Miksi niin monet äidit haluaisivat vain tyttöjä lapsikseen?
Itselläni on molempia, mutta kahden ihanan pojan äitinä en käsitä, miksi pojat ovat monista äideistä jotenkin " ei-haluttavia" ?
Kommentit (14)
Vierailija:
Pojat ovat rehtejä, rauhallisia ja heihin tehoaa puhe. Tyttäreen ei tehoa mikään.
Oppivat vain käyttäytymään niin koska yhteiskunta vaatii tytöltä " kiltteyttä" ja pojat saavat remuta mielin määrin.
T. Äiti + 2 poikaa + 1 tyttö
Tyttöä olen toivonut kuitenkin joka raskauden aikana, naisena koen olevani parempi kasvattaja tytölle, koska olen itsekin ollut tyttö ja tiedän mitä se " tyttöys" on.
Eli luulen tuntevani tyttöni sielunelämän paremmin kuin poikieni.
Lapset ovat aina ihania, sukupuolesta riippumatta. T: 3:n tytön äiti
niin sukupuolella ei ole vielä väliä, mutta kun lapsi kasvaa, niin todennäköisemmin tytöstä on äidilleen enemmän seuraa matkoille, ostoksille jne. Omien empiiristen havaintojeni mukaan tyttölapset (siis aikuiset) ottavat vanhempansa paremmin huomioon, pitävät yhteyttä soitellen ja vieraillen. Myös tyttären lapsista tulee helposti läheisempiä isovanhemmilleen kuin pojan ja miniän lapsista!
No minä toivon siksi tyttöä, että ymmärtäisin tyttöä paremmin kuin poikaa, koska olen ollut tyttö. En osaa myöskään opettaa poikaa edes pissaamaan seisaaltaan kun en ole niin tehnyt. (Joo joo, vitsikäs esimerkki vain.) Tyttöjen maailma on minulle tutumpi kuin poikien. Olisin varmempi siellä.
Poikaa toivon siksi, että minusta on aina niin ihanaa, kun pojat tykkäävät äideistään. Ajatella semmoista isoa roikaletta sitten joskus, jolle äiti on tärkeä... Jotenkin tosi liikuttavaa. Ja olisihan se kiva oppia poikien maailmasta yhtä ja toista, ja saada miniä, että voisin olla kamala anoppi:D
Toivon vuoropäivinä suunnilleen kumpaakin, niin että ei voi käydä muuta kuin hyvä tuuri:)
Luulin jo sen jääneen maaseudun perukoille ja viime vuosisadan puolelle. Uskomatonta!
Joku syytti minua jauhamisesta. Voi olla, en seuraa aktiivisesti sitä mistä täällä jauhetaan.
Kuitenkin minusta on tosi pahan kuuloista, kun heti vauvasta aletaan puhua, että kun tytöt on kivempia ja pojat ovat kovaäänisiä ja rauhattomia.
Itselläni on kaksi oikein mukavaa ja rauhallista poikaa. Tytärkin on ja täytyy sanoa, että hän on pienestä lähtien ollut vaikeampi tapaus kuin veljensä. Saa sitten nähdä, millainen on tulevaisuus, mutta tyttären kanssa on väännetty pienestä pitäen.
Eräs tuttavani jolla on 3 poikaa eikä tyttäriä, totesi, että on onnellinen, kun on vain poikia. Ovat paljon helpompia tapauksia. Jos tekevätkin jotain sopimatonta, asiasta voi puhua ja puhe menee jakeluun. Samaa olen omassa perheessänikin mieltä. Tyttö inttää vastaan joka asiasta, vaikka sanoisin, että nyt on aamu, tytön vastaus on " eikä" ja itkua päälle. En ymmärrä, vaikka nainen olenkin. Itse en ikinä käyttäytynyt/-isi noin.
Vierailija:
niin sukupuolella ei ole vielä väliä, mutta kun lapsi kasvaa, niin todennäköisemmin tytöstä on äidilleen enemmän seuraa matkoille, ostoksille jne. Omien empiiristen havaintojeni mukaan tyttölapset (siis aikuiset) ottavat vanhempansa paremmin huomioon, pitävät yhteyttä soitellen ja vieraillen. Myös tyttären lapsista tulee helposti läheisempiä isovanhemmilleen kuin pojan ja miniän lapsista!
Ajatteleeko joku todella näin..ja mitäs hemmetin välisä sillä on..elämä on tässä ja nyt, ei sitten joskus kun ollaan isovanhempia, sitäpaitsi tuo mielipidekkin on ihan tuulesta temmattu!
Vierailija:
Ai tytöt on kilttejä ja rauhallisia...ainakin meidän naapurin tyttö on paljon tuhmempi kuin meidän poika...tönii ja tuuppiii ja vollottaa...pojalle voi ostaa makeita housuja ja paitoja siinä missä tytöille niitä pieni-talo-preerialla-mekkoja...mä ostelen mieluummin kravatteja...minulla on maailman suloisin ja kiltein pieni poika, enkä vaihtaisi häntä tyttöön!
Vierailija:
Tyttö inttää vastaan joka asiasta, vaikka sanoisin, että nyt on aamu, tytön vastaus on " eikä" ja itkua päälle. En ymmärrä, vaikka nainen olenkin. Itse en ikinä käyttäytynyt/-isi noin.
Tiedätkö miten lapset oppivat? Jos sinä et siis ole käyttäytynyt noin, on miehesi opettanut tyttäresi tuollaiseksi. Tai sitten sinulla ei ole tyttöä lainkaan, vaan halusit vain saada riidan aikaiseksi.
Miksi muuten sinusta on enemmän oikein se, että tuttavasi on tyytyväinen pelkästään poikiin, eikä haluakaan tyttöjä? Aika hämmentävää tekstiä molempien sukupuolten äidiltä.
T: tyttäriä ja poikia, hyvin kasvatettuja, eikä yhtään inttäjää tai kitisijää
Mulla on tosi kiltit ja herttaiset pojat, olin itse paljon villimpi lapsena. Eikä ole kasvatuksesta kiinni, taidan itse olla lepsumpi kasvattaja kuin vanhempani olivat.
Pojat ovat rehtejä, rauhallisia ja heihin tehoaa puhe. Tyttäreen ei tehoa mikään.