Lohduttakaa minua että näytätte muutkin passikuvassanne Pienen Merenneidon Ursulalta? :(
Ursulakin on tosin ehkä vielä hivenen viehättävämpi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mä näytän ihan isältäni, ja olen siis nainen.
Minulle sanottiin samoin, tosin olin otattamassa rippikuvaani :D
Minä säikäytin passintarkastajan aika pahasti eräässä eksoottisessa maassa. Olin käynyt samalla passilla maassa monta kertaa, mutta tämä tarkastaja oli aiempia heikkohermoisempi, koska hän huusi paikalle lähellä partioineet puolen tusinaa vartijaa, joista jokainen roikotti olallaan tai piteli kaksin käsin isoa asetta. Koko joukko hölötti yhteen ääneen ja osoitteli vuoroin minua ja passikuvaani, enkä ymmärtänyt sanaakaan. Lopulta varmaan aloin pelkästä säikähdyksestä muistuttaa aivan kauheaa passikuvaani, koska virkailija löi passin tiskiin ja osoitti minulle ovea.
Tuo sama kuva on minulla ajokortissa ja kahdessa henkilökortissa. Varsinkin työtehtävissä joudun todistelemaan henkilöllisyyttäni ja saan usein nähdä huvittuneita hymyjä, mutta Euroopassa ei sentään ole sohittu pyssyllä kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Passikuvassani mulla on jotenkin vielä normaalia turvonneempi naama, siis ihan kuin ois harpilla piirretty. Päivänvalossa silmämeikkini näytti hienolta mutta passikuvassa näytän lähinnä kiinalaiselta.
Työpaikan henkilökortti taas... Koitin kysyä ohjeita kuvaajalta että miten mun pitäisi olla että kaksoisleuka ei näkyisi niin selvästi. Hän vain painoi kyllästyneenä huokaillen sarjatulella muutaman kuvan tulemaan ja nyt kortin kuvassa en olekaan minä vaan joku syvästi masentunut kuukauden putkeen valvonut sarjamurhaajagootti jolla on kaulan tilalla neljä leukaa ja pääkin ihan vinossa.
*tirsk*
Näytän just siltä! Olin lähössä matkalle ja juhlin vikana iltana kiskoen kiduksiini (heh) useamman kaljatölkin vain herätäkseni todellisuuteeni: passi on vanhentunut ja minun on mentävä välittömästi hakemaan se vaaleanpunainen pikapassi ennen lentoa. Kuvia ei ollut entuudestaan joten 1+1 näytän kyllä miltäkin vedenalaiselta pullamatamilta kuvassani. Noh en sitte jaksanu maksaa uudesta passikuvasta siihen pysyvän passin uusintaan ja ajattelin että kestäisin rumuuteni kuvassa.
Kadun päätöstä. Onneks ketää ei kyl oikeesti kiinnosta.
Mä näytän nimenomaan kans Ursulalta passikuvassani. Jostain helvetin syystä kuvaaja meni vähän alaviistoon ottamaan sitä kuvaa, että varmasti maksimoituu mun normaalistikin aika traumatisoiva leuka-alli. Plus oon säikähtäneen näkönen. Varmaan tiesin jo kuvan ottohetkellä, millanen kuvasta tulee, kun on niin järkyttynyt ilme.
Onneksi menin äskettäin naimisiin ja joudun nimenvaihdoksen hankkimaan uuden passin uudella passikuvalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa ovat ne joiden passikuva on onnistunut! Itse näytän nuhjuiselta ja lihavalta kuvassa. No ehkä se vastaa todellisuutta kun on matkustanut lentokoneessa useita tunteja, jolloin olo on nuhjuinen ja pöhöttynyt... ;)
toinen murheenkryyni on työpaikan henkikökortin kuva... Voi luoja! Vaikka mielestäni olin laittanut tukkani siististi ja hymyilinkin jopa kameralle niin tukka näyttää sojottavan homssuisesti joka suuntaan, posket punoittavat ja hymyni on vino irvistys... Kuvaaja olisi ovinut snaoa jotain. Kiva ylläri kun sain kortin käteeni... :/
No meillä tuo sama henkilökorttikuva näkyy myös outlookissa eli kiva lähetellä sähköpostia työkavereille ja varsinkin tuntemattomille yhteistyökumppaneille, jotka eivät ole livenä nähnyt, kun tuo kuva hyppää automaattisesti meilin yläkulmaan nimen viereen eikä sitä saa asetuksista pois. :D
No saa sen pois! Meillä outlook ja osalla on kuva, valtaosalla ei. Jos totta puhutaan, niin mua ärsyttää ne pikkunaamat. Meillä ei suositella kuvan käyttöä, mutta ei ole kiellettykään.
Vierailija kirjoitti:
Minä säikäytin passintarkastajan aika pahasti eräässä eksoottisessa maassa. Olin käynyt samalla passilla maassa monta kertaa, mutta tämä tarkastaja oli aiempia heikkohermoisempi, koska hän huusi paikalle lähellä partioineet puolen tusinaa vartijaa, joista jokainen roikotti olallaan tai piteli kaksin käsin isoa asetta. Koko joukko hölötti yhteen ääneen ja osoitteli vuoroin minua ja passikuvaani, enkä ymmärtänyt sanaakaan. Lopulta varmaan aloin pelkästä säikähdyksestä muistuttaa aivan kauheaa passikuvaani, koska virkailija löi passin tiskiin ja osoitti minulle ovea.
Tuo sama kuva on minulla ajokortissa ja kahdessa henkilökortissa. Varsinkin työtehtävissä joudun todistelemaan henkilöllisyyttäni ja saan usein nähdä huvittuneita hymyjä, mutta Euroopassa ei sentään ole sohittu pyssyllä kertaakaan.
Tutunkuuloinen tilanne. Näytän tosi identtiseltä yhen Europolin most wanted -listalla olevan saksalaisen naisen kanssa ja aina kusessa joka kentällä! Parasta on että nainen on yli 10 v vanhempi!
Jos alkaa muistuttaa passikuvaansa, tarvii olla huolestunut.
Juu ja ajokortissa ja kaikissa vitun pakollisissa korteissa missä on pakollinen turpakuva. Kaikissa näytän ihan kauheelta.
Vuosia sitten hankin passin itselle ja lapsille. Minulla on kuvassa silmät ristissä, toinen silmä katsoo ihan muualle kuin eteenpäin. Lapsille sanoin, että kuvissa ei saa nauraa. Nuorempi, 9-vuotias, otti asian kirjaimellisesti ja kuvassa on todella vihaisen näköinen poika. Mies katsoi meidän kuvia ja sanoi, että siinä on kuin etsintäkuulutus rikollisäidistä lapsineen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä vielä pahempi kuin Ursula, varsinkin passikuvassa, mutta myös muissa kuvissa. Mun ajokortissa sitten on vanha kuva, jonka muinoin kävin ammattilaisella ottamassa, siinä olen kaunis... (ja tietty 15v. nuorempi XD).
Hauskinta on kun valitin tuosta passikuvasta ääneen niin isäni anoi että juupajuu, odota 20 vuotta niin nämä nykyiset kuvat alkaa näyttämään upeilta verrattuina sitten niihin uusiin :D
Sulla on fiksu iskä :D
Mä inhosin ennen valokuvaan joutumista. Nykyäänkään en tykkää nykyisistä kuvista, mutta kunhan menee viisi vuotta niin alkaa näyttää kuvissa oikeastaan aika hyvältä.
Laittakaa passikuvianne tänne jos vaan suinkin kehtaatte :D Voisimme vertailla tai todeta että kaikki ovat yhtä karmivan näköisiä?