Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?

Vierailija
03.01.2017 |

Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.

Kommentit (2134)

Vierailija
481/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huvittaa nämä jotka valittaa että firma on saita kun ei tarjoa ilmaiseksi kahvia! Herra jumala olkaa onnellisia että teillä on edes työpaikka ja kohtuu palkka! Nykyään moni firma joutuu säästämään monissa menoissa kun niin kallista yrityksen ylläpito suomessa. 

Vai pitäisikö firmojen tarjota työntekijöille vielä jokapäiväiset röökit ja ES juomat?

Vierailija
482/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.

Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.

Jaa, en ole koskaan ollut työpaikassa, jossa olisi firman puolesta tarjottu henkilökunnalle päivittäin kahveja. Jossain pikkufirmassa, jossa on kourallinen työntekijöitä, tilanne tietysti voi olla erilainen.

Nokia, Microsoft, Arrow esimerkiksi tarjoavat. Pikkufirmoja juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni pesee minigrip-pusseja. Vieläpä niitä Ikean halpiksia, jotka maksavat pari senttiä kappaleelta. Aika painokkaasti sanoin, että omia kamojaan laittakoot minne laittaa, mutta yhteisiä elintarvikkeita ei mihinkään vedellä huljutettuihin, huonosti kuivuneisiin ja rasvatahraisiin pusseihin laiteta. 

Minigripit voi hyvin pestä, ja pestä myös hyvin. - Sen jälkeen kun näin kuvan merilinnun avatusta vatsasta - täynnä sekalaista muoviroinaa - olen pyrkinyt välttämään "ilmaisia" hedelmäpusseja. - Olen saanut lahjaksi hedelmille tarkoitetun sievän, pestävän verkkopussin, johon kaupassa voi laittaa hedelmät punnituksen jälkeen. Hintalappu kylkeen ja kassalle.

Vierailija
484/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperheen isä vahti, että vieraatkin käyttävät vessapaperia "yksi ruutu pienellä tai kolme ruutua isolla hädällä". Tätä mantraa hoki vessan oven käydessä.

Hyi helvetti :I

Näille tekis aina mieli tuossa vaiheessa lyödä 10e kouraan tai tuoda seuraavalla kerralla paketti sitä paperia.

Vierailija
485/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöömme asennettiin huoneistokohtaiset vesimittarit. Sen jälkeen yläkerran mummeli on alkanut käymään yhteisessä lenkkisaunassa pesulla. Kertoo aina kuinka ihmiset pesee itseään liikaa, että kerran viikossa riittää hyvin. Välillä olen nähnyt myös samaisen mummelin tulevan kellarin yhteisvessasta. Eli nähtävästi ei raski pönttöäänkään enää vetää.

Vierailija
486/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli kuljettelee naapureille joka vuosi joulukortit autolla, ettei mene postimaksuja. Kilometrinkin päähän vie autolla. Ja joo, on ylipainoinen reippaasti. Eli hölmöläisten piheyttä. 

Vierailija
487/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pihit näkee muut piheinä koska he vertaavat omia tapojaan muihin ja siihen kuinka paljon menettävät ollessaan "pihin" kanssa tekemisissä, "itse tarjosin kokolihaa ja pihi tarjosi nakkikastiketta" jne.

Vierailija
488/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli kuljettelee naapureille joka vuosi joulukortit autolla, ettei mene postimaksuja. Kilometrinkin päähän vie autolla. Ja joo, on ylipainoinen reippaasti. Eli hölmöläisten piheyttä. 

Kumpihan on hölmö. Sinä vai veljesi.

Vierailija
489/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jättää wc-pytyn vetämättä 4 kertaa päivässä, kun käy sinne lorottamassa, pisuja, niin säästää vettä 11680 litraa vuodessa. Kertokaa se suomen väkimäärällä vuositasolla, on muuten aika paljon juoma vettä hukkaan.

Vierailija
490/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä vaan ihan tavalliset ihmiset nautiskelevat niissä lentokentän ravintoloissa, ottavat rennosti, nauttivat tienaamistaan rahoista ja suunnittelevat missä voisivat törsätä lisää. Ei lomalla varsinkaan pidä kitsastella. Haloo!

Vierailija
491/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huushollin talousmiesekonomi kirjoitti:

Jos jättää wc-pytyn vetämättä 4 kertaa päivässä, kun käy sinne lorottamassa, pisuja, niin säästää vettä 11680 litraa vuodessa. Kertokaa se suomen väkimäärällä vuositasolla, on muuten aika paljon juoma vettä hukkaan.

Onko sinulla tapana juoda vessanpöntöstä?

Vierailija
492/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi on kans näppärä käyttää uudestaan kunha muistaa rullata takaisin rullalle. Seuraavalla kerralla rullataan väärinpäin päälle jolloin se on helppo pestä ja liu"ut päälle niin avot.

Vierailija
493/2134 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aikaisemmin valtiolla töissä virastossa jossa sukupuolijakauma oli pitkälti 50-50 ja kyllä siellä oli myös samanlainen kahvirinki, itse työntekijät kävivät vuorottain ostamassa kahvia ja jos jotain känttyä halusi kylkeen niin se oli itse ostettava. Jos joku oli eläköitymässä tai muuten vain lähdössä niin kerättiin kolehti kakkuun ja läksiäislahjaan. Tykytoiminnasta tai pikkujouluista ei tietoakaan.

Eipä ole ikävä, yksityisellä kahvit tuodaan tilauksesta kaappiin ja kaikkea mukavaa tehdään työkavereiden kesken firman laskuun. Älytöntä kitsastelua, ymmärrän että verorahoista ne julkisen puolen tarjoilut menevät mutta kyllä nyt luulisi varaa olevan muutamaan kahvipakettiin. Mielestäni kohtuullinen työsuhde-etu on saada edes kahvit työpaikan tarjoamana. 

Jostain se yksityinenkin ne kahvikulut ottaa, joko asiakkailta tai palkoista. Itse tykkään siitä, että juojat maksavat. En ole koskaan kahvista piitannut, joten en myöskään ymmärrä suomalaisten pyhää kahvikulttuuria enkä halua sen kustannuksiin osallistua.

Liikkuuko sinulla yhtään mitään päässäsi? Tajuatko, että nuo kahvit maksavat esim. kymmenen ihmisen työpaikassa ehkä muutaman satasen vuodessa, jos työnantaja ne tarjoaa. Esimerkiksi jossain vakuutusyhtiössä, missä tuo yksi keskustelija oli töissä, jossa saatetaan pyörittää useamman miljoonan euron vakuutuksia, on tuollainen kahvitarjoilu suoraan sanottuna yksi paskan hailee kustannuksiltaan.

Ymmärrätkö itse, että valtaosa yrityksistä ei pyöritä mitään miljoonabisnestä ja vastaavasti isoimmilla firmoilla tuppaa työpisteitä olemaan useita. Jostain se "pienikin" kahvisumma on pois.

Vierailija
494/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava pummaa aina kyydin muilta. Möivät auton pois, koska siitä tulee säästöjä. Sen jälkeen on aina vailla kyytiä ja jos ei saa, haukkuu tämän kyseisen ihmisen. Ottavat tavaroita vastaan, mutta myyvät sitten hyvällä hinnalla pois. Ensin tarvitsevat niitä tavaroita, mutta sitten eivät tarvitsekaan.

Annoin eräälle vaunut. Sillä ehdolla, että laittaa ne kiertoon ilman maksua. Yllättäen vaunut olivatkin myynnissä.

Entinen naapuri lainasi kaikkea. Lainasi ja lainasi, ne lainat eivät koskaan palautuneet. Onneksi muuttivat pois.

Vierailija
495/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tapana juoda vessanpöntöstä?

Tuleeko sinulle oma vesijohto vessanpyttyä varten?

Vierailija
496/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pihit näkee muut piheinä koska he vertaavat omia tapojaan muihin ja siihen kuinka paljon menettävät ollessaan "pihin" kanssa tekemisissä, "itse tarjosin kokolihaa ja pihi tarjosi nakkikastiketta" jne.

Tämä on totta. Jokainen on pihi jossain asiassa, ja sitten tuomitsee sen toisenlaisen pihiyden.

Esim. Minun appiukkoni on pihein tuntemani ihminen. Mikään ei saisi maksaa mitään, syövät etelässäkin kotoa tuomaa kaurapuuroa, siis oikea pula-ajan kasvatti.

- Mutta vieraille tarjoaa kokolihaa ja kaikkea hyvää.

Kaverini on tosi köyhästä perheestä ja nykyäänkin aika heikosti toimeen tuleva. Hän ei koskaan osta marjoja, vaan käy keräämässä vanhat pois sitten, kun omistaja ei enää viitsi. Hyödyntää niistä kaiken, keitttää mansikankannoista mehua. Omalla työllä ei ole hintaa.

- mutta suhaa koko päivän autolla, käy montakin kertaa päivässä autolla kaupassa 5 km päässä.

Toinen kaverini on myös pihi. Näkyy lähinnä siinä, että laskee kaiken rahassa.

- mutta lapsille ostaa kaiken.

Vierailija
497/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihein tuntemani ihminen ei kävele koskaan mattojensa päällä, että eivät kuluisi tai likaantuisi.

Vierailija
498/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se yksi vessan veto maksaa vajaat neljä senttiä. Sillä rahalla en haluaisi kusenhajua kuitenkaan haistella enkä hinkata pinttynyttä pönttöä ja käyttää siihen pudistusaineita moninkertaisen summan.

Vierailija
499/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin pieni, äiti otti kylpylälomalle mukaan kahvinkeittimen ja pullat. Minusta se oli ihan järkevää, säästyipä siinäkin vähän, oltiin köyhä perhe. Helppohan se on täällä naureskella saidoille mutta joskus pienikin säästö on iso juttu.

Tuossahan ei ole kyse piheydestä tai saituudesta, vaan elämäntilanteen realiteeteistä.

Vierailija
500/2134 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä piheys on kun rahaa on ja silti pyritään vain ja ainoastaan hyötymään muista ihmisistä, jopa itseään köyhemmistä! Kaikki arvotetaan rahassa. Ei saada nautintoa toisen ihmisen ilahduttamisesta, vaan lasketaan miten nyt näistäkin pakollisista synttäreistä selvittäisiin mahdollisimman halvalla.

Tarjotaan köyhästi ja annetaan köyhästi. Ja silti odotetaan muilta ihmisiltä parempaa! Kalliita lahjoja ja tarjoiluja, mutta itse ei olla valmiita tarjoamaan, eikä ostamaan.

Otetaan vastaan 30 euron viinipullo tyytyväisenä ja tuodaan vastineeksi 2 euron viinipullon Tallinnan satamasta. Sitten varmaan tyytyväisenä laskeskellaan kuinka jäätiin voitolle kun "hölmö" ystävä toi niin kalliiin pullon tuliaisiksi ja itse selvisin kahdella eurolla. 

Ällöttävää!