Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohduttakaa minua että näytätte muutkin passikuvassanne Pienen Merenneidon Ursulalta? :(

Vierailija
04.01.2017 |

Ursulakin on tosin ehkä vielä hivenen viehättävämpi.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on tosi nätti mun kuviini verrattuna. Ja siis kaikkiin kuviin, ei pelkästään passikuviin.

Musta saa hyviä kuvia vain silloin, kun en tiedä, että kuvataan. Poseerauskuvat on hirveitä :(

Vierailija
2/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytin keväällä passikuvassa metamfetamiininarkkarilta. En edes liioittele. :( Odotan kauhulla seuraavaa kuvaa viiden vuoden päästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula on kaunis. :D

Vierailija
4/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa ovat ne joiden passikuva on onnistunut! Itse näytän nuhjuiselta ja lihavalta kuvassa. No ehkä se vastaa todellisuutta kun on matkustanut lentokoneessa useita tunteja, jolloin olo on nuhjuinen ja pöhöttynyt... ;)

toinen murheenkryyni on työpaikan henkikökortin kuva... Voi luoja! Vaikka mielestäni olin laittanut tukkani siististi ja hymyilinkin jopa kameralle niin tukka näyttää sojottavan homssuisesti joka suuntaan, posket punoittavat ja hymyni on vino irvistys... Kuvaaja olisi ovinut snaoa jotain. Kiva ylläri kun sain kortin käteeni... :/

Vierailija
5/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole passia... vielä lohduttomampaa... ;)

Vierailija
6/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää paremmalle kuvaajalle. :) Minulle ainakin näytti kuvia, että olenko tyytyväinen vai otetaanko lisää. Pieneltä ruudulta tosin vaikea sanoa...

Vierailija
7/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaakin on...minä näytän Aileen Wuornokselta. Oikeasti olen hyvin kiltti, hiljainen ja rauhaa rakastava ihminen.

Vierailija
8/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ursulakin on tosin ehkä vielä hivenen viehättävämpi.

Itse olen kyllä kaameampi, mutta samat leuat :)

Oli muuten lempparihahmoni lapsena, rehevä ja rehellinen (ainakin siitä mitä halusi) ;)

Vierailija
9/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän passikuvassani lähinnä elinkautisvangilta. Kun palasin viimeksi Suomeen passintarkastuksen kautta, moikkasin virkailijaa iloisesti. Tämä tervehti, katsoi passikuvaani, katsoi uudestaan minua ja sitten taas passikuvaani. Ja sitten herran suupielissä alkoi nykiä...

Vierailija
10/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän lähinnä loppuun asti uupuneelta, vanhalta alkoholistilta tai narkkarilta. 

Vierailija
11/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole passikuvassani kulmakarvoja :D Kokeilin teininä jos ajaisin ne pois (virhe) ja sitten yksi päivä isäni sai päähänsä, että nythän käydään samalla ottamassa se passikuva kun kävin verikokeissa. Ei suostunut siihen, että oltaisiin otettu joku toinen päivä.

Vierailija
12/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näytä Ursulalle, vaan enemmänkin jotenkin muuten turvonneelle ja yli viisikymppiselle.

Eikovin ihanaa näin parikyppisenä. Aiemmassa passissa olin 13v ja sekin kuva oli kivempi kuin nykyinen. Näytän siinä mielestäni äitiänikin vanhemmalle. ai se on se ihme turpeus/kun ei ole laseja päässä ja mitä vielä.

Vierailija
13/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän lähinnä itäsiperialaiselta asunnottomalta alkoholistilta. Olen laihdutuksen myötä ryppyyntynyt ja lisäksi minulla on pisamia; mustavalkokuva korostaa molempia erittäin epäimartelevalla tavalla. Mutta niinhän sitä sanotaan, että kun on passikuvansa näköinen, niin on loman tarpeessa. :)

Vierailija
14/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvassani mulla on jotenkin vielä normaalia turvonneempi naama, siis ihan kuin ois harpilla piirretty. Päivänvalossa silmämeikkini näytti hienolta mutta passikuvassa näytän lähinnä kiinalaiselta.

Työpaikan henkilökortti taas... Koitin kysyä ohjeita kuvaajalta että miten mun pitäisi olla että kaksoisleuka ei näkyisi niin selvästi. Hän vain painoi kyllästyneenä huokaillen sarjatulella muutaman kuvan tulemaan ja nyt kortin kuvassa en olekaan minä vaan joku syvästi masentunut kuukauden putkeen valvonut sarjamurhaajagootti jolla on kaulan tilalla neljä leukaa ja pääkin ihan vinossa.

Vierailija
15/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta sitten löysin kuvaajan, tosi ammattilaisen! Digikuvauksen myötä hän ottaa kuvia niin monta, että löytyy se mieluinen. Kun passin uusimisen aika taas tuli, niin ei tarvinnut pohtia minne menee. Tai kysyä, mitä maksaa...

Ja tämä myös komentaa kuvattavaa! Kallista päätä, taivuta päätä, hymyile vähän, ei liikaa, nyt älä purista huulia yhteen...

Monet noista valokuvaamoista on sellaisia, että kuvaajaa ei voisi vähempää kiinnostaa. "Eihän sitä kukaan katsele" ne sanoo ja antaa käteen sellaisen mulkosilmäisen, tiukkahuulisen ja kaksoisleualla varustetun tyypin, jota en tunnista peilistä.

Vierailija
16/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta sitten löysin kuvaajan, tosi ammattilaisen! Digikuvauksen myötä hän ottaa kuvia niin monta, että löytyy se mieluinen. Kun passin uusimisen aika taas tuli, niin ei tarvinnut pohtia minne menee. Tai kysyä, mitä maksaa...

Ja tämä myös komentaa kuvattavaa! Kallista päätä, taivuta päätä, hymyile vähän, ei liikaa, nyt älä purista huulia yhteen...

Monet noista valokuvaamoista on sellaisia, että kuvaajaa ei voisi vähempää kiinnostaa. "Eihän sitä kukaan katsele" ne sanoo ja antaa käteen sellaisen mulkosilmäisen, tiukkahuulisen ja kaksoisleualla varustetun tyypin, jota en tunnista peilistä.

Passikuvalle on erittäin tarkat kriteerit, pään pitää olla suorassa, ilme neutraali (ei hymyä, naurua, irvestelyä). Ammattitaitoinen kuvaaja tietäisi nämä eikä edes ehdottaisi mitään taivutuksia tai hymyjä.

Vierailija
17/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän mököttävältä teiniltä. Olen 35.

Vierailija
18/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa mustavalkokuva niissä valokuva-automaateissa, joita nyt on joka toisen nurkan takana. Saa melkeinpä just sellaisen kuin haluaa, vaikka ne automaatit onkin helvetin hankalia ja epämääräisiä käyttää.

Vierailija
19/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passikuvalle on erittäin tarkat kriteerit, pään pitää olla suorassa, ilme neutraali (ei hymyä, naurua, irvestelyä). Ammattitaitoinen kuvaaja tietäisi nämä eikä edes ehdottaisi mitään taivutuksia tai hymyjä.

Lähtökohtana on, että pää on keskellä kuvaa ja sekä kasvot että hartiat ovat kohtisuorassa kameraan nähden.

Pään pitää olla suorassa. Pää ei saa olla kallellaan sivulle eikä myöskään eteen- eikä taaksepäin. Kasvojen ja katseen on suuntauduttava suoraan kohti kameraa.

Kuva on otettava suoraan edestä. Kuvaa ei saa ottaa ylhäältä, alhaalta eikä sivulta.

Hartioiden täytyy olla samassa linjassa kasvojen kanssa eli suorassa kulmassa kameraan nähden. Muotokuvatyyppisiä kuvia, joissa kuvattava katsoo olkansa yli, ei sallita.

Ilmeen on oltava neutraali.

Suu ei saa olla auki. Aivan pienten vauvojen kohdalla säännöstä voidaan hieman joustaa, mutta silloinkin suu saa olla vain raollaan.

Silmien on oltava auki eikä niitä saa siristää. Edes pienellä lapsella silmät eivät saa olla kiinni.

Kasvojen on näyttävä kokonaisuudessaan. Esimerkiksi asusteet tai hiukset eivät saa peittää kasvoja. Erityistä huomiota on kiinnitettävä silmien erottumiseen.

Tässä osa passikuvavaatimuksista. Lähde: poliisi.fi

Vierailija
20/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni hymy saa kyllä olla, mutta ei tietenkään mitään pepsodent-mainosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan