Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syönyt pitkään terveellisesti ja liikkunut paljon, mutta muuttunut vähän ilottomaksi ja kuivahtaneeksi

Vierailija
04.01.2017 |

Pitäisikö vaan yrittää relata vähän ja miten se onnistuisi? Välttelen sokeria ja ylipäätään kaikkea epäterveellistä. Vatsa ei kestä viljoja. Olen kuitenkin mielestäni laihtunut liikaa, haluaisin vähän lihaa luiden päälle mutta en mitään löysää sellulliittia. Miten saada pari kiloa silleen hyvännäköisesti pysyen yhä sporttisen oloisena? Mitä ihmettä voisin syödä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa syön muuten päivittäin, 17 %:a. Ap

Vierailija
22/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö ihmiset normaalisti jälkiruokaa joka päivä? En tiennyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivän päälle aamuisin metwurstia ja juustoa, jogurttia.

Sitten teet jälkiruuan joka päivälle. Sen ei tarvitse olla isokokoinen, mutta piristää kummasti. Vaihtoehtoja esim. mansikkakiisseli kermavaahtonokareella, pieni leivos, hedelmäsalaatti, vaniljariisi (kermapohja), appelsiinirahka, omenapiirakkaa vaniljakastikkeella tai palanen toscakakkua.

Vai pitäisikö korjata metwursti tai juusto. Joka päivä jos syö molempia on tosi rasvaista.

Noilla saa valtimot tukkoon. Mietipä mitä käy kinkunpaistoliemelle, kun se jäähtyy. Sama tahna liikkuu suonissakin em. ruokavaliolla.

Vierailija
24/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 jatkaa vielä, että niinkin hassusti mulle on käynyt, että vaikka yksi iso syy laihduttaa oli olla viehättävämpi miesten silmissä, niin nykyisin en käytännössä käy missään missä miehiä tapaisi. En voi, koska baareissa juodaan alkoholia, ja treffeilläkin usein täytyisi syödä tai juoda jotan mikä ei ole riittävän terveellistä. Varmaan kropan puolesta kelpaisin nykyisin entistä paremmin miehille, mutta kun en uskalla syömis- tai juomislankeemusten pelossa harrastaa minkäänlaista sosiaalista elämää :\

Kyllä sinä löydät hyvän, terveellisen tasapainon vielä. Älä anna periksi sille ylensyönnin boheemillesi, pysy tiukkana. Harrasta toki sosiaalista elämää, mutta sopivasti, harkitusti. Jos lankeat juomaan ja syömään liikaa, kirjaa nekin kaloriat sinne minne niitä kirjasit, ja kompensoi jälkikäteen. Liikkumalla enemmän tai syömällä vähemmän, itse teen molempia, kun pitää maksaa "synnistä" tullut lasku.

Joo kyllä sitä tasapainoa täytyisi yrittää opetella. Pelottavan vaikeaa se kyllä on, koska tuntuu että minussa on 2 ihan eri ihmistä, jotka ei voi olla yhtä aikaa "vallassa": se ahmija ja siiderivalas ja nautiskelija, ja toisaalta tämä nyt pidempään vallassa ollut tiukka tahtotäti.

Jos olen vähänkin yrittänyt antaa liekaa sille nautiskelijapuolelleni, on homma riistäytynyt heti täysin käsistä niin että olen onnistunut viikossa lihomaan useita kiloja. Mikä pelottavinta, en ole pitänyt sitä edes syntinä vaan ihan oikeasti ajatellut, että no niin, nyt loppui se tiukistelu ja kalorien laskenta, koska oikeasti olin onnellisempi lihavana ja rentona. 

Paitsi että jossain vaiheessa sitten iskee se megamorkkis, sitten kun on jo syöty itseen 3-8 kg lisää ennätystahtia. Sitten tiukkis astuu taas ruotuun ja se onkin tosi tiukka. Mutta pakkohan se olisi oppia siihenkin, että voisi esim. juhlissa ottaa kakunpalan ilman että se johtaa siihen että sen jälkeen viikon elää pelkillä pizzoilla, hampurilaisilla, 6-päkeillä siideriä / ilta, karkilla jne, syö kuin maailmasta olisi ruoka ja juoma loppumassa...

Vierailija
25/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että nykyään ei enää niin paljon.

Vierailija
26/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki syö. Itse syön kyllä joka päivä työpaikkalounaalla makean jälkkärin. Ei ole laihtumista haitannut mitenkään, ja lisää valtavasti tyytyväisyyttäni ateriaan.

Vierailija
27/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten teet jälkiruuan joka päivälle. Sen ei tarvitse olla isokokoinen, mutta piristää kummasti. Vaihtoehtoja esim. mansikkakiisseli kermavaahtonokareella, pieni leivos, hedelmäsalaatti, vaniljariisi (kermapohja), appelsiinirahka, omenapiirakkaa vaniljakastikkeella tai palanen toscakakkua.

Vai pitäisikö korjata metwursti tai juusto. Joka päivä jos syö molempia on tosi rasvaista.

Noilla saa valtimot tukkoon. Mietipä mitä käy kinkunpaistoliemelle, kun se jäähtyy. Sama tahna liikkuu suonissakin em. ruokavaliolla.

Niin, minkäasteiseksi se rasva ihmisen elimistösä jäähtyykään? Tuleeko siitä tahnaa siinä lämpötilassa?  Meneekö se rasva vatsalaukusta sellaisenaan suoniin ilman minkäänlaista käsittelyä?

Vierailija
28/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä miten käy kaurapuurolle, kun se jäähtyy. Sama kivettynyt mömmö liikkuu suonissakin puuroruokavaliolla.

T: luuleeko joku oikeasti, että syöty ruoka menee suoraan verisuoniin :''''D???

Vierailija
29/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä miten käy kaurapuurolle, kun se jäähtyy. Sama kivettynyt mömmö liikkuu suonissakin puuroruokavaliolla.

T: luuleeko joku oikeasti, että syöty ruoka menee suoraan verisuoniin :''''D???

Uskon, että joku voi niin luullakin. On sattunut sen verran kummallisia luuloja eteen eri ihmisillä, että enää en ihmettele mitään :D

Vierailija
30/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, syö samoja ruokia kuin nytkin, mutta lisää yksi ateria ja koita kasvattaa annoksia vähän. priorisoi syöminen äläkä jätä väliin kiireen tms. tekosyyn varjolla.

oletko muuten tsekannut ärtyvän suolen fodmap-ruokavalion, sieltä löytynee hyviä syömisiä, jos mielikuvitus ei riitä itellä.

ja iloa elämään: tanssia, musiikkia, leikkiä, hassuttelua. ei kannata liikaa hammasta purra, elämä voi olla kivaakin!

Vierailija
31/34 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi terveelliseksi ruokavaliota, joka aiheuttaa jaksamisongelmia... Mun näkökulmasta terveellinen ruokavalio antaa mm. tarpeeksi energiaa.

Voisit ensinnäkin vaihtaa kevytjuuston normaaliksi. Heti saa lisää energiaa ilman, että annoskoko kasvaa. Jos laktoosi ei käy mutta maitotuotteet muuten on ok, niin valitse ne täysrasvaisina. Turkkilainen jogurtti on maustamatonta, mutta siinä on myös rasvaa. Kastikkeet saa tehtyä kermaan, eikä tästäkään kasva annoskoko yhtään. Lisäämällä puuroihin (jos niitä syöt) ja esim. peruna-/juuresmuuseihin voita ym. rasvaa saat siitäkin lisää energiaa.

Muistathan munakkaat. Maapähkinävoi ja muut pähkinätahnat on tosi hyviä energiapommeja. Manteli- ja kookoslastuja tai myslejä voi lisätä mihin tahansa ruokaan. Sanoit että syöt pähkinöitä. Lisää vaikka niitä myös tavallisiin ruokiin.

Voisit ehkä selailla eri reseptisivustoja, josko niistä saisi inspiraatiota erilaisiin kokeiluihin.

Vierailija
32/34 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 jatkaa vielä, että niinkin hassusti mulle on käynyt, että vaikka yksi iso syy laihduttaa oli olla viehättävämpi miesten silmissä, niin nykyisin en käytännössä käy missään missä miehiä tapaisi. En voi, koska baareissa juodaan alkoholia, ja treffeilläkin usein täytyisi syödä tai juoda jotan mikä ei ole riittävän terveellistä. Varmaan kropan puolesta kelpaisin nykyisin entistä paremmin miehille, mutta kun en uskalla syömis- tai juomislankeemusten pelossa harrastaa minkäänlaista sosiaalista elämää :\

Kyllä sinä löydät hyvän, terveellisen tasapainon vielä. Älä anna periksi sille ylensyönnin boheemillesi, pysy tiukkana. Harrasta toki sosiaalista elämää, mutta sopivasti, harkitusti. Jos lankeat juomaan ja syömään liikaa, kirjaa nekin kaloriat sinne minne niitä kirjasit, ja kompensoi jälkikäteen. Liikkumalla enemmän tai syömällä vähemmän, itse teen molempia, kun pitää maksaa "synnistä" tullut lasku.

Joo kyllä sitä tasapainoa täytyisi yrittää opetella. Pelottavan vaikeaa se kyllä on, koska tuntuu että minussa on 2 ihan eri ihmistä, jotka ei voi olla yhtä aikaa "vallassa": se ahmija ja siiderivalas ja nautiskelija, ja toisaalta tämä nyt pidempään vallassa ollut tiukka tahtotäti.

Jos olen vähänkin yrittänyt antaa liekaa sille nautiskelijapuolelleni, on homma riistäytynyt heti täysin käsistä niin että olen onnistunut viikossa lihomaan useita kiloja. Mikä pelottavinta, en ole pitänyt sitä edes syntinä vaan ihan oikeasti ajatellut, että no niin, nyt loppui se tiukistelu ja kalorien laskenta, koska oikeasti olin onnellisempi lihavana ja rentona. 

Paitsi että jossain vaiheessa sitten iskee se megamorkkis, sitten kun on jo syöty itseen 3-8 kg lisää ennätystahtia. Sitten tiukkis astuu taas ruotuun ja se onkin tosi tiukka. Mutta pakkohan se olisi oppia siihenkin, että voisi esim. juhlissa ottaa kakunpalan ilman että se johtaa siihen että sen jälkeen viikon elää pelkillä pizzoilla, hampurilaisilla, 6-päkeillä siideriä / ilta, karkilla jne, syö kuin maailmasta olisi ruoka ja juoma loppumassa...

No, jos ei helpolla löydy, niin ehkä sitten parempi jättää makea pois kokonaan. Alkoholistitkin usein pidättäytyy kokonaan, koska yksi johtaa niin helposti toiseen.

Itselläni jää yhdestä konvehdistakin sokerinhimo päälle neljäksi päiväksi vähintään. Mielummin en syö ollenkaan, tai jos kuitenkin syön niin mietin sitten että vajaan viikon joutuu tästä eteenpäin nyt kärsimään, kun vatsta kirkuu sokeria, eikä lopeta vaikka saisi puuroa.

Leivän jätin muuten pari vuotta sitten pois, tuli yllätyksenä lukea että laihduttava syö leipää.

Vierailija
33/34 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraattomuus saattaa tehdä kiukkuiseksi. Minä jätin alkoholin, sekin teki kiukkuiseksi. (Kuivahuikka?)

Jokin aivojen välittäjäainejuttu, serotoniini- ja dopamiini (tai jotain sinne päin)-juttu tää on. Luulen, että mieliala pysyy sopivana iloisena ja rentona, jos syö kohtuudella vähän kaikkea. Justiin se kohtuuden vaatimus on vaikeaa. Kun join, niin join tullakseni humalaan. Kun syön konvehteja, niin syön rasiallisen.  Jne.

Mutta nuorempana söin tavallista kotiruokaa kohtuullisesti. En käyttänyt alkoholia. Nyt haen tätä mallia uudelleen. En tee numeroa syömisistäni, hoidan sen niin, että ruoka ei ole ajattelun keskiössä. Syön ravintoa, että tulen kylläiseksi. Sitten muihin juttuihin.

Vierailija
34/34 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraattomuus saattaa tehdä kiukkuiseksi. Minä jätin alkoholin, sekin teki kiukkuiseksi. (Kuivahuikka?)

Jokin aivojen välittäjäainejuttu, serotoniini- ja dopamiini (tai jotain sinne päin)-juttu tää on. Luulen, että mieliala pysyy sopivana iloisena ja rentona, jos syö kohtuudella vähän kaikkea. Justiin se kohtuuden vaatimus on vaikeaa. Kun join, niin join tullakseni humalaan. Kun syön konvehteja, niin syön rasiallisen.  Jne.

Mutta nuorempana söin tavallista kotiruokaa kohtuullisesti. En käyttänyt alkoholia. Nyt haen tätä mallia uudelleen. En tee numeroa syömisistäni, hoidan sen niin, että ruoka ei ole ajattelun keskiössä. Syön ravintoa, että tulen kylläiseksi. Sitten muihin juttuihin.

Hiilihydraatittomuus??  Avaisitko vähän?