Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raejuuston korvaaminen?

Vierailija
03.01.2017 |

Olen pitkään syönyt aamiaiseksi puuroa raejuustolla. Nyt haluaisin kokeilla maidotonta ruokavaliota, josko maito olisi kuitenkin syynä vatsavaivoihini. En vain millään keksi, millä korvaisin raejuuston aamiaisessani? Puuro yksinään ei pidä nälkää ollenkaan.

Onko av:lla vinkkejä?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisilmä. Nam.

M

Vierailija
2/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinöitä puuroon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamuisin puuron kaverina keitetyn munan. Syön aamupalan noin klo 7:30 ja hyvin pärjään klo 11 saakka jolloin meillä on lounasaika töissä.

Vierailija
4/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisilmä. Nam.

M

En ole ainakaan vielä löytänyt maidotonta voita :D

Ap

Vierailija
5/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkinöitä puuroon?

Jos pähkinäpensaita on lannoitettu maitoa juovien eläinten lannalla, eivät pähkinät tule kyseeseen missään tapauksessa. 

Vierailija
6/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisilmä. Nam.

M

En ole ainakaan vielä löytänyt maidotonta voita :D

Ap

Missä myydään voita jossa on maitoa jäljellä? OK se on tehty maidosta mutta eipä siinä maidosta ole jäljellä juuri muuta kuin rasva.

Älä laita koko pakettia, ei sitä tarvitse kuin pieni nokare mausteeksi.

M

Vierailija
7/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä muna. Syö se erikseen, ellet välttämättä halua kokeilla puuroon sekoitettuna.

Vierailija
8/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ap ei ollut alkuperäinen ap mutta hyvä pointti maidottomuudesta silti :D

Vierailija
9/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunaa minäkin ehdotan.

Vierailija
10/55 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan soijaproteiinijauhoa (Fast), saa esim isommista kaupoista ja marketeista. Siinä on tarpeeksi proteiinia korvaamaan raejuusto. Sekoitan mitallisen jauhoa löysähköön puuroon. Maistuu minusta tosi hyvälle, sekaan vielä marjoja tai mehukeittoa niin on tosi hyvää!

Itsekin olen vähentänyt maitotuotteita diabetes.epäilyn takia. Kuitenkin treenaan aktiivisesti ja proteiini on tärkeä. 

Vierailija
11/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop, minäkin tarvisin raejuuston korvaajaa? Onko uusissa kasvispohjaisissa mitään vastaavaa?

Vierailija
12/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoita sinne sekaan kananmuna, itse teen aina näin kun puuroa syön. Pähkinät on myös hyviä, tai pähkinävoi.

Vierailija
13/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoita sinne sekaan kananmuna, itse teen aina näin kun puuroa syön. Pähkinät on myös hyviä, tai pähkinävoi.

Pähkinöitä ei pysty. Voisin ehkä kananmunan valkuista kokeilla. 

Onko kauratuotteissa jotain?

Vierailija
14/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raaka kokonainen kananmunako vaiko keitetty vaiko kananmunan keltuaisella saostettu puuro? 

Vierailija
15/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda puuro voileipään tms. Jos silti haluat kauraa, tee tuorepuuroksi. Nesteeksi kelpaa mikä tahansa, vaikka kaurajogurtti tai mehu. Itse en voi syödä nimenomaan lämmintä puuroa, laittaa sokerit matalalle ja saattaa vääntääkin mahaa. Tuorepuuro kyllä käy.

Vierailija
16/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet ja leseet liotettuina ja sitten keitettyinä vapauttavat beetaglugaania paremmin kuin kylminä ja itse en tykkää kylmästä puurosta muutenkaan. Voisin kyllä syödä ihan vain pelkän puuron mutta kaipailen sitä proteiinilisää kylkeen. Pitäisköhän sitä sitten syödä erikseen, tuumaillaanpa.

Vierailija
17/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raejuusto pakko korvata? Onhan maailma pullollaan muita ruoka-aineita, joita voi syödä sen tilalta.

Voisiko puuron syödä puurona, niin kuin yleensä on tapana, voihan sinne laittaa vaikka sen margariinisilmän tai syödä ihan pelkältään. Jos sen puuron lisäksi söisi vaikka jotain muuta. Tai onko pakko syödä puuroa ollenkaan, jos sen syömisen jälkeen on nälkä kuitenkin, niin eikö se ole vähän turhaa. Mitäs jos söisi vaikka kaksi tummaa leipäviipaletta, päälle esimerkiksi maksamakkaraa ja keitettyä kananmunaa ja vaikka sitten tomaattia. Tai leipää margariinilla, kinkulla ja vihanneksilla. Tai tonnikalaleipä. Tai joku muu.

Vierailija
18/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuron syömiselle on omat syynsä minulla, etenkin kaurapuuron. Mitään voi silmiä en puuroon laita, eikä muutenkaan puuron syöminen ole ongelma vaan proteiinin lähde. Tulen edelleen syömään kaurapuuron aamulla marjojen kera, täytynee kokeilla muita proskuja kylkeen sen aikaa kun kokeilen maidotonta dieettiä(terveyssyistä, laktoositon on jo)

Vierailija
19/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sen korvaa kauratuotteella, se on sama kuin söisi vaan lisää puuroa. Raejuusto on proteiinin lähde, joten korvautuu parhaiten kananmunalla tai leikkeleellä.

Korvaavista kasvikunnan tuotteista proteiini yleensä puuttuu tai sitä on vähän, vaikka tuote ulkoisesti jäljittelisikin proteiinipitoista tuotetta. Esim. Soijajogurtit, -vanukkaat.

Jos taas proteiinille ei ole tarvetta, raejuuston voi korvata lähes millä vaan. Pähkinät voisivat rasvaisina pitää myös nälkää kuten proteiini.

Vierailija
20/55 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppuproteiinijauhetta on helppo sekoittaa puuroon, jugurttiin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme