Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa outo ukko ahdistaa!

Vierailija
03.01.2017 |

Muutin joulukuun lopussa uuteen asuntoon ja huomasin oudon asian.
Asuntoni on siis yksiö ja minulla ei ole kuin ranskalainen parveke ja tupakoin, joten tykkään käydä alhaalla tupakalla.
Noo, nyt kun on ollut uudenvuoden juhlat ja lomaakin vielä tämä viikko niin olen ollut valveilla melko myöhään ja ollut siis menossa yölläkin alas röökille.
Parina edeltävänä yönä kumminkin lakkasin menemästä, sillä käytävässä seisoskelee pitkiä aikoja joku mies?? Ihan vaan seisoo paikallaan kuin halvauksen saanut eikä osoita merkkiäkään että lähtisi minnekään.
Säikähdin kuoliaaksi kun olin ensimmäistä kertaa menossa ovi jo auki, niin mies seisoi käytävän päässä tuijottaen mua eikä ilmekään värähtänyt.
En tiedä miksi jäädyin, mutta menin takaisin sisälle odottelemaan. Vähän ajan kuluttua tarkistin niin ukko oli samassa kohtaa ja päätin etten enää mene tuonne.
Sama homma jatkui kun kurkkasin ovisilmästä viimeyönä niin mies vaan seisoi käytävällä, tällä kertaa naama pois minusta päin.
Soitanko poliisit vai tarkkailenko tilannetta vielä, todella ahdistavaa!
En ole nähnyt tyyppiä päiväsaikaan, mutta puolen yön aikoihin herää ilmeisesti "eloon".
Nyt käytävällä ei ole ketään, enkä tiedä uskallanko kurkkiakaan tuonne enää yöaikaan.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannabiksen käyttäjä? Heillä kannabis imeytyy rasvasolukkoon ja vapautuu jopa kuukausienkin päästä aiheuttaen passiivisia kohtauksia joissa käyttäjä vain jähmettyy paikoilleen silmät lasittuneena ja usein suu auki.

Tämä on varsin harmiton tila mutta ulkopuolisen silmissä se aiheuttaa hämmennystä. Passiivisessa tilassa ei ajatus kulje koska kannabis on tuhonnut aivoista välittäjäkeskuksia. Henkilö ikäänkuin hakee muistia missä on ja mitä tuli tekemään. Näin näitä tapauksia päivittäin psykiatrisella. Niin moni on nuorena mennyt tuhoamaan aivonsa kannabiksella.

Vierailija
142/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan skitsoja kirjoitti:

Jep, mutta aivan kaikki tuntemattomia vastaantulijoita tappaneet ovat psyykeongelmaisia ja on erittäin harvinaista että skitsolla ei olisi tappoaikeita, sillä suurin osa skitsoista on tulevia murhaajia tai jo murhanneita.

Urpo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti mieleen se mies, joka Turussa kävelee siltaa edestakaisin poissaolevan näköisenä.

Vierailija
144/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita isännöitsijälle ja kysy ovatko muut asukkaat ilmoittaneet tällaisesta hullusta rapussa yöllä seisoskelijasta ja kysy myös mitä isännöitsijä meinaa tehdä tällaiselle hullulle. Sanot että et uskalla tulla illalla kotiisi etkä lähteä aamulla aikaisin töihin/kouluun/lenkille kun rapussa vaanii hullu.

Kirjoitussävysi on todella oksettava, vaikka neuvo onkin ok.

Sanoisin kyseistä seisoskelijaa hämärästi käyttäytyväksi, oudoksi, pelottavaksi, asiattomasti rapussa oleskelevaksi tai mitä tahansa, mutta hulluksi en sanoisi. Voi arvella olevan mielenterveyspotilas tai kuntoutuja tai vain sairas, mutta en lähtisi diagnosoimaan ketään. Ainakaan hulluksi.

Niin se on nykyihmisten mielestä ihan kauhee sana se hullu. Mutta hullujenhuoneellahan ne psykopaatit, mt-potillat ja muut psykoosiyksilöt ovat ja ihan yleisnimitykseltään hulluja ovat. Mutta saako hullujen huonettakaan enää tänäpäivänä sanoa hullujenhuoneeksi oisko se jokin mukavempi mielterveyskuntoutuskeskus tai vielä raflaavampaa jos siihen keksis jotain englanninkielistä tatsia, jep tällänen nimityksen vääntely nyt sitten kauheesti jotenkin auttaa noita hulluja!! Kyllä ne ihan jonkin muunlaista apua tarvii kun sitä että joku kauhistelee että "kun niitä tollalailla kutsutaan, vanhanaikaisella nimityksellä kauhiaa"

Juu. Ihmisiä pitäisi kutsua ihan asiallisilla nimillä siten ettei heidän ihmisyyttä poljeta tai anneta nimittelyn yhteydessä ymmärtää että nämä "hullut" eivät ole niin samalla tasolla kuin kirjoittaja itse on.

Sama juttu ilmenee myös kun puhutaan päihdeongelmaisista. Heitä nimitellään halventavasti narkeiksi ja ties miksi. Tekstien sisällöstä tulee selvästi ilmi viha, inho, pelko ja agressiot heitä kohtaan.

Miksi sairaita ihmisiä pelätään ja halutaan polkea avun sijaan?

Millaiseksi Suomi on muuttunut?

En milläänlailla halveksi enkä väheksy sairaita ihmisiä, vaikka tiettyyn ryhmään kuuluvia kutsun hulluiksi.

Myös läheinen ystäväni on ollut hullujenhuoneella (no miksi sitä tänäpäivänä sitten halutaankaan kutsua) ja ihan tältä ystävältäni itseltään olen tämän nimityksen oppinut, koska itse itsestään sitä käyttää ja niin käyttivät hänen "sellitoverinsakin" niin itsestään kuin muistakin osastolla olevista / olleista. Eivätkä he ainakaan itse kokeneet sitä halveksivaksi tai alentavaksi nimitykseksi. Itse asiassa minunkin mielestäni hullu on paljon leppoisampi nimitys kun esim. psykopaatti. Psykopaatilla on kyllä huomattavasti leimaavampi merkitys.

Heräsi kysymys, että tiedätköhän sä mikä on psykopaatti. Vaikuttaa siltä, että psykopaatti ja psykoosi olisi sulle hyvinkin lähellä toisiaan olevia asioita. Jos joku on psykoosissa, ei ole mitään syytä nimittää tai nimitellä häntä psykopaatiksi, koska psykopaatti on kyllä aivan erilainen tyyppi. Tosi moni tuntuu luulevan, että psykoosi ja psykopatia liittyy samaan asiaan.

Niin?? 

siis joo tiedän että psykopaatti on eri kuin psykoosi. Eli miten tuo mun kirjoitus antoi ymmärtää että en tietäisi.

Vierailija
145/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samattivakoisethousut kirjoitti:

Katselin rappukäytävässä milloinka ystäväni saapuu, jottei pidä meteliä tullessaan. Yht' äkkiä naapurin ovi aukesi ja sieltä tuijotti minua joku nuorempi nainen. Hämmästyin että mitä joku yöllä availee ovia rappuun?! Varmaan joku sekopää, joka ei osaa kommunikoida?! Tiedättekö sen täytyy olla joku mielenterveyspotilas, kun seuraavana yönä taas ihan sama sekopää raotteli oveaan ja kyttäili minua ihan tavallista suomalaista miestä. Kaikenlaisia skitsofreenikkoja sitä kerrostaloihin tuleekin asumaan.

Tuli mieleen, että jos on ollut pitkään totaaliyksinäinen, niin se voi aiheuttaa myös tällaista käyttäytymistä.

Vierailija
146/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wikipedia: Hullu on vanha nimitys ihmisille, joiden käytös poikkeaa huomattavasti yhteisön normeista, usein mielenterveyden järkkymisen vuoksi. 

Että mielensäpahoittajat vois katsoa vaikka peiliin, jos sieltä vastaan kurkkais vaikka tollanen hullu =D

Niinpä vaan kun pitäs joidenkin mielestä varmaan sairaitakin terveeksi nimittää jotteivät mieltänsä pahoittaisi. Miksi sitten mennä edes lääkäriin kun se diagnoosi on noin vaikea hyväksyä.

Vierailija
147/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten on mennyt? Tulethan taas kertomaan. Ja pistipäs silmään eräs vastaaja, joka kirjoitti ettei kaikki pyöri apn navan ympärillä, mistä olet tulkinnut että ap olettaisikaan miehen seisovan häntä varten käytävässä?

Ihan sama vaikka oikealla asialla seisoisikin, tuommoinen käytös herättää ihmisissä hämmennystä ja miksei pelkoakin.

Toivottavasti ap mies on pysynyt loitolla!

Vierailija
148/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koditon tullut lämmittelee, voit soittaa poliisit hakee pois.

Vierailija
149/165 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset kauhuissaan kun oma pää on niin pipi.

Sitten huudetaan ja itketään että "vaarallinen ja pysy erossa naisesta" kun häiriintynyt naikkonen seurailee, häiriköi miestä joka ei naikkosesta piittaa. Oma on piinasi.

Vierailija
150/165 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tais olla keksitty juttu koko ukko

Vierailija
151/165 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
152/165 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt menee?

Vierailija
153/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, olen nyt yrittänyt olla ajattelematta koko tapausta ja mies olikin muutaman päivän pois kuvioista, mutta la-su välisenä yönä hän seisoskeli käytävällä taas!

Kävin puolenyön aikaan tupakalla 00-00:30 välillä ja käytävällä ei ollut ketään.

Sitten kun palasin niin kuulin kun 4-5 kerroksesta kuului oven aukaisu mutta kukaan ei poistunut asunnosta, jota hiukan ihmettelin mutta en jäänyt asiaa sen koommin miettimään.

Siitä sitten reilu tunti kun olin menossa taas savukkeelle tuo mies oli jo käytävällä.

Säikähdin ja mietin että mitä tekisin sen ukon suhteen. Ei hän seissyt tällä kertaa yhtä kauaa, joten annoin olla ja soitin tänää isännöitsijälle.

Isännöitsijä kyseli missä asunnossa henkilö asuu ja mitä teki käytävällä ja selitin sille kaiken mitä olen nähnyt.

Ukko kuulosti olevan kuin turhapuro työhönsä kyllästynyt ja sanoi ettei voi asiaa toimittaa eteenpäin ellen tiedä kenelle pitää viesti perille lähettää ja sanoi että olla poliisiin yhteydessä jos tuo jatkuu.

Mitä mieltä olette?

Ja teiltä on tullut paljon vastauksia, kiitos niistä ja henkisestä tuesta! :-)

Ap

Vierailija
154/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan isännöitsijähän ei voi tehdä valitusta miehelle ellei tiedetä mihin osoitteeseen valitus toimitetaan. Siinä mielessä olen samaa mieltä. Ja kuulostaa myöskin siltä ettei kukaan muu ole asiasta valitusta tehnyt, sillä mies ei ole hänelle "vanha tuttu" .

Toivottavasti saat apua asiaasi, mutta en lähtisi itse kysymään mieheltä miksi seisoo käytävällä, vaikuttaa sen verran oudolta että voi olla arvaamatonkin.

Vierailija
155/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä rohkenisin menemään suoraan juttusille, ota vaikka puukko mukaan jos se käykin päälle.

Sano sille suoraan et sua ahdistaa toi turhanpäiväinen seisoskelu ja se on häiritsevää.

Vierailija
156/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mennä miehelle puhumaan. On hyvin omituinen. Yritän seuraavalla kerralla jututtaa vaikka naapureita kunhan tulisivat vastaan.

Mitä poliisi tekisi tuossa tilanteessa jos ne tulisi yöllä häntä hakemaan, pitääkö mun mennä avaamaan niille alaovi?

Ap

Vierailija
157/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme että naapurit ei tykkää jos ravaat koko yön TUNNIN VÄLEIN tupakalla eestaas ovia paiskoen?

Vierailija
158/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on velanperijä. On tullut hakemaan velkoja joltain sun rapussa asuvalta ja odottaa rapussa että 'uhri' ilmaantuisi ja saisi yllätettyä hänet. Mutta ikävä kyllä tällä kertaa on tainnut velkainen paeta peloissaan muualle kun velkoja ei ole häntä vielä tavoittanut ja joutuu useamman päivän kyttäilemään

Vierailija
159/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihanstunut ja haluaa vain nähdä sut sellaisiakin on. Jos näin poliisi ei ouutu eikä tartu, nauraa vaan vaikka se sua ahdistaisi.

Vierailija
160/165 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille pillua niin kyllä se rauhoittuu. "Seisoo" sen jälkeen sinun luonasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi