Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
etpä tiedä, onko kyse siitä ettei hänellä ole rahaa. mikään tossa ei paljasta että hän olisi saita
Tiedän, ettei ole rahasta kiinni. Palkka liki 5000 kuukaudessa, asuu velattomassa omistusasunnossa, saanut suurehkon perinnön. Kaksi aikuista lasta, jotka omillaan eli ei ainakaan perinteinen köyhä.
Isäni oli yli 3kk matkoilla eikä tuonut meille yhen yhtäkään tuliaista.
Herätys taas XD. Hohhoijjaa. Kuka idiootti menis maksamaan ylimäärästä taksista tai yli hinnoitelluista ruuista kentillä?! Porvari problems...
Mummoni... Aina kun olin nuori pyysi minut mukaansa kauppaan ostamaan alennuskahvia. Siinä sitten käveltiin yhdessä kauppaan ja minä varmaan alle teini-ikäisenä otin omat kolme kahvia ja mummo omat kolme kahvia. Maksoimme eri kassoilla ja yhdessä kaupasta ulos. Kyllä muuten nolotti, kun ajatteli kaikkien huomaavan. Ja välillä nakitti siskoni ja veljenikin mukaan.
Mutta tätini on mieheni sisko on vielä pahempi! Ainoat vaate- ja sisustusostokset tekee kirpputoreilla.
Joojoo säästää luontoa ja kaikkea, mutta hän tekee niin silkastaan siksi, koska kirpputoreilla on niin halpaa.
Lisäksi joululahjat ja syntymäpäivälahjat ja muut, jotka hän hankkii sukulaisille/sukulaislapsille ovat aina vaatekomerosta kaivettua roinaa - jotka hän on ensiksi hankkinut itselleen, mutta kun ei ole tullut käyttöä niin annetaan sitten kiertoon. Ja ihan kummilapsesta alkaen.
Sitten vielä kaupan muovipussit! Otetaan kauppaan mukaan monen monta kestokassia, mutta nämäkin ainoastaan siksi, koska ei halua maksaa muovipusseista. Juostaan muutenkin tarjousten perässä kuin haukka - eli jos asioi Prismassa, mutta Cittarissa on euron pari halvempi joku asia, niin silloin käydään Cittarissa ostamassa se asia.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin joskus vähän aikaa todella pihin miehen kanssa (hänen nuukuutensa pilasi suhteemme, jätin hänet).
Mies menetti ajokorttinsa ylinopeuden takia pariksi kuukaudeksi. Pyysi sitten minua toimimaan kuskina omalla autollani, lupasi maksaa bensat. Kävimme tuon parin kuukauden aikana viisi kertaa eräässä kaupungissa ostoksilla ( matkaa tuli yhteensä joka reissulta 130 km). Nämä ostosreissut liittyivät miehen tarvitsemiin "juttuihin." Kyselin bensarahoja monta kertaa, niitä ei tullut. Eli ajoin omalla autolla yhteensä 650 km miehen kortittomuuden takia omaan piikkiin!
Tehtiin se viides (viimeinen) reissu, kyselin taas sitä bensarahaa. Pysähdyttiin erääseen pikaruokapaikkaan, hän jalomielisenä ilmoitti maksavansa minunkin aterian (n. 7 €)!!!!!
Meni kyllä täysin maku koko mieheen, joten jätin hänet tuon ajon jälkeen. Kehtasi vielä ihmetellä asiaa, voi v*ttu!!! Juu, ja terkkuja Huittisiin!!!!! :D
Hullu mies Huittisista kertoo wanha sananparsi:)
Toi muistoja mieleen että terkut vaan ambulanssikuskille Lahteen/ Nastolaan vuodelta x ! :D Olin prkl mennyt antamaan nroni ja soittelikin, parin ok juttutuokion jälkeen halusi ex-kokkina tarjota ja kokata lohta luonani. Oli sitten kuitit mukana raaka-aineista! Lisäksi joi tarjoamaani viiniä ja kertoi että pitää jäädä yöksi. Ei todellakaan onnistunut. Koitti jälkeenpäin vaatia matkakorvausta kotiin menosta ja auton hausta myöhemmin :D
Vierailija kirjoitti:
Varakas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.
Ei Vantaan kentällä kyllä syö eikä juo kukaan täysijärkinen yhtään mitään. Ei tarvitse olla edes pihi ymmärtääkseen, että hinnoittelu on aivan posketonta. Ainoastaan se aulassa oleva Alepa on kelvollinen paikka välipalaostoksille, mutta kaikki muut voi unohtaa heti. (enkä pidä 1500 euron viikon kestävää risteilyä kitsasteluna muutenkaan)
Onhan se naurettavaa olla syömättä lentokentällä. Rahaa menee, mutta mitä sitten? Ei köyhien toki pidä reissuun lähteäkään, pilaamaan tunnelmaa kitsastelullaan. He voivat jäädä kotiin tuijottamaan seinää ja säästämään.
Lennän joka kuukausi pari lentoa enkä ole törmännyt tarpeeseen syödä kentällä. Juuri siksi, kun siitä mauttomasta ja ylihinnoitetusta ruuasta ei jää kuin paha mieli. Eri asia jos ruoka olisi hyvää, silloin varmaan useammin maksaisikin. Hyvin kuitenkin pärjää ilman.
Jos lennät usein, voit joka tapauksessa syödä ilmaiseksi loungessa. En kuitenkaan ymmärrä nihkeilyä tuon suhteen, jos jollain kentällä on loungessa huonot tarjoilut, syön ilomielin jossain kuppilassa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani mies laittoi aikoinaan vessanpöntön vesisäiliöön tyhjän viinapullon, jotta vessaa vedettäessä vettä menisi pullon tilavuuden verran vähemmän.
Huima säästöhän tuostakin kertyi!
Noinhan on ihan yleisesi neuvottu tekemään vanhojen, vesisyöppöjen pöntöjen kanssa. Yleensä tosin laitetaan pullon tilalle tiiliskivi. Nykyisissä pöntöissä vettä käytetään huomattavasti vähemmän ihan automaattisesti. Kysessä ei ole pelkän rahan säästö vaan se veden (ja erityisesti vedenpuhdistuksen) säästö.
Jos kyseessä oli täysi viinapullo, niin sitten ihmettelisin tuota pullojemmaa.
Ystävä ehdotti , että haen hänen pojan vappuaattona naapurikaupungista juhlimasta. Ja koska asumme lentokentän lähellä moni ajattelee meitä lentokenttähotellina kuljetuspalveluilla, jopa yöaikaan. Tuovat sit kaffepaketti tuliaisiksi.
Mun tuttavaperheessä kukaan ei saa vetää pönttöä pienen hädän jälkeen koska pitää säästää vettä. Myöskään lapset eivät saa pestä käsiään pissalla käynnin jälkeen. Tämän tiedän koska pyysivät minua toimimaan samoin. On niillä siis kaikkee muutakin kituilua, vaikka omaisuutta on ja velkaa ei kuulema yhtään. Mut tää on kyl ällöttävin...
Vierailija kirjoitti:
No Hämäläinenhän se pesi vaimon ja tyttären pikkupyykkejä töissä niin että säästyy kotona vettä ja sähköä.
Unohdit mainita säästyneen pesuaineen. Plus lisäksi että töissä kun pesee pyykkiä (tai syö aamupalaa, käy suihkussa, isolla hädällä, jne. jne. whatever) niin siitä saa myös palkkaa 8)
Meiltä jäi muutama vuosi sitten mies eläkkeelle, on nokia-miljonääri, mutta pitihän sitä harrastaa näitä konepajatöitä, että sai bensarahaa autoonsa. Viimeisenä päivänä sai uuden polkupyörän, se roikkuu autotallin katossa naruissa käyttämättömänä, ei raaski ajaa, se kuulemma kuluu. Vanhalla -70 luvun kippurasarvisella polkee reissunsa. Pakkaskaudella ruoat pidetään terassilla laatikossa, kylmiö-pakastin on pois päältä, kuulemma säästää paljon. :) Vaatteet olivat -80 lukua väriloistoineen päivineen. Töistä lähdettäessä käytiin pesulla, musta teräs tuhrasi tehokkaasti.. tämä käytti korkeintaan kahvikupillisen kylmää vettä käsiinsä ja valmista tuli..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-miesystäväni toi tuliaisiksi itse keräämiään puolukoita. Kun lähdimme keskustaan, kysyi, mennäänkö sun vai mun autolla. Kulki varmaan 20 vuotta vanhassa, lähes mädäntyneessä nahkatakissa...
Takin ymmärrän, mutta miten puolukat tai autokysymys liittyvät jotenkin piheilyyn?
Puolukat eivät maksaneet mitään! Jos mentiin minun autollani, säästyi bensaa hänen autostaan!
Puolukat ovat mielestäni hyvä tuliainen. Hän on tehnyt työtä niiden eteen. Eivät ne itsestään ämpäriin hyppää ja kulje kotiin. Toki jos olitte yhdessä menossa, teidän oli mielekästä kulkea samalla autolla eikä körötellä kahdella peräkkäin.
Treffeille naisen luo mentäessä viekää miehet vaikka kukka/kukkakimppu ja suklaata. Tai hyvää viiniä tai likööriä tai vastaava. Tai nähkää vaivaa ja ottakaa selvää mistä nainen pitää.
Jättäkää, ihan oikeasti, ne puolukkasangot kotiin.
Voitte suhteen edetessä kotonanne kysyä ohimennen haluaisiko morsio mahdollisesti sangon itsepoimittuja puolukoita. Kaikista hienointa tietysti olisi kysyä etukäteen pitääkö toinen puolukoista ja SITTEN tuoda seuraavalla kerralla niitä koska huomasi toisen niistä pitävän, ihan itsepoimittuina.
Mutta tuonkaltainen toiminta edellyttää fiksuutta ja toisen asettamista ensisijaiseksi.
Missään nimessä autosta ei aleta vänkäämään vaan morsiolle tarjotaan kyyti, mielellään avaten hänelle oven valmiiksi kuten herrasmiehet televät.
Ei mulla muuta.
Olet neiti-ihmisiä?
Todennäköisemmin äiti- ihmisiä. Kokemus puhuu, kannattaisi ottaa onkeensa jos koskaan meinaa pariutua.
Ajatukset ja kuvitelmat kuin saippuasarjoista, joissa miehet tuovat kalliita lahjoja normitreffeille ja hakevat naisen hienolla urheiluautolla. Ollaan nelikymppisiksi asti pikkuprinsessoja. Sitten ihmetellään, kun en löydä miestä.
Kerran junassa matkustaessa olimme porukan kanssa menossa ravintolavaunuun ja tilasimme tiskiltä juomat sekä ruuat. Siinä sitten tuopit/viinilasit kädessä aloimme etsiä pöytää ja vaunu oli ihan täynnä. Huomasimme että yhden pöydän oli vallannut äiti lapsineen nauttimaan OMIA eväitä, ei siis mitään ravintolavaunusta ostettua. Onneksi tämän huomasi tarjoilijakin ja kohteliaasti pyysi heitä siirtymään takaisin omille paikoille, jotta me palvelusta maksaneet pääsemme istumaan. Äiti vielä kehtasi tätä kritisoida.
Tuo on minusta noloa ja erittäin pihiä!
Kyllä mäkin ostan kaiken kirppareilta vaikka käyn töissä.
Miksi ostaisin uutta kun kaikki tavara on jo ostettu?
Vierailija kirjoitti:
Exä kulki aina kotona sammuttelemassa valoja, vain yksi olisi saanut olla päällä, siellä missä ollaan. Tuntui aina niin pimeältä. Nyt yh:na pidän samassa asunnossa tunnelmavaloa niinkuin tykkään, ja hyvin pystyn maksamaan sähkölaskun jota meitä oli silloin kaksi maksamassa.
Asuin paikassa jossa isäntä piti 25 watin lamppuja niin että käytävä oli puolipimeä, olisi luullut painajaisuneksi mutta oli totta.
olen ajat sitten paattanyt, etta ostan kaiken kirpputoreilta. Jos olen kaupasta kovalla rahalla jotain ostanut niin kamalaa tuhlausta, kun saman saa kirppikselta halvalla. Tavaraa ja nimenomaan turhaa tavaraa on jokaisella, miksi sita pitaa ostaa lisaa? Maailma hukkuu saasteisiin ja tavaraan. Kierratys kunniaan !
tosirakkautta varmaan !!! kaikkea sita kuulee kun vanhaksi elaa
Miksi yhdistät saituuden ja pihiyden rahaan?
Olen todennäköisesti monen mielestä saita ja pihi ja monet täällä luetellut asiat ovat arkipäivääni, mutta en suinkaan tee sitä rahan vuoksi, sillä rahaa en arvosta kovin korkealle, vaan sen edelle menevät ekologia, eettisyys, ympäristötekijät jne.
Ostan mahdollisimman paljon luomua, reilun kaupantuotteita, vaatteissa yritän selvittää alkuperän, sillä en halua pilata omalta osaltani luontoa, luonnonvaroja tai vaarantaa jonkun terveyden, joka liittyy jonkun tuotteen valmistukseen.
Tiedän, etten voi pelastaa maailmaa, mutta teen sen ainakin omalta osaltani, joka antaa mielihyvää ja iloa elämääni, toisin kuin raha tai yletön kulutus.
Todennäköisemmin äiti- ihmisiä. Kokemus puhuu, kannattaisi ottaa onkeensa jos koskaan meinaa pariutua.