Kilpailu: kenellä jouluvalmistelut onnettomimmassa jamassa?
Kommentit (32)
Kerro ensin millä sitä "onnettomuutta" mitataan?
Safkat on ostettu ja kuusi on pystytetty. Mitään muuta ei mielestäni tarvi tehdä.
Ei muuta kuin lasten lahjat on ostettu (ei paketoitu) ja joulutähti ikkunassa. Pukki on kyllä myös etukäteen sovittu. Ajateltiin askarrella vielä joulukuusi, muttei tule oikeaa kun se varistaa ja koira veisi koristeet. Jouluruokia pitäisi hankkia joitain... Paremmat vaatteet on tietysti olemassa ihan kaapissa.
Koti siivoamatta, jääkaappi tyhjä, lahjat paketoimatta.....
Ei jouluruokaa eikä lahjoja ja onnellisempi kuin ikinä tähän aikaan vuodesta. Ihan parasta että tämä joulu vaikuta elämääni enää mitenkään.
Mulla meni eilen persiilleen koko joulumieli, laitoin ne vähätkin esille laittamani koristeet pois.
Enkä aio niitä esille kaivaa uudestaan.
EI joulua tänne!
Meillä ei ole ikinä ollut tyhjiä kaappeja ja pidetään aina vähintään kolmen päivän hätävara jääkaapissa. Pakastimessa ja kuiva kaapissa on hätävaraa pidemmällekkin ajalle.
Kerran viikossa täydennetään.
Meidän piti viettää sukujoulua valmiissa pöydässä, mutta tuli esteitä. Mies reissussa perheen ainoalla autolla. Minä yksin kolmen lapsen kanssa. Tänään viimeinen päivä noutaa lahjat postista.
Kyllä tästä joulu tulee, mutta nyt pitää vähän priorisoida.
Kotona perus siistiä kuten yleensä. Ei mitään joulukoristeita missään, eikä jouluruokia. Käyn aattona vanhemmilla syömässä ja sen jälkeen nautin vain kotona valkoviiniä ja hyviä elokuvia
Mitä pitäisi valmistella? Ketä varten?
En tykkää jouluruoista enkä koristeitakaan juuri näe, koska pyhät olen visusti töissä. Kotonani on aina perussiistiä, joten mitään erityistä suursiivousta ei oikein koskaan tarvitse tehdä. Lahjoja ei ostella kenenkään kesken, jos tarvitsen jotakin niin saan sen hankittua itsekin.
Kynttelikön nostin ikkunalle tällä viikolla. Loppiaisena otan pois. Muuten elän ihan tavallisesti.
Kaikki joulusuunnitelmat ihan metsikössä. Rempan takia asutaan evakossa. Sairastettiin korona reilu kk sitten eikä vieläkään olla parannuttu. Mieheltä meni lisäksi myös selkä. Tuskin päästään äitini luo jouluksi.
Joulukuusta ei päästä ostamaan ennen perjantaita.
Kauhee flunssa iski, korkea kuume. Nyt ei kiinnostais joulu, mutta pakko tsempata, ettei lapset pety.
Meillä on ollut monikuukautinen remontti. Paikat ihan hujanhajan. Mennään kyllä mun vanhempien luo aatoksi ja joulupäiväksi, mutta kotona ei ole ainoatakaan koristetta, ei edes mitään valoja. Lapset pettyivät tosi paljon, kun sanoin, ettei tule kuusta. Lahjoja pitäis vielä hankkia. Olen tehnyt tosi pitkiä työpäiviä ja joulunpyhinä sitä hyvää on lisää. Ei puhettakaan joululomasta. Tänään oon jo itkenyt kahdesti, kun mietin, miten jaksan taas vuodenvaihteen jälkeen, kun ei kummoista lomaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut monikuukautinen remontti. Paikat ihan hujanhajan. Mennään kyllä mun vanhempien luo aatoksi ja joulupäiväksi, mutta kotona ei ole ainoatakaan koristetta, ei edes mitään valoja. Lapset pettyivät tosi paljon, kun sanoin, ettei tule kuusta. Lahjoja pitäis vielä hankkia. Olen tehnyt tosi pitkiä työpäiviä ja joulunpyhinä sitä hyvää on lisää. Ei puhettakaan joululomasta. Tänään oon jo itkenyt kahdesti, kun mietin, miten jaksan taas vuodenvaihteen jälkeen, kun ei kummoista lomaa ole.
Enkä siis millään jaksaisi lähteä jouluksi vanhempieni luo, koska se edestakaisin rehaaminen on niin rasittavaa, mutta kai nyt lapsille pitää edes jotain joulua olla.
Silakoita ei saa koko (merenranta) kaupungista ja niitä olin ajatellut ihan lahjaksikin antaa, siis jalostettuina toki sinappisilakoiksi yms. Kai mä sitten lähikaupasta haen jotain suklaata niiden sijaan. Kaupunkiin en enää lähde. Lahjat on paketoimatta ja kuusikin pitäisi hommata, kaikki on vaiheessa. Torttuja pitäis leipoa, mutta ei ole motivaatiota.
Keittiörempan piti valmistua tänään. Ei valmistunut. Tiskikone toimii muttei uuni eikä liesi