Millaisia ovat tuntemanne super-saidat ihmiset? Piheistä piheimmät?
Meillä on yksi tuttavaperhe, joilla rahaa riittää, mutta ovat niin saitoja, ettei tiedä itkeä vaiko nauraa. Ruokatarjoilut ovat niin syvältä kuin olla ja voi. Hyvä jos raaskivat edes kananmunia tarjota.
Kommentit (2134)
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti eli anoppini maksattaa meillä ruoat AINA, kun tulee vierailulle Helsinkiin ja pyytää meitä ulos syömään kanssaan, myös hänen ruokansa. Pari kertaa mies jaksanut sanoa vastaan, muttei enää edes viitsi, kun toinen ei vaan ymmärrä. Samaa tapahtuu myös kauppareissulla: hän haluaa aamupalaksi sitä ja tätä, ja kun mennään ostamaan sitä ja tätä, laittaa poikansa maksamaan kassalla. Käyttää kylässä käydessään myös mun puuteria ja hajuvettä (!!!), ja syö ja juo kaapista löytyvät ruoat ja viinit, kuin olisi omalla kaapillaan. Sietämätöntä.
Luulisi rehtorinaisella olevan enemmän rahaa kuin kahdella parikymppisellä opiskelijalla. Ja mies tosiaan yrittänyt sanoa vastaan, mutta ämmä _ei_vaan_tajua_.
Oletko varma, ettei anna miehellesi rahaa. Jos avustaakin reilusti, mutta miehesi ei kerro.
Kerran asuntonäytöllä koin järkytyksen. Talossa oli asunut todella pihi isäntä ja siitä talosta löytyi jos jonkin näköistä viritystä. Sillä miehellä oli kyllä ollut mielikuvitusta ihan jokaisessa asiassa. Keittiön kaapit oli eri paria joka seinällä (asuntoesitteen mukaan juurio remontoitu keittiö...). Jokaisessa huoneessa oli erilainen lattia. eteinen oli maalattu jämämaaleilla ja sen se oli näköinen. Vessaa ei oltu rmontoitu, mutta se olikin katosta lattiaan sitä ruskeaa kukkaa. Ei ole kuulema remonttitarvetta vielä vähän aikaan, koska muovi yhä hyvässä kunnossa. Pannuhuoneen ja kylppärin jälkeen lähti usko. Omistaja oli nimittäin asentanut taloon ihan itte kylppäriin lattialämmityksen. Se lämmitti vain suihkun ja lavuaarin alla. Ei siinä keskellä ollenkaan. Vaikka silloinen mies oli pihi, niin hänkin sanoi, ettei nyt ihan kaikessa kannata säästää. Jäi ostamatta. 😂[/quote]
Oliks toi Raaseporis, Karjaalla? Ja ilmoituksessa "som ny" ? Tuli kerran siellä suurinpiirtein tontasonen kusinen kämppä vastaan, vuokralle tarjottiin kylläkin -- ja aivan järkyttävän vanha ja saastainen wc-pönttö kruunasi kattauksen, koska pihi vuokranantaja ei ollut viittynyt (vaikka nykyään edullisia) panostaa uuteen veskipönttöön. Vuokraa toki oli korotettu vuosittain indeksin mukaan. Tätä esitteli. Som ny....voi helkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-miesystäväni toi tuliaisiksi itse keräämiään puolukoita. Kun lähdimme keskustaan, kysyi, mennäänkö sun vai mun autolla. Kulki varmaan 20 vuotta vanhassa, lähes mädäntyneessä nahkatakissa...
Takin ymmärrän, mutta miten puolukat tai autokysymys liittyvät jotenkin piheilyyn?
Puolukat eivät maksaneet mitään! Jos mentiin minun autollani, säästyi bensaa hänen autostaan!
Puolukat ovat mielestäni hyvä tuliainen. Hän on tehnyt työtä niiden eteen. Eivät ne itsestään ämpäriin hyppää ja kulje kotiin. Toki jos olitte yhdessä menossa, teidän oli mielekästä kulkea samalla autolla eikä körötellä kahdella peräkkäin.
Treffeille naisen luo mentäessä viekää miehet vaikka kukka/kukkakimppu ja suklaata. Tai hyvää viiniä tai likööriä tai vastaava. Tai nähkää vaivaa ja ottakaa selvää mistä nainen pitää.
Jättäkää, ihan oikeasti, ne puolukkasangot kotiin.
Voitte suhteen edetessä kotonanne kysyä ohimennen haluaisiko morsio mahdollisesti sangon itsepoimittuja puolukoita. Kaikista hienointa tietysti olisi kysyä etukäteen pitääkö toinen puolukoista ja SITTEN tuoda seuraavalla kerralla niitä koska huomasi toisen niistä pitävän, ihan itsepoimittuina.
Mutta tuonkaltainen toiminta edellyttää fiksuutta ja toisen asettamista ensisijaiseksi.
Missään nimessä autosta ei aleta vänkäämään vaan morsiolle tarjotaan kyyti, mielellään avaten hänelle oven valmiiksi kuten herrasmiehet televät.
Ei mulla muuta.
Paitsi että meitä naisia on joka junaan. Minä ilahtuisin suuresti itsepoimituista puolukoista, samoin sienistä tai kaloista. (En juurikaan syö suklaata tai juo viiniä.) Arvostaisin vaivannäköä ja uskaltaisin toivoa, että puolukoita keräävästä miehestä saisin kaverin ainakin sienimetsään, ehkä mökille tai jopa merelle kalaan tai telttailemaan tunturiin, enkä tiedä sen parempaa 😊 Puolukoista tekisin meile mehut, hillot ja vispipuurot. Treffeillä voitaisiin tehdä ne yhdessäkin, tai mennä sinne puolukkametsään.
Niin, hän olisi sopinut ihan nappiin juuri sinuntyyppiselle mieskaveriksi!
Itselle tuli tuosta kuvailusta lähinnä mieleen, että mies taisi olla hyvin köyhä (vanha takki, jne) eikä muuta ollut tuoda kun puolukoita joita oli käynyt hädissään pomimassa lähimetsässä kun ei ollut tyhjun käsin kehdannut riiureissulle tulla, jotenkin säälittivä vaikutela ei romanttinen.
Toisaalta on naisia jotka tyytyy todella vähään, kuten toi edellä kuvailtu superkarsea tapaus jossa nainen oli seukannut sellaisen miehen kanssa joka veloitti naiselta rahaa käyttämistään kondomeista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain sivuhuomautuksena - itselläni on useampiakin tuttuja, jotka jaksavat aina huomautella ja vinoilla pihiydestäni. Samat tyypit aina palkkapäivänä menossa shoppailemaan ja juhlimaan, ja viimeistään kaksi viikkoa ennen seuraavaa palkkaa valittavat, kun tili on taas tyhjänä. Niinpä niin... Ja minä olen sitten se tylsä pihistelijä. :) Jännä, että pihille saa vinoilla, mutta tuhlaajalle ei. Tuhlaaja kun osaa "nauttia elämästä". No, minulle on nautinnollista, kun tiedän, että tilillä on aina rahaa, eikä ole stressiä tulevaisuudesta.
Jep. Ja nautinnollista olla ilman kavereita kun homehtuu aina kotona "säästämässä" maiskutellen ajatuksissaan kuinka taas tuli säästöä tilille..
yksi tuttu pesee kondominsa käytön jälkeen ja käyttää sen uudelleen kunnes hajoaa
Vierailija kirjoitti:
yksi tuttu pesee kondominsa käytön jälkeen ja käyttää sen uudelleen kunnes hajoaa
hyi älä ny viitsi hassutella, kas kun ei pyörittele pesun jälkeen vielä perunajauhoissa etttä "pito" säilyy lateksissa, lähetä hei niksipirkkaan se on saitureiden raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-miesystäväni toi tuliaisiksi itse keräämiään puolukoita. Kun lähdimme keskustaan, kysyi, mennäänkö sun vai mun autolla. Kulki varmaan 20 vuotta vanhassa, lähes mädäntyneessä nahkatakissa...
Takin ymmärrän, mutta miten puolukat tai autokysymys liittyvät jotenkin piheilyyn?
Puolukat eivät maksaneet mitään! Jos mentiin minun autollani, säästyi bensaa hänen autostaan!
Puolukat ovat mielestäni hyvä tuliainen. Hän on tehnyt työtä niiden eteen. Eivät ne itsestään ämpäriin hyppää ja kulje kotiin. Toki jos olitte yhdessä menossa, teidän oli mielekästä kulkea samalla autolla eikä körötellä kahdella peräkkäin.
Treffeille naisen luo mentäessä viekää miehet vaikka kukka/kukkakimppu ja suklaata. Tai hyvää viiniä tai likööriä tai vastaava. Tai nähkää vaivaa ja ottakaa selvää mistä nainen pitää.
Voitte suhteen edetessä kotonanne kysyä ohimennen haluaisiko morsio mahdollisesti sangon itsepoimittuja puolukoita. Kaikista hienointa tietysti olisi kysyä etukäteen pitääkö toinen puolukoista ja SITTEN tuoda seuraavalla kerralla niitä koska huomasi toisen niistä pitävän, ihan itsepoimittuina.
Mutta tuonkaltainen toiminta edellyttää fiksuutta ja toisen asettamista ensisijaiseksi.
Missään nimessä autosta ei aleta vänkäämään vaan morsiolle tarjotaan kyyti, mielellään avaten hänelle oven valmiiksi kuten herrasmiehet televät.
Ei mulla muuta.
Paitsi että meitä naisia on joka junaan. Minä ilahtuisin suuresti itsepoimituista puolukoista, samoin sienistä tai kaloista. (En juurikaan syö suklaata tai juo viiniä.) Arvostaisin vaivannäköä ja uskaltaisin toivoa, että puolukoita keräävästä miehestä saisin kaverin ainakin sienimetsään, ehkä mökille tai jopa merelle kalaan tai telttailemaan tunturiin, enkä tiedä sen parempaa 😊 Puolukoista tekisin meile mehut, hillot ja vispipuurot. Treffeillä voitaisiin tehdä ne yhdessäkin, tai mennä sinne puolukkametsään.
Itselle tuli tuosta kuvailusta lähinnä mieleen, että mies taisi olla hyvin köyhä (vanha takki, jne) eikä muuta ollut tuoda kun puolukoita joita oli käynyt hädissään pomimassa lähimetsässä kun ei ollut tyhjun käsin kehdannut riiureissulle tulla, jotenkin säälittivä vaikutela ei romanttinen.
Toisaalta on naisia jotka tyytyy todella vähään, kuten toi edellä kuvailtu superkarsea tapaus jossa nainen oli seukannut sellaisen miehen kanssa joka veloitti naiselta rahaa käyttämistään kondomeista.
No mulla taas tulee susta mieleen prinsessa-pissis, joka ei osaa sytyttää nuotiota eikä ole koskaan yöpynyt metsässä ja lähtisi metsään pikkukengissä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
etpä tiedä, onko kyse siitä ettei hänellä ole rahaa. mikään tossa ei paljasta että hän olisi saita
Vierailija kirjoitti:
reilu-Jaska kirjoitti:
Erittäin hauska ketju! Tunnistin itsekin monta tapausta lähipiiristäni tai työkavereista. Eikä voi sanoa muuta kuin että nuukuus/saituus on pahimpia milenterveysongelmia, mitä tiedän.
Toinen kummallisuus on se, että johonkin tuhlataan rahaa aivan poskettomasti ja sitten vastapainoksi esim. etsitään tyhjiä tölkkejä roskiksista. Kaveri laittaa autoon helposti 15000 € vuodessa ja sitten kotona kävelee ympäri kämppää sammuttelemassa valoja muiden perheenjäsentenjäljiltä että sähkölasku olisi pienempi.
Itse ostin joululahjoja tutuille ja sukulaisille varmaan 1500 eurolla, tarjoan työkavereille 10 € lounaita viikottain, tuon tämän tästä pullaa tai jätskiä työpaikan kahvipöytään jne.
Kuulostat kyllä itsekin ääripäältä, joka tuhlaa poskettomasti tiettyihin asioihin. Kuulostaa aivan älyvapaalta tuo joululahjojen ostelusi.
Jaa no, niin kai sitten. Joululahjat lapsille PS4-konsoli + pari peliä 600 €, vaimolle 200 € lahjakortti kosmetologille + kampaajalle, vanhammille ja appivanhemmille lahjakortit lippupalveluun 200 €, ystäville ja tuttaville jokunen hyvä punkkupullo 150 € ja jotain muuta pientä.
Projektipäällikkönä palkitsen töissä hyvistä suorituksista projektiryhmään kuuluvia tarjoamalla lounaita. Omasta pussista sitten kun työnantaja ei tällaista älyä tehdä. Ja mikäs siinä, because I can. Viime vuoden bruttotulot 43300 € ja asntolainaa enää n. 80000 €. Ja vaimokin käy töissä ;)
Tuttava pummaa muilta kaiken mahdollisen, vaikka itselläänkin olisi. Olutta, ruokaa, rahaa, you name it. Koko perhe samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
No mulla taas tulee susta mieleen prinsessa-pissis, joka ei osaa sytyttää nuotiota eikä ole koskaan yöpynyt metsässä ja lähtisi metsään pikkukengissä.
Joo ja mulla tulee susta mieleen holmesin johnny, mutta kyllä tervejärkikin sanoo miehelle että jättäkää ny böndet ne puolukkasangot pois ensitreffeiltä, kas kun ette vie neitoselle heinäpaalia ja metsästä omin käsin kerättyjä käpyjä ja kuivattuja sammalia tyynyntäytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta.
HAHAA ! KAHVIN SALAJUOJA JÄI KIINNI VEREKSELTÄÄN !
Vierailija kirjoitti:
Äitini teki tätä samaa ennen kuin erosi isästä. Löysin vanhempien makuuhuoneesta käytettyjä, pestyjä ja kuivumaan ripustettuja kondomeja. Olen se, joka kirjoitti aiemmin ketjuun sairaalloisen pihistä, reissaamiseen rahaa säästäneestä äidistään.
Eräs tuntemani mies laittoi aikoinaan vessanpöntön vesisäiliöön tyhjän viinapullon, jotta vessaa vedettäessä vettä menisi pullon tilavuuden verran vähemmän.
Huima säästöhän tuostakin kertyi!
Mun mies pesi kahvin suodatus pussit, Siihen meni vettä enemmän, mitä nuo paperit maksoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus mä en vaan ymmärrä ihmisiä. Mies näki vaivaa ja poimi sulle puolukat omin käsin. Ei kelvannut. Olisi sen sijaan pitänyt ostaa tuliaiset samasta S-marketista, jossa käyt itse joka päivä? Ja eri autoilla pitäisi rakastavaisten mennä, ettei kukaan epäile bensan säästäjiksi?
Varakas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat matkailee aina pihisti. Voivat maksaa 1500 euroa/hlö viikon risteilystä, mutta ei euroakaan lisää, että saisi edes ikkunallisen hytin, saati parvekkeen. Harrastavat myös kaukomatkoja samassa hintaluokassa, mutta lentokentällä ei voi yöpyä hotellissa, lentokentälle ei voi mennä taksilla (vaan minun pitää aina aamuyöllä tai pahimpaan ruuhka-aikaan kuskata), lentokentällä ei voi juoda kahviakaan vaan eväät otetaan minun luotani mukaan ja syödään kentällä. Mun on vaikea kestää tätä. Silti loukkaantuisivat suuresti, jos ehdotan lentokenttähotellia tai taksia minun piikkiini, koska nukkuisin mieluummin, jotta jaksaisin töissä. Argh.
Ei Vantaan kentällä kyllä syö eikä juo kukaan täysijärkinen yhtään mitään. Ei tarvitse olla edes pihi ymmärtääkseen, että hinnoittelu on aivan posketonta. Ainoastaan se aulassa oleva Alepa on kelvollinen paikka välipalaostoksille, mutta kaikki muut voi unohtaa heti. (enkä pidä 1500 euron viikon kestävää risteilyä kitsasteluna muutenkaan)
Onhan se naurettavaa olla syömättä lentokentällä. Rahaa menee, mutta mitä sitten? Ei köyhien toki pidä reissuun lähteäkään, pilaamaan tunnelmaa kitsastelullaan. He voivat jäädä kotiin tuijottamaan seinää ja säästämään.
Lennän joka kuukausi pari lentoa enkä ole törmännyt tarpeeseen syödä kentällä. Juuri siksi, kun siitä mauttomasta ja ylihinnoitetusta ruuasta ei jää kuin paha mieli. Eri asia jos ruoka olisi hyvää, silloin varmaan useammin maksaisikin. Hyvin kuitenkin pärjää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kollega, joka ei tuo koskaan työpaikalle mitään tarjottavia, kerää itselleen kotiinviemisiksi työajan lähestyessä loppua muiden tuomia tarjottavia. Kerää muiden tuomia karkkeja taskuihinsa Hän ei kuulu kahviporukkaan, mutta on jäänyt kiinni kahvin salajuomisesta. Perui illanviettoon tulonsa, kun ilmeni, että omavastuu täydestä juhlaruoasta ja viineistä onkin peräti 10 euroa.
Sellaisia työpaikkoja, missä ei tarjota firman puolesta kahvia, ei pitäisi olla edes olemassa. En ymmärrä miten joku voi halveksia työntekijöitään niin paljon, ettei viitsi edes kahvihuoneeseen kahvia ostaa. Tällaiset pomot ovat psykopaattinarsisteja, jotka pitäisi lukita pöpilään, eikä heidän pitäisi olla johtamassa minkäänlaista firmaa.
Juu tätä en kanssa tajua. Olen monesti naureskellut ja hämmästellyt kavereideni työpaikkoja, kun ovat kertoneet juurikin tällaisesta kahvikassasta. Kuinka saita saa työnantaja olla, jos ei edes kahvia viitsi tarjota työntekijöilleen, vaan täytyy pitää jotain kahvikassaa? Koko idea kuulostaa jo ihan hullulta, sillä ainakin meillä on töissä (vakuutusyhtiö) kahvia ihan niin paljon tarjolla kuin jaksaa juoda. Ja monesti on pullaa ja voileipääkin firman puolesta.
Sen minä ymmärrän, että kahvit saa työnantajan puolelta, mutta syömiset voisitte maksaa itse. Ne teidän kestitykset maksavat asiakkaat.
Näiden työntekijöiden palkatkin maksetaan asiakkaiden pussista. Ilmainen kahvitarjoilu pullineen ja leipineen on halpa investointi ihmisten työhyvinvointiin ja tuo hyvää fiilistä työpaikalle, kun työkaverit voivat kokoontua kahvien ääreen välillä.
Olikos näissä alakohtaisia eroja? Mieleeni tulee muutamakin ammatti, joka ei ole tämän palstan mukaan oikeutettu kahvitaukoon, varsinkaan työkaverin kanssa. Yksin pitää juoda jos ehtii. Siis jos ehtii niin on liian vähän töitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta.
Olet neiti-ihmisiä?
Kuulostat kyllä itsekin ääripäältä, joka tuhlaa poskettomasti tiettyihin asioihin. Kuulostaa aivan älyvapaalta tuo joululahjojen ostelusi.