Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukkui mun ruuat: epäterveellistä lapsille!!!

Vierailija
04.01.2017 |

Mies sanoi mulle tosi pahasti. "Kun oot kerran kotona, niin pitäskö sun edes vähän panostaa siihen et lapset sais terveellistä ruokaa"

Teen ihan perus kotiruokaa mitä söin itse lapsena kotona.

Miksi mies sanoo noin rumasti ihan syyttä?

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö porukka oikeesti nakkikeiton pakastevihanneksista??  Käyttämällä tuoreita vihanneksia ja juureksia siitä saa niin superherkullista ja terveellistä, että huh! :)

Vierailija
162/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään meillä oli ruokana jauhelihakeittoa, jonka tein alusta alkaen itse. Silppusin siihen lanttua, porkkanaa, selleriä, keräkaalia, perunaa ja sipulia, maustoin maustepippurilla, laakerinlehdellä, paprikalla ja suolalla, Jauheliha oli vähärasvaista naudanlihaa. Annoin keiton hautua hiljaisella tulella noin tunnin ja tekeytyä vielä levy suljettuna puolisen tuntia. Voi Luoja, miten hyvää tuli! Lapset söivät monta lautasellista kilvan. (Ei muuten olisi ollut maksu samanlainen kaupan pakastealtaan kasviksista!) Jälkiruokana oli mustikkakeitto itsekerätyistä mustikoista ja keiton kanssa tietenkin ruisleipää. Ruokaan ei tarte paljonkaan panostaa, kun siitä tulee ihan erilaista "kotiruokaa". Meillä on yksi lasten herkkuruoka kotitekoinen perunamuusi, joka esim. kalaan yhdistettynä on todella hyvää. Broilerikastike riisin kanssa jne. on myös yksi suosikki, kun siihen lisää vielä kunnon salaatin.

Olisit voinut yhtähyvin pilkkoa soppaasi pahvin paloja. Tuolla keittämisellä ja kuumentamisella kaikki vitamiinit tuhoutuu.

Kerroinhan tuossa ihan selvästi, että HAUDUTIN ruuan HILJAA, mikä on ihan eri asia kuin keittää keitto pikalevyllä tuhatta ja sataa. Ei kyllä ainakaan maistunut pahvinpaloilta, väittäisin jopa että kaali ja lanttu antoivat keitolle pikantin maun toisin kuin jotkut kaupan pakastevihannekset olisivat tehneet. Sitäpaitsi siinä ei käytetty liha/kasvisliemikuutioita (pelkkää lisäainetta) vaan aitoja mausteita. Oliko vielä jotain valittamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua. Mitä te terveellisen ruuan tarjoajat syötätte lapsille? Meillä oli tänään aamulla muroja, maitoa ja klementiinejä. Lounaalla maksalaatikkoa. Välipalalla kurkkua, karjalanpiirakkaa ja hedelmäpilttiä. Päivälliseksi tein jauhelihakeiton naudasta ja iltapalaksi vetivät banaania ja mandariinia, yksi söi kaurapuuroa. Ihan paskaa varmaan teidän mielestä.

Ks vastaukset 78 ja 83. Niistä löytyy paljon vinkkejä hyviin ja terveellisiin kotiruokiin.

Vierailija
164/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sitten ollenkaan epäile, että olisi provo. Joku ne nakit, sokerijugurtit ja pakastevihannekset kaupoista ostaa. Tuskin ap yksinään.

Miksi mies ei valmista lasten mieleistä kalaa? Ei se ole edes vaikeaa: otetaan ruodotonta kalafilettä, vaikka pakasteseitä, maustetaan, leivitetään ja paistetaan voissa ... Kun mies on niin erinomainen kokki, anna hänen ruokkia lapsia. Tee sinä sillä aikaa jotain muuta, vaikka siivoa.

Niin, meillä se tehdään tietenkin kalaruoka itse pyydetystä hauesta, ja jauheliharuoka itseammutusta hirvestä, tai ainakin oman hirviporukan nylkyvajalla jauhetaan. Ne hampurilaiset sitten, itsetehdyn sämpylän väliin hirven sisäfile- tai jauhelihapihviä, mutta juusto on kyllä ostettu kaupasta. Terveellisyydestä en mene takuuseen, mutta on hyvää!

Ja unohdinko mainita, että perunat kasvatetaan omalla maalla?

Aloittajan ruuissa ehkä mättää yksipuolisuus, joka on tavallista monissa lapsiperheissä " kun ei lapset suostu syömään muuta". Olkoon sitten syömättä! Terve lapsi ei kyllä nälkään kuole, kun vaan on ruokaa tarjolla.

Kiitos sun asiallisesta kirjoituksesta! Mies siis on jokapäivä töissä 7-21 ja lauantaisin normi työ päivä, ei ehdi laittaa ruokaa mitä ittelleen tekee eväät. Usein tekee salaattia töihin ja tekee mullekin jääkaappiin mutten oikein tykkää salaatista. Mies on siis kahdessa töissä, eli oma työ ja heidän perheen yritys. Ilta ruuan mies syö heillä kotona missä he syö hienoja ruokia. Et ihan mielellään syö siellä.

Kalaa mies laittais mielellään mutta kun lapset ei syö. Enkä mäkään tykkää kalasta. Itselleen ostaa joskus lohta ja tekee uunissa tai keittoo.

Minä olen kotona tottunut ihan tavalliseen ruokaan niin monet hienot ruuat on mulle vieraita, kuten just kala ja kasvikset.

Me syödään lasten kanssa niin, että aamulla on kahvi, lapsilla kaakao, ja makkaraleipää. Lounas on kotiruokaa kuten nakkikeitto tai rakettispagetti. Ilta ruoka on esim valmis pizzaa tai jotain muuta valmista kun en ehdi tehdä 2 ruokaa päivässä. Ai niin väli- ja iltapala makkaraleipää tai jugurttia.

Mies jaksaa koko ajan haukkua mun ruokia, tiedän et paremmin vois syödä. Mut näin meidän porukat on syönyt aina ja elossa ollaan.

Lapset on alle kouluikäisiä, eivät syö vielä kaikkee. Ap

Vierailija
165/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sitten ollenkaan epäile, että olisi provo. Joku ne nakit, sokerijugurtit ja pakastevihannekset kaupoista ostaa. Tuskin ap yksinään.

Miksi mies ei valmista lasten mieleistä kalaa? Ei se ole edes vaikeaa: otetaan ruodotonta kalafilettä, vaikka pakasteseitä, maustetaan, leivitetään ja paistetaan voissa ... Kun mies on niin erinomainen kokki, anna hänen ruokkia lapsia. Tee sinä sillä aikaa jotain muuta, vaikka siivoa.

Niin, meillä se tehdään tietenkin kalaruoka itse pyydetystä hauesta, ja jauheliharuoka itseammutusta hirvestä, tai ainakin oman hirviporukan nylkyvajalla jauhetaan. Ne hampurilaiset sitten, itsetehdyn sämpylän väliin hirven sisäfile- tai jauhelihapihviä, mutta juusto on kyllä ostettu kaupasta. Terveellisyydestä en mene takuuseen, mutta on hyvää!

Aloittajan ruuissa ehkä mättää yksipuolisuus, joka on tavallista monissa lapsiperheissä " kun ei lapset suostu syömään muuta". Olkoon sitten syömättä! Terve lapsi ei kyllä nälkään kuole, kun vaan on ruokaa tarjolla.

Kiitos sun asiallisesta kirjoituksesta! Mies siis on jokapäivä töissä 7-21 ja lauantaisin normi työ päivä, ei ehdi laittaa ruokaa mitä ittelleen tekee eväät. Usein tekee salaattia töihin ja tekee mullekin jääkaappiin mutten oikein tykkää salaatista. Mies on siis kahdessa töissä, eli oma työ ja heidän perheen yritys. Ilta ruuan mies syö heillä kotona missä he syö hienoja ruokia. Et ihan mielellään syö siellä.

Kalaa mies laittais mielellään mutta kun lapset ei syö. Enkä mäkään tykkää kalasta. Itselleen ostaa joskus lohta ja tekee uunissa tai keittoo.

Minä olen kotona tottunut ihan tavalliseen ruokaan niin monet hienot ruuat on mulle vieraita, kuten just kala ja kasvikset.

Me syödään lasten kanssa niin, että aamulla on kahvi, lapsilla kaakao, ja makkaraleipää. Lounas on kotiruokaa kuten nakkikeitto tai rakettispagetti. Ilta ruoka on esim valmis pizzaa tai jotain muuta valmista kun en ehdi tehdä 2 ruokaa päivässä. Ai niin väli- ja iltapala makkaraleipää tai jugurttia.

Mies jaksaa koko ajan haukkua mun ruokia, tiedän et paremmin vois syödä. Mut näin meidän porukat on syönyt aina ja elossa ollaan.

Kulkeeko sulla ap hissi ylös asti?

Vierailija
166/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkaraleipää? hyi, miksi ihmeessä? laittaisit edes kalkkunaa tai muut ajärkevää sinne leipään

Vierailija
167/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko-Noah kirjoitti:

makkaraleipää? hyi, miksi ihmeessä? laittaisit edes kalkkunaa tai muut ajärkevää sinne leipään

Makkara on aivan hyvä ruoka, mutta täytyy ymmärtää mitä on oikea makkara. Kalkkuna on myös ok, mutta rasva täytyy sitten saada muualta.

No, ap:n ruuat on ihan sieltä. Tosin taitaa joku vain provoilla.

Vierailija
168/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljonko on salaattia ja kasviksia lisäksi.

esim nakit ei ikinä ole terveellisiä mut voi niitä syödä ja hyvä keittokin tulee käyttämällä tuoreita kasviksia keitossa.

Rakettispagetti voi olla kokojyvää ja jauheliha vähärasvaista laadukasta sekä lisäksi hyvä salaatti eli näin ihan ok mutta jos vaan möllöä nuo ruuat niin ei usein syötynä terveellistä

Vauva.fi ravitsemusterapeutit vauhdissa :DD Miksi ei 100% liha nakki olisi hyväksi ? kokojyvä ei kyllä sen "terveellisempää" ole, se vaan imeytyy hitaammin, näinollen saattaa pitää nälkää hiukan paremmin. Mitä tulee kasviksiin, on niiden hyöty aika minimaalinen, tietenkin lapsille suotavaa kun eivät muualtakaan vitamiineja saa.

Vierailija
169/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ihan oikeesti, sun lapsillas tulee olemaan diabetes ennemmin tai myöhemmin. Joka aterialla turhaa sokeria eli pääasiassa valkoista vehnää. Aamupalan leipä:vehnää, lounaan spagetti: vehnää, välipalan leipä: vehnää, illan pitsa: vehnää. Löydät varmasti hyviä ja helppoja reseptejä terveellisempään ruokavalioon kun googletat "terveellistä ruokaa lapsille" tms.

T. Eräs jolle on syötetty moista moskaa lapsena

Vierailija
170/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä A-vitamiini? Missä B9-vitamiini? Missä C-vitamiini? Missä E-vitamiini? Missä K-vitamiini? Missä Kalium? Missä ALA-rasva?

Elossa varmaan pysyy ainakin hetkosen, mutta happiradikaalit tuhoaa elimistöä hiljalleen (sekä hapettaa LDL:ää että aiheuttaa mutaatioita ja siten syöpää) eikä tuo vitamiinivaje hyväksi ole. Keripukki ei ehkä juuri ja juuri iske, mutta lähellä on. Osteoporoosi on tiedossa vanhemmalla iällä. Näkö ainakin kärsii. Iho-ongelmia todennäköisesti teini-iässä ja ehkä myöhemminkin. Allergiat aika taattuja, ihme jos ei astmaakin. Verenpaine taatusti korkea.

Syötähän lapsillesi päivittäin porkkanaa, banaania, appelsiineja (tai edes mehua), jotain vihreää rehua/salaattia, esim. pinaattia. Vähennä kaakaot ja leivät minimiin.

Vierailija
171/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt ihan eri asia tekeekö jauhelihakastikkeen halvimpaan sika-nautaan vehnäpohjaisena kastikeena ilman kasviksia, vai kuten aikaisempi kertoi tekevänsä tomaattipohjaisena ja kasviksilla höystettynä.

On siis jauhelihakastiketta ja jauhelihakastiketta, josta toinen on hyvää kotiruokaa ja toinen ei niin hyvää.

Mä teen toisinaan sitä perinteistä jauhelihakastiketta eli vehnäjauhopohjaista, mutta se syödään meillä uunijuureksien kanssa. Tomaattipohjaisrn kastikkeen kaveriksi on aina täysjyväpastaa. Kumman ajattelet olevan terveellisempi kokonaisuus?

Jauhelihakastike (ruskea) on aivan eri kuin Tomaattikastie spagetille.

Eli se spagettikastike ei synny siitä että jauhelihakastikkeeseen tuuppaa puolikiloa ketsuppia.

Juu ja minä en tuuppaa tomaattipohjaiseen eli bologneseen ketsuppia :D eikä perinteinen jauhelihakastike ole s**tanasta, kun kokonaisuus on kunnossa. Sitä kastikettakin syödään aika vähän kerralla ja vehnäjauhon määrä yhdessä annoksessa on todella vähäinen. Kun tuollaisen kastikkeen kaverina on uunijuurekset ja salaatti, on kokonaisuus kunnossa.

Vierailija
172/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi mulle tosi pahasti. "Kun oot kerran kotona, niin pitäskö sun edes vähän panostaa siihen et lapset sais terveellistä ruokaa"

Teen ihan perus kotiruokaa mitä söin itse lapsena kotona.

Miksi mies sanoo noin rumasti ihan syyttä?

Hyvä, että teillä edes toinen vanhemmista huolehtii lapsien terveellisestä syömisestä, kun se ei sinua selvästikkään kiinnosta.

Vierailija
173/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi lapset pääsevät pian kouluun, jossa saavat syödä terveellistä ruokaa, jos pystyvät kun ovat tottuneet salaatittomaan ateriaan kotona. Lapset eivät ole tunnetusti salaattien ystäviä mutta siskoni (lääkäri) pakottaa lapsensa syömnään salattia tai salaatinlehden joka aterian päätteeksi, ja lapset syövät kun pakotetaan ja sanovat lopuksi: "olenko nyt saanut tarpeellisen määrän vitamiineja ravintooni", niin ovat jo sivistyneitä pienestä pitäen

Vierailija
174/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko-Noah kirjoitti:

onneksi lapset pääsevät pian kouluun, jossa saavat syödä terveellistä ruokaa, jos pystyvät kun ovat tottuneet salaatittomaan ateriaan kotona. Lapset eivät ole tunnetusti salaattien ystäviä mutta siskoni (lääkäri) pakottaa lapsensa syömnään salattia tai salaatinlehden joka aterian päätteeksi, ja lapset syövät kun pakotetaan ja sanovat lopuksi: "olenko nyt saanut tarpeellisen määrän vitamiineja ravintooni", niin ovat jo sivistyneitä pienestä pitäen

Salaatinlehden ravintoarvo on nolla.

Vierailija
175/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko-Noah kirjoitti:

Salaatinlehden ravintoarvo on nolla.

Ja lääkäreitten ravintotietous on nolla.

Vierailija
176/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista, että jonkun mielestä kala ja kasvikset ovat jollakin tavalla "hienoja" ruokia! Pakastevihanneksia kuitenkin laitat nakkikeittoon? No, onhan sekin sentään jotain.

Ei muuten tule mieleen mitään vähemmän "hienoa" ruokaa kuin vaikkapa kalapuikot ja "hemapa". Hyvä kun sentään niiltä lapsesi säästät.

Oikeasti, jos tämä on provo niin kyllä parhaasta päästä! Jos ei, niin miehesi on aivan aiheellisesti huolissaan.

Sinä olet KOKO PÄIVÄN kotona, etkä ehdi tehdä kahta ruokaa? Opettele tekemään kaurapuuroa, siinä ei mene kuin noin 3 minuuttia, kun keität veden keittimessä.  Alle kouluikäisinä lapset vielä syövät vaikka mitä, kun vasta totuttelevat eri makuihin. Mutta kun ei äidille kelpaa kala, niin ei sitten lapsillekaan vaikka isä tarjoaisi sitä.

Vierailija
177/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko-Noah kirjoitti:

Kaikki eläinperäinen on epäterveellistä. Vaikka punainen liha aiheuttaa eniten kuolemaan johtavia sairauksia, niin ei se niistä muista tee millään tasolla järkeviä vaihtoehtoja. En kykenisi syöttämään omalle lapselleni mitään tuommosta moskaa. Sama ois pistää rööki palamaan sille suuhun 2-vuotiaana.

Vierailija
178/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUOLIKOLME kirjoitti:

MAKAROONI JA LÄSKIKASTIKE ON PERINTEISISTÄ SAPUSKOISTA PARASTA KASVAVALLE LAPSELLE.

SIINÄ ON VITAMIINEJA JA ENERGIAA JOISTA KASVAVA LAPSI SAA VOIMAA KASVAA ISOKSI.

EHDOTTOMASTI ES TAI JOKIN MUU ENERGIAJUOMA ANTAA MYÖS LISÄ VIRTAA KASVAA ISOKSI.

TSEMPPIÄ !

K_Y_L_L_Ä_!_!_!

ESsiä PITÄÄ joka kersan saaman monta litraa päivässä ! Eihän ne kersat muuten käynnissä pysy eikä koodailu &  yleinen näppäily muuten onnistu. AP:n kannattaisi ehkä ottaa ukkonsa & peräkärry mukaan ja käydä KESKO:n keskusvarastolta hakemassa reilu tukku-paketti sitä ESsiä ja ehkä kylkeen vielä toinen tukku-paketti ketsuppia (siis sitä sokeriliemi-versiota) eikä mitään oikeaa tomaatti-versiota, ne on homoille . . .

Vierailija
179/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko-Noah kirjoitti:

Kaikki eläinperäinen on epäterveellistä. Vaikka punainen liha aiheuttaa eniten kuolemaan johtavia sairauksia, niin ei se niistä muista tee millään tasolla järkeviä vaihtoehtoja. En kykenisi syöttämään omalle lapselleni mitään tuommosta moskaa. Sama ois pistää rööki palamaan sille suuhun 2-vuotiaana.

Koita nyt vähän hillitä!  Ihminen tarvitsee myös eläinperäistä ravintoa.

Vierailija
180/197 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo voihan sitä terveellistä ruokaa kokata, mutta jos lapset ei sitä syö ja kuittaa ruuan jollain muulla esim. ranskanleivällä tai kekseillä, niin parempi silloin tarjota tavallista ruokaa jota edes syövät. Näitä luurangon laihoja lapsia on nähty, että ruokapöydässä menee puolikas haarukallinen, mutta heti, kun on jossain makeaa tms. saatavilla sitä vedetään nälkään kaksin käsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän