkiin noista päivistä.

Tässä on syy, miksi moni firma ei palkkaa sitä ensimmäistäkään työntekijää, vaan yrittäjä tekee yksin töitä ja vaikka asiakkaita olisi, joudutaan vaan myymään ei-oota.

Vierailija
10/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee kaikissa asioissa, että joku aina väärinkäytöksillä pilaa muiden edut. Valitettavasti tietyille ihmisille usein kertyy maanantai ja perjantai  poissaoloja ja sen seurauksena tätä muutosta suunnitellaan. Ei siinä auta niiden uhriutumiset, jotka ovat oikeiden syiden vuoksi poissa.

Vierailija
11/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää käydä töissä leimaamassa itsesi sisään ja siitä hetken päästä leimata sairas ulos. Tuolloin tuntikirjauksissa päivä menee työlle, ei sairauslomalle eli ei voi olla palkaton sairausloma. Jos olet seuraavankin päivän kipeä, teet saman jutun.

Vierailija
12/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä idea jos ilman sairaslomatodistusta saisi lyhyitä saikkuja vain tietyn pienen määrän vuodessa, esim. 3 kertaa max 2 päivää tai 5 yht. päivää. Selkeät räkätaudit jotka kuulee jo soittaessa äänestä eivät kuuluisi tähän tai jotkut poikkeukset.

Vierailija
13/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei aina ole.

Sitten se pitäisi yksilöidä siinä sanassa tarkemmin kuin vain sairausloman pitämisen kautta. Minä olen usein saikulla, olen käsittääkseni saikuttaja.

No ole sitten 👍🏻

Vierailija
14/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo niin vissiin

Vierailija
15/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei aina ole.

Muiden silmissä olet lukujen valossa saikuttaja. Ehkä työnantajasikin, riippuen kuinka hyvät ja läheiset välit teillä on.

Vierailija
16/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajan pitäisi maksaa tekemättömästä työstä?

Koska työntekijän tarvitsee elää vaikka olisikin silloin tällöin sairaana.

Vierailija
17/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinyrittäjän näkökanta: se että palkkaisin kaltaisesi työntekijän ensimmäiseksi työntekijäksi, olisi katastrofi. Jos palkanmaksu ja työn organisointi olettaa että teet kuussa 21 työpäivää, mutta teetkin säännöllisesti 19, niin sinun palkkasi pitäisi sitten olla sen 3000e sijasta vain 2700e eli saman verran vähemmän kuin mitä teet töitäkin.

Lisäksi kelan kanssa saa jokaisesta yrityksen korvauksesta tapella, joten jos et käy siellä terveyskeskuksessa hakemassa sairauslomatodistusta joka ikinen kerta, niin yritys ottaa takkiin noista päivistä.

Tässä on syy, miksi moni firma ei palkkaa sitä ensimmäistäkään työntekijää, vaan yrittäjä tekee yksin töitä ja vaikka asiakkaita olisi, joudutaan vaan myymään ei-oota.

Hyviä, luotettavia työntekijöitä ei löydy enää mistään.

Vierailija
18/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää käydä töissä leimaamassa itsesi sisään ja siitä hetken päästä leimata sairas ulos. Tuolloin tuntikirjauksissa päivä menee työlle, ei sairauslomalle eli ei voi olla palkaton sairausloma. Jos olet seuraavankin päivän kipeä, teet saman jutun.

Häh? Kyllä meillä palkka maksetaan minuutilleen siitä mitä on leimattu ja loppuaika palkaton/palkallinen sairausloma ja vajaa sairauslomapäivä on ihan yhtä lailla ensimmäinen saikkupäivä, vaikka aamulla töissä olisikin ollut. Erikoisia työpaikkoja teillä.

Vierailija
19/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on työ, jossa voit tehdä oman suunnitelman mukaan työtunteja, tee tunteja terveinä päivinä varastoon ja käytä saldovapaat saikkuun? Tai lomapäiviä?

Ei ole. Teen kyllä mielelläni tuurauksia kun muut ovat sairaita vuorollaan, jo velvollisuuden vuoksi.

Vierailija
20/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla hyvä idea jos ilman sairaslomatodistusta saisi lyhyitä saikkuja vain tietyn pienen määrän vuodessa, esim. 3 kertaa max 2 päivää tai 5 yht. päivää. Selkeät räkätaudit jotka kuulee jo soittaessa äänestä eivät kuuluisi tähän tai jotkut poikkeukset.

Valitettavasti Kela ei ole kanssasi samaa mieltä. Yritys ei saa sitä sairaslomapäivien palkanmaksun korvausta, jos kelalle ei ole lähetetty allekirjoitettu sairaslomatodistus kaikilta sairauspäiviltä ja 7 muuta yritykseltä vaadittavaa lomaketta.

Jos yritys sallii 3 päivää sairaslomaa ilman todistusta, niin se on tosi iso kädenojennus yrittäjältä työntekijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän