Helsinkiläiset, miksi kävelette ihmisiä päin?
Ette siis väistä yhtään vaan leveästi lampsitte pitkin kapeita katuja?! Luulisi, että juuri kaupunkilaiset osaisivat kävellä niin, että joku mahtuu ohittamaan. Vai ovatko nämä jotain Helsinkiin muuttaneita maalaistolloja nämä katujen kingit?
Kommentit (50)
Taas joku heinähattu eksynyt suureen maailmaan.
Lande, en kävele, älä yleistä. Jos yksi lehmä on ummessa, niin ei ne kaikki ole, eikö niin?
Mä dallaan paljon pitkin stadia ja mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa kohtaamisissa. Mä olen 205cm / 134kg kokoinen, kävelen oikeaa "kaistaa" ja aina on tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen huomannut saman ilmiön ja ainoastaan Helsingissä. Suurin osa päinkävelijöistä on yleensä keski-ikäisiä naisia, naisia lapsen/vaunujen kanssa tai teinejä. Kampissa huomannut tätä eniten. Olen 20+ ja ulkonäöltäni pienikokoinen, ihan tyylikäs ja näyttävä blondi nainen.
Toi sun kuvaus itsestäsi on just oleellinen
Tukholmassa on ilo kävellä. Kävely etenee kuin tanssi. Kaikki huomioi toisensa. Helsingissä törmäily alkaa samalla hetkellä kun laiva on saapunut satamaan. Syy on kai maantieteellinen ja planeettamme magneettikentässä Helsingin kohdalla joku outous.
Se pistää mut sekaisin raivosta jos ei saa junasta mennä ulos rauhassa että jotkut kyr*ät tulee jo sisään ennenkuin ulosmenijät ovat päässeet pois junasta.
Vierailija kirjoitti:
Ja odotinkin jo kommenttia, että asia on varmasti oma vikani.
Miettikääpä, että millainen kanssakävelijän käytös voisi aiheuttaa sen, että koette oikeutetuksi olla väistämättä häntä?
Olen 20-v + ja pienikokoinen, ehkä se sitten antaa luvan jättää väistämättä. Totta kai väistän itse vanhuksia ja rattaita jne, niin etten odota, että he väistäisivät laisinkaan. Muilta odotan vastavuoroista väistämistä.
Ap
Siis onko asenteesi se, että muiden (paitsi vanhusten tai rattaiden kanssa kävelevien) on väistettävä sinua? Miksi? Miksi sinua pitää väistää? Miksi sinä saat kävellä suoraan muita päin? Onko tullut mieleen, että ne muut ihmiset ovat kokeneet sinut kohdatessaan, että olet töykeä tyyppi, joka ei yritäkään estää törmäystä?
Eniten ärsyttää nämä metroon tunkijat. Heillä on niin kiire päästä sisälle, että ulostulijoiden on väkisin tungettava tämän hysteerisen lauman välistä päästäkseen ulos.