Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
1381/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini laittaa aina ostosreissuilta bensarahaa tililleni pyytämättä. Kerran kysyi paljon autoni vie polttoainetta satasella, ja sen jälkeen aina rahaa tullut vaikken ole pyytänyt.

Kaunis ele, mutta koska matka on lyhyt en ole siksi sanonut mitään maksuista, joita en todellakaan ole vailla..

Viime reissulta rahaa oli tilille tullut ”oma osuus bensankuluista”-viestillä 1,68€.

Hänellä on tapana myös laittaa yhteisistä illanistujaisista laskelma yhteisistä eväistä tyyliin ”jokaisen osuus 7,43€”.

Muiden kaverien kanssa on aina ympäripyöreitä summia että anna vitonen ni ollaan sujut. Jaksa nähdä vaivaa senttien pyörittely 😅

Vierailija
1382/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökkinaapurina on viisikymppinen pariskunta. Meillä on kouluikäiset lapset (4 kpl) ja heidän lapsensa ovat jo aikuisia. Ovat ihan rentoja ja hauskoja tyyppejä. Piipahtavat meillä usein ja niinpä kerran pyydettiin heitä syömään. Söivät hyvällä ruokahalulla runsaita tarjoilujamme.

Muutaman viikon kuluttua tuli vastaavasti kutsu heille syömään. En ymmärrä, että miten kukaan edes viitsii tarjota niin vähän ruokaa. Esim. pihvejä on aina vähemmän kuin syöjiä. Eli esim. kuuden pihvin pitäisi riittää kymmenelle henkilölle. Salaattia on aina noin kolmen tai neljän sentin kerros kulhon pohjalla. Siis vähemmän kuin esim. kaupan valmiissa salaattirasioissa on ja ne on tarkoitettu yhdelle henkilölle. Lisäksi ei tarjolla yleensä mitään muuta (esim. leipää).

Olemme itse harventaneet kutsuja heille, mutta kerran pari kesässä kutsumme kuitenkin syömään, kun ovat ihan hauskaa seuraa. Heiltä kutsu tulee ehkä kerran vuodessa. Lapsetkin kyselivät viimeksi kesällä, että miksi meidän pitää mennä syömään, kun siellä ei saa edes tarpeeksi ruokaa (eivät todellakaan ole köyhiä).

Kukaan ei toki ole velvollinen ruokkimaan ketään, mutta jos haluaa olla vieraanvarainen, niin minusta joku kolmasosa pihvistä (3 x 2 cm) ja kaksii ruokalusikallista salaattia henkeä kohti on aika vähän...

Meillä tuo vaimoon tuollainen. Itse haluaisin tarjota vieraille parsta mitä talosta löytyy. Ei käy. Niin halvalla ja vähän kun pystyy... Kuitenkin sitten ostaa jotain mielestäni täysin turhaa hirmu kalliilla itselleen.Monesti tuosta sanonut mutta ei auta asiaa. On kuulemma omat rahansa... Itse taas pihtaan itseltäni mutta vieraille tarjoan parasta jos itse saan valita tarjottavat. Mutta esim. itselläni on annettu älypuhelin, pesen kertakäyttölautasen niin monta kertaa kuin se on mahdollista ja sitten otan uuden. En aja autolla mihinkään turhaan. Emännyys ajeleekaiken maailman kissanristiäisiin ja tapahtumiin mutta ei esim. lähde kanssani kaupoille aikaa viettämään ihmisten ilmoille koska se kuulemma maksaa... No, ei maksa kun ostan yleensä meille kaffeet... ja maksan bensatkin. Ja jos jotain ostaa, ostaa taas niitä itselleen mieluisia kalliita tavaroita... Vaikka mikään pakko ei olisi. Romua ja renttua on ihan yllin kylliksi.... Itse asiassa tein vuosis sitten itselleni varaston ja se on nyt täynnä hänen härpäkettään ja valittaa että minun muutama rompeolisi hävitettävä sieltä, kun ei ole tilaa OMILLE TAVAROILLEEN!!!  Mutta edelliseen virkkeeseen jatkoa: Minulle ostoskärryssä on tuskin kaurapuuroa ja halvinta ruisleipää... Ja tätä voisin jatkaa ja kertoa 1001 erilaista tarinaa mutta en jaksa...näppäimistö kuluu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei halunnut maksaa jätemaksua vaan poltti kaikki roskat ulkosaunan kiukaan pesässä (nykyään jätemaksu pakollinen). Ei myöskään osta polttopuita, vaan keräilee kaikenlaista jätepuuta tuttavilta, eurolavoja, laudanpätkiä tms., ja polttaa niitä. Ottaa puutavarasta naulat talteen ja suoristaa ne. Lämmittää taloa ainoastaan puilla, eli kärsii sitten siitä, että iltaisin on aina kuuma ja aamuisin kylmä.

Vierailija
1384/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota termarikahvit mukaan, niin ei tarvitse ostaa kalliilla!

Vierailija
1385/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava toi synttärilahjaksi täytekakun, jonka vei sitten lähtiessään mukanaan itselleen. Se siitä lahjasta. :D

Tiedän erään pesevän ja kuivattavan patterilla vaippoja, ettei tartte uusia ostaa. Semmosia puolikäytettyjä pissavaippoja sitten asunnon patterit täysi ja asunto haisee aika pissalle. Sairaus on se piheyskin on. Voi mennä ihan sairaille tasoille.

Vierailija
1386/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri vaikutti päällisin puolin ihan normaalilta ja ookoolta tyypiltä, livenä. Sitten näin hänen facebookinsa, ja sen jälkeen olen alkanut huomata että oikeastaan hän on hyvin itsekeskeinen eikä koskaan tarjoa mitään, mutta aina on ottamassa ja ottamassa mitä ikinä vaan saa. Fb siis on täynnä yhtä jatkuvaa jonkun tavaran tai palveluksen anelua. ”Ei kukaan olisi ajamassa tyhjän peräkärryn kanssa Helsingistä Turkuun?” Kun jokuhan varmasti haluaa roudata hänen painavia romujaan ympäri Suomea?? 😂 ym. tuota samaa että pitäis saada jotain lainaksi tai ilmaiseksi ja mieluiten kiireellä.

1387/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri nappasi taskuunsa tarjoilijalle tarkoittamani juomarahan. Ei kuulemma sellasta tarvitse jättää. Harmittaa vaan, että siinä maassa missä olimme, niin kyllä minusta tarvitsee.

Olisin ottanut pois. Röyhkeää varastamista tuo

1388/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulaiseni ostaa halvinta mahdollista vessapaperia, vaikka bruttona tienaa yli 5000e/kk.

Ohis, mutta tuohon voi olla muutakin syytä kuin hinta. Itse tienaan ihan hyvin, mutta ostan vain S-marketin halpaa Grite-vessapaperia.

Se on kovaa ja karkeaa, joten siitä ei irtoa nöyhtää.

Mitä kalliimpi vessapaperi, sitä nöyhtäävämpi. Vihaan sitä nöyhtää!

Enpä ole huomannut nöyhtäämistä, vaikka ostan kunnollista paperia. Aikoinaan erehdyin ostamaan sitä keltaista paperia. Mielestäni sai kutinaa aikaan , väri  ilmeisesti

1389/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies. Ostaa alennuksella (-30 %) kaikki ruuat kaupasta, kun kerran halvalla saa, ja ruokaa on sitten niin paljon, että pitää heittää pois, kun ei ehdi syödä. Todellista säästöä.

Miksi ei pakasta?

Eihän nuuka raaski hankkia pakastinta

Vierailija
1390/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava punnitsee hedelmät ilman pussia, laittaa hintalapun pussiin ja vasta sen jälkeen latoo ne hedelmät sinne. Säästää varmaan yksikätisiin rosvoihin, joilla tykkää kapakassa pelata.

Vierailija
1391/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tienaa 10x enemmän mitä minä. Kuitenkaan hän ei koskaan tule minun luo käymään, vaan minun pitää mennä hänen luo (asumme eri kaupungeissa). Kun kerta ei ole muuta syytä lähteä niin kauas, ja minähän olen jo tottunut siihen väliin. Ja vähän antanut ymmärtää että minulle vähätuloisena sama matka on nopeampi, helpompi ja halvempi kuin hänelle, kumpikin kulkisi autollaan välin.

Vierailija
1392/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt sukulaistäti. Tietysti kaikki klassiset voi- ja jugurttipurkkien säästämiset, kahvipakkauksista askarrellut kassit ja teipillä korjaillut silmälasin sangat ja sähköjohdot. Muutti vanhoilla päivillä ulkomailta takaisin Suomeen ja raahasi mukanaan kaikki vanhat sähkölaitteet jotka eivät edes sopineet täkäläisiin pistorasioihin, mutta poiskaan ei voinut heittää. Kun jääkaapin pakastelokero hajosi, ei raaskinut korjauttaa tai ostaa uutta vaan paikkaili lokeroa kömpelösti jesarilla, sillä seurauksella että koko lokero jäätyi lopulta umpeen, ja varmaan se näkyi sähkölaskussakin. Ei raaskinut ostaa kasveille lannoitetta vaan pissasi kukkaruukkuihin, ja koko kämppä haisi emäksiselle mummopissalle. Veti vessan vain isomman hädän jälkeen. Kun kerran talvella alkoi pumpusta ottaa, ei tietenkään voinut soittaa ambulanssia tai taksia vaan lähti rollaattorin kanssa terveyskeskukseen kaupungin toiselle puolelle, ei sitten ollut vissiin sillä kertaa mitään vakavaa.

Vierailija
1393/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varastelee teepusseja ettei tarvi maksaa ja hellarinainen varastaa vessapaperia yleisistä vessoissa yx taas juoksee avustusruokia hakemassa omistaa osakkeen ja on työpaikka. Päiväkodista yx varasteli lasten maitoja juustoja leluja kun ilmaiseksi saa aikuinen nainen. Yhdellä oma huone vanhempien luona niin pyytele päästä yöksi lähiöissä ( Vapaakirkon jäsen ) vain voidakseen varastaa sieltä. Yksi huumenainen varastaa kaupoista lasten vaatteita myy niitä puoleen hintaan lähiöissä. Varastaa toiselta koiran ettei tarvi maksaa siitä itse ja myy sen rahasta. Eikö tämä ole sitä juuri ??? ( Cityseurakunnan jäseniä myös tavattu varastamassa viimeiset 30 vuotta lähiöissä ).

Vierailija
1394/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asiaa puhelimella soittaa ja pyytää soittaa hänelle. Kiertää koteja uskonto koti kokouksissa varastaa sieltä ruokaa vaatetta takkia kenkää kassia koruja kelloja kukkia kukkapurkkeja jopa valaisimia esittää uskovaa blondi nainen pitkä hame tai farkut.

Vierailija
1395/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaa perhe pyysi teelle oli ystävällisiä . Lopuksi pyysivät maksun siitä teestä . 🙈🙈🙈🙈🙈

Vierailija
1396/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kävi aikoinaan autoesittelyssä ja koeajamassa auton että sai siellä tarjottavan grillimakkaran 😂

Ei aikomustakaan ostaa autoa, omalla hyvällä autollaan sinne ajeli.

Vierailija
1397/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruosu kirjoitti:

Joskus ihmetyttää kyllä kun joillakin on semmoinen mielikuva, että jos joku "omistaa" omakotitalon, niin hän on sitten rikas jolla on millä mällätä.

Eikö se nyt ole kaikille selvä juttu, että talon omistaa oikeasti pankki jolle maksetaan joka kuukausi isot rahat, että saa asua siinä?

Meillä oli taannoin pk-seudulla talo ja olimme koko ajan pissa sukassa ja kaikesta piti säästää, että saimme maksettua velkaa ja lyhennyksiä. Ei todellakaan mällätty suht matalilla palkoillamme.

Muutimmekin sitten halvemmalle alueelle. Säästeliäisyys jäi veriin.

Ärsyttää kun jotkut huutelee puskista että mikäs teidän on ollessa kun olette niin rikkaita että asutte oikein omakotitalossa.

Eihän siitä kauaa ole kun julkisuudessa ehdoteltiin ihan tosissaan että omasta asunnosta (omakotitalo tai joku muu) pitäisi maksaa veroa "laskennallisesta tulosta", eli siitä että säästää vuokrissa.

Vierailija
1398/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kovinpihiä ole elämä, kun sentään käydään niillä matkoilla...

Vierailija
1399/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmeaa, Toivottavasti tämä mummin ampumisjuttu ei ole totta.

Vierailija
1400/2134 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt isäni sanoi tuohon: "Miusta vain mukavvoo kun miulla on rahhoo."