Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käräytänkö varatun, puhunko asiat selväksi vai annanko mennä?

Vierailija
04.01.2017 |

Mulla on ollut pari vuotta seksisuhde varatun miehen kanssa. Ollaan vietetty hauskoja iltoja yhdessä. Nyt hän haluaa lopettaa suhteen omatuntonsa takia ja keskittyä parisuhteeseensa. Mun on vaikea hyväksyä, että hän haluaa yksin päättää tämän meidän jutun menettämättä mitään. Miten menettelisit minuna tässä tilanteessa?

Kommentit (303)

Vierailija
101/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukeskustelu on jo ehkä vaimon kanssa käyty ja mies sen vuoksi päättänyt luopua sivusuhteesta... ainakin tuosta ko. suhteesta joka on paljastunut.

Vierailija
102/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkäikäisistä hahmoista tässä tarinassa puhutaan mutta kuulostaa niin teinille että kyllä tälleen 42 v naisena lähinnä naurattais jos joku ap:n kaltainen pimu tulis tohon rapulle sössöttää menetetyistä hetkistään 🙈😁

Arvatenkin, mutta se sun nauru olisi oikeasti pelkkää surullista defenssiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinähän nyt ei ainakaan olisi mitään moraalia, että jättää vaimon tietämättömäksi häntäheikin puuhista!

Jospa hän toivoisikin uskollista puolisoa? Jospa hän voisi vielä löytää sellaisen?

Vierailija
104/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sinä kuvittelit selviäväsi ihmissuhteesta ilman ettei kenenkään sattuisi? Jokainen ihminen joka on tai tulee miedän elämään satuttaa tai loukkaa meitä väistämättä jollan tavalla. Oli se sitten ystävä, seurustelusuhde, panokaveri, jne. Voimme vain päättää ketkä on sen arvoisia, että pidämme elämässämme.

Mies tuskin sinun kanssa tulee pilkkomaan asiaan pieniin osiin, joten hae keskustelua apua muualta. Ja kotiin vielä kasvamaan niin pitkäksi aikaa, että ymmärrät kaikissa suhteissa on riskinsä tulla satutetuksi ja tämän pitäisi avovaimonkin käsittää ettei yksikään suhde on turvassa pettämiseltä. Onko sinulla sitten oikeus puuttua kenenkään toiseen elämään "parantaaksi" itsesi ja saadaksesi kostosi. Ei minusta. 

Vierailija
105/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten suhteenne on alkanut ja miten mies on silloin kertonut sinulle mitä kaipaa ja haluaa elämäänsä, on ollut silloin sinun näkökulmastasi ajatellen sellaista mistä sinäkin olet hyötynyt. Nyt mies on selväsanaisesti kertonut sinulle, että ei halua enää sinua ja teidän suhdetta vaan haluaa nyt panostaa pariauhteeseensa, niin nyt tämä mies on kertonut ei enää riitäkään. Vaan haluat ilmeisesti lisää perusteluja häneltä. Ap, mies ei ole halunnut loukata sinua kertomalla suoraan konkreettisia syitä (esim. seksi kanssasi ei enää kiihota, en saa kanssasi enää niitä tunnebuusteja alkuhurmahormoneja jne.) Suhteenne ja seksiänne on perustunut näihin hormoneihin, joita erittyy kun ihastuu uuteen ihmiseen. Näitä hormoneja ei enää erity parin vuoden kuluttua.. Tämänkin ihan biologiaa. Silloin tarvitaan sitoutumista ja halua olla yhdessä. Mies on tavoitellut suhteeltanne näitä mielihyvähormoneja. Hän ei saa niitä enää sinusta.. Ja sitoutumassa ette ole koskaan olleretkaan. Ihan täysin luonnollinen loppu tuollaiselle suhteelle.

Vierailija
106/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä äijää oma suhde kiinnosta,kyllästyi aapeen toosaan ja nyt on toinen toinennainen kierroksessa.

Vierailija
107/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on käynyt jo kanssasi loppukeskustelun ja kertonut mitä haluaa ja tahtoo. Miksi haluat tietää tarkemmat syyt? Mies on yrittänyt olla hienotunteinen ja jättää sanomatta sellaisia asioita, jotka loukkaisivat sinua. Miksi haluat kuulla ne ikävät asiat vaikka väkisin? Se miehn ja sinun loppukeskustelu oli ja meni ja se ei vain ollut sellainen, mikä sinua miellyttäisi ja haluaisit nyt uuden keskustelun. Hae keskusteluapua muulta taholta!

Vierailija
108/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkäikäisistä hahmoista tässä tarinassa puhutaan mutta kuulostaa niin teinille että kyllä tälleen 42 v naisena lähinnä naurattais jos joku ap:n kaltainen pimu tulis tohon rapulle sössöttää menetetyistä hetkistään 🙈😁

Arvatenkin, mutta se sun nauru olisi oikeasti pelkkää surullista defenssiä.

Mehän voitais testaa 🤗

Vierailija
109/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa lauseesi: "Mun on vaikea hyväksyä jne..."  - ja millähän konstilla sitten hyväksyisit tätä, eroa, ym? Ja miksi ihmeessä lähdit edes koko moiseen leikkiin?????

Vierailija
110/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän on käynyt jo kanssasi loppukeskustelun ja kertonut mitä haluaa ja tahtoo. Miksi haluat tietää tarkemmat syyt? Mies on yrittänyt olla hienotunteinen ja jättää sanomatta sellaisia asioita, jotka loukkaisivat sinua. Miksi haluat kuulla ne ikävät asiat vaikka väkisin? Se miehn ja sinun loppukeskustelu oli ja meni ja se ei vain ollut sellainen, mikä sinua miellyttäisi ja haluaisit nyt uuden keskustelun. Hae keskusteluapua muulta taholta!

Miehen elämässä tapahtui muutoksia, lähipiiri alkoi vakiintua jne. Kyllä mä pidän ihan ymmärrettävänä, että hän haluaa mennä naimisiin, perustaa ehkä perheen jne. ja että hän ei halua enää pettää puolisoaan. Tilanteet muuttuvat, ihmiset muuttuvat, joskus jopa parempaan suuntaan. Ei se tarkoita, että mies pitäisi vähemmän minusta tai meidän seksistä. Nyt hän vain on valmis luopumaan siitä, koska haluaa toisenlaisen elämän, sittenkin.

Ap

Ap

Vierailija
111/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa lauseesi: "Mun on vaikea hyväksyä jne..."  - ja millähän konstilla sitten hyväksyisit tätä, eroa, ym? Ja miksi ihmeessä lähdit edes koko moiseen leikkiin?????

Juttelemalla. Se on mun tapani. Mä pohdin mieluummin tätä hetkeä kuin kahden vuoden takaista.

Ap

Vierailija
112/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ap kerro ikäänne? Jos olette nuoria niin kerro todellakin niin kukaan ei tuhlaa aikaansa. Onko miehellä ja tämän avovaimolla pitkä suhde takana?

Ollaan yli 30. Heillä on vuosien suhde takana, tarkkaan en tiedä.

Ap

Vierailija
113/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hele, jos mies suunnittelee nyt perhettä, niin VELVOLLISUUTESI on kertoa hänen kullihetkistään tälle hänen kumppanilleen!!! Ehkä hän ehtii vielä pelastua!!

Vierailija
114/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kaikessa ylenpalttisessa sielukkuudessasikin henkilöltä joka saa ongelman aikaan ihan kaikesta ja kaikkialla. Ehkä se juuri on syy miksi perhe-elämä ei ole sinua varten, liikaa liikkuvia osia ja muuttuvia tilanteita ihan perusarjessa jo. Pysy sinkkuna ja kakkosnaisena, äkkiä se elämä taas hymyilee.

Mulla on takana pitkä pätkä parisuhde-elämää. Tämä suhde alkoi mun eroni jälkeen. Mä olin jo saanut kaiken sen, mitä mies nyt haluaa.

Ap

Vierailija
115/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kakkosnainen tajuaa olleensa vain kakkonen, alkaa lapsellinen kostaminen. Kanna vastuusi viimeistään nyt. Niele tappiosi ja ole hiljaa.

Mulla ei ole mitään tajuttavaa. Näin sovittiin alusta asti. En missään vaiheessa halunnut miestä itselleni. Olen tapaillut muitakin. En vain pidä oikeana, että minä olen ainoa, joka ns. kantaa vastuun eli menettää jotain. Mies on se, joka petti ja hän saa kaiken.

Ap

Et sinä menetä mitään muuta kuin seksin. Mies kantaa vastuunsa yhtä lailla katkaisemalla suhteen, heräämällä siihen että haluaa keskittyä parisuhteeseensa, havahtui kenties siihen mitä voisi menettää.

Mitä voitat kostamalla? Parhaimmassa tapauksessa nainen antaa miehelle anteeksi, mutta suuntaa vihansa sinuun. Vaikka tilanne menisi miten, et voita mitään. Et tule saamaan miestä itsellesi, mies ei tule jatkamaan seksisuhdetta kanssasi vaikka yrittäisit tuhota hänen suhteensa eikä naisesta kannata mitään kaveria odottaa.

Anna olla. Etsi seuraava seksisuhde.

Terveisin nainen, joka on myös ollut tietoisesti kakkosnainen lähes kolme vuotta. Mies katkaisi suhteemme, perusteli sen juuri samoin (haluaa olla parisuhteessaan eikä riskeerata sitä, ei halua menettää avovaimoaan vaan on tajunnut idiotisminsa). Mitä minä tein? Nostin hattua miehelle rehellisestä puheesta (minua kohtaan), sanoin että ymmärrän täysin hänen päätöksensä ja ymmärrän täysin, että toisessa vaakakupissa on hetken himo, toisessa taas koko elämä.

Hyvästelimme ihan asiallisesti viestitse ja toivotin hänelle vilpittömästi hyvää jatkoa.

Enkä sen koommin ole varattuihin koskenut, tästä aikaa jo useampi vuosi.

Vierailija
116/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelemalla. Se on mun tapani. Mä pohdin mieluummin tätä hetkeä kuin kahden vuoden takaista.

Ap

Olisit miettinyt jo kaksi vuotta sitten "tätä hetkeä", mahdollisia seurauksia, vastuuta, satuttamisia. Jokainen "tämä hetki"kun johtaa aina seuraavaan "tähän hetkeen". Typerä on kyllä se sinun ex-salarakaskin on ollut ja teitä vaan näyttää riittävän. Siinäpähän sotkunne selvittelette. En vaan voi ymmärtää tällaista menoa. Mene itseesi! Mieti mitä teit väärin, ja mitä se salarakaskin teki väärin, ja miksi. Mieti, jos kaikki tämä sattuisi kohdallesi niin, että sinä olisitkin se petetyn asemassa oleva. Huoh.

Vierailija
117/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuollaisessa pitkässä suhteessa molemmilla osapuolilla ole vastuunsa- vastuu kohdella toista hyvin alusta loppuun, olla satuttamatta niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Jättäminen tai eroaminen eivät lukeudu tuohon, vaan jokaisen joka suhteeseen alkaa on tiedostettava se riski, että sinut saatetaan joskus jättää. Sehän ei ole väärin se, mutta se mitä AP tässä hakee on miehen suoriutuminen tästä suhteen lopusta ja kuinka useamman vuoden tapailun jälkeen puhumatta mitään asioita halki AP:n säätö katoaa katukuvasta ja menee leikkimään kotia takaisin pettämänsä naisen rinnalle.

Ensinnäkin tästä kuorohuudosta ja solvausten määrästä AP:ta kohtaan tulee mieleen, että niinköhän tuo olisi aivan "sama" kun ap menisi ja kertoisi todisteineen koko totuuden petetylle vaimolle. Joo, näin tapahtuu joskus elokuvissa ja oikeassa elämässä yhdelle miljoonasta.. "nauraisin teinin pihalle"... jep jep!

Toisekseen, ne suhteet on monesti paljon muutakin kuin seksiä. Ihanaa aikaa toisen kanssa aivan kuin te parisuhteessa olevatkin elätte. (Toki sen ihanaa sanan voi monelta ottaa pois).

Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön, koskee molempia osapuolia. Myös vanha sanonta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan soveltuu tähän mielestäni erinomaisesti. Mikäli mies kohtelee sinua huonosti, mikä helvetin velvollisuus sinun on kaiken tuon jälkeen tehdä kaikki hänen parhaakseen?

En itse varsinaisesti sano sitä kostoksi, jos minua joku ihminen kohtelee huonosti ja annan samalla mitalla takaisin. Ei kukaan täällä ole mikään pallien tyhjennys-säkki eikä kaiken kuran viemäri, jolle voi tehdä mitä haluaa.

Ja av-mammat, menkää vaikka antamaan miehellenne piparia älkääkä huutako ja tuomitko täällä toisia naisia. Kyllä ne ongelmat on lähtöjään siellä kotona, ei sillä toisella naisella!

Ja ap, kyllä minä varmaan kertoisin. Ei ole edes lapsia vielä(?), herää kyllä kysymys miksi tuo mies edes on tämän naisen kanssa yhdessä.. Talolaina? Armoton rivi peukkuja sille... säästetään tuo nainen ja jätetään kertomatta, täh?

Vierailija
118/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap totesi: On tärkeää saada tuntea olevansa tärkein. Kun mies ei kahteen vuoteen jättänyt vaimoaan, tosiasia on, ettet sinä edes silloin ollut tärkein. Voi ressukkaa, miten naivia ajattelua.

Mä en ikinä ollut hänelle tärkein eikä hän minulle. Mä olin tärkeä, kuten hän sanoi. Avovaimo oli tärkein, koska mies varjeli salaisuutta, mutta ei niin tärkeä, että olisi jättänyt pettämättä.

Ap

Oleppa nyt rehellinen itsellesi! Jos tuo suhde ei merkitsisi sinulle mitään olisit jo huoramassa muualla, etkä täällä jankuttamassa loukattua sieluasi!

Totta kai se merkitsi jotain, mutta ei rakkautta eikä parisuhdetta. Lukutaitoa.

Ap

Mitä se sulle sitten merkitsi?

Sun vastauksista saa vahvasti sen käsityksen että oot äärimmäisen katkera, kun mies lopetti eikä jatkanutkaan, se oli VAAN seksisuhde, jossa ei ollut tunteita mukana, nyt se on loppu joten mene eteenpäin ja anna miehen olla.

Vierailija
119/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap totesi: On tärkeää saada tuntea olevansa tärkein. Kun mies ei kahteen vuoteen jättänyt vaimoaan, tosiasia on, ettet sinä edes silloin ollut tärkein. Voi ressukkaa, miten naivia ajattelua.

Mä en ikinä ollut hänelle tärkein eikä hän minulle. Mä olin tärkeä, kuten hän sanoi. Avovaimo oli tärkein, koska mies varjeli salaisuutta, mutta ei niin tärkeä, että olisi jättänyt pettämättä.

Ap

Oleppa nyt rehellinen itsellesi! Jos tuo suhde ei merkitsisi sinulle mitään olisit jo huoramassa muualla, etkä täällä jankuttamassa loukattua sieluasi!

Ap

Sun vastauksista saa vahvasti sen käsityksen että oot äärimmäisen katkera, kun mies lopetti eikä jatkanutkaan, se oli VAAN seksisuhde, jossa ei ollut tunteita mukana, nyt se on loppu joten mene eteenpäin ja anna miehen olla.

Miks sitten ruikutetaan että parisuhde on huono jos seksiä ei ole tai se on huonoa, jos kerran seksisuhde on vaan seksisuhde???

Vierailija
120/303 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Menen. Heti kun pääsen. Nopeuttaisin sitä mielelläni. Tunteita oli kyllä. Miksi muut tunteet olisivat vähäpätöisempiä kuin ne, jotka johtavat parisuhteeseen?

Ap