Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa omistaa automaattikortti?

Vierailija
11.12.2022 |

Opettelin siis ajamaan opetusluvalla ja käytössä oli perheen automaattiauto. En näe milloin pitäisi ajaa manuaalia ja tämä oli edullisempaa ja sai ebemmän ajoharjoitusta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Kortti kuin kortti. Automaatilla saa ajaa myös manuaalista, ei niitä erikseen mainita kortissa. 

Nolompaa on ajaa Audilla. (vitsi tietämättömille ;) )

Vierailija
2/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin sen kaikista halvimman eli eteenpäin ajokortin, en saa siis peruuttaa autoa, eli aina kun pitää peruuttaa niin mun pitää pyytää jotain sellaista peruuttamaan jolla on sekä eteen että taaksepäin ajokortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sitä muuten maksaa jos sähköt menee ja lähimaksupäätteet menee nurin.

Vierailija
4/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Kortti kuin kortti. Automaatilla saa ajaa myös manuaalista, ei niitä erikseen mainita kortissa. 

Vielä nolompaa on vastailla vaikkei tiedä...

"Mikäli ajokoe suoritetaan automaattivaihteisella autolla, sinulla on ajo-oikeus ainoastaan automaattivaihteisen auton ajamiseen (erityisehto 78). Eli merkintä tulee sen mukaisesti, millä ajoneuvolla varsinainen ajokoe suoritetaan. Koulutuksen aikana ajotuntien kalustolla ei ole merkitystä. Voi ajaa ajotunteja molemmilla."

Vierailija
5/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä nolompaa on vastailla vaikkei tiedä...

"Mikäli ajokoe suoritetaan automaattivaihteisella autolla, sinulla on ajo-oikeus ainoastaan automaattivaihteisen auton ajamiseen (erityisehto 78). Eli merkintä tulee sen mukaisesti, millä ajoneuvolla varsinainen ajokoe suoritetaan. Koulutuksen aikana ajotuntien kalustolla ei ole merkitystä. Voi ajaa ajotunteja molemmilla."

Totta

Vierailija
6/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelkkä etuveto ajokortti, en saa siis ajaa taka- tai nelivetoisia.

Vierailija
7/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nolosta tiedä mutta onhan se vähän outoa. Herää heti epäilys että kyseisellä kortin omistajalla on peukalo keskellä kämmentä ja muutenkin vähän ongelmia käytännön taidoissa.

Vierailija
8/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain nastarengaskortti. Minä ajan sitten vain talvella,  mies ajaa aina kesällä.

Vierailija
9/26 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Visa electron

Vierailija
10/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattikortti = invalidikortti = joku kohta ei kropassa toimi oikein. Jos kädet ja jalat toimii niin silloin vain automaattikortin ajavalla ei toimi pää! Voi hankaloittaa tulevaisuudessa esim työnsaantia, jos töissä on käytössä vain manuaalisia autoja.. 

Vierailija
11/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan ja käyn automaatilla samalla kortilla

Vierailija
12/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi automaattikortti kuin ei korttia ollenkaan. Itselläni on jonkin verran ongelmia tarkkaavaisuudessa ja hahmottamisessa joten kortti olisi varmaan jäänyt saamatta jos olisi pitänyt liikenteen lisäksi keskittyä vaihteisiin 

Vierailija
13/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaattikortti = invalidikortti = joku kohta ei kropassa toimi oikein. Jos kädet ja jalat toimii niin silloin vain automaattikortin ajavalla ei toimi pää! Voi hankaloittaa tulevaisuudessa esim työnsaantia, jos töissä on käytössä vain manuaalisia autoja.. 

90% uusista autoista taitaa olla automaattivaihteisia ja niitä alkaa olla yhä enemmän ja enemmän myös käytettyjen puolella. Niissä työpaikoissa, joissa minä olen ollut on kaikki autot olleet automaatteja

Vierailija
14/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi automaattikortti kuin ei korttia ollenkaan. Itselläni on jonkin verran ongelmia tarkkaavaisuudessa ja hahmottamisessa joten kortti olisi varmaan jäänyt saamatta jos olisi pitänyt liikenteen lisäksi keskittyä vaihteisiin 

No niin oon aina sanonut että automaattikortti on invalideille.

Vierailija
15/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmiset kyllä taantuu koko ajan.

Ruokaa ei osata enää laittaa, siivota ei osata, autolla ei osata enää ajaa. Elämän pitäisi olla vaan kivaa ajanvietettä koko ajan. Opiskelu ei kiinnosta ja itsensä etsintäreissuja vaan tehtäisiin ympäri maapalloa.

Kuinka meidän oikein käy

Vierailija
16/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa nykyään käyttää aikaa vaihdekepin ja kytkimen käytön opetteluun, ellei ole tarkoitus joskus työllistyä  kuljetusalalle. Suurin osa nykyautoista on automaattivaihteisia. 

Vierailija
17/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei uskaltautunut tai kyennyt hankkimaan korttia manuaaliauton ratissa, niin ei silloin ole kykenevä liikenteeseen automaatillakaan.

Vierailija
18/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tärkeää että ikääntyvät pääsevät edes jossain asiassa kokemaan olevansa erityisiä kun osaavat käyttää vaihdekeppiä.

Vierailija
19/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden 60v lähestyvän tädin, jolle tuo manuaalivaihteisen auton ajamistaito on oikein ylpeyden aihe ja haluaa monesti kertoa siitä. 

Vierailija
20/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen antanut pomoni ymmärtää, että saisin ajaa vain automaattivaihteisia autoja, vaikka oikeasti löytyy manuaalikortti. Sovin sitten että saan ajella työreissuja omalla autollani ja nostaa tästä kilometrikorvauksia. Muut työntekijät ajelevat työnantajan manuaaliautoilla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän