Raskausviikko 18 eikä vieläkään vauvan liikkeitä tuntenut
Siinä se tulikin otsikossa, eli rv 18 meneillään ja en ole tuntenut vielä ollenkaan vauvan liikehdintää. Koska voisi liikkeitä tuntea ja koska pitää huolestua?
Kommentit (29)
Ihan normaalia. Ekassa raskaudessa voi alkaa tuntemaan liikkeitä siinä 22. raskausviikolla vasta. Ei tarvitse huolestua.
Sulla saattaa olla paljon lapsivettä ja/ tai vauva on niin päin, ettei tunnu. Jos pienet jalat ja kädet osuu sun selkäpuolelle, et välttämättä tunne niitä.
Toki käynti ultrassa auttaa huoleen, jos kovasti huolettaa.
Sellaista se äidiksi tulo on. Huoli usein mukana. Sama juttu nyt sun loppuikä. Mutta se on sellaista positiivista huolta, joka tarkoittaa rakkautta. Ihanaa.
Toivotan sinulle hyvää odotusaikaa ja kaikkea hyvää!
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Ekassa raskaudessa minulla oli istukka takana, huomasin liikkeet viikosta 17 eteenpäin.
Tokassa istukka oli edessä ja liikkeet tuntui kunnolla vasta viikon 20 jälkeen. Vettä oli myös paljon.
Ei siis voi suoraan sanoa että jokin olisi vikana.
Vauva on pienrmpi kuin maitopurkki ja sikiöasennossa
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Ekassa raskaudessa voi alkaa tuntemaan liikkeitä siinä 22. raskausviikolla vasta. Ei tarvitse huolestua.
No ei pidä paikkaansa. Mulla oli istukka takana ja tuntui viikolla 17. Mutta ap:n tilanne on ihan normaali, jos istukka ei ole takana niin ei niitä silloin tuossa vaiheessa yleensä tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä paikkaansa. Mulla oli istukka takana ja tuntui viikolla 17. Mutta ap:n tilanne on ihan normaali, jos istukka ei ole takana niin ei niitä silloin tuossa vaiheessa yleensä tunne.
Voit keskustella asiasta lääkärin kanssa. Viikko 22 on vielä normaalin rajoissa. Sen jälkeen pitää huolestua.
Pitäskö nussia paljaalla vielä varmuuden vuoksi?
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit keskustella asiasta lääkärin kanssa. Viikko 22 on vielä normaalin rajoissa. Sen jälkeen pitää huolestua.
Työterveyslääkärille ajanvarausta ja sassihin!!
-sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkärille ajanvarausta ja sassihin!!
-sama
Jokainen raskaus ja sikiö on erilainen ja tosiaankin voi mennä viikolle 22 ennen kuin liikkeitä tuntuu. Pointtina on se, että ap:n ei tarvitse vielä huolestua. Neuvolaan voi soittaa vaikka joka päivä jos huolestuttaa.
Alkaa tuntua siinä noin 20.rv tienoilla, noin keskimäärin. Odottele huoleti kaikki aikanaan :).
Mietin samaa noilla viikoilla ja pari iltaa myöhemmin tuli se eka töpsäys. Mitään perhosia tms ei tuntunut ennen sitä.
Itse tunsin liikkeet esikoisesta rv 20, istukka oli edessä.
Vedä nyt ilman kondomia näin saattaa käydä flaxi. Tosin suomalaisten ei tarvitsisi sikiää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö nussia paljaalla vielä varmuuden vuoksi?
t. mies
En yleistä, mut sinä MIES olet vajaaälyinen.
Emma K. kirjoitti:
Vedä nyt ilman kondomia näin saattaa käydä flaxi. Tosin suomalaisten ei tarvitsisi sikiää.
Emma K vian ei tarvitse olla iso jos se on pääkopassa :)
Odotatko esikoista? Tiedätkö missä kohti istukka sijaitsee? Nämä vaikuttavat siihen milloin ja miten liikkeitä tuntuu.