Olen syönyt pitkään terveellisesti ja liikkunut paljon, mutta muuttunut vähän ilottomaksi ja kuivahtaneeksi
Pitäisikö vaan yrittää relata vähän ja miten se onnistuisi? Välttelen sokeria ja ylipäätään kaikkea epäterveellistä. Vatsa ei kestä viljoja. Olen kuitenkin mielestäni laihtunut liikaa, haluaisin vähän lihaa luiden päälle mutta en mitään löysää sellulliittia. Miten saada pari kiloa silleen hyvännäköisesti pysyen yhä sporttisen oloisena? Mitä ihmettä voisin syödä?
Kommentit (34)
Vähän enemmän sitä terveellistä evästä?
Musta tuli kanssa kiukkuinen tiukalla dieetillä! Nyt syön suklaata välillä ja mitä mieli tekee ja olo on hyvä, vaikka ne pari kg laihempana näyttäisin kyllä paremmalta.
Mulla on käynyt elämänmuutokseni myötä joku inhottava henkinen muutos...
Olin ennen huoleton poikamiestyttö, jolle siideri ja bailaus maistui, roskaruoka, karkki, ja elelin vailla huolta huomisesta. Minua pidettiin yleisesti rentona ja mukavana naisihmisenä, jonka kanssa on helppo olla.
No, minua alkoi ahdistaa 80 kiloon noussut paino joten päätin aloittaa uuden elämän. Aloitin Cambridge-kuurilla jolla tiputin painoni 55 kiloon. Tämän jälkeen aloin enemmän tutustua terveellisiin elämäntapoihin, ja välillä se on mennyt vähän äärimmäisyyksiinkin (esim. erittäin tiukka paleo, jossa kaikki maito ja vilja oli kiellettyjä, vaikkei mulla ole terveydellistä syytä niiden välttämiseen). Nykyisin olen laktovegetaristi, en käytä alkoholia ja lasken kaloreita Fatsecret ohjelmalla päivittäin, etten lihoisi takaisin.
Mutta huomaan, että sivuvaikutuksena minusta on tullut henkisesti tiukkis, ja jotkut on tästä minulle huomauttaneetkin :( Toisinaan kuulen omassa sisäisessä äänessäni, tai puheissani, jäkättävän, ankaran ja ilottoman äitini sävyn. Kovan sota-ajan kasvatin sävyn, jonka mielestä elämässä ei nautiskella vaan tämä on ankaraa taistelua päivästä toiseen, ja itsensä pitää uhrata saavuttaakseen mitään. Jossain minussa sisällä on vieläkin se boheemi, rento vähän jätkämäinen muija, mutta en uskalla päästää sitä vapaaksi, koska se haluaisi baareihin ja kebabpaikkoihin ja ties minne. Mutta INHOAN sitä miten iloton tiukkis minusta on tullut.
Säälittää nykyajan nälkäkurjet. Syöpään sairastuu myös kasvissyöjänä.
4 jatkaa vielä, että niinkin hassusti mulle on käynyt, että vaikka yksi iso syy laihduttaa oli olla viehättävämpi miesten silmissä, niin nykyisin en käytännössä käy missään missä miehiä tapaisi. En voi, koska baareissa juodaan alkoholia, ja treffeilläkin usein täytyisi syödä tai juoda jotan mikä ei ole riittävän terveellistä. Varmaan kropan puolesta kelpaisin nykyisin entistä paremmin miehille, mutta kun en uskalla syömis- tai juomislankeemusten pelossa harrastaa minkäänlaista sosiaalista elämää :\
Vierailija kirjoitti:
4 jatkaa vielä, että niinkin hassusti mulle on käynyt, että vaikka yksi iso syy laihduttaa oli olla viehättävämpi miesten silmissä, niin nykyisin en käytännössä käy missään missä miehiä tapaisi. En voi, koska baareissa juodaan alkoholia, ja treffeilläkin usein täytyisi syödä tai juoda jotan mikä ei ole riittävän terveellistä. Varmaan kropan puolesta kelpaisin nykyisin entistä paremmin miehille, mutta kun en uskalla syömis- tai juomislankeemusten pelossa harrastaa minkäänlaista sosiaalista elämää :\
Terapiaan hopi hopi.
Syön kalaa, pähkinöitä, avokadoa ja oliivi- ja rypsiöljyä. Enkä minä nyt ihan absolutisti ole, olen napsinut muutaman konvehdin jos eteen sattuu, juon viiniä ja jopa pakastepizzaakin välillä. Kulutusta tulee hirveästi kun kävelen monta kilometriä päivässä, seison töissä ja tykkään sitten urheillakin lähes päivittäin. Tuntuu etten ehdi monesti syödä tarpeeksi. Syön töissä joka päivä kunnon aamupalan ja lounaan. Illat ovatkin sitten hulinaa, ja joskus olen niin väsynyt saatuani lapset nukkumaan etten jaksa muuta kuin kaatua sänkyyn. Lisäksi maha on tohjona raskauksista, en voi syödä isoja annoksia kerrallaan. Ap
Kannattaa syödä ja juoda niin kuin hyvälle tuntuu. En ainakaan itse jaksa pingottaa. Kuntoilen 3-6 krt viikossa, käyn ravintolassa syömässä ja käytän alkoholia jos huvittaa.
Tarvitsette aisaa. Se saa iloiseksi.
M
Hankalaa kun mulla menee kaikesta vatsa sekaisin ja tulee kauheat ilmavaivat. Siis kaikesta missä on laktoosia, gluteenia, hiivaa, sokeria tai jotain keinotekoista. Porkkanaa saa vetää aika paljon että pyöristyisi, haha. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsette aisaa. Se saa iloiseksi.
M
Tuo on kyllä totta. Mutta eronneelle äidille sitä ei oikein ole tarjolla kuin irtotavarana, ja se ei ole minun juttu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa kun mulla menee kaikesta vatsa sekaisin ja tulee kauheat ilmavaivat. Siis kaikesta missä on laktoosia, gluteenia, hiivaa, sokeria tai jotain keinotekoista. Porkkanaa saa vetää aika paljon että pyöristyisi, haha. Ap
Älä sitten syö sitten mitään keinotekoista tai muuta joka sekoittaa vatsan. Syömistä kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten syö sitten mitään keinotekoista tai muuta joka sekoittaa vatsan. Syömistä kyllä löytyy.
No ideoita? Vinkkejä? Aina kun tajuan miten laihaksi olen käynyt, tulee olo että no syönpä säkillisen lihapiirakoita. Sitten tajuan että vatsani menisi vesiripulille ja ostan banaanin ja avokadon kun en keksi muutakaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ideoita? Vinkkejä? Aina kun tajuan miten laihaksi olen käynyt, tulee olo että no syönpä säkillisen lihapiirakoita. Sitten tajuan että vatsani menisi vesiripulille ja ostan banaanin ja avokadon kun en keksi muutakaan. Ap
En tähän listaa laita, olisi niin pitkä. Jospa pystyisit itse miettimään.
Teillä on syömishäiriö, joten ehdottomasti lääkärin puheille ja terapiaan!
Syö enemmän pähkinöitä ja kurpitsansiemeniä tms. En kannata epäterveelliseen ruokavalioon siirtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä löydät hyvän, terveellisen tasapainon vielä. Älä anna periksi sille ylensyönnin boheemillesi, pysy tiukkana. Harrasta toki sosiaalista elämää, mutta sopivasti, harkitusti. Jos lankeat juomaan ja syömään liikaa, kirjaa nekin kaloriat sinne minne niitä kirjasit, ja kompensoi jälkikäteen. Liikkumalla enemmän tai syömällä vähemmän, itse teen molempia, kun pitää maksaa "synnistä" tullut lasku.
Leivän päälle aamuisin metwurstia ja juustoa, jogurttia.
Sitten teet jälkiruuan joka päivälle. Sen ei tarvitse olla isokokoinen, mutta piristää kummasti. Vaihtoehtoja esim. mansikkakiisseli kermavaahtonokareella, pieni leivos, hedelmäsalaatti, vaniljariisi (kermapohja), appelsiinirahka, omenapiirakkaa vaniljakastikkeella tai palanen toscakakkua.
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle aamuisin metwurstia ja juustoa, jogurttia.
Sitten teet jälkiruuan joka päivälle. Sen ei tarvitse olla isokokoinen, mutta piristää kummasti. Vaihtoehtoja esim. mansikkakiisseli kermavaahtonokareella, pieni leivos, hedelmäsalaatti, vaniljariisi (kermapohja), appelsiinirahka, omenapiirakkaa vaniljakastikkeella tai palanen toscakakkua.
Vai pitäisikö korjata metwursti tai juusto. Joka päivä jos syö molempia on tosi rasvaista.
Syötkö rasvaa miten?