Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haukkui mun ruuat: epäterveellistä lapsille!!!

Vierailija
04.01.2017 |

Mies sanoi mulle tosi pahasti. "Kun oot kerran kotona, niin pitäskö sun edes vähän panostaa siihen et lapset sais terveellistä ruokaa"

Teen ihan perus kotiruokaa mitä söin itse lapsena kotona.

Miksi mies sanoo noin rumasti ihan syyttä?

Kommentit (197)

Vierailija
141/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko-Noah kirjoitti:

jos vaimoni tekisi jotain näistä ruoista, ottaisin avioeron, onhan se vähä-älyisyyden merkki jos ei osata tehdä ruoaksi kuin

- jauhelihakastiketta 

- nakkeja tai nakkikeittoa

- maksalaatikkoa

- perunalaatikkoa

- hampurilaisia

Parahin Ukko-Noah, mikäli haluat haukkua jotain toista ihmistä vähä-älyiseksi, kannattaa ensin tarkistaa, että oman tekstin kieliasu on suomen kielen mukainen.

Terveisin,

Piippolan Vaari

Vierailija
142/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään meillä oli ruokana jauhelihakeittoa, jonka tein alusta alkaen itse. Silppusin siihen lanttua, porkkanaa, selleriä, keräkaalia, perunaa ja sipulia, maustoin maustepippurilla, laakerinlehdellä, paprikalla ja suolalla, Jauheliha oli vähärasvaista naudanlihaa. Annoin keiton hautua hiljaisella tulella noin tunnin ja tekeytyä vielä levy suljettuna puolisen tuntia. Voi Luoja, miten hyvää tuli! Lapset söivät monta lautasellista kilvan. (Ei muuten olisi ollut maksu samanlainen kaupan pakastealtaan kasviksista!) Jälkiruokana oli mustikkakeitto itsekerätyistä mustikoista ja keiton kanssa tietenkin ruisleipää. Ruokaan ei tarte paljonkaan panostaa, kun siitä tulee ihan erilaista "kotiruokaa". Meillä on yksi lasten herkkuruoka kotitekoinen perunamuusi, joka esim. kalaan yhdistettynä on todella hyvää. Broilerikastike riisin kanssa jne. on myös yksi suosikki, kun siihen lisää vielä kunnon salaatin.

Riippuu minkä mieltää paljoksi panostamiseksi. Lantun, porkkanan, sellerin, keräkaalin, perunan ja sipulin silppuamisessa meni varmaan ihan hyvä tovi, samoin ruoan tekemisessä, ruisleivän leipomisessa jne, vaikka mustikat ostaisikin kaupasta. Jostain sekin on pois, riippuen miten priorisoi :)

Teurastithan itse sen vähärasvaisen naudan??😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä nyt tosiaan ainoa asia, josta mies sinulle rumasti sanoo?

Jos on, niin kerro toki, mitä parannuksia mies ehdottaa ruokiinne. Kysy siis, mitä muutoksia tehdään ja tule kertomaan meillekin, mitä mies vastaa.

Mitä sinun olisi pitänyt nakkikeiton ja jauhelihaspagetin sijasta laittaa?

Hirveesti haukutte minua ja minun ruokia, kun halusin keskustelua ja tukea kun mies sanoi mulle rumasti! Ei se muusta valita kuin ruuasta ja joskus että on siivotonta kun en jaksa siivota lasten jälkiä koko aika. Enkä noista teidän vitamiineista ja rasvoista ymmärrä hölkäsen pölyä. Taidatte keksiä niitä sitä mukaa kun kirjotatte!

Mies laittaa meillä usein kanaa, sellaisia fileitä laittaa uunissa. Ihan hyviä ne on, mutta porkkanoista ja muista mitä se tekee en oikein tykkää. Samoin ne sen keitot maistuu oudolle. Ja lapset ei suostu syömään kalaa enkä minäkään tykkää niin harvemmin sitä laitetaan. Mies tekee joskus salaattia itselleen töihin ja laittaa mullekin jääkaappiin muttemmä sitä syö.

Joku kysyi välipaloista ja aamupalasta, niin aamulla lapset syö leipää ja makkaraa ja välpalaksi jukurtin tai leipää ja makkaraa. Juustoa mä en pysty edes haistamaan.

Mut siihen pääasiaan, eli miksi se mies tällaisesta pikkuasiasta jauhaa viikkotolkulla niin et mua ihan itkettää? Meidän lapset voi hyvin ja syö samaa ruokaa mitä minä ja mun siskot ja veli lapsina. Ja kaikki ollaan kasvettu aikuisiksi. Ap

Tämän on pakko olla provo. Sanokaa mulle, ettei tällaisia ihmisiä ole oikeasti olemassa? Vai onko? Jos on, niin palaan takaisin kuplaani.

Vierailija
144/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat, luomuperunat nakkikeittoon. Luomunakit pilkotaan ja paistetaan ja kypsien pilkottujen perunoiden sekaan. Sipulia käristetty nakkien kanssa. Luomukaaliraastetta voisi olla kivasti ohuina suikaleina, seassa jotain mehevää hedelmää. Kaurasämpylöitä, itsetehtyjä vanhasta kaurapuurosta (=ylijäämäpuuro). Salaatinkastiketta ja levitettä sämpylöille.

Tahtoo jälkkärii! Se tuo ilon elämään. Ei jäätelöä, vaan joku paksu marjakiisseli, tai luumukiisseli, siihen kermavaahtoa, jossa puoleksi turkkilaista jogurttia. Päälle pieneksi murskattua muromysliä.

Vierailija
145/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampurilaiset = tarvitseeko edes sanoa?

Hamppareiden terveellisyys tai epäterveellisyys riippuu täysin siitä, miten ja mistä ovat tehty.

Kaura-porkkanasämpylä, härkistä, omatekoista guacamolea ja salsaa, salaattia ja siivu tuoretta ananasta on meillä suosikki. En osaa kauhean epäterveellisenä pitää.

Vierailija
146/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkaraa (:

siis makkarakeittoo, uunimakkaraa? hyi olkoon

Vierailija
147/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ikävään sävyyn sanottu. Asiat voi sanoa nätistikin. Tosin aina ei sanominen toimi, itse olen sanonut miehelleni sekä hyvällä että pahalla ettei antaisi lapselle niin paljoa joulusuklaita. 

Vierailija
148/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampurilaiset = tarvitseeko edes sanoa?

Hamppareiden terveellisyys tai epäterveellisyys riippuu täysin siitä, miten ja mistä ovat tehty.

Kaura-porkkanasämpylä, härkistä, omatekoista guacamolea ja salsaa, salaattia ja siivu tuoretta ananasta on meillä suosikki. En osaa kauhean epäterveellisenä pitää.

luulen ettei ap. tiedä mitään näistä ruoista, "härkis tai guacamole tai salsa" - kannattaa puhua vain makkara-kieltä

Vierailija
149/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja täällä ei kyllä nakkeja eikä makaronilaatikkoa syödä. Syömme 3 krt/pvä, kaikki jogurtti/leipä/hedelmä- välipalat ovat aivan turhia. Tukeva aamiainen, kevyt lounas ja päivällinen alkupaloineen, jälkiruoka on yleensä hedelmiä. Grillaamme uunissa kokonaisia kaloja, ei lohta kun sitä ei oikein saa. Vaihtoehtoisesti teemme lihapatoja, monella suomimammalla tulisi varmaan oksennus, sillä lihapatoihin laitetaan luut, jänteet ja kaikki läskit myös. Leipää ja pastaa syömme harvemmin. Makkaraa ja nakkeja ei ole koskaan.

Vierailija
150/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Äityliinin reseptit on hyviä kyllä... Kokeilepa joskus.

Vierailija
151/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tyttöystävä nuoruuden ajoilta teki aina samaa ruokaa illalla: nakkeja ja ranskalaisia, ja opiskeli ylopistossa lääketiedettä, kyllä joskus hävetti ettei muuta osaa kokata, noo se suhde pian pääättyikin

Vierailija
152/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sama mamma, joka ei jaksanut kuin nukkua ja antoi 2- ja 3-vuotiaiden lastensa heilua ilman valvontaa? Laittoi kellon soimaan puoli tuntia ennen miehen tulia ja siivos pikasesti... välillä retkiä kotona niin mies luuli perheen käyneen retkellä..,

Vierailija
153/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ny riippuu päivän muistakin aterioista. Jos syö esim. lounaaksi tuollaista rakettispagettijauheliha-ruokaa ja muilla ruuilla terveellisesti, niin tuskimpa se maata kaataa. Ja sitäpaitsi ap ei kertonut, että onko tuossa lisänä salaatti.

Vierailija
154/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInäpä kerron mikä on terveellistä: kasvikset - tuoreet ja pakastetut. Meillä tehdään usein esim uunijuureksia ja lihaa/kalaa/kanaa samalla uuniin. Ne voi valmistella hyvissä ajoin etukäteen ja lähteä vaikka hetkeksi ulos sillä aikaa kun ruoka valmistuu.

Yksi meidän 2-vuotiaan lempiruuista on höyrytetty parsakaali seesaminsiemenillä. Sitä tehdään monesti lounaalla, jos ei jaksa/ehdi kummempaa. Siihen lasi maitoa ja vaikka keitetty kanamuna tai muutama pähkinä kylkeen + hedelmä jälkkäriksi, niin tulee ravintoympyrä täyteen. Todellista laiskan äidin pikaruokaa :) 

Ihan tosissaanko 2-vuotiaasi pärjää seesaminsiemenillä maustetulla parsakaalilla, kananmunalla/pähkinöillä ja lasilla maitoa? Pelkät vihannekset ja muutama pähkinä tai kananmuna ovat ehkä terveellisiä mutta eivät pidä kylläisenä kauaa! Huhhuh.

Vierailija
155/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, oma äitini oli niin tumpelo kokki että jopa kaverin luona syöty itsetehty jauhelihakastike ja perunat vaikutti gourmeelta.

Vierailija
156/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten ollenkaan epäile, että olisi provo. Joku ne nakit, sokerijugurtit ja pakastevihannekset kaupoista ostaa. Tuskin ap yksinään.

Miksi mies ei valmista lasten mieleistä kalaa? Ei se ole edes vaikeaa: otetaan ruodotonta kalafilettä, vaikka pakasteseitä, maustetaan, leivitetään ja paistetaan voissa ... Kun mies on niin erinomainen kokki, anna hänen ruokkia lapsia. Tee sinä sillä aikaa jotain muuta, vaikka siivoa.

Niin, meillä se tehdään tietenkin kalaruoka itse pyydetystä hauesta, ja jauheliharuoka itseammutusta hirvestä, tai ainakin oman hirviporukan nylkyvajalla jauhetaan. Ne hampurilaiset sitten, itsetehdyn sämpylän väliin hirven sisäfile- tai jauhelihapihviä, mutta juusto on kyllä ostettu kaupasta. Terveellisyydestä en mene takuuseen, mutta on hyvää!

Ja unohdinko mainita, että perunat kasvatetaan omalla maalla?

Aloittajan ruuissa ehkä mättää yksipuolisuus, joka on tavallista monissa lapsiperheissä " kun ei lapset suostu syömään muuta". Olkoon sitten syömättä! Terve lapsi ei kyllä nälkään kuole, kun vaan on ruokaa tarjolla.

Vierailija
157/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan tekemällä puuron muusta kuin pikamössöstä ja vaihtamalla sokerijugurtit pois saa jo paljon turhia sokereita ja lisäaineita pois.

Vierailija
158/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jekaterina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInäpä kerron mikä on terveellistä: kasvikset - tuoreet ja pakastetut. Meillä tehdään usein esim uunijuureksia ja lihaa/kalaa/kanaa samalla uuniin. Ne voi valmistella hyvissä ajoin etukäteen ja lähteä vaikka hetkeksi ulos sillä aikaa kun ruoka valmistuu.

Yksi meidän 2-vuotiaan lempiruuista on höyrytetty parsakaali seesaminsiemenillä. Sitä tehdään monesti lounaalla, jos ei jaksa/ehdi kummempaa. Siihen lasi maitoa ja vaikka keitetty kanamuna tai muutama pähkinä kylkeen + hedelmä jälkkäriksi, niin tulee ravintoympyrä täyteen. Todellista laiskan äidin pikaruokaa :) 

Ihan tosissaanko 2-vuotiaasi pärjää seesaminsiemenillä maustetulla parsakaalilla, kananmunalla/pähkinöillä ja lasilla maitoa? Pelkät vihannekset ja muutama pähkinä tai kananmuna ovat ehkä terveellisiä mutta eivät pidä kylläisenä kauaa! Huhhuh.

Pari vuotias saanee ruokaa 5-6-7 kertaa päivässä, joten eihän sillä yhdellä aterialla ole tarkoituskaan olla puolta vuorokautta tukossa?

Vierailija
159/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua. Mitä te terveellisen ruuan tarjoajat syötätte lapsille? Meillä oli tänään aamulla muroja, maitoa ja klementiinejä. Lounaalla maksalaatikkoa. Välipalalla kurkkua, karjalanpiirakkaa ja hedelmäpilttiä. Päivälliseksi tein jauhelihakeiton naudasta ja iltapalaksi vetivät banaania ja mandariinia, yksi söi kaurapuuroa. Ihan paskaa varmaan teidän mielestä.

Vierailija
160/197 |
04.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakettispagetti on puhdistettua vehnää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme