No onko nyt hienoa talvenrakastajat
...kun on tälläinen pakkanen? "Suomessa kuuluu olla -20 pakkasta, (vaikka se on vittumaista ja epämiellyttävä tunne iholla), mutta kun se kuuluu olla. Ja mielellään huhtikuun loppuun asti joka päivä, koska kunnon talvi kuuluu olla, koska on aina ennenkin ollut! Että vihaankin sitten sitä lämpöä ja aurinkoa, joka kesällä on!"
Näinkö se on?
Kommentit (106)
Minkä takia niinkin neutraali ilmiö kuin sää aiheuttaa ihmisissä tällaisia tunteenpurkauksia? Osa tykkää lämpimästä, osa kylmästä, osa kaikesta, onko sillä niin väliä.
No mikäs siinä. Pipo päähän ja kalsarit jalkaan. Vaatetta saa lisättyä aika monta kerrosta ja hyvin pärjää. Ei läkähdytä, jaksaa liikkua, saa nukuttua jne. Vaikuttaako helteenrakastajilla tämä pakkanen yöuniin ja työtahtiin vai mikä tässä ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa ja raikasta
Erittäin hankalaa aikaa astmaatikoille ja sydänsairaille.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mistä tuo johtuu? Minulla on keuhko-ongelmia (ei astmaa) ja voin paremmin talvisin. Sympatiat kaikille, joille sää lisää terveysongelmia, minullekin kesä on erittäin hankalaa aikaa.
Pääsin viimeinkin tuulettamaan Canada Gooseani. On niin hauskaa katsella halvoissa nukkuuntuneissa villakangas ja polyesteri vanutakeissaan palelevia mammoja:) CG hupun turkisreunus muuten tosiin pitää pakkasviiman pois kasvoilta.
Vihaan talvea ja kylmyyttä. En kestä tätä kipua sormissa, aivan kuin puukolla leikattaisiin poikki nivelten kohdalta. Omistan kunnon merkkitalvivaatteet, joista olen maksanut omaisuuden. Lämpimiä hanskoja en ikinä ole löytänyt. En vaikka olisi kolmet päällekkäin. Olen kerrospukeutumisen mestari. Ja se kylmyyden aiheuttama kipu iskee jo syksyllä +5 asteen vaiheilla, vaikka olisi kahdet sormikkaat päällekkäin.
Olen nuori ja perusterve, silti koen kylmyyden kipuna ja tuskana. Olen tämän takia jopa harkinnut muuttoa Suomesta...
Vierailija kirjoitti:
Vihaan talvea ja kylmyyttä. En kestä tätä kipua sormissa, aivan kuin puukolla leikattaisiin poikki nivelten kohdalta. Omistan kunnon merkkitalvivaatteet, joista olen maksanut omaisuuden. Lämpimiä hanskoja en ikinä ole löytänyt. En vaikka olisi kolmet päällekkäin. Olen kerrospukeutumisen mestari. Ja se kylmyyden aiheuttama kipu iskee jo syksyllä +5 asteen vaiheilla, vaikka olisi kahdet sormikkaat päällekkäin.
Olen nuori ja perusterve, silti koen kylmyyden kipuna ja tuskana. Olen tämän takia jopa harkinnut muuttoa Suomesta...
No ei kai sormikkaat olekaan lämpimät. Hanki kunnon kintaat tai vuorilliset lapaset.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti pakkasesta nauttivat eivät sitten pidä kesästä.
Niinpä tietenkin. Itse rakastan kuumia, aurinkoisia kesiä ja kylmiä lumisia talvia. Eikö voi pitää kummastakin?
Vierailija kirjoitti:
Kun te talven rakastajat makaatte liukastuneena maassa osteoporoottinen lonkkanne halki, silloin minä NAURAN. Koko matkan lentoasemalle.
Tuollaista sitten toivot? En itsekään välitä suuremmin talvesta, mutta en silti loukkaannu, jos joku muu pitää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori ja perusterve, silti koen kylmyyden kipuna ja tuskana. Olen tämän takia jopa harkinnut muuttoa Suomesta...No ei kai sormikkaat olekaan lämpimät. Hanki kunnon kintaat tai vuorilliset lapaset.
On käytössä heti kun pakkasen puolelle laskee. Ei auta. Sormikkaat siis plussakeleillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn sulta sit, kun on +38 astetta viidettää päivää, että no onko nyt hienoa, kesänrakastaja?
Pidän talvesta, en välttämättä ääri-ilmiöistä, kuten kova pakkanen yhdistettynä purevaan tuuleen
Talvella voi helposti pukeutua lämpimästi mutta helteillä ei oikein mitenkää ja etenki ne trooppiset yöt.
Ihanaa on! Harmi vaan kun ei oo lunta!
Mielensäpahoittajien kokoontumisajot :D
ps. kohtuupakkanen on ihan fine, kesällä tosin atooppinen iho ei kutise (ainakaan itsellä)
Avaan makkaristani ikkunan, vituttaa ku patteri paahtaa täysillä.
Saan paremmin nukuttuu kun on semmonen +10c sisällä
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn sulta sit, kun on +38 astetta viidettää päivää, että no onko nyt hienoa, kesänrakastaja?
Pidän talvesta, en välttämättä ääri-ilmiöistä, kuten kova pakkanen yhdistettynä purevaan tuuleen
Tein viime kesänä kaikki hellepäivät välikatossa töitä, eli lämpötila oli 40-50°C. Ei mitään ongelmaa. Loppukesästä menin kreetalle ja viimeisenä päivänä palelin, kun oli vain 28°C lämmintä.
Enpä kyllä muista kovinkaan monen koskaan toivoneen mitään -20 tai kovempia pakkasia. Lunta kyllä toivotaan ja niin toivon minäkin. Tämä -26 joka nyt on ulkopuolella tuntuu liialliselta vaikka talvesta ja lumesta pidänkin.
Ääriolosuhteet joka vuodenajassa ovat inhottavia, mutta eihän nyt ole vielä ollut edes kylmä. Pakkastakin ollut korkeintaan -26. Sitten alkaa ahdistaa, jos monta päivää mennään yli -30 pakkasissa. Mutta kyllä toisaalta se helle on hankalampi kestettävä, koska sitä ei pääse karkuun. Ulkona on kuuma, sisällä on kuuma, vaatteita ei voi enää vähentää eikä auta vaikka olisikin alasti, silti on kuuma ja ahdistavaa. Talvella sentään voi pukeutumisella vaikuttaa asiaan ja sisällä on lämmin.
On!! Tykkään! Just muetin, et tämä lyö kaikki muut säät. Kunnolla päälle niin kyllä kelpaa taaperon kanssa kärrytellä<3