En voi sietää tylsää miniääni - miten päästä hänestä eroon?
25 v poikani on rento, hauska ja kaikinpuolin ihana, musikaaliset lahjat ja ulkonäkönsä on perinyt isältään. Perheemme on melko boheemi ja meillä on aina arvostettu musiikkia, taiteellisuutta, vapaita arvoja ja juhlimista. En voi sietää tavallista, keskiluokkaisen tylsää elämää enkä halua poikanikaan elävän sellaista. Poikani alkoi kuitenkin vuosia sitten seurustella aivan vääränlaisen tytön kanssa ja ovat jo vuosia asuneetkin yhdessä. Tyttö on kotoisin jäykästä ja tylsästä perheestä, opiskelee yliopistossa, käy osa-aikatöissä ja on sellainen kotihiiri, joka leipoo pullaa ja haaveilee lapsista, kunhan on päässyt työelämään. Ulkonäöltäkin on ihan harmaavarpunen, sellainen vaaleahiuksinen elovenatyttö, joka lenkkeilee baareissa käymisen sijaan. Hän ei välitä juhlia meidän kanssa eikä suostu osallistumaan meidän jouluihin, juhannuksiin ym (meillä ei syljetä lasiin juhlapäivinä, vaan pidetään aikuisten kesken hauskaa), joten nirppanokkakin on. Suoraan sanottuna tuo miniä on aivan väärä tyttöystävä pojalleni, ällöttävän kunnollinen, niin tylsä, mauton ja hajuton kuin vaan voi olla. En ole välittänyt tutustua häneen tarkemmin, koska tyttö on niin erilainen kuin me olemme ja vaikuttaa tylsältä. En ymmärrä, miksi poikani on hänen kanssaan ja mitä hän näkee tytössä, he ovat niin erilaisia. Haluaisin, että poikani saisi paremman tyttöystävän ja minä miniän, jonka kanssa voisin juhlia ja tehdä sellaisia rentoja naisten juttuja. Miten pääsisin miniästä eroon? En halua, että nuori poikani tuhlaa elämänsä tuollaisen kanssa.
N55
Kommentit (49)
uskokaa jo, toi anoppijuttu on jonkun tytön kirjoittama provo omasta anopistaan!!
Vierailija kirjoitti:
uskokaa jo, toi anoppijuttu on jonkun tytön kirjoittama provo omasta anopistaan!!
Mene sä muualle huutamaan!!
Onks tällaisia anoppeja oikeasti muualla ku Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Onks tällaisia anoppeja oikeasti muualla ku Porvoossa?
Tottakai, Munsalasta löytyy myös.
Ihan hauska provo. :)
Minua jäi mietityttämään että millainen suhde teillä on miehen kanssa? Hyvä? Oletteko onnellisia? Ja ennen kaikkea että mitä mieltä mies on äitinsä käyttäytymisestä? Miten hän reagoi kun äiti pyytää vain hänet kylään, tai käskee häntä eroamaan sinusta? Haittaako häntä että hänen äitinsä ei edes halua tutustua sinuun kunnolla? Anteeksi jos mainitsit jo aiemmin, mutta oletteko siis naimisissa tai menossa naimisiin?
Olisitpa mun anoppi. Vaikka oon omassa elämässäni vähän tylsä, niin rakastan yli kaiken vapaasieluisia ihmisiä joiden kanssa heittäytyä ja juhlia.
Tämä oli erittäin hyvä aloitus. Jo pelkästään aiheen takia. Yleensä anopit on arvostelun kohteena ja nyt miniäkokelas.
Yleensäkin ihmetyttää kuinka vähän näillä miehen(pojan) ympärillä pyörivillä naisilla on yhteistä mukavaa.
Mustasukkaisuus lienee pääsyyllinen tuohon kitkaan. Ja kummatkin naiset vielä vastuuttavat miehen kitkeristä väleistään.
Eli kuten aina: syy on miehen!
Vinkki anopeille: miniöistä pääsee eroon hankkimalla pojalle uuden naisen.
Vinkki miniöille: anopeista pääsee eroon vaihtamalla miestä.
Kumpikohan on helpompi toteuttaa?
Mä voisin olla sun miniä, kuvaus täsmää paitsi, että ollaan naimisissa. Myös mun miehen äiti on semmonen wannabe-boheemi eli yksinkertaisesti ärsyttävä ja verhoaa esim. jouluna känniin ryyppäämisen lasten lähellä ja työttömyyden siihen et hän nyt vaan on vapaa sielu. Mies on sanonut mulle, että häntä on aina hävettänyt hänen äitinsä ja ei ikinä haluais omille lapsilleen äitinsä kaltaista äitiä.
Lapsuudesta puuttui kaikki rutiini ja yhtäkkiä ilta ysiltä saatettiin lähteä marjaan vaikka seuraavana päivänä oli tarha-/koulupäivä, koska äiti nyt vaan oli semmoinen boheemi ja vapaa eikä halunnut rajoittavia aikatauluja. Äitinsä oli myös kulkenut miehen käymässä olleiden kavereiden edessä aamutakki auki ja alla ei mitään, kun sehän on ihan luonnollista. Miehen äiti valittaa, kun mä oon liian kunnollinen ja jäykkä enkä ikinä repäise ja lapsistakin kasvatan jotain kielitieteilijöitä ja historioitsijoita. Olis halunnut pojalleen jonkin hippimäisen taiteilijan ja on nyt kovin pettynyt, kun poika valitsikin vaimokseen enkunopen.