Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Ikinä ei voida käydä ravintolassa/matkoilla vaikka pidennetty vkloppu Islannissa/spa viikonloppu kotimaassa tai sitte jossain halvemmassa maassa. Jos kuukauden ruokabudjetti on käytetty vaikkapa 5 päivää ennen palkkapäivää eletään vedellä ja näkkileivällä. Säästöön ja sijoitukseen kaikki joka sentti ikinä ei höllätä!
Tämän lisäksi syyllistää minua jos ostan itselleni vaikkapa uudet kengät kun edeltävistä pohjat irtoamassa "tossa menee taas 50€ ihan hukkaan tms"
Tai jos laitan rikkinäisiä vaatteita roskiin "miksi et myy kirpparilla"..
Ei tämä varmaan siitä kaikesta pihimmästä päästä ole mutta silti, tämä on jatkunut vuosia jo ennen koronaa.
Jahka pääsee turvallisesti matkustamaan (toivottavasti ensi kesänä) niin lähden hermolomalle jonnekin lämpimään rannalle rentoutumaan!!
Vierailija kirjoitti:
Kaveri nappasi taskuunsa tarjoilijalle tarkoittamani juomarahan. Ei kuulemma sellasta tarvitse jättää. Harmittaa vaan, että siinä maassa missä olimme, niin kyllä minusta tarvitsee.
Onkohan mun anoppi sun kaveri. Teki mun antamille juomarahoille saman. Laittoi omaa lompakkoonsa, samalla otti jonku pennin sieltä juomarahaksi.
Otan omat Lapset mukaan Thaimaahan. 🤣
Mitä ap on itse tarjonnut, vai onko niitä ihmisiä jotka odottaa aina muilta, mutta joilta ei koskaan mitään saa. Itse tunnen läheisesti näitä, joille mielestään kuuluu tarjota mutta ovat sokeita omalle saituudelleen. Jo tuo asenne et heillä olisi kyllä rahaa paljastaa sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri nappasi taskuunsa tarjoilijalle tarkoittamani juomarahan. Ei kuulemma sellasta tarvitse jättää. Harmittaa vaan, että siinä maassa missä olimme, niin kyllä minusta tarvitsee.
Onkohan mun anoppi sun kaveri. Teki mun antamille juomarahoille saman. Laittoi omaa lompakkoonsa, samalla otti jonku pennin sieltä juomarahaksi.
Kummassakin tapauksessa olisin vaatinut, että raha laitetaan takaisin pöydälle. Ja taluttanut nappaajan ulos. Tuohan on näpistys.
Mummi laittoi käytetyt talouspaperit kuivumaan ja käytti ne uudelleen. Mummi oli todella rikas mutta ei ikinä käyttänyt rahojaan. Ei siis todellakaan olis ollu rahasta pulaa.
Vierailija kirjoitti:
seppo kalevi kirjoitti:
eräs, käyttää suodatinpussit uudestaan kahvin joo,siis useempaan kertaan niin pitkään että repee totaalisesti. Ehkä tossa vielä jotenkin ekologisuuden ymmärtäisi ja puunhalausituhippimäisyyden mutta näillä ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa vaan yksinkertaisesti niin pihi ämmä. JOo akkahan se on. Eikä tässä vielä siis pahin vaan se käyttää myös teepussit uudestaan, kuivuneet yön yli ja aamulla kuppiin,poistaa roskiin vasta kun homeessa jos huomaa sen,hahaa eeeeeh eikä. Varsin hyvät yrtit saa vielä, jämät saa uuden merkityksen. Tää on puhdaverinen old school suomalainen matalaa profiilia pitävä saatanan nuuka akka, joka noh...tekee sun mieli vetää ranteet auki. Tässä vaan maistiaisia hardcore - luokan nuukuudesta.
Minä käytän suodatinpussit muutamaan kertaan. Eivät repeä, kun kuivattaa välissä. Ja teepussista tulee hyvin 3 annosta, kun inhoan vahvaa teetä. Onko kamalaa?
Mikäs siinä, jos tykkää pahasta sumppiteestä tai -kahvista! Itse en tykkää.
Teepusseissa on niin vähän teetä, ettei siitä minun makuuni tule edes yhteen mukilliseen riittävästi makua. Pussitee on myös kilohinnaltaan kovin kallista. Hyviä, laadukkaita teelaatujakin myydään irtoteenä edullisemmin. Eli ei tarvitse olla pihi säästääkseen teekuluissaan, kun ostaa irtoteetä.
Vierailija kirjoitti:
seppo kalevi kirjoitti:
eräs, käyttää suodatinpussit uudestaan kahvin joo,siis useempaan kertaan niin pitkään että repee totaalisesti. Ehkä tossa vielä jotenkin ekologisuuden ymmärtäisi ja puunhalausituhippimäisyyden mutta näillä ei ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa vaan yksinkertaisesti niin pihi ämmä. JOo akkahan se on. Eikä tässä vielä siis pahin vaan se käyttää myös teepussit uudestaan, kuivuneet yön yli ja aamulla kuppiin,poistaa roskiin vasta kun homeessa jos huomaa sen,hahaa eeeeeh eikä. Varsin hyvät yrtit saa vielä, jämät saa uuden merkityksen. Tää on puhdaverinen old school suomalainen matalaa profiilia pitävä saatanan nuuka akka, joka noh...tekee sun mieli vetää ranteet auki. Tässä vaan maistiaisia hardcore - luokan nuukuudesta.
Se ei oo vissiin kuullutkaan kestosuodatinpussista. Ai mut hei, pitäisi käyttää tiskiainetta sen pesemisessä....
Onko tosiaan pakko joka kerralla käyttää tiskiainetta jonkun kestosuodatinpussin tai kahvipannun huuhteluun? Miksi?
Mikäli muuan kyläilemään tullut on tuonut tuomisia kahvipöytään, lähtiessään hän vie syömättä jääneet mennessään. Makeiskulhon sisällön hän tyhjentää laukkuunsa kuin ohimennen. Kiva, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs henkilö punnitsee kaupassa pullapitkot, leivät ym. kappalehintaiset tuotteet ja kerää kylässä käydessään tyhjät pullot mukaansa, vaikka ei ole itse juomia tuonut.
Miksi hän punnitsee ne?
Sehän ei vaikuta hintaan mitenkään.
Vanha kommentti, mutta vastaanpa silti: Kappalehintaiset tuotteet ovat usein huomattavan eri painoisia. Järjetöntähän se olisi ottaa kahdesta samanhintaisesta se kevyempi eli kilohinnaltaan kalliimpi!
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.
Vai vahti? Ojensi paperit?
Pihein ihminen ei edes elä. Pihiyskin voi olla sairaus eli riippuvuus. Alkaa ahdistaa jos kuluttaa. Tällaisen ystävänä on ikävä olla.
Neurologinen rakenne on tällä sellainen, että numerot ja laskeminen ovat pyörineet päässä jo pienestä pitäen. Kassalla tekee monet laskutoimitukset tuotteista ihan huomaamattaan. Kun kaikessa orientoituu noin tahtomattaan, onhan sitä tietoinen kaikenmaailman maitolitrojen hinnoista. Suvun piirissä tämä piheys oli vitsin, mutta ei mua kyllä naurattanut.
Mä oon aika pihi. Mutta viimeisimmälle mieheni nauroi:
Kävimme kaupassa, palautin pulloja (miehen, itse en juo enkä osta mitään muuta kuin vettä tai kahvia). Muovipussin pohjalle oli valunut vähän kaljaa tyhjistä tölkeistä, mutta en tietenkään pistänyt hyvää ehjää muovikassia kaupan roskikseen, vaan taittelin sen takaisin laukkuuni. Sitä voi hyvin kotona käyttää vielä roskapussina.
Ai niin joo, ja pullokuitin summaa ei saa vähentää ruokaostoksista, vaan maksun jälkeen pullokuitista pyydetään rahat erikseen käteen. Näin se summa ei vähennä bonuksia. 😁
Minulla on ollut yksi ja sama maski koko koronan ajan! Kukaan ei ole huomannut mitään.
Isovanhemmat keittivät aamukahvin uusista puruista, sen jälkeen loppupäivån kahvit (4 kertaa) samoista puruista. Uudet purut vasta seuraavana aamuna.
Kuolinpesää tyhjentäessämme löysimme n. 40 pakettia kahvia. Olivat varmaan hamstranneet sitä aina kun oli ollut hyvä tarjous. Kuolivat muutaman kuukauden sisällä toisistaan, molemmat yli yhdeksän kymppisinä. Mietittiin siinä perheen kanssa, että ehkä jo sen ikäisinä olisivat Jo voineet alkaa keittää kahvit joka kerta uusista puruista ja hieman nauttiakin elämästä. Heiltä jäi miljoonaomaisuus.
Toisaalta ymmärrän, sillä olivat sota-ajan ihmisiä. Tuo säästäväisyys ja nuukuus tuli varmasti luonnostaan selkärangasta. Eivät tosin olleet kitsaita esim. lastenlasten lahjojen kanssa ja mummo esimerkiksi jakoi kultakorujaan jo eläessään lastenlapsille.
Itse lantraan mehut lähes värittömiksi. Joku voisi ajatella nuukaksi. Itse vain pidän mehusta juuri sen makuisena (tai no mehusta tai "mehusta", eihän siinä ole mehua kuin väriksi veden sekaan). Vieraille yritän osata lantrata ns. oikeassa suhteessa ja sanon aina, että sanokaa jos on liian laimeaa (vaikka mulle on siinä vaiheessa jo auttamattoman vahvaa), niin laitetaan lisää tiivistettä.
Yksi exäni ajoi aina motarilla rekan perässä ihan kiinni siinä. Se kuulemma säästää bensaa. Tätä teki siis aina. Oli kyllä pelottavaa. Väliin ehkä olisi just mahtunut yhden henkilöauton mitta. Jos sitäkään.
Avioerossa ex-mieheni vei kaiken mukanaan, jonka hän saattoi kuvitella ostaneen kotiimme. Aivan kaiken, kärpäslätkää myöden. Tyttäremme vain huokaisi seuraavana aamuna kun keittiössä pörräsi kärpänen, että iskä vei senkin, sen kärpäslätkän tuosta liesituulettimen päältä.
Sanattomaksi veti. Elareita ei ole maksanut.
Tuttavaperheen kanssa lähdettiin kerran kylpylälomalle pohjoiseen.
Heistä paljastui ihan uusi puoli.
Meno matkalla meni vielä ihan normaaliin käytökseen, että he halusivat pysähtyä tauoille parkkipaikoille, meillä ei ollut eväitä mukana niin pysähdyttiin sitten eri aikoihin kun käytiin huoltoasemalla kahvilla ja syömässä.
Aamulla he heräsivät aina aikaisin että ehtivät käydä kaksi kertaa aamupalalla ja säästivät siinä ettei tarvi syödä lounasta.
Sen sijaan että olisivat maksaneet näköalahissin tunturiin, he kävelivät reilun tunnin. Me sitten odottelimme heitä siellä.
Kylpylässä lilluivat monta tuntia. Kävivät itseasiassa kolmesti päivässä sen sallitun ajan, kun ranneke oli koko päivän voimassa.
Ei puhettakaan yhteisistä ravintolapäivällisistä, ja teimme siis yhdessä kyllä huoneistossa ruokia mutta olisi kiva ollut vaikka kerran käydä syömässä ulkona..
No ei heidän kanssa enää lomalle lähdetä.
Itselle loma on aikaa kun en nuukaile, kotona ollessa ennemmin elän säästeliäämmin ja säästän rahaa lomareissuihin.
Se ei oo vissiin kuullutkaan kestosuodatinpussista. Ai mut hei, pitäisi käyttää tiskiainetta sen pesemisessä....