Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohduttakaa minua että näytätte muutkin passikuvassanne Pienen Merenneidon Ursulalta? :(

Vierailija
04.01.2017 |

Ursulakin on tosin ehkä vielä hivenen viehättävämpi.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmennyin syvästi miten symmetriseltä mun naama näyttää kuvassa. Siihen ne hyvät jutut jääkin, olin muka laittanut tukan ja kaikki ja kuvissa katsoi kuolleen näköinen muija.

Vierailija
22/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta sitten löysin kuvaajan, tosi ammattilaisen! Digikuvauksen myötä hän ottaa kuvia niin monta, että löytyy se mieluinen. Kun passin uusimisen aika taas tuli, niin ei tarvinnut pohtia minne menee. Tai kysyä, mitä maksaa...

Ja tämä myös komentaa kuvattavaa! Kallista päätä, taivuta päätä, hymyile vähän, ei liikaa, nyt älä purista huulia yhteen...

Monet noista valokuvaamoista on sellaisia, että kuvaajaa ei voisi vähempää kiinnostaa. "Eihän sitä kukaan katsele" ne sanoo ja antaa käteen sellaisen mulkosilmäisen, tiukkahuulisen ja kaksoisleualla varustetun tyypin, jota en tunnista peilistä.

Passikuvalle on erittäin tarkat kriteerit, pään pitää olla suorassa, ilme neutraali (ei hymyä, naurua, irvestelyä). Ammattitaitoinen kuvaaja tietäisi nämä eikä edes ehdottaisi mitään taivutuksia tai hymyjä.

Ilmeen tulee olla neutraali. Uusintaan on lähteny näitä pienenkin hymyn kuvia, neutraali tarkoittaa neutraalia eli ei mitään tunnetilaa luettavissa kasvoilta.

Pieni hymy saa kyllä olla, mutta ei tietenkään mitään pepsodent-mainosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmennyin syvästi miten symmetriseltä mun naama näyttää kuvassa. Siihen ne hyvät jutut jääkin, olin muka laittanut tukan ja kaikki ja kuvissa katsoi kuolleen näköinen muija.

Minä taas hämmennyin epäsymmetrisyydestä, että kaikki näytti naamassa olevan vinksallaan. En ollut ennen edes  niin tietoinen epäsymmetrian määrästä, enemmän kuin Natalie Dormerilla.

Vierailija
24/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi vuotta sitten löysin kuvaajan, tosi ammattilaisen! Digikuvauksen myötä hän ottaa kuvia niin monta, että löytyy se mieluinen. Kun passin uusimisen aika taas tuli, niin ei tarvinnut pohtia minne menee. Tai kysyä, mitä maksaa...

Ja tämä myös komentaa kuvattavaa! Kallista päätä, taivuta päätä, hymyile vähän, ei liikaa, nyt älä purista huulia yhteen...

Monet noista valokuvaamoista on sellaisia, että kuvaajaa ei voisi vähempää kiinnostaa. "Eihän sitä kukaan katsele" ne sanoo ja antaa käteen sellaisen mulkosilmäisen, tiukkahuulisen ja kaksoisleualla varustetun tyypin, jota en tunnista peilistä.

Passikuvalle on erittäin tarkat kriteerit, pään pitää olla suorassa, ilme neutraali (ei hymyä, naurua, irvestelyä). Ammattitaitoinen kuvaaja tietäisi nämä eikä edes ehdottaisi mitään taivutuksia tai hymyjä.

Lähtökohtana on, että pää on keskellä kuvaa ja sekä kasvot että hartiat ovat kohtisuorassa kameraan nähden.

Pään pitää olla suorassa. Pää ei saa olla kallellaan sivulle eikä myöskään eteen- eikä taaksepäin. Kasvojen ja katseen on suuntauduttava suoraan kohti kameraa.

Kuva on otettava suoraan edestä. Kuvaa ei saa ottaa ylhäältä, alhaalta eikä sivulta.

Hartioiden täytyy olla samassa linjassa kasvojen kanssa eli suorassa kulmassa kameraan nähden. Muotokuvatyyppisiä kuvia, joissa kuvattava katsoo olkansa yli, ei sallita.

Ilmeen on oltava neutraali.

Suu ei saa olla auki. Aivan pienten vauvojen kohdalla säännöstä voidaan hieman joustaa, mutta silloinkin suu saa olla vain raollaan.

Silmien on oltava auki eikä niitä saa siristää. Edes pienellä lapsella silmät eivät saa olla kiinni.

Kasvojen on näyttävä kokonaisuudessaan. Esimerkiksi asusteet tai hiukset eivät saa peittää kasvoja. Erityistä huomiota on kiinnitettävä silmien erottumiseen.

Tässä osa passikuvavaatimuksista. Lähde: poliisi.fi

Olen tuo, joka kehui passikuvaajaansa.

Hän tietää tasan tarkkaan, millainen passikuvan pitää olla. Juuri sen takia hän pystyy käskyttämään kuvattavaansa näiden määräysten rajoissa. Tuo pään kallistelu... Siinä voi olla ihan sentistä kiinni että saa kaksoisleuan minimoitua, jos ei saa poistettua.

Kuten myös suu. Ei saa hymyillä, mutta tässä iässä kun suupielet roikkuu jo valmiiksi, hymyn asetteleminen kasvoille saa aikaan lähinnä neutraalin ilmeen.

Vierailija
25/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun kuvani näyttää Arielilta.

Vierailija
26/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma passikuvani esittää jotain hahmoa, joka on otsikossa mainitun Ursulan ja kampelan ristiriitos. Saisi edes pitää ne silmälasit päässään.

Vierailija
27/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä vielä pahempi kuin Ursula, varsinkin passikuvassa, mutta myös muissa kuvissa. Mun ajokortissa sitten on vanha kuva, jonka muinoin kävin ammattilaisella ottamassa, siinä olen kaunis... (ja tietty 15v. nuorempi XD). 

Hauskinta on kun valitin tuosta passikuvasta ääneen niin isäni anoi että juupajuu, odota 20 vuotta niin nämä nykyiset kuvat alkaa näyttämään upeilta verrattuina sitten niihin uusiin :D

Vierailija
28/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa ovat ne joiden passikuva on onnistunut! Itse näytän nuhjuiselta ja lihavalta kuvassa. No ehkä se vastaa todellisuutta kun on matkustanut lentokoneessa useita tunteja, jolloin olo on nuhjuinen ja pöhöttynyt... ;)

toinen murheenkryyni on työpaikan henkikökortin kuva... Voi luoja! Vaikka mielestäni olin laittanut tukkani siististi ja hymyilinkin jopa kameralle niin tukka näyttää sojottavan homssuisesti joka suuntaan, posket punoittavat ja hymyni on vino irvistys... Kuvaaja olisi ovinut snaoa jotain. Kiva ylläri kun sain kortin käteeni... :/

No meillä tuo sama henkilökorttikuva näkyy myös outlookissa eli kiva lähetellä sähköpostia työkavereille ja varsinkin tuntemattomille yhteistyökumppaneille, jotka eivät ole livenä nähnyt, kun tuo kuva hyppää automaattisesti meilin yläkulmaan nimen viereen eikä sitä saa asetuksista pois. :D

Vierailija
29/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas hämmennyin epäsymmetrisyydestä, että kaikki näytti naamassa olevan vinksallaan. En ollut ennen edes  niin tietoinen epäsymmetrian määrästä, enemmän kuin Natalie Dormerilla.

Nataliehan on viehättävä ihminen, ei hänen kasvoissaan ole mielestäni mitään huomattavaa epäsymmetriaa.

Vierailija
30/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän passikuvassa sarjamurhaajalta 😂

Vierailija
31/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttäisinkin, mutta kun näytän ukkonsa kirveellä paloitelleelta  suolla asuvalta akankuvatukselta!

Vierailija
32/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, ja vielä psykoosissa olevalta Ursulalta! 

Vierailija
33/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän laihalta mieheltä. Ylikasvanut otsatukka piti vääntää sivuille ja päätä pitää aavistus takakenossa ettei hiukset valahtaisi naamalle, ei meikkiä ja silmätkin vähän sirrillään kun yrittää ilman laseja olla. Huoh.

Vierailija
34/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nataliehan on viehättävä ihminen, ei hänen kasvoissaan ole mielestäni mitään huomattavaa epäsymmetriaa.

On viehättävä, mutta myös epäsymmetrinen, eivät ne sulje toisiaan pois. Vino suu, nenä vinossa, toinen silmä korkeammalla.

Minä siis olen vielä enemmän vinossa.

Vierailija
35/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä, ja vielä psykoosissa olevalta Ursulalta! 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRq8NozK2LU2hXiqTb…

Vastaako yhtään? :D

Vierailija
36/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän samalta kuin se kuristaja Pentholm tai mikä sen nimi milloinkin on...

Vierailija
37/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan helvetin ruma ja läski (120 kg) ja näytän AINA kaikissa kuvissa oksettavalta paskalta, mutta jostain aivan käsittämättömästä syystä viimeisin passikuvani onnistui ihan täydellisesti. Voin jopa itse sanoa, että se kuva on hyvä, vaikka en koskaan sano kuvistani niin. Vaikka naama onkin kuin pallo, niin onneksi kaksoisleukaa ei näy niin paljon kuin yleensä eikä posket näytä roikkuvilta tai ilme ole pahemmin väsähtänyt. Mulla on normaalisti ruma hymykin, mutta tässä onnistuin hymyilemään ihan kivasti, vaikka ahdisti kuvan ottaminen. Näytän kerrankin elämässäni tavalliselta nuorelta naiselta (lukuunottamatta ylipainoa), joten kyllä nyt kelpaa matkustella. :D

Vierailija
38/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin ohjeen mukaan lasit saa olla, jos niistä ei tule heijastumia tms. Vituttaa, kun viimeisimmässä passikuvassa käski ottaa lasit pois ja näytän nukahtaneelta ja pystyyn nostetulta porsaalta siinä.

Vierailija
39/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän Michael Jacksonilta... valkoisena ja viimeisinä vuosinaan. Jopa lasten koulukaverit sanoi että teidän äiti on ihan Michael Jacksonin näköinen. Blondasin hiukseni vuosi sitten ihan sen takia, että tulisi edes vähän pesäeroa kyseiseen herraan, mutta en tiedä oliko siitä mitään hyötyä...

Vierailija
40/52 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän ihan isältäni, ja olen siis nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme