Käräytänkö varatun, puhunko asiat selväksi vai annanko mennä?
Mulla on ollut pari vuotta seksisuhde varatun miehen kanssa. Ollaan vietetty hauskoja iltoja yhdessä. Nyt hän haluaa lopettaa suhteen omatuntonsa takia ja keskittyä parisuhteeseensa. Mun on vaikea hyväksyä, että hän haluaa yksin päättää tämän meidän jutun menettämättä mitään. Miten menettelisit minuna tässä tilanteessa?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että avauksessa kerrotaan jonkun varatun yrittäneen sinua ja siksi pohdit käräyttääkö tämä. Olisin vastannut, että käräytä, koska on vaimonsa parempi tietää totuus miehestään ja voisi jopa kiittää sua myöhemmin.
Nyt ei kiittäisi. Ei, vaikka miten ajattelisit. Joten niele kuule katkeruutesi ja anna olla.
Mies tekee kuitenkin vihdoin päätöksen mikä on oikein. Hän tarvitsi sinua vain väliaikaisesti ja vahvistaakseen tunteensa vaimoonsa, jotka on nyt ansiostasi vahvemmat kuin aiemmin. Siksi päästää sinusta ny irti.Missä tahansa suhteessa saa yksipuolisesti pöättää lopettavansa sen milloin haluaa. Et koskaan voi omistaa toista. Katkeraksi taitaa tehdä vaan tosiaan tuo, että mies palaa vaimonsa luokse onasta vapaasta tahdostaan, eikä sinun.
Nolaat vaan itsesi jos menet kertomaan. Vaimollakin kun painaa vuosien yhdessäolo vaakakupissa sekä lopulta miehen päätös ja se MIKSI sinä kertoisit asiasta vasta nyt. Tuskin eroa tulis vaan pettymyksen jälkeen vaino näkisi kyyneltensä läpi sen, että mies valitsi hänet.
Tai jos vaimo päätyisi eroon niin ei se mies ainakaan silloin sua enää valitsisi ja munisit itsesi. Osoittaisit näin miehelle kuinka lujille se otti, että sinut jätti. Kannattaako?
Tuo käräyttäminen oli enemmänkin raflaava otsikko. Mä en katso, että olen oikea ihminen valaisemaan heidän parisuhteensa tilaa. En ole katkera, mutta mua harmittaa paljon se, että multa katoaa ikään kuin harrastus. Kuulostaa varmaan kylmältä. Kyseinen mies oli parasta höpöttelyseuraa ja seksi oli hyvää. Vaikea löytää samanlainen yhdistelmä. Ne oli parhaita iltoja eikä ollut keskinäisiä suhdesotkuja eikä draamaa. Jos mies eroaisi, en häntä haluaisi. Hän kuului niihin hetkiin, ei parisuhteeseen. Silti en haluaisi luopua. Pidin hänestä yhdessä vaiheessa taukoa, kun tapailin muulla mielellä muita ihmisiä. Mä tykkään siitä ihmisestä ja niistä illoista. Ne oli hyvää viihdettä.
En katso, että mies palaa avovaimonsa luokse, sillä heillä on ollut koko ajan suhde voimassa ja ilmeisesti ihan hyvä. Arkipäiväistynyt mutta onnellinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että avauksessa kerrotaan jonkun varatun yrittäneen sinua ja siksi pohdit käräyttääkö tämä. Olisin vastannut, että käräytä, koska on vaimonsa parempi tietää totuus miehestään ja voisi jopa kiittää sua myöhemmin.
Nyt ei kiittäisi. Ei, vaikka miten ajattelisit. Joten niele kuule katkeruutesi ja anna olla.
Mies tekee kuitenkin vihdoin päätöksen mikä on oikein. Hän tarvitsi sinua vain väliaikaisesti ja vahvistaakseen tunteensa vaimoonsa, jotka on nyt ansiostasi vahvemmat kuin aiemmin. Siksi päästää sinusta ny irti.Missä tahansa suhteessa saa yksipuolisesti pöättää lopettavansa sen milloin haluaa. Et koskaan voi omistaa toista. Katkeraksi taitaa tehdä vaan tosiaan tuo, että mies palaa vaimonsa luokse onasta vapaasta tahdostaan, eikä sinun.
Nolaat vaan itsesi jos menet kertomaan. Vaimollakin kun painaa vuosien yhdessäolo vaakakupissa sekä lopulta miehen päätös ja se MIKSI sinä kertoisit asiasta vasta nyt. Tuskin eroa tulis vaan pettymyksen jälkeen vaino näkisi kyyneltensä läpi sen, että mies valitsi hänet.
Tai jos vaimo päätyisi eroon niin ei se mies ainakaan silloin sua enää valitsisi ja munisit itsesi. Osoittaisit näin miehelle kuinka lujille se otti, että sinut jätti. Kannattaako?
Voi herranen aika mitä soopaa.
Sun mielestä on ihan ok, että mies polkee vierasta pari vuotta ja ihan vaan sen takia, että vahvistaa omia tunteitaan vaimoansa kohtaan ja vaimo uskoo kaiken.
Ja ap:lle: anna miehelle nyt se mitä mies haluaa. Eli olla siinä avioliitossa. Jos mies ei halua olla sun kanssa tekemisissä, tee selväksi miehelle, että näin juuri käy. Älä soita, älä ota yhteyttä, älä pyydä mitään keskusteluita ja katoa ns. maisemista. Unohda kostamiset, "kosta" elämällä elämääsi niin kuin miestä ei koskaan olisi ollutkaan.
Aika näyttää miten miehen avioliiton käy, uskoisin, että parin vuoden sisään mies on taas sängyssä jonkun toisen naisen kanssa.
Tuo, että haluat että mieskin joutuu vastuuseen kokemastasi menetyksestä, osoittaa, että sopimuksistanne huolimatta olet kiintynyt mieheen, etkä haluaisi kokonaan menettää häntä. Etukäteen ei voida sopia, että tämä on kevyt huvittelu, kumpikaan ei kiinny toiseen. Ihminen vain kiintyy toiseen ihmiseen, jos on hänen lähellään, sille ei voi mitään. Mutta älä kosta. Mikään ei ole kauheampaa kuin pettynyt katkera nainen, joka kostaa. Itke pettymyksesi ja mene eteenpäin. Niin minä olen tehnyt, kun olen pettynyt miehiin.
Saat sitten vissiin huonolle itsetunnollesi pönkitystä siitä, että mies palaa takaisin "lankeamaan" ja on sinun kontrolloitavissa? Jos siis kerran mistään rakkaudesta ja kiintymyksestä ei ole kyse.
Pettäjät vauhdissa ja kilpaa yrittävät peitellä omia tekojaan. Ainoa asia jolloin on hyväksyttävää, on avoin suhde. Ja jos sellainen on ja ap tämän kertoo, ei ole mitään mistä vaimo ei tietäisi. Ei haittaa. Harvemmin näitä kuitenkin on. Omasta kokemuksesta sanoisin kuitenkin, että kerrot. Saa se vaimokin päättää sitten mitä päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos vaimo päätyisi eroon niin ei se mies ainakaan silloin sua enää valitsisi ja munisit itsesi. Osoittaisit näin miehelle kuinka lujille se otti, että sinut jätti. Kannattaako?Tuo käräyttäminen oli enemmänkin raflaava otsikko. Mä en katso, että olen oikea ihminen valaisemaan heidän parisuhteensa tilaa. En ole katkera, mutta mua harmittaa paljon se, että multa katoaa ikään kuin harrastus. Kuulostaa varmaan kylmältä. Kyseinen mies oli parasta höpöttelyseuraa ja seksi oli hyvää. Vaikea löytää samanlainen yhdistelmä. Ne oli parhaita iltoja eikä ollut keskinäisiä suhdesotkuja eikä draamaa. Jos mies eroaisi, en häntä haluaisi. Hän kuului niihin hetkiin, ei parisuhteeseen. Silti en haluaisi luopua. Pidin hänestä yhdessä vaiheessa taukoa, kun tapailin muulla mielellä muita ihmisiä. Mä tykkään siitä ihmisestä ja niistä illoista. Ne oli hyvää viihdettä.
En katso, että mies palaa avovaimonsa luokse, sillä heillä on ollut koko ajan suhde voimassa ja ilmeisesti ihan hyvä. Arkipäiväistynyt mutta onnellinen.
Ap
Yritätkö nyt ihan tosissasi selittää, että on todella vaikeaa löytää miestä, jonka kanssa voisi vain höpötellä ja harrastaa seksiä ilman sen kummempaa sitoutumista? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei kiittäisi. Ei, vaikka miten ajattelisit. Joten niele kuule katkeruutesi ja anna olla.Mies tekee kuitenkin vihdoin päätöksen mikä on oikein. Hän tarvitsi sinua vain väliaikaisesti ja vahvistaakseen tunteensa vaimoonsa, jotka on nyt ansiostasi vahvemmat kuin aiemmin. Siksi päästää sinusta ny irti.
Missä tahansa suhteessa saa yksipuolisesti pöättää lopettavansa sen milloin haluaa. Et koskaan voi omistaa toista. Katkeraksi taitaa tehdä vaan tosiaan tuo, että mies palaa vaimonsa luokse onasta vapaasta tahdostaan, eikä sinun.
Nolaat vaan itsesi jos menet kertomaan. Vaimollakin kun painaa vuosien yhdessäolo vaakakupissa sekä lopulta miehen päätös ja se MIKSI sinä kertoisit asiasta vasta nyt. Tuskin eroa tulis vaan pettymyksen jälkeen vaino näkisi kyyneltensä läpi sen, että mies valitsi hänet.Tai jos vaimo päätyisi eroon niin ei se mies ainakaan silloin sua enää valitsisi ja munisit itsesi. Osoittaisit näin miehelle kuinka lujille se otti, että sinut jätti. Kannattaako?Tuo käräyttäminen oli enemmänkin raflaava otsikko. Mä en katso, että olen oikea ihminen valaisemaan heidän parisuhteensa tilaa. En ole katkera, mutta mua harmittaa paljon se, että multa katoaa ikään kuin harrastus. Kuulostaa varmaan kylmältä. Kyseinen mies oli parasta höpöttelyseuraa ja seksi oli hyvää. Vaikea löytää samanlainen yhdistelmä. Ne oli parhaita iltoja eikä ollut keskinäisiä suhdesotkuja eikä draamaa. Jos mies eroaisi, en häntä haluaisi. Hän kuului niihin hetkiin, ei parisuhteeseen. Silti en haluaisi luopua. Pidin hänestä yhdessä vaiheessa taukoa, kun tapailin muulla mielellä muita ihmisiä. Mä tykkään siitä ihmisestä ja niistä illoista. Ne oli hyvää viihdettä.En katso, että mies palaa avovaimonsa luokse, sillä heillä on ollut koko ajan suhde voimassa ja ilmeisesti ihan hyvä. Arkipäiväistynyt mutta onnellinen.Ap
Yritätkö nyt ihan tosissasi selittää, että on todella vaikeaa löytää miestä, jonka kanssa voisi vain höpötellä ja harrastaa seksiä ilman sen kummempaa sitoutumista? :D
En, mutta on vaikea löytää tyyppi, jonka kanssa jutut synkkaa yhtä hyvin ja lisäksi seksi on yhtä hyvää. Laatua...
Ap
AP on kyllä tyypillinen suomalainen.
Mä kun teen se on oikein, muut kun tekee saman: väärin
Vierailija kirjoitti:
AP on kyllä tyypillinen suomalainen.
Mä kun teen se on oikein, muut kun tekee saman: väärin
Miksi et lukisi tätä ketjua, kun kerran haluat osallistua keskusteluun?
Ap
En hyväksy pettämistä, mutta kommentoin vain sen, että surkea on sisälukutaito AV-mammoilla. Huomaa, kun tätä ketjua lukee. Ei yllätä.
Se mies on löytänyt uuden kakkosnaisen ja siksi lemppaa sut.
Se mies on löytänyt uuden kakkosnaisen ja siksi lemppaa sut.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ollut mitään syytä valehdella mulle. Hän ei olisi saanut sillä mitään eikä olisi menettänyt mitään. Hän sopi silloiseen elämäntilanteeseeni ja mielenlaatuuni ja kiinnyin hetkiin hänen kanssaan, niin kuin hän hetkiin minun kanssani. Hyvää haluaa lisää. Sitten elämä ja tilanteet muuttuivat.
Ap
Hei Ap, olen lukenut koko ketjun, ja jo aiemmin tämän vastauksesi viimeinen lause pisti silmään. Mielestäni se kaikessa yksinkertaisuudessaan kuvastaa tilannetta teidän molempien kannalta. Sinulla tilanteet muuttuivat ehkä siten, että vaikka et rakastunutkaan mieheen, kiinnyit häneen ja yhteisiin hetkiinne ehkä enemmän kuin alunperin ajattelit kiintyväsi, ja miehellä taas siten, että hän syystä tai toisesta halusikin olla lojaali puolisolleen, ja lopulta oli valmis luopumaan yhteisistä hetkistänne kiintymyksestä huolimatta. Elämä on. Ja tälle et voi oikein mitään.
Liputan miehen käräyttämisessä myös ei-puolta. Ihan siitä syystä että kun et ole häntä halunut parin viime vuoden aikanakaan käräyttää, niin nyt asian esille tuonti saa motiivisi näyttämään vaan katkeran kakkosen kostolta, eikä sinänsä auta sinun tilannettasi millään tavoin. Olet jo sekaantunut miehen ja puolisonsa suhteeseen enemmän kuin pitäisi, joten nyt vaan tyylikkäästi ulos tilanteesta.
Mietin vaan noin yleisellä tasolla että tuollainen kiintyminen on kauhean inhimillistä, ja varsin tavallista seksisuhteissa, jotka jatkuvat riittävän pitkään. Ja kun elämä ja tilanteet muuttuvat, eikä mitään sitoumuksia ole, aika helposti on se, joka ensimmäiseksi joutuu pettymään. Oletko miettinyt mahtavatko tällaiset suhteet noin ylipäänsä palvella tarkoitustaan kohdallasi? Vai olisiko parisuhde sittenkin tavoiteltavampi vaihtoehto? Mikäli pelkkä seksi on sinulle tärkeä, niin muista lopettaa suhteet ennen kiintymyksen muodostumista. Muutoin olet samantyyppisessä liemessä tämän tästä.
Käsitin että olette tapaamassa miehen kanssa vielä. Toivottavasti et odota liikoja tapaamisesta, henk.koht en ole koskaan hullua hurskaammaksi tullut suhteen lopettamisten jälkipuinneista. Suru pettymyksestä ja menetyksestä on jokaisen surtava kuitenkin itse, ja vie useimmilta aikaa enemmän. Ystävät tai hyvä terapeutti ovat yleensä se paras apu.
Nuorempana käräytin kaksi ex kumppaniani heidän naisilleen. Eka mies oli suhteessa mun kanssa kun tapasi uuden mutta jatkoi suhdetta mun kanssa. Järkytys oli kauhea kun sain tietää.. ajoi vain viereiseen kaupunkiin hoitamaan toista,suhdettaan. Suhde tämän toisen kanssa jatkui..enkä kertonut. Vuosi tai kaksi myöhemmin kerroin.. He eivät eronnet. Kosto jäi saamatta.. jos sitä edes hain.
Toisen kerran kyseessä oli lapseni isä.. kävi jälleen saman tyyppisesti. Olimme asumuserossa kun hän alkoi tapailla uutta naista. Tapaili kohta taas minua ja sanoi eronneensa uudesta naisestaan. Ei ollut. Käräytin hänetkin.. silloinkin ehkä vasta vuodem päästä. Sama lopputulos. Eivät eronneet. Vuosia myöhemmin kyllä.
Sanansaattaja ammutaan..on sanonta.
En halunnut vain kostaa vaan ajattelin että naisilla on oikeus tietää. En tiedä kadunko kertomista ja,ehkä se saattoi ollakin oikein, mutta suhteita se ei päättänyt. Aiheutti vaan paskamyrskyn ja itkupuheluita näiden naisten kanssa joita jouduin suurinpiirtein lohduttamaan ja silti jäivät suhteisiinsa.
Tämän tyyppisillä miehillä on taipumus saada ympäristönsä paskottua. Ei voi sanoa mikä on oikein tai väärin.. voit tehdä miten haluat, mutta väitän ettet saa kertomisesta sitä tyydytystä mitä toivot tai luulet saavasi. Itsesi takia anna olla ja koita keksiä toinen tapa käsitellä vitutus.
Sä varmaan tiesit kun aloit suhteen olevas toinen nainen.Hyväksy siis osasi mukisematta.
mynnö kirjoitti:
Sä varmaan tiesit kun aloit suhteen olevas toinen nainen.Hyväksy siis osasi mukisematta.
Mä olen ihminen ja odotan sitä siltä mieheltäkin.
Ap
Kyllä tulisi käräyttää! Saapahan mies ansionsa mukaan. Vaikka olet itsekkin aika alhainen kun tietoisesti varatun kanssa härväät. Olettavasti tämä tosin ei ole totta vaan trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei ollut mitään syytä valehdella mulle. Hän ei olisi saanut sillä mitään eikä olisi menettänyt mitään. Hän sopi silloiseen elämäntilanteeseeni ja mielenlaatuuni ja kiinnyin hetkiin hänen kanssaan, niin kuin hän hetkiin minun kanssani. Hyvää haluaa lisää. Sitten elämä ja tilanteet muuttuivat.
ApHei Ap, olen lukenut koko ketjun, ja jo aiemmin tämän vastauksesi viimeinen lause pisti silmään. Mielestäni se kaikessa yksinkertaisuudessaan kuvastaa tilannetta teidän molempien kannalta. Sinulla tilanteet muuttuivat ehkä siten, että vaikka et rakastunutkaan mieheen, kiinnyit häneen ja yhteisiin hetkiinne ehkä enemmän kuin alunperin ajattelit kiintyväsi, ja miehellä taas siten, että hän syystä tai toisesta halusikin olla lojaali puolisolleen, ja lopulta oli valmis luopumaan yhteisistä hetkistänne kiintymyksestä huolimatta. Elämä on. Ja tälle et voi oikein mitään.
Liputan miehen käräyttämisessä myös ei-puolta. Ihan siitä syystä että kun et ole häntä halunut parin viime vuoden aikanakaan käräyttää, niin nyt asian esille tuonti saa motiivisi näyttämään vaan katkeran kakkosen kostolta, eikä sinänsä auta sinun tilannettasi millään tavoin. Olet jo sekaantunut miehen ja puolisonsa suhteeseen enemmän kuin pitäisi, joten nyt vaan tyylikkäästi ulos tilanteesta.
Mietin vaan noin yleisellä tasolla että tuollainen kiintyminen on kauhean inhimillistä, ja varsin tavallista seksisuhteissa, jotka jatkuvat riittävän pitkään. Ja kun elämä ja tilanteet muuttuvat, eikä mitään sitoumuksia ole, aika helposti on se, joka ensimmäiseksi joutuu pettymään. Oletko miettinyt mahtavatko tällaiset suhteet noin ylipäänsä palvella tarkoitustaan kohdallasi? Vai olisiko parisuhde sittenkin tavoiteltavampi vaihtoehto? Mikäli pelkkä seksi on sinulle tärkeä, niin muista lopettaa suhteet ennen kiintymyksen muodostumista. Muutoin olet samantyyppisessä liemessä tämän tästä.
Käsitin että olette tapaamassa miehen kanssa vielä. Toivottavasti et odota liikoja tapaamisesta, henk.koht en ole koskaan hullua hurskaammaksi tullut suhteen lopettamisten jälkipuinneista. Suru pettymyksestä ja menetyksestä on jokaisen surtava kuitenkin itse, ja vie useimmilta aikaa enemmän. Ystävät tai hyvä terapeutti ovat yleensä se paras apu.
Kiitos asiallisesta ja avarakatseisesta viestistä. Ei käräyttäminen ole ollut mun tavoitteeni tai aikomukseni missään vaiheessa. Halusin täältä hakea näkemyksiä ja kuten nähdään, kahta mieltä ollaan. Mä en halua sotkuja enkä halua, että avovaimon elämä hajotetaan. Ehkä he voivat olla onnellisia, perustaa perheen. Minä en sitä miehelle tarjoaisi. Älykkäitä, sanavalmiita, hyvinvarusteltuja ja taitavia miehiä on vähän. Tämä oli paras paketti siinä mielessä. Sen mä menetän. Mieskin tietysti menettää sen, mitä multa sai ja mussa näki. Kotona kun sitä ei ollut tai ole. Mutta siellä on varmasti rakkaus ja kumppanuus. En halua enää suhdetta varatun kanssa. Heitä olisi tarjolla kyllä.
Ap
Hemulihei kirjoitti:
Kyllä tulisi käräyttää! Saapahan mies ansionsa mukaan. Vaikka olet itsekkin aika alhainen kun tietoisesti varatun kanssa härväät. Olettavasti tämä tosin ei ole totta vaan trolli.
Kyllä tämä ihan totta on.
Ap
Ja anteeksi kirjoitusvirheet! Jotenkin aina osuu sormi m-kirjaimen sijaan n-kirjaimeen. :/