En voi sietää tylsää miniääni - miten päästä hänestä eroon?
25 v poikani on rento, hauska ja kaikinpuolin ihana, musikaaliset lahjat ja ulkonäkönsä on perinyt isältään. Perheemme on melko boheemi ja meillä on aina arvostettu musiikkia, taiteellisuutta, vapaita arvoja ja juhlimista. En voi sietää tavallista, keskiluokkaisen tylsää elämää enkä halua poikanikaan elävän sellaista. Poikani alkoi kuitenkin vuosia sitten seurustella aivan vääränlaisen tytön kanssa ja ovat jo vuosia asuneetkin yhdessä. Tyttö on kotoisin jäykästä ja tylsästä perheestä, opiskelee yliopistossa, käy osa-aikatöissä ja on sellainen kotihiiri, joka leipoo pullaa ja haaveilee lapsista, kunhan on päässyt työelämään. Ulkonäöltäkin on ihan harmaavarpunen, sellainen vaaleahiuksinen elovenatyttö, joka lenkkeilee baareissa käymisen sijaan. Hän ei välitä juhlia meidän kanssa eikä suostu osallistumaan meidän jouluihin, juhannuksiin ym (meillä ei syljetä lasiin juhlapäivinä, vaan pidetään aikuisten kesken hauskaa), joten nirppanokkakin on. Suoraan sanottuna tuo miniä on aivan väärä tyttöystävä pojalleni, ällöttävän kunnollinen, niin tylsä, mauton ja hajuton kuin vaan voi olla. En ole välittänyt tutustua häneen tarkemmin, koska tyttö on niin erilainen kuin me olemme ja vaikuttaa tylsältä. En ymmärrä, miksi poikani on hänen kanssaan ja mitä hän näkee tytössä, he ovat niin erilaisia. Haluaisin, että poikani saisi paremman tyttöystävän ja minä miniän, jonka kanssa voisin juhlia ja tehdä sellaisia rentoja naisten juttuja. Miten pääsisin miniästä eroon? En halua, että nuori poikani tuhlaa elämänsä tuollaisen kanssa.
N55
Kommentit (49)
Mitäpä jos alkaisit seurustelemaan itse poikasi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Tämä ei ole suoranainen provo, tosin olen tuo kertomuksen tyttö en siis anoppi. Olen siis tuo anopin mielestä liian kunnollinen tyttö eikä anoppi voi sietää minua. Hän ei välitä kouluttautumisesta tai työnteosta, vaan haluaa ryypätä kotonaan. Minusta ei ole hänelle ryyppyseuraksi. Hän on kuvannut minua noilla ekan viestin sanoilla ja on suoraan kehottanut poikaansa eroamaan minusta. Mietin vain, onko tällainen tavallista ettei kaltaiseni ihminen kelpaa anopille. N23
Älä välitä juopon horinoista. Jos poikaystäväsi sen takia jättää, niin ei ollut sinun arvoinen kaveri. Sä oot vahvoilla, kuten sanoin.
Hei AP, en yhtään ihmettele ettei anoppi tykkää tuollaisesta nössöstä! Etsi joku kaltaisesi hissukkainsinööri.
Sinuna lähtisin itse tuosta suhteesta, tuo anoppi ei tule koskaan hyväksymään sinua. Löydät kyllä paremman anopin ja sinulle sopivamman miehen. :)
"Haluan hänestä eroon" eiköhän se suhde ole poikasi oma asia eikä sinun. Keskity omaan elämääsi.
Kuulostat sellaiselle tyttöystävälle, jonka haluaisin omalle pojalleni jos saisin asiaan vaikuttaa :D
Mulla on lähipiirissä nuori mies, jonka boheemi äiti kasvatti lapset kaltaisikseen. Eli opetti lapsilleen niitä omia arvojaan: suvaitsevaisuutta, erilaisuuden korostamista, oman tien kulkemista, taiteellisuutta, taiteen tekemistä, rajojen rikkomista, jne.
Paha vaan, että poika ei ole luonteeltaan tuollainen vaan on säntillinen, tunnollinen, teknisesti lahjakas, ei ainakaan taiteellinen. Erikoinen yrittää olla väkisin ja sanoo sitä olevansa, vaikka minusta on ihan tavallinen.
Seurauksena nuori mies on hyvin ristiriitainen, tunteiden käsittelyssä on ongelmia, tuntee olevansa ei-hyväksytty, maailmankuvansa on synkkä. Enpä paljonkaan arvosta äidin tekemää muottiin tunkemista. Yksilönä tuota lasta ei ole aikanaan kohdattu (no ehkä jossain määrin, mutta ei riittävästi).
Anoppis on ihan oikeassa. Kuulostat persoonattomalta, hiljaiselta kotoilijalta. Ehkä se nyt on poikaystävästäsi kiva juttu, mutta anoppi näkee pitemmälle. Mies kaipaa vauhdikkaampaa ja rennompaa naista kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä, kun kyllästyy sinuun.
Provohan tämä on, mutta totuudenmakuinen. Itsellänikään ei ole mitään yhteistä nykyisten nuorten naisten kanssa, kamalan jäykkiä ja estoisia väkertäjiä.
Toivottavasti poikasi saa jonkun hitin itselleen. Sellaisen joka tekee mukeloja ja juo kaljaa ja pettää poikaasi.
En usko edes, että poikasi on noin mukava vaan wt äitinä näet hänet yli-ihmisenä.
Itsellä anoppi jota saa hävetä.
T. Miniä, jolla jännäanoppi. Juo kaljaa ja viuhahtelee ja valehtelee sen kun kerkiää
Olen AP sinua vanhempi, mutta oma anoppini ei koskaan hyväksynyt minua. 20 vuotta yritin, mutta mikään ei saanut anopin päätä kääntymään. Anoppi ei tukenut parisuhdettamme ollenkaan ja erotessamme olin helpottunut, että pääsin anopista eroon. Vaikka anoppi on vain anoppi, en enää ryhtyisi suhteeseen, jossa miehen vanhemmat/suku eivät minua sulattaisi.n49
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta totuudenmakuinen. Itsellänikään ei ole mitään yhteistä nykyisten nuorten naisten kanssa, kamalan jäykkiä ja estoisia väkertäjiä.
Se on hirveetä kun anopit kykyään juo kaljaa ja yrittää esittää hottista. Saa hävetä ja samoin mieheni häpeää pubiruusu äitiään.
Joo hävetä saa. Anopilla teinihousut jalassa. Tanssi jotain twistiä häissä. Ja pyllähti ruusupusikkoon lopuksi. Onneksi olen koulutetumpi ja fiksumpi kuin hän.
Voi harmi millainen anoppi sinulla on.
Jos tulet hyvin toimeen poikaystäväsi kanssa, tuo erilaisuus anopin kanssa kuormittaa tarpeettomasti.
Oletteko miten paljon tekemisissä anopin kanssa.
En minäkään tuntisi oloani kotoisaksi tuollaisessa boheemissa seurassa.
Tsemppiä :)
Olet ihana huippu tyyppi 💛
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi millainen anoppi sinulla on.
Jos tulet hyvin toimeen poikaystäväsi kanssa, tuo erilaisuus anopin kanssa kuormittaa tarpeettomasti.
Oletteko miten paljon tekemisissä anopin kanssa.
En minäkään tuntisi oloani kotoisaksi tuollaisessa boheemissa seurassa.Tsemppiä :)
Olet ihana huippu tyyppi 💛
Kiitos kauniista sanoistasi. :)
Anoppi on paljon poikansa kanssa tekemisissä, mutta ei halua olla tekemisissä kanssani. Kutsuu vain poikansa käymään luonaan, ei koskaan lähetä puhelimessa terveisiä jne. Olen yrittänyt luoda välejä anopin kanssa, mutta en voi yksin luoda hyviä välejä. Olen todella väsynyt tähän tilanteeseen, varsinkin riitojen yhteydessä anoppi kannustaa poikaansa eroamaan minusta. :(
Ap
Näin pääset hänestä eroon: Hankit itsellesi silmälaput ja korvatulpat. Kaikki hyvin, tehtävä suoritettu.
Kiva anoppi sulla, koita pärjäillä
Arvasin et tää on provo!