Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitos hakemuksestasi. Saimme 302 hakemusta. Valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun.

Vierailija
03.01.2017 |

Taas kerran kävi näin. Miten ihmeessä erottua ja saada kutsu edes haastatteluun, kun hakijoita on joka kerta useita satoja??

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla ihan pieni asia, mikä vaikuttaa. En muista joko tähän ketjuun olen vastannut, että opiskelukaverin kanssa haettiin samoja paikkoja. Yhdellä kerralla valittiin minut määräaikaiseen, samalta alalta tuli vuoden kuluttua vakituinen paikka ja sitten valittiin hänet. Vaikka sukupuolen mukaan ei saa valita, tiedän silti, että näissä molemmissa tapauksissa kahdesta hyvin tasaväkisestä hakijasta sukupuoli oli hyvin ratkaisevassa roolissa. Kerran olen hävinnyt paikan kun minulla on ollut vain hitusen vähemmän kokemusta. Tai sitten voi olla sekin, että joku toinen persoona miellyttää enemmän. Toiset tykkää valita puheliaita, toiset hiljaisia. Jopa ulkonäkö, vaikka ei saisi, vaikuttaa asiaan.

Eikä ne valinnat aina osu siihen parhaaseen. On sitä jouduttu joskus laittamaan koeajalla siitäkin syystä porukkaa pois, kun ei opi tehtäviä tai ei osaa sitä, mitä on väittänyt osaavansa. Työelämässä on myös paljon porukkaa, joka oikeasti vain käy töissä, ei niinkään tee töitä. 

Vierailija
102/102 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain valtion vakituiseen virkaan, jota sivuavaa työtä tein puolen vuoden määräaikaisen viran ajan samassa talossa, samalla osastollakin vielä missä tuo virka olisi.

Hakuaikaa on vielä jäljellä, mutta olen melko varma että se(kin) paikka on jo pedattu talossa olevalle enkä odota ihmeitä. Silti laitoin hakemuksen, koska jos tällä kertaa nimitettävää ei olekaan jo etukäteen valittu, saattaisi minulla jopa olla mahdollisuuksia kun olen kyseisessä talossa jo töissä ollut ja pärjännyt siinä hyvin. Tai sitten ei ole mahdollisuuksia, aina löytyy joku jolla on kokemusta enemmän jne. Katsotaan nyt.

Hakuajan päättymisestä on nyt reilu kaksi viikkoa. Ei varmaan herätä ihmetystä kun sanon, että eipä ole kuulunut mitään. Luultavasti meni talon sisälle sekin uusi virka. Muuten olisi kuvitellut edes haastatteluun pääsevän, kun ilmoituksessa oikein korostettiin kuinka arvostetaan kokemusta tuon viraston töistä ja minun aiempi työkokemus sieltä liippasi hyvin läheltä mitä tuo virka olisi ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla